HİZMET PAZARLAMASI Yrd.Doç.Dr. Alparslan Özmen

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLİMSEL ARAŞTIRMA SÜRECİ
Advertisements

ALPER LAÇİN SERDAR TAŞAN
BRS, Türkiye’de bir ilki başlatarak birçok firmadan alınacak hizmetleri tek bir kuruluştan alınmasını sağlayacak profesyonel bir kadroyla iyi bir hizmeti.
Sistem Analizi ve Planlama
Elektronik Ticaret Şule Özmen
Elektronik Ticaret Şule Özmen
Doç. Dr. Ayşe ŞAHİN Mersin Üniversitesi
HİZMET PAZARLAMASI Yrd.Doç.Dr. Alparslan Özmen
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: SÜREÇLER
NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Araştırmanın Evreni ve Örnekleme
Pazarlama AraştIrmasI
İstatistikte Temel Kavramlar
Evren Örneklem.
Veri – Bilgi – Karar Kuramları ve Özellikleri
Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi Umut Al Bilgi Hizmetlerinin Pazarlanması.
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
HİZMET PAZARLAMASI Yrd.Doç.Dr. Alparslan Özmen
PAZARLAMA BİLGİ SİSTEMİ PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
KÜTÜPHANELERDE BÜTÇE YÖNETİMİ
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
ILETISIM TEMELLI MARKA YÖNETIMI
ARAŞTIRMA TASARIMI.
Örnekleme Yöntemleri Şener BÜYÜKÖZTÜRK, Ebru KILIÇ ÇAKMAK,
Süreç Yönetimi.
Verilerin Elde Edilmesi
ÖĞRENME AMAÇLARI Örneklem tasarımının terminolojisine aşina olmak Tesadüfi ve tesadüfi olmayan örnekleme yöntemleri arasındaki farkı anlamak Tesadüfi.
ÖĞRENME AMAÇLARI Veri analizi kavramı ve sağladığı işlevleri hakkında bilgi edinmek Pazarlama araştırmalarında kullanılan istatistiksel analizlerin.
İstatistik Bilimine Giriş
Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
Örnekleme.
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
Ahmet ÖZSOY Gökhan ÇAKMAK
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Araştırma evreni ve Örnekleme
ÖĞRENME AMAÇLARI Olasılıklı örneklem ile örnek büyüklüğüne karar vermenin altında yatan sekiz aksiyomun anlaşılması Güven aralığı yaklaşımını kullanarak.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE TEKNİKLERİ
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Pazarlama Araştırmalarına Giriş ve Araştırma Süreci
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Örnekleme Yöntemleri
ARAŞTIRMA TÜRLERİ Temel Araştırmalar: Olaylar arasındaki ilişkileri keşfetmek ve teori geliştirmek amacıyla yapılan çalışmalardır. Bunlar daha çok bilim.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
İNCELENECEK İŞLEMLERİN SEÇİLMESİ VE ÖRNEKLEME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 5.DERS
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
ISL314 ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE BİLİMSEL YAZIM
Bölüm 9. Pazar ve Pazarlama Araştırmaları
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Anket ve Likert Ölçekler
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Nicel ve Nitel Araştırmalar
Sunum transkripti:

HİZMET PAZARLAMASI Yrd.Doç.Dr. Alparslan Özmen 3.hafta Hizmet Pazarlamasında Bilgi Sistemi 11.04.2017 alparslan özmen

Pazarlama Bilgi Sistemi Günümüzde işletmelerin rakiplerinin gerisinde kalmamak ve pazardaki yeni fırsatları takip edebilmek için gereksinim duydukları konu, bilgidir. Ancak bilginin belirli bir pazarlama sorununa çözüm olması için zamanında, doğru ve erişilebilir olması gerekmektedir. Bu nedenle, bilginin elde edilmesi ve değerlendirilmesi süreci sistematik bir şekilde yerine getirilmelidir. 11.04.2017 alparslan özmen

Pazarlama bilgi sistemi, pazarlama alanı ile ilgilenen yöneticilerin etkili kararlar vermede gereksinme duydukları bilgi akışını sağlamak amacıyla, bireylerden ve bilgisayar sistemlerinden oluşan süreçlerin geliştirildiği ve bu sayede gereksinim duyulan bilgiye doğru zamanda ve doğru biçimde ulaşılmasını sağlayan sistemdir. 11.04.2017 alparslan özmen

