Pazarlama Yönetimi Süreci

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Strateji Tasarımı İlker acar.
Advertisements

PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Hazırlayan: Öğr. Gör. Funda YORULMAZ
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
ÜRETİM FONKSİYONU (DEVAM)
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
İŞLETME Toplumdaki bireylerin ihtiyaçlarını karşılamak
Pazarlama Teknikleri.
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Pazar bölümlendirme, pazarı oluşturan tüketicilerin nisbeten benzer özelliklere sahip, dolayısıyla benzer mal ve hizmetlere ihtiyaç duyan birtakım gruplara.
PAZARLAMA DIŞ ÇEVRESİ: PAZARLAMAYI ETKİLEYEN MAKRO VE MİKRO ÇEVRE FAKTÖRLERİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
MÜŞTERİ YÖNELİMLİ PAZARLAMA STRATEJİSİ: HEDEF PAZAR İÇİN DEĞER YARATMA
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım
Firmalar pazardaki tüm alıcılara, küçük alıcı gruplarına, Pazar bölümlerine ya da bireysel seviyedeki özel alıcılara ulaşmaya çalışabilir. 15 yıl önce.
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Sorular Şekil1. Sorular Şekil 2 Sorular 1)Şekil 1 ve Şekil 2’de listelenen bölümlendirme boyutlarını gözden geçirin ve bugün bir saat almak isteseniz.
Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Seçimi
PAZARLAMA DIŞ ÇEVRESİ: PAZARLAMAYI ETKİLEYEN MAKRO VE MİKRO ÇEVRE FAKTÖRLERİ
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
İŞL305 PAZARLAMA YÖNETİMİ – UYGULAMA HAFTA 2. Aşağıdaki işletmeler açısından önemli olan pazar çevresi faktörleri nelerdir? Tartışınız.  Wolkswagen 
TURİZM PAZARLAMASI PLANLAMASI.
PAZARLAMA İŞLEVİ a)pazarlamanın geleneksel işlevleri b)pazarlamanın yönetsel işlevleri .
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Girişimcilik.
Girişimcilik.
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
İşletmenin Kuruluş Çalışmaları
1 9 Marka Değeri Yaratma.
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
YONT 409 PROJE YÖNETİMİ.
8 Pazar Bölümleri ve Hedeflerin Belirlenmesi
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
PORTFÖY ANALİZLERİ ve Diğer Stratejik Araçlar
Üretim Yönetimi 1.Bölüm.
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 9. Hafta İşlevsel veya Bölümsel Stratejiler Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA ULUSLARARASI PAZARLAMA’YA GİRİŞ
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
ÜRETİM ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
HEDEF PAZAR.
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Kimsenin Rüyalarınızı Çalmasına İzin Vermeyin A. RUSH.
Sunum transkripti:

Pazarlama Yönetimi Süreci Pazar fırsatlarının analizi Hedef pazarların seçimi Pazarlama karmasının geliştirilmesi veya oluşturulması Pazarlama çabalarının yönetimi

Pazar fırsatlarının analizi Her işletme yeni Pazar fırsatları araştırıp bulmaya ihtiyaç duyar. Pazarın değişken dış çevresi bir yandan yeni fırsatlar bir yandan da yeni riskler, tehlikeler yaratacaktır. İşletme bu fırsatlardan en iyi şekilde yararlanmak ve tehlikelerden sıyrılarak varlığını sürdürmek ve geliştirmek için çevreyi iyi analiz edip değerlendirmelidir.

Pazar fırsatlarının analizi ve diğer aşamalar yöneticilerin devamlı olarak bilgiyle donatılmalarını gerektirir. Yöneticiler, tüketiciler, ve tüketici karar süreci başta olmak üzere, rakipler, üretim faktörleri sahipleri, aracı kuruluşlar gibi pazarlama çevresinde yer alan bu çevrenin başlıca faktörlerini iyi tanımalıdırlar. Bu çevreyi etkileyen ekonomik, demografik, hukuki ve politik vb. daha geniş boyutlu etkenler hakkında da bilgi sahibi olmalıdırlar.

Hedef pazarların seçimi- Pazar bölümlendirme, hedefleme ve konumlandırma İşletmeler belirli bir pazardaki bütün tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılayamazlar. Çok çeşitli ihtiyaçları olan pek çok tipte tüketici mevcut olduğundan, tüm tüketiciler yerine, pazarın belirli bölüm veya kısımlarını seçip, onlara yönelik olarak çalışmak çoğu zaman daha avantajlı ve karlı olur. Hedef Pazar seçimi için, talep ölçümü ve tahmini, pazar bölümlendirme, hedef pazar belirleme ve pazar pozisyonu belirleme gibi çalışmalar yapılır.

Pazar bölümlendirme: Girilmesine karar verilen bir pazarın hangi bölümlerinin bir işletme için daha uygun olduğuna karar vermek için yapılır. Tüketiciler coğrafik, demografik (yaş, cinsiyet vb.) veya başka faktörlere göre ayrılır.

Pazar hedefleme: Bir pazarın tüketicilerin niteliklerine göre bölümlendirilmesini takiben , çeşitli bölümlerin değerlendirilerek bir veya birkaçının seçilmesidir. Konumlandırma (Pazar pozisyonu belirleme): İşletme hangi Pazar bölümüne gireceğine kara v erdikten sonra , bu bölüm içinde kendisi için nasıl bir yer edinmek istediği ile ilgilidir. Bu mamulün tüketici zihninde rakiplere göre nasıl bir yere sahip olacağıdır. Örneğin bir otomobil markası “ucuz araba, diğeri “kalite” sembolü olabilir.

Pazarlama karmasının geliştirilmesi veya oluşturulması: Pazarlama karması işletmenin hedef pazarda başarılı olmak için uygun bir bileşim yaptığı kontrol edilebilir pazarlama değişkenleri dizisidir. Pazarlamanın 4 P si olarak biline bu değişkenler mamul, fiyat, tutundurma ve dağıtım (yer) dır. Etkili bir pazarlama planlaması, işletmenin pazarlama amaçlarına ulaşmasını sağlayacak bir şekilde söz konusu değişkenlerin koordineli bir programa dönüştürülmesi işlemidir, sonrada belirlenen programın uygulanması ve denetimi yapılır.

Pazarlama çabalarının yönetimi: Pazarlama yönetimimin temel görevi, işletmeye hedef aldığı pazarlarda güçlü rekabet üstünlüğü sağlayacak etkili pazarlama programlarını geliştirmektir. Bunu gerçekleştirip rekabet üstünlüğü elde etmek planlama, uygulama, ve denetleme şeklindeki temel pazarlama yönetim fonksiyonlarının etkin ve verimli bir şekilde yerine getirilmesi ile sağlanır.