İŞİTME ENGELLİLER 1.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Todup F1 ENGEL TANIMAYANLAR.
Advertisements

İŞİTMEYE YARDIMCI SİSTEMLER
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
YAPANLAR: EMRE ÖZER VE CEREN BAYRAKTAR
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
İ.Ü.İstanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
İnsan kulağı çevredeki seslerin hepsini işitemez.
MESLEK TANITIMLARI.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
DİNLEME.
Op. Dr. Mehmet Ali TUNÇBİLEK Kulak Burun Boğaz Uzmanı
İŞİTME NEDİR? Elif ÖZKAN İşitme Engelliler Öğretmeni.
=>SÖZCÜKTE ANLAM<=
SAĞLIK BAKANLIĞI T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ.
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR ( OKUDUKLARIM, GÖZLEM VE TECRUBELERİM)
Konuşma Engelinin Türleri
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Çoklu ortam mesajları hazırlanırken “zihin nasıl çalışır?” kavramı neden önemlidir ?
İşitme Engelliler.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
CAN KULAĞI Ramazan Bayraktar.
=>SÖZCÜK TÜRLERİ<=
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
=> SÖZCÜKTE ANLAM <=
ÇOCUKLARDA DİL VE KONUŞMA PROBLEMLERİ
“ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
İŞİTME ENGELLİ KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİ
PROBLEM ÇÖZME ÇATIŞMA ÇÖZME KARAR VERME BECERİLERİ
FİZİKSEL ETKİLERİ ; Geçici veya sürekli işitme bozuklukları.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARIN MOTOR GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
KUMLUCA RAM’DA TANILANAN ENGEL TÜRLERİ VE YÖNLENDİRME
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI
ÇEKMEKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Özel Eğitimde Bütünleştirme Uygulamaları Kursu Sinem TATARLI Özel Eğitim Bölüm Başkanı Ahmet KAHRAMAN Rehberlik.
Fen ve Teknoliş ışık ve ses.
SESİN İŞTMEDEKİ ÖNEMİ Ses ve işitme birbirini tamamlayan iki kavramdır. Bütün sesler havayı titreştirir.Kulak kepçesi tarafından toplanan hava kulak zarına.
İşitme Engelliler Farkındalık Sunumu
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA DİL GELİŞİMİ
ÜNİVERSİTELERDE YAPILMASI GEREKEN TEMEL UYARLAMALAR FUNDA ACARLAR Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Bölümü.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
İŞİTME YETERSİZLİKLERİ
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ ROLÜ
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Özel Gereksinimli Çocuklar
Ses ile ilgili bilgilerimizi pekiştirelim
İŞİTME ENGELLİLER 1.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Kişilerarası İletişimin Öğeleri
ÖĞRENME STİLLERİ ENVANTERİNİN YORUMLANMASI. “Her insan farklı bir dünyadır.” “Öğrenme stillerimiz doğuştan var olan karakteristik özelliğimizdir.”
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ENGELLİLER İÇİN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR
5. Sınıf 3. Ünite: ADAP VE NEZAKET
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
İşitme yetersizliği Doğuştan veya sonradan olan problemler nedeniyle işitme duyarlılığında meydana gelen azalmadır. İşitme engeli ise işitme duyarlılığındaki.
Sunum transkripti:

İŞİTME ENGELLİLER 1

Sık sık kulak çınlaması, baş ve kulak uğultularından şikayet İŞİTME ENGELLİLERİN BELİRLENMESİNDE ÖĞRETMEN GÖZLEMLERİ I. Fizik Görüntüler ve Sağlıkla İlgili Belirtiler: Sık sık kulak ağrısı Kulak akıntısı Sık sık kulak çınlaması, baş ve kulak uğultularından şikayet Bedensel devinimlerde (oturma, koşma, yürüme) denge bozukluğu Süreğen soğuk algınlığı Kulak kaşıma 2

II. Konuşma ve Sesle İlgili Belirtiler: Konuşmada belirli seslerin düşürülmesi ya da değiştirilmesi Belli sözcüklerde yanlış söyleyiş Eklemleme dahil diğer konuşma engelleri Sürekli olarak fısıltı şeklinde ya da bağırarak konuşma Konuşmada tekdüzelik Benzer sesli sözcüklerin karıştırılması (baş - boş gibi) 3

III. Sınıftaki Davranışları ile İlgili Belirtiler: Dershanede birden oluşan ses değişimlerinin farkında olmayış Motorlu araçların gürültülerine ilgisizlik Radyo, pikap, teyp gibi müzik araçlarını dinlemeye karşı ilgisizlik Sınıftaki tartışmalara karşı ilgisizlik Konuşulanların, özellikle bazı sözcüklerin yinelenmesini isteme 4

İşitebilmek için konuşana doğru eğilme ya da uzanma Konuşana belirli bir biçimde kulağını verme, bir eliyle kulağını destekleyerek dinlemeye çalışma Öğretmenin ya da konuşanın sürekli olarak yüzüne bakarak dinleme ya da izleme İşitebilmek için konuşana doğru eğilme ya da uzanma Konuşulanları bazen işitip bazen işitmeyerek insana “işine geleni duyuyor, işine gelmeyeni duymuyor” izlenimini verme İsteklerini, meramını anlatmak için gereğinden fazla jest ve mimik kullanma 5

Talimatları yanlış anlama Dikte çalışmalarında olağan dışı yanlışlıklar yapma Okul başarısında yaşına göre düşüklük Sık sık kulağını ovuşturma ve kaşıma Sessizliği seçme Gülmede azlık Okuma güçlüğü 6

Sürekli sinirlilik ve gerginlik IV. Diğer Belirtiler: Duraksızlık Sabuklama Sürekli sinirlilik ve gerginlik Seslerin hangi yönden geldiğini kestirememe Yaptığı iş ve ödevin yansıttığından daha zeki görünme NOT: İşitme duyarlığından şüphe duyulan öğrencilerin odyometre ile işitme ölçümleri Rehberlik ve Araştırma Merkezleri tarafından yapılmaktadır. 7