CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İNTERNETTE STRATEJİK PAZARLAMA
Advertisements

BİLGİ YÖNETİMİ GÜLCİHAN AKGÜL BÜRO YÖNETİMİ-2.
Kurumlarda Teknolojiyle Bir Adım Sonra OYUNUN TARAFLARI KİMLER ? 13 Eylül 2012 Doğan Aral Bilgi ve İletişim Teknolojileri Md.
Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
ABR İ NTOZ ME G.  AB – TOBB – Yerel Odalar  Ekim 2002’de ilk 3 ABİGEM kuruldu.  Gaziantep  Kocaeli  İzmir  € 17,5 Milyon bütçe  € 55 Milyon – Katma.
ELEKTRONİK TİCARET VE LOJİSTİK HİZMETLERİ
CRM – şirket felsefesi olarak düşünülebilir: Bu şirket felsefesini hayata geçirmek için geliştirilen araçlardan bir tanesidir. CRM.
C R M.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
PAZAR YÖNLÜLÜK.
Tübider Crm Ana Menü Kontak (Çağrı)Yönetimi – Çağrı Listesi.
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI LOYALTY.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİNİN ORTAYA ÇIKIŞ NEDENLERİ
HAFTA I.
MÜ Ş TER İ İ L İŞ K İ LER İ YÖNET İ M İ KAAN YILDIZGÖZ EKOTEK – PMK
BÖLÜM 7 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Yeni Pazarlama Teknikleri
E-TİCARET Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Çeşitleri
Fonksiyonel Bakış Açısıyla Sistemler
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Pazarlama Giriş 1 1.
CRM’in Enerjisi Create. Sell. Monetize. Now!
Emrah KÜÇÜK Mete MAZLUM
Süreç Yönetimi.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
MÜŞTERİ İLİŞKİLER YÖNETİMİVE İLİŞKİLİ KONULAR
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
CRM SOFTWARE YIĞIT TAKA CRM Tarihçesi 1980’ lerde database marketing. Neydi bu marketlerin amacı? Sayılamayan müşterilerle bire bir etkileşime.
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Bir çok girişimci, yeni bir iş kurarken çoğu zaman hazırlık yapmaz. Yani bir iş planı yapmaz, bir iş modeli oluşturmaz. Ülkemizde yeni kurulan işlerin.
AHUM Destekleri: İHRACAT UYGULAMASI
CRM Mehmet Batuhan Ülper
Pazarlama Giriş 1 1.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
CRM SOFTWARE (Costumer Relationship Management)
SATINALMA YÖNETİMİ ve TEKNİKLERİ Eğitimi
PROJE PLAN VE YÖNETİMİ ELİF ŞEKER SEHER EBRU DENİZER
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİNİN ORTAYA ÇIKIŞ NEDENLERİ
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ
Pazarlama İletişimi
Bora UZUN Bilgi Teknolojisi
Stratejik Gıda Hizmetleri Danışmanlığı/Tasarımı Amacımız; Hizmet Standardını sağlamak; Zincir mağaza olarak tüketicilerin gideceği diğer AUM mağazalarında.
Sunum transkripti:

CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT Cebrail YAKISIR Mücahit YILMAZ

CRM nedir? CRM çok kabaca bir tarifle; bir işletmenin satış- pazarlama ve satış sonrası faaliyetlerinde modern bilgi-işlem araçları yardımı ile mevcut müşteri ve müşteri adayı bilgilerinin çok detaylı olarak tutulması, bu bilgilerin satış-pazarlama-müşteri hizmetleri aktivitelerinde stratejik amaçlı kullanımını ve hepsinden önemlisi bir işletmenin ‘‘ürün odaklı’’ değil de “müşteri odaklı” yapılanarak yani müşterinin ihtiyaçları doğrultusunda kendini geliştirerek, günümüzün “yeni ekonomi” ortamına adaptasyonu olarak tanımlanabilir.

Müşteri İlişkileri Yönetiminin İlkeleri Müşteri ilişkileri yönetiminin ”Müşteride güven yaratmak, müşterilerin beklentilerini ve fırsatları keşfetmek, müşterilerin yararlanabileceği çözümler sunabilmek ve satışı takip ederek uzun vadeli ilişkileri sürdürmek” gibi temel ilkeleri bulunmaktadır. Müşteri İlişkileri Yönetimi’nin temeli veri tabanlarına ve veri tabanlı pazarlamaya dayanmaktadır. Bu çerçevede küresel rekabet bağlamında ortaya çıkan gelişmelerden biri olan veri tabanlı pazarlama ve veri tabanları, Müşteri ilişkileri yönetiminin olmazsa olmazlarındandır .

