İLETİŞİM BECERİLERİ MODÜLÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM BECERİLERİ MODÜLÜ
Advertisements

İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
her şeyin anlamı vardır
BESLENMEDE DANIŞMANLIK EĞİTİMİ Dinleme ve Öğrenme Becerileri
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
Sınıf; paylaşma, uzlaşma, yarışma, rekabet gibi olumlu ve olumsuz ilişki yapılarının görülebileceği bir yaşam alanıdır. Rekabetçi, bireyselci ve işbirlikçi.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
MERHABA.
BALIK KILÇIĞI.
Liderin Kendini İfade Etme Becerisi. Grup Lideri; Kabul edici olmalı Kendi ihtiyaç ve duygularının farkında olmalı ve diğerlerinin ihtiyaçlarından ayırt.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış
Kavram Karikatürleri.
Mentor Çalıştayı 2013 Dr Alev SELEK.
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI UYGULAMALI DANIŞMANLIK EĞİTİMİ
Hasta görüşmesinin önemi ve Hasta görüşmesinde hekimin görevleri
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
HAZIRLAYAN KEZBAN BİÇER
İLETİŞİM BECERİLERİ MODÜLÜ Anlaşılır Dile Çevirme ve Temel Gereksinimler.
PSİKİYATRİYE GİRİŞ PSİKANALİTİK KURAM.
Yönetim Kurulu Problem Çözme ve Yönlendirme Yeterliliği.
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
ANNE SÜTÜ VE EMZİRME DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
Sağlık Ortamlarında İletişim
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
SIĞINMACI ÇOCUKLARIN SORUNLARINDA ÇÖZÜM YÖNTEMLERİ (19 MART2011 UĞUR PLAZA) MÜCAHİT ŞAHİNTÜRK PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
Rehberlik Servisi Tanıtımı
TÜRKÇE DERSİ İLE HEDEFLENENLER.
Hekim-Hasta İletişimi
DAVRANIŞ SORUNU OLAN ÇOCUK VE GENÇLERLE SAĞLIKLI İLETİŞİM
HİZMETTEKİ GÖREV VE İLKELERİMİZ KENDİMİZİ SORGULAMA VE TANIMLAMA BOŞ GEREKSİZ BİLGİ KİRLİLİĞİ, GÖRÜNÜM KİRLİLİĞİ, ZAMAN KAYIBI, İSRAFINI ÖNLEME. DÜZENLİ,
İlkokuldan Sonraki Okullarda Nasıl Destekeleyip Motive Edebilir
Rehberlik Servisi Tanıtımı
İŞBİRLİĞİ VE GÖRÜŞMENİN SONLANDIRILMASI
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
HEMŞİRENİN EĞİTİMCİ ROLÜ
1 Başvuran/Hasta ile görüşme yapma becerisi rehberi Prof. Dr.Hamit ACEMOĞLU Tıp Eğitimi AD.
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
Kavram Karikatürleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Kişisel Rehberlik.
8.SINIF / SOSYAL BİLGİLER Modül Soru Bankası.
Simüle Hasta ile Eğitim
GÜVENLİ OKULLAR. GÜVENLİ OKUL KRİTERLERİ Olumlu ilişkiler kurulmasını sağlar. Çocukların duygularını özgürce ifade edebilecekleri olanaklar yaratır. Çocuk.
Etkili İletişim Beden Dili Yrd. Doç. Dr. Kenan TAŞTAN Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile hekimliği Ana Bilim Dalı.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Etkileşime Dayalı Teknikler
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ARABULUCULUK AŞAMALARINA TEMEL ARABULUCULUK EĞİTİMİ EĞİTİCİMCİ KİTABI DOĞRULTUSUNDA GENEL BAKIŞ A) HAZIRLIK AŞAMASI B) BAŞLANGIÇ AŞAMASI C) İNCELEME AŞAMASI.
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
OKUL AİLE İŞ BİRLİĞİ TANIM-KAPSAM-ÖNEM.
TIBBİ SOSYAL HİZMET DERSİ
T. C. ANKARA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ E ĞITIM Ş UBE M ÜDÜRLÜĞÜ WWW. ASM. GOV. TR.
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ŞİDDET.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Programdan Sorular.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
“İki dinle, bir söyle.” ~Anonim
21. YY BECERİLERİ.
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

İLETİŞİM BECERİLERİ MODÜLÜ HASTA – HEKİM İLETİŞİMİ GÖRÜŞME TEKNİKLERİ

HASTA – HEKİM İLETİŞİMİ GÖRÜŞME TEKNİKLERİ Karşılama (İlgi Gösterme- İsmiyle hitap etme- Uygun yer gösterme (eşit hizada, 90 derecelik açıyla) Açık sorularla görüşmeyi başlatma Görüşme boyunca uygun ve anlaşılır dil kullanımı Etkin dinleme Geri bildirim verme Uygulamanın belirlenmesi ve karar verme Affektif ve enstürümental yaklaşımı birlikte kullanma

HASTA – HEKİM İLETİŞİMİ GÖRÜŞME TEKNİKLERİ Empati kurma Uyumu özendirme (Sağlıklı davranışı destekleme,riskli davranışlarla ilgili yeniden karar vermeye yönlendirme, işbirliğini sağlamak için rolleri tanımlama) Aile desteğini alma Zaman planı yapma (Süreci yapılandırma) Görüşmenin sonlandırılması (özetleme –başka sorusu olup olmadığını sorma – görüşmenin bittiğini ifade etme – uğurlama) Kendini değerlendirme (görüşme boyunca ve sonunda – not alma

Hasta –Hekim Görüşmesi Öğrenim Değerlendirme Listesi Geliştirilmesi gerekir Yeterli