Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Advertisements

ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Test Geliştirme ve Madde Analizi
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
İHTİYAÇ BELİRLEME VE ANALİZİ
Öğretim İhtiyacını Belirleme
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Temel Kavramlar
Arş. Gör. Meryem YILMAZ SOYLU
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
Öğretim Stratejileri ve Kavram Öğretimi
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
1. Tanıma – Yerleştirmeye Dönük Değerlendirme Öğrencilerin; öğrencilerin belli bir dersin önkoşul davranışlarına sahip olma derecelerini, b) İlgili.
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
Sistem Geliştirme Sistemin tanımı. Sistemin Temel özellikleri
ÖĞRENME ORTAMLARINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
DERS YAZILIMLARININ TASARIMI, DE Ğ ERLEND İ R İ LME YAKLAŞIMLARI VE SEÇ İ M İ 1.
DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ SOYLU
Filiz KUŞKAYA MUMCU Doç. Dr. Yasemin KOÇAK USLUEL
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU
BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
T.C. HAKKARİ VALİLİĞİ İl Milli Eğitim Müdürlüğü. 1.ÖZGÜNLÜK VE YARATICILIK Proje, çözüme kavuşturulmak istenilen konuda yaratıcılık ve özgünlük taşıyor.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Melike ELMEZ
STRATEJİK PLANLAMA.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
ÖLÇME TÜRLERİ Feyza DEREKÖY. Ölçme doğa bilimlerinde çok eskiden beri yapılmakta, fakat sosyal bilimlerde bu oldukça yenidir Ölçme doğa bilimlerinde çok.
Ölçme ve Değerlendirmede Temel Kavramlar
20 - PSİKO-MOTOR DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
DERSİMİZİN ADI NEDİR?.
1 - ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE TEMEL KAVRAMLAR VE EĞİTİM SİSTEMİNDEKİ UYGULAMALARI
Biyoistatistiğe Giriş: Temel Tanımlar ve Kavramlar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ VE ÖĞRETİM TASARIMI
ÇAĞDAŞ DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE HATA Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM.
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
Sistem Yaklaşımı.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
EĞİTİM BİR KÜLTÜRLEME ARACIDIR Kasıtlılık: Planlı olma.
ADDIE. ADDIE MODEL İ (JENER İ K MODELLEME) 2 Analiz (Analysis) Tasarım (Design) Geliştirme (Development) Uygulama (Implementation) De ğ erlendirme (Evaluation)
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Öğretimin Planlanması
Ölçme ve Değerlendirme
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Psikolojik Testlerin Çeşitli Kriterlere Göre Sınıflandırılması
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Sunum transkripti:

Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU BTÖ 212 ÖĞRETİM TASARIMI DEĞERLENDİRME Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU

BTÖ 212 Öğretim Tasarımı 2008/2009 Bahar Değerlendirme Öğrenmenin değerlendirilmesi, öğretim tasarım sürecinde temeldir. Öğrenci özelliklerini inceledikten sonra, kazanımları belirlediniz ve bu kazanımlara ulaşmak üzere öğretim süreçlerini seçtiniz. Şimdi son olarak öğrencilerin ne ölçüde bilgi kazandığını, becerileri ne ölçüde uygulayabildiğini ve kazanımların gerektirdiği tutum kazanım ve değişikliklerini ölçmek amacıyla ölçüm araçları ve materyalleri geliştirmeniz gerekmektedir. Bu bölümde, eğitim değerlendirmesinin amaçlarını ve temel şekillerini, öğretim tasarımı sürecinde değerlendirmenin rolü konusundaki önemli kavramları inceleyeceğiz. BTÖ 212 Öğretim Tasarımı 2008/2009 Bahar

Kavramlar ve aralarındaki farklar Değerlendirme: Bir ölçme sonucunun bir ölçütle karşılaştırılması yoluyla değer yargısına ulaşma olgusu ya da süreci. Ölçme: Belli bir nesnenin belli bir özelliğe sahip olup olmadığının, sahipse sahip oluş derecesinin gözlenip, gözlem sonuçlarının özellikle sayısal sembollerle ifade edilmesidir. Ölçüt: Bir ölçme sonucunun değer yargısına ulaşmak amacıyla karşılaştırıldığı kriterdir. BTÖ 212 Öğretim Tasarımı 2008/2009 Bahar

Değerlendirmenin Amaçları Öğretim tasarımına başlamadan önce değerlendirmenin hangi noktalarda yapılacağı ve hedefleri belirlenmelidir. Değerlendirme sonuçları, dersin nasıl öğretileceği konusunun geliştirilmesi amacıyla mı kullanılacaktır? dersin etkisini belirlemede mi kullanılacaktır? Değerlendirme sürecinin yapısı bu iki işlevden hangisine daha çok önem verildiğine dayalı olarak değişecektir. BTÖ 212 Öğretim Tasarımı 2008/2009 Bahar

