AKIN D İ L 22 MART 2015 DENEMES İ AYRINTILI ÇÖZÜMLER İ HÜSEY İ N EVC İ M.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Prof.Dr.Şaban EREN Yasar Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
Değişkenler ve bellek Değişkenler
DOĞAL SAYILAR.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
KİŞİSEL KAMP MALZEMEN Kamp malzemelerini şu ana başlıklar altında düşünebilirsin. Uyku malzemesi Yemek malzemesi Temizlik malzemesi Zorluklara karşı hazır.
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
Zamana Bağımlı Olmayan Doğrusal (LTI) Sistemlerin Frekans Tepkileri
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Sıvı Ölçüleri Değerlendirme.
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Soruya geri dön
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
MÜRŞİT BEKTAŞ 1-A SINIFI
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
TOPLAMA İŞLEMİNDE VERİLMEYEN TOPLANANI BULMA
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
Dördüncü Grup İkinci Harf B sesi sunumu Mürşit BEKTAŞ.
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
USLE R FAKTÖRÜ DR. GÜNAY ERPUL.
EBOB EKOK.
YASED BAROMETRE 2006 AĞUSTOS.
1/20 BÖLME İŞLEMİ A B C D : 4 işleminde, bölüm kaçtır?
HİKMET SIRMA (ARİFİYE/SAKARYA) 1-A SINIFI 1 Mehmet YÜCEDAĞ.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
İL KOORDİNASYON KURULU I.NCİ DÖNEM TOPLANTISI
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
İKİ BASAMAKLI DOĞAL SAYILARIN
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
2/H Sınıfı Bilgi Yarışması
DOĞUM VE SAĞLIK: DOĞUM SAYISI SAĞLIK DURUMUNU ETKİLİYOR MU ? Amaç Annelik kadının varoluşunda ona bahşedilen bir duygudur. Anneliğin birçok getirisi olduğu.
RUHU ŞAD OLSUN.
4 X x X X X
Mukavemet II Strength of Materials II
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
1 FİNANSBANK A.Ş Sinan Şahinbaş Finansbank Genel Müdürü
Strateji Geliştirme Başkanlığı 1 DÜNYA EKONOMİSİ REEL SEKTÖR.
Bir bölme işleminde bölen 8,Bölüm 7, kalan 1ise bölünen Kaçtır?
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
Diferansiyel Denklemler
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
HAYAT BİLGİSİ SORULARI.
ÇOK DEĞİŞKENLİ FONKSİYONLARDA
Proje Konuları.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
Sunum transkripti:

AKIN D İ L 22 MART 2015 DENEMES İ AYRINTILI ÇÖZÜMLER İ HÜSEY İ N EVC İ M

1. SORU: 2. Prescribe: reçete yazmak 3. Respond: cevap vermek 4. Determine:belirlemek 5. Diagnose: teşhis koymak 6. Underestimate: hafife almak Bu soruda, comperative yapısı bize cevabı vermektedir. Bazılarının bazılarından daha iyi tepki vermesi

2. soru: Fertile: verimli İ nevitable: kaçınılmaz Negligible: önemsenmeye de ğ mez, göz ardı edilebilir Fatal: ölümcül Barren:çorak, kısır Uzmanlar …. Alanlarındaki azalmaya karşı uyarıda… oldu ğ u için cevabı olumlu bir sıfat olması gerekir.

3. soru: Sewage: atık su Hazardously: tehlikeli biçimde Severely: şiddetli bir biçimde İ ronically: alaycı bir şekilde Dramatically: önemli ölçüde Merely: yalnızca, sadece Soru kökündeki zamanlı sulama ifadesi ve increase ifadeleri olumlu bir kelime ihtiyacını do ğ uruyor ve burada cevap D dir. Çeldirici ise severely

4. soru: İ nvestigation: araştırma İ nfrastructure: alt yapı Susceptibility: hassalık Assesment: de ğ erlendirme Prosecution: adli takip Şirketlerin bilgi bankalarına ve yazılım uygulamalarına ilişkin ulaşımlarının …. Olmadan yeni teknoloji sayesinde gerçekleşti ğ i

