BİLİMSEL TUTUM VE DAVRANIŞLARIN ÖZELLİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Advertisements

İşaret: işaret bir varlığı, bir durumu anlatmak için kullanılan şekillerdir. Toplumsal paylaşım:İnsanların Birbirleriyle acı ve sevinçlerini paylaşmaları.
DÜZYAZI TÜRLERİ MAKALE DENEME SOHBET FIKRA
DİNLEYİN ! GRUP ÜYELERİNİN BİRBİRLERİNİ DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN ! DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN !
ARAŞTIRMA KONUSUNU BELİRLEME
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
. DİSİPLİN. . DİSİPLİN D İ S İ P L İ N * Disiplin, “kurallar dahilinde davranış eğitimi” ya da “doğru davranış ve hareketi geliştirmek için tasarlanmış.
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (ANALİZ–SENTEZ-DEĞERLENDİRME)
Araştırma Önerisi Araştırma Raporu
 Bir sistemin amaçlarına yönelik olarak çalışma durumunun değerlendirilmesi, sistemin bütünlüğü ve sistemden çıkan ürün için önem taşır.  Sistemlerin.
BİLİMSEL TUTUM VE DAVRANIŞLARIN ÖZELLİKLERİ
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
REHBERLİK.
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
Düşünme Becerileri ve Eleştirel Düşünme
Bilgisayar Destekli Öğretim
YÖNTEM BİLGİSİNİN ANLAMI NEUMAN (2000), CHP-4 The Meanings of Methodology.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Yanlışlamacılık.
ÇATIŞMA ÇÖZME ve İLETİŞİM STRATEJİLERİ
İGEP Performans Yönetimi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ SERTİFİKASYON PROGRAMI – 2 GENÇLERDE YAŞ GRUPLARINA GÖRE TAKTİK ANTRENMANLAR “GENÇ MÜSABAKALARININ GELİŞİMİ” 01 Nisan 2013 – İZMİR Prof.
Sevgili Öğrencilerimiz ;
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
ETKİLİ TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV ANI STRATEJİLERİ
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ VE DAVRANIŞLARI
ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME.
Dr Pınar Pazarlı Göğüs Hastalıkları ve TB uzmanı Sakarya Üniversitesi
Bilim Adamının Özellikleri:
1 TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. 2 İLK BAŞTA BİLMENİZ GEREKENLER.
Bölümün Amacı Bu bölümde öncelikle, karar verme ve yöneticilerin aldıkları farklı karar türleri tanımlanmaktadır. Daha sonra, karar vermeye ilişkin.
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ.
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Kişisel Rehberlik.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
IV. Ünite Ahlak Felsefesi ETİK.
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNİN ÖĞRETİLMESİ
KİŞİSEL BAŞARI TEKNİKLERİ
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
Deneme 1. Deneme 2 Deneme 3.
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
BİLME-BİLGİ EDİNME, BİLGİ EDİNMENİN YOLLARI VE ÖNEMİ
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
VERİLERİN TOPLANMASI Doç. Dr. Ender DURUALP.
Kanıta Dayalı Tıp Prof Dr Süheyla Ünal.
Collingwood.
PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ
Prof. Dr. Yasemin ışıktaç
NESNELLİK KONUSU.
PSİKOLOJİK TESTLER.
Zinde Eğitim Kurumu İSG Etiği AHMET YİĞİTALP ZİNDE.
MESLEK ETİK İLKELERİ.
Makale ve Deneme Makale nedir? Deneme nedir? Makale ve deneme arasındaki farklar nelerdir?
Araştırma Problemlere güvenilir çözümler bulmak amacı ile planlı ve sistematik olarak, verilerin toplanması, çözümlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlaştırılması.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
KİŞİLERARASI İLETİŞİM ÇATIŞMASI
Bilimsel Araştırma Etiği
HUKUK BAŞLANGICI 14.
ARGÜMANTASYON.
DENEME.
DENEME
B İ L İ M FELSEFES İ 10.Sınıf Bilim felsefesi; genel olarak bilimin doğasını, yapısını ve işleyişini özel olarak da onun kavramlarını, ilkelerini ve.
Sunum transkripti:

BİLİMSEL TUTUM VE DAVRANIŞLARIN ÖZELLİKLERİ Prof. Dr. Nevzat BATTAL

Açık fikirli olma, olaylara önyargısız bakma. Kendi kendini eleştirme ve geliştirme. Sabırlı ve amacı gerçekleştirebilmek için çok çalışma. Yeterli kanıt, bilgi toplayana kadar kararı erteleme.

Her iddia için kanıt isteme (yargıç gibi). Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmama. Objektif bulgular karşısında kişisel görüşleri terk etme. Gerçeğin değerini duygusal görüşlerden üstün tutma.

Özenli ve dikkatli iş yapma alışkanlıklarına sahip olma. Sürekli olarak bilme ve anlama isteğinde bulunma. Bilmedikleri karşısında kayıtsız kalmama, meraklı olma.

Gerçek dışında her türlü kandırmadan kaçınma, yalnızca gerçeğin savunuculuğu yapma. Başkalarından aldığı bilgiler için kaynak gösterme. Düşünce ve gözlemlerinde bağımsız kalma, mantığa saygılı olma.

Gerçek ile söylentiyi birbirinden ayırt etme. “Ya olduğunuz gibi görünün ya da göründüğünüz gibi olun. Fakat ne fayda sizi olduğunuz gibi gören olmadıktan sonra.” Prof. Dr. Selahattin ERTÜRK

Şüpheci olma, her şeyi araştırma. Amaca uygun veri toplama, verilerin anlamını araştırma geçerlik ve güvenirliğe önem verme. Karşı olduğu fikirlerdeki gerçeği arama, onu görmemezlikten gelmeme. Mümkün olan her kaynaktan veri toplama. Alternatiflerin seçiminde objektif ölçütler kullanma.

Olayları incelerken son belirtileri olduğu kadar bu belirtileri yaratan nedenleri de dikkate alma. Sorunların kökenine inme. Her girişimin olası sonuçlarını başlangıçta düşünüp dikkate alma. Vizyon sahibi olma.

Her yargıda, varılan her sonuçta bir yanılgı payının olabileceğini düşünme. İspatlarda kesinlik yerine değişebilirliği benimseme. Bilimsel gelişmenin sürekli bir deneme ve geliştirme sürecini gerektirdiğini bilme ve ona göre davranma.

TEŞEKKÜRLER