9. HAFTA TURİSTİN HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ TURİZM HUKUKU 9. HAFTA TURİSTİN HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ
Tüketicinin Korunması Kanunu Ayıplı Turizm Hizmetinin Unsurları A) Broşürlerde veya tanıtımlarda belirtilrn niteliklerde eksiklikler B) Vaad edilen konularda vaade uymama C) Hizmet standardına uymayan hizmetler
Tüketicinin Korunması Kanunu D) Tüketicinin beklediği faydaları azaltan hukuki veya ekonomik eksiklikler Turistin Hakları A) Söz. Değişiklik yapılmasını isteme B) Sözleşmenin feshi, ödediği bedelin iadesini isteme
Tüketicinin Korunması Kanunu C) Zararın tazminini isteme D) Zararın müteselsilen ve müştereken ödenmesini isteme Taksitli Satış Söz. Unsurları A) Turistin ve satıcının adı, ünvanı ve adresi B) Sözleşme tarihi
Tüketicinin Korunması Kanunu C) Hizmetin peşin fiyatı D) Faiz miktarı, oranı E) Ön Ödeme tutarı F) Taksit ödeme tutarı ve ödeme planı G) Hizmet tarihi ve şekli
Tüketicinin Korunması Kanunu Uyuşmazlıkların Çözümü Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’nde çözülebilir. Kurulması Turizm Bakanlığının Görevidir. 5 üyeden oluşur. Kurulması, çalışması, usul ve esasları Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Yönetmeliği ile düzenlenir.
Tüketicinin Korunması Kanunu Kararın Niteliği Maddi anlamda kesin hüküm teşkil etmez Emsal teşkil etmez Karar aleyhine kanun yoluna başvurulamaz Kararı kabul etmeyen taraf Tüketici mahkemelerine başvurur.
Tüketicinin Korunması Kanunu Karar, mahkemede delil olarak sunulabilir. Tüketici mahk. Dava basit yargılama usulü ile görülür. Davalara adli tatilde de bakılır.