OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
Advertisements

TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA YOLLARI. Önce kendinize güvenin. Önce kendinize güvenin. Başarılı olacağım diyerek başlayın. Unutmayın ki kendine güven başarının.
Aşırı Sınav Kaygısı Yard.Doç.Dr.M.Zeki ILGAR
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Değerler Eğitimi Özgüven.
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI
AŞIRI SINAV KAYGISI.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Sabiha Hamdi Türkay İlkokulu Rehberlik Servisi 2014
Mahmut Fehime Güleç İlköğretim Okulu
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR Davranışlarımızla çocuğumuza model olmalıyız.
Aile Eğitimi Etkinlikleri
BUGÜN NELERDEN BAHSEDECEĞİZ?
ÇOCUKLARIMIZ… Bizim en değerli varlıklarımız… Tüm çabalarımız
OLUMLU DAVRANIŞ GELİŞTİRMEDE
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
HOŞGELDİNİZ.
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
ANNELER İÇİN EVDE DİSİPLİNİ SAĞLAMA YOLLARI
DÜZCE ANADOLU SAĞLIK MESLEK LİSESİ Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi Seyhan ÖZCAN Okul Psikolojik Danışmanı “VERİMLİ” ÇALIŞIYOR MUYUZ? 2014.
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ VE OKULA UYUM
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI.
HASAN TÜREK ANADOLU LİSESİ Uzman Psikolojik Danışman Murat AYDOĞDU Kasım, 2013.
ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR
“OKUL KORKUSU” SEMİNERİ
1 CANSAN İLKÖĞRETİM OKULU. 2 “Dünyanın en güzel insanlarına” Sevgili anneme ve babama mektup.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
ANNE BABA TUTUMLARI VE OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ÖNEMİ
PATNOS RAM 1 AİLE EĞİTİM SUNUSU 4. 2PATNOS RAM EĞİTİM BAŞARISINI YÜKSELTMEDE, SAĞLIKLI VE MUTLU İNSANLAR YETİŞTİRMEDE “AİLENİNİN ROLÜ”
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
İNCİRLİOVA SPOR LİSESİ EĞİTİMDE KOÇLUK SİSTEMİ SUNUSU
ANNE-BABANIN SORUMLULUKLARI
ANAOKULUNA UYUM SÜRECİ
Mehmet Akif Ersoy İlkokulu Sunar. ÇOCUĞUN GELİŞİM DÖNEMLERİ 0 – 2 YAŞ BEBEKLİK DÖNEMİ 2 – 6 OYUN DÖNEMİ 6 – 12 OKUL DÖNEMİ 12 – 18 ERGENLİK.
Hoş Geldiniz Hoş Geldiniz Sunum: Abdurrahman ÇIĞRIK İZMİR.
DİĞER TUTUMLAR.
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
AİLELERE ÖNERİLER Çocuklarımız Geleceğimizdir!!! Çocuklarımız Geleceğimizdir!!! Bizler anne babalar olarak kimi zaman bu değerli hazinenin farkında olamıyoruz.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
ÇOCUĞUM SINAVA HAZIRLANIYOR Hayatımızda 3 önemli karar vardır… seçimi…
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
STRES YÖNETİMİ
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
Sunum transkripti:

OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ

İLKÖĞRETİM ÇOCUKLARININ GELİŞİM DÖNEMLERİ VE GÖREVLERİ Bedensel büyüme hızı düşüş gösterir. El göz koordinasyonu ve küçük kas gelişimi bu dönemde tamamlanır. Ergenlik dönemi ile birlikte fizyolojik ve bedensel değişim hızlanır. Zihinsel gelişimde; Mantıklı düşünme başlar. Sosyalleşme hızlanır.

İLKÖĞRETİM ÇOCUKLARININ GELİŞİM DÖNEMLERİ VE GÖREVLERİ Tersine çevirebilme ve korunum yeteneklerini kazanır. Somut işlemler yapar. Duygusal olarak; Üretme ve başarılı olma isteği vardır. Beğenilmek ve takdir edilmek ister. Başarılı olmadığı fikri verilirse yetersizlik duygusuna kapılır. Kıyaslamak olumsuz benlik algısına neden olabilir.

ÇOCUĞA İSTENİLEN DAVRANIŞI ÖĞRETMEK Çocuğunuzun ilk yıllardan beri ihtiyaçlarını belirlemeli ve davranışlarının altında yatan nedenleri bularak davranış değişimini sağlamalısınız. Çocuğunuzda davranış değişimini sağlamak için çocuğa istendik davranışlarınızla model olmalısınız. Çocuğunuza açıklamalar yaparak davranışlarının sınırlarını belirlemeniz gerekmektedir.

ÇOCUĞA İSTENİLEN DAVRANIŞI ÖĞRETMEK Çocuğunuz istenmeyen davranışlar gösterdiğinde bu davranış karşısında hoşnutsuzluğunuzu belirtmeli, yani duygularınızı ben dili ile iletmeniz gerekmektedir. Çocuğunuz istendik bir davranış sergilediğinde, olumlu bir yüz ifadesi ve övücü sözlerle davranışın pekiştirilmesi ve sürekliliği sağlanmış olur.

