HOŞGELDİNİZ
İLKÖĞRETİM ÇOCUKLARININ GELİŞİM DÖNEMLERİ VE GÖREVLERİ Bedensel büyüme hızı düşüş gösterir. El göz koordinasyonu ve küçük kas gelişimi bu dönemde tamamlanır. Ergenlik dönemi ile birlikte fizyolojik ve bedensel değişim hızlanır. Zihinsel gelişimde; Mantıklı düşünme başlar. Sosyalleşme hızlanır.
İLKÖĞRETİM ÇOCUKLARININ GELİŞİM DÖNEMLERİ VE GÖREVLERİ Somut işlemler yapabilir. Duygusal olarak; Üretme ve başarılı olma isteği vardır. Beğenilmek ve takdir edilmek ister. Başarılı olmadığı fikri verilirse yetersizlik duygusuna kapılır. Kıyaslamak olumsuz benlik algısına neden olabilir.
ÇOCUĞA İSTENİLEN DAVRANIŞI ÖĞRETMEK Sevilen bir çocukta güven duygusu gelişir. Sevgi güvene bağlı bir ilişki güçlü ve olumlu bir ilişkidir. Böyle bir ilişkide kabul edildiğini hisseden bir çocuğun davranışlarını yönlendirmeniz daha kolaydır.
OKUL KORKUSU Okula gitmek istememe durumu. Okula gitmeye zorlandığında; İlk günlerde uyku bozukluğu, neşesizlik, iştahsızlık sıkıntıları yaşanır. Panik, mide bulantısı, ağlama şeklinde belirtiler ortaya çıkar.
ÇÖZÜM YOLLARI Okul korkusunun sebepleri bulunmaya çalışılır. Çocuğun güveni kazanılmaya çalışılır. Kademeli ayrılık sağlanır.
DERS ÇALIŞIRKEN ÖĞRENCİNİN NEDEN ÖDEV YAPTIĞINI BİLMESİ GEREKİR. DERS ÇALIŞMA OYUN VE TV ZAMANLARI VE SÜRELERİ PLANLANMALIDIR. ÇALIŞMA ORTAMI DİKKAT DAĞITICI FAKTÖRLER İÇERMEMELİDİR. YETERLİ FİZİKİ KOŞULLARA SAHİP OLMALIDIR.
DERS ÇALIŞIRKEN ANNE BABA EV ÖDEVİNİ YAPAN YADA YAPTIRAN DEĞİL KONTROL EDEN OLMALIDIR. DERS ÇALIŞIRKEN KISA ARALAR VERİLMELİDİR. EV ÖDEVİNİ ALMAYAN ÖĞRENCİLER !!!
ANNE BABA DÜZENLİ ARALIKLARLA ÖĞRETMENLE GÖRÜŞMELİ VE ÇOCUĞUNUN SINIF İÇİ DAVRANIŞLARI VE ONA NASIL YARDIMCI OLABİLECEĞİ HAKKINDA BİLGİ ALMALIDIR
TV VE ÇOCUK GENEL İZLEYİCİ YEDİ YAŞ VE ÜZERİ İÇİN
TV VE ÇOCUK OLUMSUZ ÖRNEK OLUŞTURABİLECEK DAVRANIŞLAR BU İŞARETLER PROGRAMDAN ÖNCE BİLGİLENMEMİZİ SAĞLAR PROGRAMIN OLASI ZARARLARI VE HANGİ YAŞ GRUBUNA UYGUN OLDUĞUNU BİLDİRİR.
DİKKAT EDELİM !!! Çocuğumuzu etiketlememeye Çocuğunuza aşırı yük yüklememeye Çocuğunuzu küçük düşürmekten kaçınmaya Mükemmellik beklememeye Kapasitesine uygun olmayan beklentilerden kaçınmaya Yaptıkları ve ilgilendikleri şeyleri küçümsememeye Çocuğunuzda davranış değişimini sağlamak için çocuğa istendik davranışlarınızla model olmaya Çocuğunuz istenilen bir davranış sergilediğinde, olumlu bir yüz ifadesi ve övücü sözlerle davranışı pekiştirilmeye