5. soru: Step down: düşmek, istifa etmek Bring about: sebep olmak yol açmak Let down: yüzüstü bırakmak Throw up: kusmak Turn out: meydana gelmek, ortaya çıkmak Güncel bir makale daha sonra tamamiyle yanlış oldu ğ u ortaya çıkan bir …

Soru 6 Pass from: -den geçmek/aktarılmak Tackle with: üstesinden gelmek Put aside: para biriktirmek Take after: benzemek Settle down: yerleşmek Genetikle alakalı bir konu nesilden nesile geçen anlamı oldu ğ u için cevap PASS FROM

SORU 7: Burada since last week’s… dedi ğ i için öncelik sonralık olmalı. Bu yüzden cevap HAVING MET i le başlamalı. Daha sonra ise “… they would” ifadesi bize hemen öncesinin past olması gerekti ğ ini vurgulamaktadır.

Soru 8 Sorunun başındaki RECENT kelimesi bize olayın present oldu ğ u ipucunu vermektedir. Buna ek olarak 2050 de gelecek zamanı gösterir.

Soru 9: Bu soruda herhangi bir zaman belirteci olmadı ğ ından dolayı zaman uyumu aramalıyız. Genellikle araştırmacılar ile başlayan cümleler PERFECT ile yapılmaktadır. İ kinci taraf ise anlam olarak edilgen yapı ister.

10. soru: İ mpose sth. On sth. Expected yapısı ise beklendi ğ i gibi olması için AS ister.

11. soru: Causes of Bias against CEVAP A

12. Soru: Belirli bir seçenekle ilgili riskler büyük ve sonuçları küçük ise, o seçenek büyük ihtimalle kaçınılmalı. If clause: ikinci taraf should ve probably CEVAP D

SORU 13: Olumlu olumsuz ilişkisi: brilliant dreams…. İ ts faults CEVAP C

Soru 14: When: oldu ğ unda (zaman uyumu) Given that: farz edelimki Whether: olup olmadı ğ ı Provided that: ise Unless: olmaz ise CEVAP A

SORU 15: Classified as: olarak sınıflandırılmak Either …. Or Such/ as: ayrılmaz Rather/even: kullanım yok Many/as: many +ço ğ ul isim More/than: karşılaştırma CEVAP A

SORU 16: But for: olmasaydı+ cümle Due to –e ra ğ men Rather than: -den ziyade İ n terms of: -den açısından By means of: - e yoluyla Burada more related to …. İ fadesi bize yukarıdaki açıklamanın –den ziyade …-e oldu ğ u anlamını verir

Soru 17: Relocate: yerini de ğ iştirmek Process: işlemek Defy: karşı koymak, küçümsemek, meydan okumak Restrict: kısıtlamak Activate: aktive etmek Bilimde, biliş …. İ çeren işleniştir CEVAP B

SORU 18: Boşluktan hemen sonra such as ile örnekler verilmiştir böylece burada bir genellemeden bahsedildi ğ i açıktır. CEVAP C

SORU 19: Cümleye bakarsak kavramın kullanım farklılıklarından bahsetmeye başlamış. Anlam olarak bir zıtlık oldu ğ u için cevap olarak HOWEVER seçilir CEVAP A

SORU 20: Burada bir kavramın ne anlama geldi ğ i anlatılmaktadır. Seçeneklerdeki Refrain from: çekinmek Abide by: sadık kalmak, dayanmak Refer to: atıfta bulunmak, gönderme yapmak Run out: dışarı şokmak, bitmek, sızmak Result in:e- sonuçlanmak CEVAP: C

SORU 21: ASSUME F İİ L İ NDEN SONRA İ NF İ N İ T İ VE CEVAP E

SORU 22: Over the past few years + perfect CEVAP A

SORU 23: The reason for CEVAP B

SORU 24: Karbon dioksit yo ğ unlu ğ undaki artışın ne kadarının insan kaynaklı oldu ğ unu tahmin etmek zor olsa da…. Sebep sonuç İ n case of: olabilir diye (önlem almak) Despite: e ra ğ men (beklenmeyen durum, zıtlık) Much as: ise de, her ne kadar ise de (zıtlık) Due to: -den dolayı (sebep sonuç) So that: olabilsin diye (amaç) CEVAP D