ÇOCUĞA İSTENİLEN DAVRANIŞI ÖĞRETMEK Çocuğunuzun davranışlarının şekillendirilmesinde, yani disiplinin sağlanmasında, çocuğa kuralların tutarlı ve aynı zamanda esnek bir şekilde verilmesi gerekir. Sevilen bir çocukta güven duygusu gelişir. Sevgi güvene bağlı bir ilişki güçlü ve olumlu bir ilişkidir. Böyle bir ilişkide kabul edildiğini hisseden bir çocuğun davranışlarını yönlendirmeniz daha kolaydır.

CEZALANDIRMAK YERİNE Yardımcı olması için ona bir yol gösterin. Ona seçme şansı tanıyın. Kendi yaramazlığının sonuçlarına katlanmasını sağlayın. Beklentinizi dile getirin Hatalarını nasıl telafi edeceğini gösterin Davranışını kınadığınızı belirtin.

OKUL KORKUSU Okul gitmek istememe durumu. Okula gitmeye zorlandığında; İlk günlerde uyku bozukluğu, neşesizlik, iştahsızlık sıkıntıları yaşanır. Panik, mide bulantısı, ağlama şeklinde belirtiler ortaya çıkar.

ÇÖZÜM YOLLARI Çocuğun güveni kazanılmaya çalışılır. Kademeli ayrılık sağlanır. Okul korkusunun sebepleri bulunmaya çalışılır.

ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI ÖĞRENCİNİN ÇALIŞMA AMAÇLARINI BELİRLEMESİ GEREKİR. ÖĞRENCİNİN HEDEFLERİ OLMALIDIR. ÇALIŞMA ORTAMI DİKKAT DAĞITICI FAKTÖRLER İÇERMEMELİDİR. YETERLİ FİZİKİ KOŞULLARA SAHİP OLMALIDIR. ÖĞRENCİMİZDE OLUMLU BENLİK ALGISININ OLUŞMASINI SAĞLAMALIYIZ.

VERİMLİ ÇALIŞAMAYAN Zoraki çalışır. Sistemsiz ve plansız çalışır. Çalışmak için mutlaka sınavları bekler. Kalıcı bir öğrenme yoktur. Dikkat çok çabuk dağılır. Güvensiz ve endişelidir.

VERİMLİ ÇALIŞAN Planlı ve isteklidir Sistemli ve bilinçli çalışır. Çalışmak için sınavları değil,kullanabileceği tüm uygun zamanları değerlendirir. Bilgileri kalıcı öğrenir,aralıklı tekrarlarla pekiştirir. Dikkati üst seviyededir. Kendine güveni tamdır,bilgide seçici ve sorgulayıcıdır.

ÇALIŞIRKEN SIKÇA YAPILAN HATALAR Çalışma süresini ayarlayamama. Bilgide seçiciliği gözardı etme. Çalışırken farklı konulara yönelme. Ezberleme. Çalışmanın ardından TV izleme. Çalışılan konulara ilişkin bir değerlendirme yapamama.

TV VE ÇOCUK GENEL İZLEYİCİ YEDİ YAŞ VE ÜZERİ İÇİN

TV VE ÇOCUK 13 YAŞ VE ÜZERİ İÇİN 18 YAŞ VE ÜZERİ

TV VE ÇOCUK ŞİDDET VE KORKU CİNSELLİK

TV VE ÇOCUK OLUMSUZ ÖRNEK OLUŞTURABİLECEK DAVRANIŞLAR BU İŞARETLER PROGRAMDAN ÖNCE BİLGİLENMEMİZİ SAĞLAR PROGRAMIN OLASI ZARARLARI VE HANGİ YAŞ GRUBUNA UYGUN OLDUĞUNU BİLDİRİR.

Sorumluluk Duygusunu Kazandırabilmek İçin Neler Yapılabilir? Mantıklı hedefler belirleyin Çocuğun kendi yardımcı rolünü anlamasını sağlayın Düzenli olma konusunda ona örnek olun Temizliği övün Eşyaları temiz tutmasını alışkanlık haline getirin İş listesi yapın Sorumlulukları yerine getirdiği zaman çocuğunuzun bu davranışını övün

ÖZGÜVEN DUYGUSUNUN GELİŞTİRİLMESİ İÇİN NELER YAPILABİLİR ? Çocuğunuzu ve onun davranışını önemsediğinizi hissettirin Onun korku ve endişelerine saygı duyun, özgüvenlerinde sarsıntı gördüğünüz anda harekete geçin Çocuğunuzu küçük düşürmekten kaçının Çocuğunuza kendine has yeteneklerini ortaya çıkarmasında yardımcı olun; çocuklar birbirinden farklıdır.

ÖZGÜVEN DUYGUSUNUN GELİŞTİRİLMESİ İÇİN NELER YAPILABİLİR ? Var olmasının sizin için ne kadar önemli olduğunu ona hissettirin Evinizde herkesin birbirine güveneceği bir ortam oluşturun Çocuğunuzu bağışlamaktan korkmayın Onu yüreklendirin, destekleyin…

NELER YAPMAMALI ? Çocuğunuzu etiketlemeyin Çocuğunuza aşırı yük yüklemeyin Dağınıklık karşısında söylenmeyin ve kızmayın Mükemmellik beklemeyin

NELER YAPMAMALI ? Kapasitesine uygun olmayan beklentilerden kaçının Yaptıkları ve ilgilendikleri şeyleri küçümsemeyin

ÇAĞLAR ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