HOŞGELDİNİZ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
Advertisements

Satışta İletişimin Rolü
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
İLETİŞİM.
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ…
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU
DİNLEYİN ! GRUP ÜYELERİNİN BİRBİRLERİNİ DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN ! DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN !
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
İLETİŞİM E T K İ L İ İ L E T İ Ş İ M İletişim aslında bir ETKİLEŞİMDİR. Dr. Ahmet FİDAN BA. Ü. ÖĞR. GÖR.
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
Zor insanla başa çıkma yolları
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İletişim Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime
İ L E T İ Ş İ M Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
İLETİŞİM ENGELLERİ.
ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
İLETİŞİM SORUNLARI.
İletişimde Süreç Yaklaşımı
ALICI İletişim sürecinde, kaynağın gönderdiği mesaja hedef olan kişi, grup ya da kitleye alıcı adını veriyoruz. Alıcı bir kişi, bir grup, örgüt ya da toplum.
DİNLEME ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç. Dr. Ş. Dilek BELET.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
HAYATIN İÇİNDEN BAKIRKÖY BELEDİYESİ ANA – BABA OKULU AİLE İÇİ İLETİŞİM
Aile eğitimi.
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
ETKİLİ İLETİŞİM.
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE İLETİŞİM ENGELLERİ
Onları sevdiğinizi ve onların iyiliğini kendi iyiliğiniz kadar önemli olduğuna ilişkin açık bir mesaj verebilirsiniz.
İLETİŞİM Kendimizi anlatma ve karşımızdakini anlama çabası ile sözlü ya da sözsüz olarak kurulan ilişki biçimidir.
İLETİŞİM ENGELLERİ.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
İletişim ve Empati.
DUYMAK MI, DİNLEMEK Mİ?.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
HOŞGELDİNİZ şehitler ilköğretimokulu
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
İLETİŞİM ENGELLERİ VE ETKİLİ İLETİŞİM
İLKÖĞRETİM ÇAĞINDAKİ ÇOCUKLAR İLE NASIL İLETİŞİM KURULUR?
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
AİLE İÇİ İLETİŞİM Psikolojik Danışman: ŞAHİN AKAY HOŞGELDİNİZ
BEN DİLİ SEN DİLİ.
İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
Kaygı Nedir? Nedeni belirsiz korkuya kaygı denir. Kaygıda korkudan farklı olarak fiziksel açıdan tehdit eden bir uyaran söz konusu değildir. Kaygı.
ERGEN ÇOCUĞUNUZLA ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ-II
MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
HAZIRLAYAN : EGE KÖMÜRCÜOĞLU SINIFI : 7-C NUMARASI : 333 İLETİŞİM.
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
ETKİLİ İLETİŞİM.
ETKİN DİNLEME BEN DİLİ VE SEN DİLİ
Sağlıklı İletişimin Vazgeçilmez Öğeleri
HOŞGELDİNİZ. ONA HAYIR DİYEMİYORUM! Çocuğunuza Hayır Diyememenin Altında Hangi Faktörler Olabilir? 1) Suçluluk duygusu ki bu daha çok çalışan anne babaların.
İLETİŞİM Yaşamı Zenginleştiren Ya da Fakirleştiren Sihirli Olay Kişiler Arası İletişim.
İLETİŞİM.
OLUMLU DÜŞÜNCE NEDİR? Hayatın her alanında, bizi her konuda etkileyen aslında bizim olaylara nasıl baktığımızdır. Şunu unutmamak gerekir ki; meydana.
İLETİŞİM ENGELLERİ.
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Gökçe Erinç Büyükşengür
İLETİŞİM NEDİR??.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

HOŞGELDİNİZ

İLETİŞİM ENGELLERİ İletişim

İLETİŞİM engelinde

Kaynak kökenli kişisel engeller Kaynağın alıcıyı iyi tanımaması. Mesajın yeterince açık olmaması. Kaynağın dikkatini alıcıya verememesi.

Kişisel engeller(Alıcı kökenli) Alıcının kaynaktan kaçınması Alıcının önyargılı olması.

Kişisel engellerde(alıcı kökenli) Alıcının konuya. ilgisiz olması. Alıcının iyi dinleme becerisine sahip olmaması.

Geribildirim Önyargı

Kaynak ve alıcıdan kaynaklanan engeller. Bir örgütü oluşturan bireyler o örgüte belli davranışları,inançları değer yargılarıyla gelmektedirler.farklı değer yargılarının iletişimde sorun olması bu nedenle normaldir. Önemli olan farklı uzlaştırma yeteneğinidir.