SORU 25: Burada comperative yapıyı anlam olarak güçlendirecek zarf gerekir. O da yalnızca “much” Much More+isim /sıfat So+adj-adv By far+superlative But+isim CEVAP A

SORU 26: Reinforce: sa ğ lamlaştırmak, pekiştirmek Humuliate: küçümsemek, aşa ğ ılamak Foresee: önceden görmeki tahmin etmek Praise: övmek Persuade: ikna etmek CEVAP C

SORU 27: Sorumuz as soon as ile başladı ğ ı için zaman uyumu gerekir. As soon as + present simple, present simple/will CEVAP E

SORU 28: Sorumuz, but ile başladı ğ ına göre zıtlık aramamız gerekir. Burada önemli olan soru kökündeki “the disease” bize aradı ğ ımız cümlede bir hastalık olması gerekti ğ ine vurgu yapar. CEVAP E

SORU 29: Bu soru “ever since” ile başladı ğ ından dolayı ana cümlede perfect yapı ararız. CEVAP A

SORU 30: Bu soruda Ving ile başlamış oldu ğ undan dolayı ana cümlede bu cümleye uyacak bir özne ararız çünkü bu tarz sorularda kısaltma yapılmışsa özneler aynı olmak zorundadır. Buna ek olarak 22. soruda oldu ğ u gibi “over the last two months” ifadesi bize perfect tense yapısı gerektirir. CEVAP A

SORU 31: “Once” başlayan bir cümlede zaman uyumu ararız. Soru bulaşıcı hastalıkların görülmesi ve yayılması ile alakalı oldu ğ u için de buna uygun bir cümle bulmamız gerekir. CEVAP B

SORU 32: Bu soruda stabilite barış ve gelişme Orta do ğ ulular için rüya ifadesiyle başlıyor ve cevaplarda da orta do ğ udaki kargaşa ile ilgili bir cevap bulmamız gerekir. Cevaptaki replace fiili bize bu cevaba götürmektedir. CEVAP D

SORU 33: Soru kökündeki virgül ve STILL ifadeleri bize zıtlık oldu ğ unu bildirir. Zıtlık anlamı da yalnızca bir şıkta vardır. CEVAP D

SORU 34: Soru kökündeki «dramatically transformed venezuela’s economy» ifadesi bize olumlu bir anlam içeren ifade gerektirir. CEVAP: C

SORU 35: Soru kökündeki «given that» ifadesi ile «if» gibi bir anlam oldu ğ u görülmektedir. CEVAP A

SORU 36: Soru kökünde yer alan «counterparts» ile farklı bir özne ile karşılaştırma oldu ğ u anlaşılmaktadır. Böylece, virgülün de yardımıyla «while» ile tam zıtlık yapıldı ğ ı ve avrupalılardan bahsedildi ğ i görülmektedir. CEVAP D

SORU 37: Soru kökünde yer alan «start», «about» ifadeleri bizim için önemlidir. CEVAP E

SORU 38: «after 20 years» ifadesi önemlidir. «long thought» ifadesi de bizi cevaba götürür. CEVAP C

SORU 39: Burada ana fiil olan «demand» yalnızca cevap şıkkında ana fiil olarak verilmiştir. CEVAP A

SORU 40: Bu soru kökünde yer alan «oldu» iafadesi yalnızca cevap şıkkında «became» olarak yer almaktadır. Buna ek olarak «ilk kadın» ifadesi de «first woman» olarak yer alır. CEVAP D

SORU 41: «bildirdi» ifadesi yalnızca cevap şıkkkında «announced» olarak ana fiildir. CEVAP B

SORU 42: Soru kökünde yer alan «bulundu» ifadesi önemlidir. Çünkü birtek cevapta ana fiil olarak «was found» vardır. CEVAP: A

SORU 43: While this significant study… ile başlayan ve onu takip eden cümle bizi cevaba götürür. CEVAP C

SORU 44: Soru kökünde yer alan discovered genotype ile paragrafın ilk bölümüne gitmemiz gerekir. Burada yer alan but the contemporary science suspect the latter ile cevaba ulaşırız. CEVAP: A