CRM MODELLERİ

Operasyonel CRM İlk akla gelen CRM kategorisi. Müşteriyle temas halindeki bütün noktaların, kanalların ve iş süreçlerinin entegre edildiği, özellikle satış, pazarlama ve servis bölümlerinde çalışan personelin müşteriyi tek bir resim halinde görmesini sağlayan otomasyon sistemi olarak tanımlayabiliriz.

Analitik CRM Operasyonel sistem üzerinde kurulacak bir analiz sistemi ile potansiyel müşterilerin ortaya çıkartılması, birebir pazarlama gibi hizmet sunabilmeyi içeriyor.

Paylaşımcı CRM Müşteriler hakkındaki bilgilerin iş ortakları, kanal ve tedarikçilerle paylaşılarak müşteriye özel servislerin daha da detaylandırılması mantığı üzerine kurulu fonksiyonlardır.

CRM EVRELERİ

Müşteri Seçimi Crm’in bu evresinin ana amacı “En kârlı müşteri kim?” sorusunun cevabını bulunmasıdır. Bu çerçevede şu çalışmalar yapılmalıdır; • Müşteri Seçimi • Hedef kitlenin belirlenmesi • Segmentasyon • Konumlandırma • Kampanya Planları • Marka ve Müşteri Planlamaları • Yeni Ürün Lansmanları

Müşteri Edinme Bu evrenin asıl amacı satışı gerçekleştirmektir. “Belirli bir müşteriye en etkili yoldan satış nasıl yapılabilir?” sorusunun yanıtını bulabilmek amacıyla aşağıdaki işlemler yapılmalıdır. • İhtiyaç analizleri oluşturulması • Teklif Oluşturulması • Kapanış Adımlarının gerçekleştirilmesi

Müşteri Sadakati Müşteri Sadakati “Bir müşterinin ne kadar süreyle şirketin ürün ya da hizmetlerini satın alabileceği” sorusunun yanıtının arandığı evredir. Bu amaçla • Sipariş Yönetimi • Teslim • Taleplerin Organizasyonu • Problem Yönetimi Refleks Sistemi (Çıkabilecek problemleri anında çözebilme) konularında çalışmalar yapılmalıdır.

Müşteri Derinleştirme Müşteri derinleştirme, kazanılmış bir müşterinin sadakat ve karlılığının uzun süre korunması ve müşteri harcamalarındaki payın yükseltilmesi için gereken adımları içermektedir. Bu adımlar; • Müşteri İhtiyaç Analizleri • Çapraz Satış Kampanyaları olarak nitelendirilebilir.

CRM Hedefleri CRM, müşteriyi daha iyi anlayabilmek için teknoloji ve insan kaynaklarımızı nasıl daha etkin kullanabileceğimiz hakkında önemli ip uçları verir. Eğer bu çalışma başarılı olur ise aşağıdaki sonuçları elde edebilirsiniz.  • Daha iyi müşteri servisi veren bir şirket olmak  • Müşteriye daha hızlı ve doğru cevap verebilmek • Ürünler arası çapraz satışların miktarını arttırmak  • Satış tekliflerinizin daha hızlı ve daha yüksek oranda siparişe dönüşmesi  • Pazarlama ve satış süreçlerinizin hızlı ve anlaşılır olması  • Yeni müşteriler bulmak ve yaratma imkanı  • Müşteri karlılığının artması

CRM’IN AVANTAJLARI • CRM, müşterilerden ömür boyu elde edebilecek değerin maksimize edilmesini sağlar. • Satış sürecini oluşturma ve geliştirme olanağı sağlar. • Satış sürecinin verimsizliğini ortadan kaldırır. • Mevcut ve potansiyel müşterilere çapraz satış olanağı sağlar. • Müşteri kaybının minimize edilmesini ve müşteri sadakatinin arttırılmasını sağlar. • Pazarlama bütçesinden tasarruf sağlar. • Müşteri ile ilgili bilgi toplanmasını sağlar. • İş süreçlerinin standardizasyonunu ve otomasyonunu sağlar. • İşletmenin verimliliğini artırır. • Belirli hedef kitlelere promosyon ve kampanya yapılmasını sağlar.