Dil engelleri Kaynağın bir kelimeye yüklemiş olduğu anlamla alıcının yüklemiş olduğu anlamın farklı olması yanlış anlamalara neden olmaktadır olmaktadır.

Alıcı kaynağın kullandığı kelimeyi,sembolü v Alıcı kaynağın kullandığı kelimeyi,sembolü v.b bilmediğinde yada anlamadığında da güçlüklerle karşılaşabiliriz. Çok parlak fikirleriniz olabilir,ama eğer onların anlaşılmasını sağlayamazsanız fikirleriniz sizi hiçbir yere ulaştırmaz.

Doktorum günde bir kadeh içebilirsin dedi…

Anlamadım… A mı ? B mi ? C mi ? AB m,CA mı Galiba sorun var…

Bu tür sorunların olmaması için Dinleyiniz

DİNLEME Yeniliğe doğru ilk adım dinleme alışkanlığı edinmektir.

İletişimde; Çoğumuz karşımızdakinin ne söylemek istediğiyle ilgilenmektense,kafamızdakileri karşıya iletmekle meşgul oluruz. Buda karşıdakinin sözü; Fakat-Ama-Evet şeklindeki ifadelerle iletişimi engeller.

Alıcının kaynağı; Dinlememesi,verilecek mesaja kapalı olması demektir.

Dinle Kapalı bir zihin ölmekte olan bir zihindir.

İletişimde bulunan kişilerin üslubu önemlidir Emredici hükmedici üslup ”yapman gerekir,yapacaksın ,yapmak zorundasın” İsyankar davranışa neden olur Uyarıcı tehdit edici üslup ”ya yaparsın yoksa…” Gücenme ve kızgınlığa yol açabilir Ahlak dersi veren üslup “yapmalıydın” veya “senin sorumluluğun” yada “şöyle yapman gerekir”. Suçluluk duyguları yaratır Mantık yoluyla inandırma ,tartışma “İşte bu nedenle hatalısın ”olaylar gösteriyor ki Savunucu tutumlara yol açar.

İletişimde Yargılayıcı ,suçlayıcı,üslup “Olgunca düşünmüyorsun “Sen zaten tembelsin” Kişide yetersizlik duygularına neden olur,eleştirilme korkusuyla kişi rahat olamaz Tahlil edici teşhis koyucu üslup ” senin derdin ne biliyor musun?” “Aslında böyle demek istemiyorsun” Tehdit ve tedirgin edici olabilir.başarısızlık duygusu uyandırabilir İncelemeci ,soruşturmacı üslup Neden?... Kim?.. Sen ne yaptın?.. Genellikle hayır demeye ve kaçak cevaplar vermeye yöneltir. Hiçbir şey bizi diğerlerine konuşma tarzımız kadar ele vermez

Geri bildirimlerin etkili olması için; Yerinde ve zamanında verilmeli Geri bildirim-feed back) alıcının aldığı mesafe verdiği yanıta,tepkiye geri bildirim denir. Hastane ortamlarında geri bildirim; Hastaların yaşantılarının nasıl olması gerektiği hakkında bilgi sağlar Beslenme ilaç kullanımlarını düzenler,hastayı cesaretlendirir Olumsuzlukların fark edilmesini sağlar Eksiklerin giderilmesini sağlar

Geri bildirimlerin etkili olması için Yapıcı olmalı İçtenlikle verilmeli İstenilen geri bildirim alınamıyorsa kaynak şu sorulara cevap aramalıdır Acaba alıcı mesaja katılıyor mu? Katılmıyorsa niçin? Alıcı dinlemedi mi? Niçin dinlemedi?

İstenilen geri bildirim alınamıyorsa kaynak şu sorulara yanıt aramalıdır Yoksa mesaj doğru anlaşılmadı mı? Niçin yanlış anlaşıldı? İstenilen geri bildirim alınmıyorsa kaynak şu sorulara cevap aramalıdır Yoksa ben mesajı iyi veremedim mi? İğneyi kendine ,çuvaldızı başkasına batır atasözü

İfade açıklığı Yada gereksiz ayrıntılarla mesaj,kalabalıklaştırabilir Bu tür sorunları önlemek için; Kaynak empatik bir yaklaşım sergilemelidir.

BÜTÜN GÜZELLİKLERİ YAKALAMANIZ TEŞEKKÜRLER BÜTÜN GÜZELLİKLERİ YAKALAMANIZ DİLEĞİYLE HOŞÇAKALIN