SORU 45: Bu soru çıkarım sorusudur. Burada önemli olan ifade ise «most people» ifadesidir. Bu da bizi paragrafın son cümlesine götürür. CEVAP E

SORU 46: Bu soruda yazarın düşüncesi sorulmaktadır. Yazarın düşüncesi ise paragrafta «unfortunately» ile olan bölümdür. CEVAP: B

SORU 47 Bu soruda spesifik bir nokta verilmiştir. Parçagda buraya gitmemiz gerekir. “it may have appeared” ifadesi bize bilgisayarların ne kadar ilerledi ğ ini vermektedir. CEVAP D

SORU 48: Bu soruda parçayı genel olarak anlamamız ölçülmektedir. Parçanın üçüncü cümlesi: “NASA says that the computer in your cell phones….” CEVAP C

SORU 49: Parçadan çıkarılabilecek sonuç bu soruda sorulmaktadır. “the combination of a human…” ile başlayan cümlede bu cevabı bulabiliriz. CEVAP D

SORU 50: Bu soruda da yine belirgin bir nokta verilmiş olup bizden bilgisayarın işlemcisiyle ilgili nokta sorulmaktadır. Bu sorunun cevabı da paragrafın ikinci cümlesinde yer almaktadır. CEVAP A

SORU 51: Bu soruda da bizden spesifik bir noktaya gitmemiz istenmiş olup yazarın TV şovları örne ğ ini vermesiyle neyi amaçladı ğ ı sorulmaktadır. CEVAP C

SORU 52: Bu tip sorular için paragrafta anlatılan nokta ne ise onu ve paragrafın önemini içine alabilecek olan başlık seçilmelidir. CEVAP D

SORU 53: Yine bir genel anlam sorusu. Paragraftan ö ğ rendi ğ imiz kadarıyla… diye başlayan bir soruyu paragrafın genelini anlayarak ve verilen seçenekleri eleyerek bulabiliriz. CEVAP A

SORU 54: Parçadan çıkarım soruları “infer, deduce, understand, imply” olarak geçer. Bu soruların cevapları parçada direk olmadı ğ ı için yorumlama ve parçayı anlama gerektirir. Bu yüzden seçeneklerden gitmek en do ğ ru yöntem olabilir. CEVAP A

SORU 55: Bu soru bize korkunun endişeden farkını sormaktadır. “fear beyond instinct” ile başlayan bölümden sonra korkunun endişe ve di ğ er iç güdüsel duygulardan olan farkı verilmektedir. CEVAP D

SORU 56: Bu soruda da yine parçadan genel bir anlam sorulmaktadır. Bu yüzden seçenekleri çok iyi de ğ erlendirmemiz gerekir. CEVAP C

SORU 57: Bu soruda ise bizden yazarın düşüncesi sorulmaktadır. Cevabı ise “if there is nothing else… “ ile başlayan yerde bulmız mümkündür. CEVAP E

SORU 58: Burada yine bir çıkarım sorulmaktadır. Bu sorunun cevabı da son cümlede yer almaktadır. CEVAP C

59. SORU: Burada yazarın vurguladı ğ ı nokta sorulmaktadır. Parçanın genelinde de yazarın özellikle el sıkışmanın yarattı ğ ı sa ğ lık endişelerinin vurgulandı ğ ı açıkça görülmektedir. CEVAP B

60. SORU Burada yine parçanın genelinden ö ğ renilecek bir soru sorulmaktadır. Sorunu cevabını: “people rarley think about the health implications of shaking hands” ile kolayca bulabiliriz. CEVAP: C

61. SORU: Burada araştırmacıların buldukları ile ilgili bir soru vardır. Bunun için de “researchers” ile başlayan bölüme bakmamız gerekir. CEVAP E

SORU 62: Bu soruda ise el sıkışmanın yumruk çakıştırmayla karşılaştırılması sorulmuştur. Cevap ise “the spread of infectous…” ile başlayan bölümdedir. CEVAP A

