KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Do you know who I am? Kim olduğumu biliyor musun?.
Advertisements

SAĞLIK DENETÇİLERİ EĞİTİM PROGRAMI BEDEN DİLİ KULLANIMI VE EMPATİ
İLETİŞİM HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ ÇALIŞAN SAĞLIĞI ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ.
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
Akran baskısı denince ne anlıyorsunuz?
(İletişimin Diğer Yüzü)
KİŞİSEL İMAJ ve BEDEN DİLİ SITKI ASLANHAN
E t k i l i İ l e t i ş i m i n S ı r l a r ı D r. H ü s e y i n Ç e t i n a l p İ z m i r İ l S a ğ l ı k M ü d ü r l ü ğ ü H a s t a H a k l a r ı İ.
Yrd.Doç.Dr. Pınar Seden Meral
Hafta 7 –SÖZSÜZ İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ
İLETİŞİM.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İ L E T İ Ş İ M Dr. Necla Tugay Aytekin.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
İnsan Kaynakları Uzmanı
KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ ILET 322
KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ MDBS 116 Kenan BAŞARAN Yaz
Hasta Memnuniyeti-İletişim
If you delete this after reading... you'll spend a year of ill luck! But... if you send it to (at least) 2 friends... you'll have 3 years of good luck!!!
BASMAKALIP ve ÖNYARGI ( STEREOTYPE & PREJUDICE )
HAZIRLAYAN KEZBAN BİÇER
KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ
KODLAR Temel Kavramlar.
Öğretmen Davranışları
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU
KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ MDBS 116 Kenan BAŞARAN
9. SINIF KİŞİLERARASI İLİŞKİLER 20. ETKİNLİK
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Strategy and Branding: Putting a Face on a Product © 2013 SAGE Publications, Inc.
Do you know who I am? Kim olduğumu biliyor musun?.
REQUESTING OTHERS TO DO SOMETHING
BEDEN DİLİ.
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
Database for APED Büşra Bilgili | Emirhan Aydoğan | Meryem Şentürk | M. Arda Aydın COMPE 341.
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
İletişim Katılanların bilgi/semboller üreterek birbirlerine ilettikleri ve bu iletileri anlayıp yorumladıkları süreçtir. Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma.
RELIGIOUS TRADITIONS BAGS TO DO IN YOUR CITY T.C. Ünye Kaymakamlığı ANAFARTA ORTAOKULU.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ ILET 322 Unite 1: Temel Kavramlar Unite 7: Sözsüz İletişim Kenan BAŞARAN GÜZ – BAHAR
Prof. Dr. Rana Özen Kutanis İLETİŞİM ÇEŞİTLERİ A.Kişi-Kişi (İnsan - İnsana) İletişim B.Kişilerarası İletişim C.Kişi – Grup ve Gruplar Arası İletişim D.Örgüt.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ ILET 322
AVRUPA BİRLİĞİ GUNDTVİG ÖĞRENME ORTAKLIĞI ‘ALTIN ÇOCUKLAR ALTIN EBEVEYNLER’ PROJESİ EUROPEAN UNION GRUNDTVIG LEARN PARTNERSHIP GOLDEN PARENTS FOR GOLDEN.
Practice your writing skills
İLETİŞİM.
ÖĞR.GÖR. ALİ OSMAN GÖKCAN
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU
Gökçe Erinç Büyükşengür
Sağlık İletişimi – 2 Nida KAHRAMAN/Okan Üniversitesi/2010.
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
İletişim: Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı ; “anlaşılmak”tır.
Yetişkin Eğitimi Ortamında Etkili İletişim
Gaziantep/ Nizip Cumhuriyet İlkokulu
Kişilerarası İletişimin Öğeleri
Leman KILINÇKAYA (İletişimin Diğer Yüzü). "Ne söylediğiniz değil, onu nasıl söylediğiniz önemlidir.“ "Beden dili, bilinçdışı motivasyonlarımızı açığa.
ÖZGEÇMİŞ İŞ ARAMA MÜLAKAT İŞ HAYATI VİDEO KARİYER KAMPÜSTE ARA Ana SayfaAna Sayfa İş hayatı Etkili konuşmanın 7 yoluİş hayatı Etkili konuşmanın 7 yolu.
Organizational Communication
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Safa ZORLU Halkla İlişkiler ve İletişim Uzmanı
YETİŞKİN EĞİTİMİ ORTAMLARINDA YETİŞKİNLERLE ETKİLİ İLETİŞİM YETİŞKİNLERLE ETKİLİ İLETİŞİM Dr. Serap KARABACAK Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü İzleme.
İLETİŞİM NEDİR??.
Sunum transkripti:

KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ SÖZSÜZ İLETİŞİM KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ MDBS 116 Kenan BAŞARAN Güz – 2011 - 2012

İLETİŞİM İLETİŞİM, BİR AMACI GERÇEKLEŞTİRMEK İÇİN BİLGİ, DUYGU, GEREKSİNİM, NİYET VE DÜŞÜNCELERİN, YAZI, İŞARET, KONUŞMA, MİMİK VE HAREKETLER ARACILIĞIYLA SESLİ SESSİZ YA DA YAZILI OLARAK AKTARILDIĞI BİR SÜREÇTİR Kenan BAŞARAN 2

MESAJ VERİCİ KİŞİ ANLAMI KODLAMA G E R İ B L D M K A N L KODU AÇMA G Ü T Z A M A N M E K A N ALICI KİŞİ 3

İLETİŞİM TÜRLERİ SÖZSÜZ İLETİŞİM SÖZSÜZ İLETİŞİMDE DUYGULAR DAHA KOLAY İFADE EDİLEBİLİR VE SÖZSÜZ MESAJLARA KARŞI DUYARLI OLUNURSA KARŞIDAKİNİN NE HİSSETTİĞİ DAHA İYİ ANLAŞILIR. Kenan BAŞARAN 4

SÖZSÜZ İLETİŞİM SÖZ : % ? SES : % ? BEDEN DİLİ: % ? SÖZ: % 7 SES: % 38 (Dikkat Vücudunuz konuşuyor.Ahmet Şerif İZGÖREN) Kenan BAŞARAN 5

İNSANLAR NE DEDİĞİNİZE DEĞİL, NE YAPTIĞINIZA BAKAR. 6

“NE SÖYLEDİĞİNİZ DEĞİL, NASIL SÖYLEDİĞİNİZ ÖNEMLİDİR.” J. TSCHOHL 7

“DAVRANIŞINIZ NE İSE SİZ O’SUNUZ” DÜNYADAN ALACAĞIMIZ KARŞILIK , DÜNYAYA VERDİĞİMİZ TEPKİYE BAĞLIDIR. BU YÜZDEN ÇEVREMİZDE OLUMLU İZLENİMLER BIRAKACAK BEDEN DİLİ ÖZELLİKLERİNİ BİLMEK İŞİMİZE YARAYABİLİR. 8

SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ* BAŞ HAREKETLERİ Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 9

SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ* YÜZ İFADELERİ Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 10

TEBESSÜMÜ UNUTMAYIN GÜLER YÜZLÜ OLUN 11

SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ* GÖZ TEMASI Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 12

GÖZ TEMASINI İHMAL ETMEYİN KONUŞURKEN GÖZLERE BAKIN GÖZ TEMASINI İHMAL ETMEYİN 13

SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ* SES TONU Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 14

SESİNİZİ NASIL KULLANDIĞINIZIN VE SES TONUNUZUN FARKINDA OLUN SES TONUNUZU İYİ AYARLAYIN SESİNİZİ NASIL KULLANDIĞINIZIN VE SES TONUNUZUN FARKINDA OLUN 15

SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ* KOKU Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 16

NONVERBAL COMMUNICATION Gesture KenanBaşaran KenanBaşaran 17

İFADE ETMEK İSTEDİĞİNİZ DUYGULARINIZI ORTAYA KOYACAK DURUŞ SERGİLEYİN 18

JESTLERİ UNUTMAYIN ELLERİNİZİ CEBİNİZDE TUTMAKTAN VE KOLLARINIZI KAVUŞTURMAKTAN, ELLERİNİZLE AĞZINIZI ÖRTMEKTEN KAÇININ. 19

NEZAKETLİ OLMAYI İHMAL ETMEYİN NAZİK OLUN 20

POSSIBLE INDICATORS OF LYING OR DECEPTION PINOCCIO SYNDROME HANDS COVER MOUTH AVOIDANCE OF EYE CONTACT DECREASE IN SMILING MANIPULATION OF CLOTHING SUDDEN SHIFT IN POSTURE HIDING BEHIND SOMETHING

SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ* VÜCUDUN DURUŞU Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 22

GÜVENLİ VE RAHAT BİR DURUŞ, TOPLUMSAL STATÜNÜZE UYGUN BİR DIŞ GÖRÜNÜŞ, SICAK BİR YÜZ İFADESİ, CANLI BİR BAKIŞ, GÜVENLİ VE RAHAT BİR DURUŞ, TOPLUMSAL STATÜNÜZE UYGUN BİR DIŞ GÖRÜNÜŞ, KONUŞTUĞUZ KİŞİYE YÖNELİŞİNİZ HİÇ ŞÜPHE YOK Kİ İLİŞKİNİZİ YÜRÜTMEDE ÖNEMLİ ROL OYNAYACAKTIR. 23

OTURURKEN... AYAKTAYSANIZ, DİK DURUN. OTURUYORSANIZ SANDALYE VE KOLTUĞUNUZU TAM OLARAK DOLDURUN VE ARKANIZA YASLANIN. BİRİSİYLE KONUŞURKEN VE BİRİSİ DOĞRUDAN SİZİNLE KONUŞURKEN ÖNE EĞİLİN VE İLGİNİZİ GÖSTERİN.

SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ* AÇI - KONUM Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 25

DAİMA KONUŞTUĞUNUZ VEYA SİZİNLE KONUŞAN İNSANA DÖNÜK DURUN. YÖNELİŞ DAİMA KONUŞTUĞUNUZ VEYA SİZİNLE KONUŞAN İNSANA DÖNÜK DURUN. 26

SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ* TEMAS Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 27

DOKUNMAKTAN KAÇINMAYIN 28

29

SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ* KILIK KIYAFET Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 30

“DOĞRU GIYININ, ÖNEMLI GÖRÜNÜN KARŞILIĞINI HER ZAMAN ALIRSINIZ.” KENDİNİZE ÖZEN GÖSTERİN "ÇEVRENİZDEN GÖRECEĞİNİZ İTİBAR VE SAYGI, KENDİNİZE GÖSTERDİĞİNİZ ÖZEN KADARDIR." - GİYİMİNİZE DİKKAT EDİN (Dış görünüş) “DOĞRU GIYININ, ÖNEMLI GÖRÜNÜN KARŞILIĞINI HER ZAMAN ALIRSINIZ.” 31

SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ* KİŞİSEL ALAN Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 32

İLETİŞİMDE ALANLAR İLETİŞİMDE BİR TAKIM BÖLGELER VE HAKİMİYET ALANLARI VARDIR ÖZEL ALAN ( 0 – 50 cm.) KİŞİSEL ALAN ( 50 – 120 cm.) SOSYAL ALAN ( 120 – 360 cm.) ORTAK ALAN ( 3.50cm + ) Kenan BAŞARAN 33

SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ* ÇEVRE & MEKAN Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 34

SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ* ZAMAN VE KÜLTÜREL FAKTÖRLER Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 35

HOŞÇAKALIN SUNUM BİTTİ İLETİŞİM DEVAM EDİYOR Kenan BAŞARAN 36

PERCEPTION & COMMUNICATION MLDE 116 INTERPERSONAL COMMUNICATION SKILLS 37

. . . PERCEPTION CONNECT THE NINE DOTS : WITHOUT LIFTING YOUR PENCIL . . . CONNECT THE NINE DOTS : WITHOUT LIFTING YOUR PENCIL FROM THE PAPER USE FOUR STRAIGHT LINES 38

PERCEPTIONS IN EVERYDAY COMMUNICATION, OUR WORDS AFFECT HOW WE PERCEIVE OTHERS, SITUATIONS, EVENTS, BEHAVIORS AND OURSELVES. IF WE PERCEIVE NINE DOTS AS A SQUARE, WE CAN’T SOLVE THE PROBLEM. WE COMMUNICATE WITH PEOPLE ACCORDING TO HOW WE PERCEIVE THEM 39

PROCESS OF PERCEPTION PERCEPTION IS AN ACTICE PROCESS OF CREATING MEANING BY SELECTING, ORGANIZING AND INTERPRETING PEOPLE, OBJECTS, EVENTS, SITUATIONS, AND OTHER PHENOMENA. SELECTION: WE NOTICE THINGS THAT STAND OUT. (unusual, bigger, lauder, bright. WATCH & LISTEN WHAT’S GOING ON AROUD YOU...& WHAT’S HAPPENING INSIDE YOU: HUNGRY, SLEEPY.. WE ARE NOT CONSCIOUS MOST OF THESE PHENOMENA, WE CANNOT ATTEND EVERYTHING AROUND US. 40

PROCESS OF PERCEPTION 2. ORGANIZATION: AFTER SELECTING WHAT TO NOTICE, WE ORGANIZE WHAT WE HAVE NOTICED AND ATTRIBUTE MEANING TO IT. STEREOTYPES PREJUDICE 3. INTERPRETATION SUBJECTIVE PROCESS OF EXPLAINING OUR PERCEPTIONS. WE CONSTRUCT EXPLANATIONS FOR THEM. 41

THANKS FOR LISTENING , Kenan BAŞARAN 42