Değerlendirme Türleri BTÖ 212 Öğretim Tasarımı 2008/2009 Bahar

Biçimlendirmeye dönük (formative) değerlendirme Öğretim tasarımı çerçevesinde geliştirilen materyal ve ortamın etkililiği ve verimliliğini sağlamak için, onların zayıf taraflarını bulup daha sonra düzeltmek adına yapılan değerlendirme çalışmalarıdır. Geliştirmeye dönük bir değerlendirmedir. Biçimlendirmeye dönük değerlendirme, geliştirme ve deneme sırasında düzenlendiğinde değerlidir. BTÖ 212 Öğretim Tasarımı 2008/2009 Bahar

Biçimlendirmeye dönük değerlendirme Tasarım sırasında hazırlanan; Outline(anahatlar)lar Öykü yaprakları Planlar Prototipler bu değerlendirme sırasında kullanılabilir. Bunların yanında test sonuçları, öğrenci tepkileri, öğrenci gözlemleri, uzmanların incelemeleri, meslektaşlardan alınacak öneriler, öğrenme bölümleri, prosedürler ve materyaller eksiklikleri gösterebilir. BTÖ 212 Öğretim Tasarımı 2008/2009 Bahar

Biçimlendirmeye dönük değerlendirmenin aşamaları Tasarımın gözden geçirilmesi Uzmanların incelemesi Öğrenenin sınaması Devam eden değerlendirme BTÖ 212 Öğretim Tasarımı 2008/2009 Bahar

Biçimlendirmeye dönük değerlendirmenin aşamaları Tasarımın gözden geçirilmesi Kazanımların gözden geçirilmesi Ortam ve öğrenen analizinin gözden geçirilmesi Görev analizinin gözden geçirilmesi Taslak ve değerlendirmenin gözden geçirilmesi BTÖ 212 Öğretim Tasarımı 2008/2009 Bahar

Biçimlendirmeye dönük değerlendirmenin aşamaları Uzmanların incelemesi Tasarımın, konu alanı uzmanı, öğretim tasarım uzmanı, konu alanı eğitim uzmanı, öğrenen uzman(örn: öğretmen vb.) tarafından incelenmesi. BTÖ 212 Öğretim Tasarımı 2008/2009 Bahar

Biçimlendirmeye dönük değerlendirmenin aşamaları Öğrenenin sınaması Birebir değerlendirme (Öğrencinin sesli okuyup düşünmesi önemlidir.) Küçük grup değerlendirmesi (Asıl grubu temsil eden küçük bir grup seçilmelidir. ) Alan denemeleri (Hazırlanan materyaller ve ortam son aşamada olmalıdır.) BTÖ 212 Öğretim Tasarımı 2008/2009 Bahar

Biçimlendirmeye dönük değerlendirmenin aşamaları Devam eden değerlendirme Değerlendirme öğretim olduğu sürece devam eder ve bu noktada en büyük desteği öğretmenden alır. BTÖ 212 Öğretim Tasarımı 2008/2009 Bahar

Bütüne dönük (summative) değerlendirme Öğretim tasarımı çerçevesinde geliştirilen materyal ve ortamın kullanım sürecindeki etkililiği ve verimliliğini kontrol etmeye dönük yapılan değerlendirme çalışmalarıdır. Amacı, (müşteri olan kişi ya da kuruluşlardaki) karar vericilerin, öğretimin çekiciliği, etkililiği ve verimliliği ile ilgili karar verebilmeleri için veri toplama, bu verileri analiz etme ve özetlemedir. BTÖ 212 Öğretim Tasarımı 2008/2009 Bahar

Bütüne dönük (summative) değerlendirme Öğrenme etkisine ek olarak bütüne dönük değerlendirmesinin ilgi alanları çoğunlukla şunları içerir: Öğrenimin etkisi Program geliştirme maliyeti Süregelen masraflar Ders ya da programa yönelik tepkiler Programın uzun dönemli kazançları Uzun dönemli kazançlar, öğrencilerin bilgileri, becerileri ve tutumları kullanıp kullanmadıkları ve kullanıyorlarsa ne zaman kullanıyor konularını açıklık getirmek üzere programı tamamlayan öğrencilerin izlenmesiyle görülebilir. BTÖ 212 Öğretim Tasarımı 2008/2009 Bahar

Bütüne dönük değerlendirmenin aşamaları Değerlendirmenin hedefini belirleyin. Başarı göstergelerini seçin. Değerlendirmenin nasıl yönlendirileceğini belirleyin. Değerlendirme tasarımını seçin. (örn: ön test- uygulama-son test, uygulama-son test,vb.) Değerlendirme ölçekleri seçin ya da tasarlayın. Ödeme çıktıları Veri toplama Veri analizi Sonuçların raporlanması BTÖ 212 Öğretim Tasarımı 2008/2009 Bahar

BTÖ 212 Öğretim Tasarımı 2008/2009 Bahar

BTÖ 212 Öğretim Tasarımı 2008/2009 Bahar