SORU 63: Burada yer alan an extreme example bizden Hafizenin aşırı bir örnek vermiş oldu ğ un gösteriyor. CEVAP B

SORU 64: Murat’ın söylemiş oldu ğ u “them granted” ifadesi bize yukarıda ço ğ ul bir şeyden bahsedildi ğ i ve garanti olmadı ğ ını gösteriyor. CEVAP C

SORU 65: Burada Ümit’in bahsetmiş oldu ğ u sonraki on yıl bize gelecekle ilgili birşeyler oldu ğ unu ve “recover from its current woes” ile de kötü bir durumdan kurtulma olayından bahsedildi ğ i anlaşılmaktadır. CEVAP:A

SORU 66: Bu soruda Tijen’in bahsetmiş oldu ğ u “concise” bize “özlü” anlamını vermektedir. Seçeneklerde yer alan “shorten ve clearer” da bizi cevaba götürür. CEVAP C

SORU 67: Serdar’ın söyledi ğ i “prescription in advance” bize ilaçla ilgili bir durumun oldu ğ unu gösterir. CEVAP B

SORU 68: Soru kökünde yer alan “although” bizi cevaba götürür. Mutlaka “beklenmedik durum” aramız gerekir. Forstall İ ntensified CEVAP A

SORU 69: Bu soruda “yet” bizim için önemlidir. Zira zıtlık aramız gerekir. Likely Less CEVAP: D

SORU: 70 Burada yer alan “now that” bizi sebep sonuç olan bir cümleye götürür. Now that Unprecented Vital concern CEVAP B

SORU 71: burada bir görüşün vurguladı ğ ı gibi ile başlayan cümlede Orta Do ğ unun gelece ğ inin ne BEL İ RG İ N ne de BAS İ T olu ğ undan bahsetmekte. Apparent Simple Overshadow CEVAP B

SORU 72: Bu paragrafta bilgisayarların olumlu etkilerinde bahsedilmektedir. Aradaki geçiş ise “technology enables studetns to…” ile sa ğ lanmaktadır. CEVAP: C

SORU 73: Boşluktan önce yer alan “but the huge division.. “ bizi cevaba götürmektedir. CEVAP B

SORU 74: Bu soru bazı negatifliklerin özel örnekleriyle başlamış ve cümlenin sonuna do ğ ru “in some various countries…” ile devam etmektedir. CEVAP B

SORU 75: Bu soruda etnik sorunların toplumsal sorunlar oldu ğ uyla başlanıyor ve onunla ilgili kavramların ve tanımların bilinmesi ifade ediliyor. Boşluktan sonra ise “the main debates revolve…” ile bazı kavramsal sorunların oldu ğ u ifade ediliyor. Öyleyse bunun öncesinde kavramsal sorunlarla ilgili yanlış anlaşılmalar veya genel olarak olumsuz bir durum bakmamız gerek. CEVAP E

SORU 76: Bu soruda Rodinia’nın bütünlü ğ ü var. Tarihsel oarak nasıl oluştu ğ u açıklanıyor. Fakat 3. cümlede “this” in neyi anlattı ğ ı yok. CEVAP C

SORU 77: İ kinci cümlede “tissue of thier origin” ifadesi ile bu metodun kullanılmayaca ğ ı bahsedilirken üçüncü cümlede hataların 1/10 da kullanıldı ğ ından bahsediyor. CEVAP C

SORU 78: İ lk cümlede ilk kolonilerin açlıkla ilgili sorunlar yaşadı ğ ından bahsederken, ikinci ve sonraki cümlelerde yerleşimcilerin ne için geldi ğ inden bahsetmektedir. CEVAP A

SORU 79: Bu sorudaki 2ç. Cümlede yer alan “böylece Hollanda ülkenin kotrolünü 1638’de ele geçirdi…” ifadesi paragrafla hiçbir ilişki göstermemektedir. CEVAP B

SORU 80: Bu soruda ise Inca’ların yerleşmelerinden ve ilerlemelerinden bahsederken ikinci cümlede Amerika’dan bahsetmektedir. Fakat olaylar Güney Amerika’da geçmekte CEVAP B

TEŞEKKÜRLER HÜSEY İ N EVC İ M