Pazarlama bilgi sistemi, birbirinden bağımsız olarak elde edilen bilgileri, anlamlı bir biçimde bir araya getirerek kullanıma sunmaktadır. Ancak pazarlama bilgi sistemi, yalnızca veri toplama sisteminden ya da bilgi teknolojilerinin kullanımından ibaret değildir. 11.04.2017 alparslan özmen

Pazarlama bilgi sistemi, pazarlama alanındaki karar vericilerin pazarlamaya ilişkin planlama, uygulama ve kontrol işlevlerini geliştirmek amacıyla yararlandıkları uygun, zamanında kesin ve doğru bilgilerin toplanmasını, sınıflandırılmasını, analiz edilmesini, değerlendirilmesini ve gerekli yerlere dağıtılmasını içeren sistemdir. 11.04.2017 alparslan özmen

Pazarlama Bilgi Sisteminin Amaçları 1-Karar verme sürecine destek sağlamak 2-Planlama sürecini yapısal hale getirmek 3-Mevcut bilginin etkin kullanımını sağlamak 4-Yeni bilgi gereksinimini saptamak 5-İletişim ortamı yaratmak 6-Öğrenen bir çevre yaratmak 11.04.2017 alparslan özmen

Pazarlama Bilgi Sisteminin Bileşenleri Kullanıcı Arayüzleri Uygulama Yazılımları Pazarlama Veritabanları Sistem Destek Birimi 11.04.2017 alparslan özmen

Bilgi Sistemi İçin Sağlanması Gereken Koşullar Verilere Kolay Ulaşım Bilginin Yeniliği Bilgilerin Sınıflandırılması Esneklik 11.04.2017 alparslan özmen

Pazarlama Bilgi Sisteminin Alt Sistemleri İçsel Raporlama Sistemi Pazarlama İstihbarat Sistemi Pazarlama Karar Destek Sistemi Pazarlama Araştırması Sistemi 11.04.2017 alparslan özmen

Hizmet Pazarlamasında Pazarlama Araştırmaları Pazarlama Araştırması; işletmenin belirli pazarlama uygulamalarına ilişkin gereksinim duyulan verilerin, sistematik olarak toplanması, analiz edilmesi ve raporlanması sürecine verilen addır. 11.04.2017 alparslan özmen

İşletmelerin pazarlama araştırması yoluyla edinmek istedikleri bilgi türleri şunlardır: Satışların miktarı, Satışlardaki yeni eğilimler, Seslenilen pazarın büyüklüğü, Pazarın büyüme oranı, Pazardaki fiyatlandırma eğilimleri, Faaliyet gösterilen sektördeki rakiplerin aktiviteleri, Tutundurma aktivitelerinin etkinliği, Karlılık durumu, Reklamların etkinlik seviyesi, Faaliyet gösterilen sektördeki teknolojik gelişmeler. 11.04.2017 alparslan özmen

Hizmetler İçin Pazarlama Araştırması Süreci Sorunun ve Araştırmanın Amaçlarının Belirlenmesi Araştırmanın Tasarlanması ve Veri Toplama Yöntemine Karar Verilmesi Örneklemin Belirlenmesi ve Verilerin Toplanması Verilerin Analiz Edilmesi ve Bulguların Yorumlanması Araştırma Sonuçlarının Raporlaştırılması 11.04.2017 alparslan özmen

Sorunun ve Araştırmanın Amaçlarının Belirlenmesi: 11.04.2017 alparslan özmen

Araştırmanın Tasarlanması ve Veri Toplama Yöntemine Karar Verilmesi: 11.04.2017 alparslan özmen

Niteliksel Veri Toplama Yöntemleri Odak Grup Görüşmesi: Derin Görüşme: Doküman İncelemesi: 11.04.2017 alparslan özmen

Niceliksel Veri Toplama Yöntemleri Anket: Görüşme: Gözlem: Deney: 11.04.2017 alparslan özmen

Örneklemin Belirlenmesi ve Verilerin Toplanması: Araştırma verilerinin hangi yöntemle toplanacağının saptanmasından sonra, araştırmanın örnekleme planı oluşturulmaktadır. Örneklemin belirlenmesinde önemli bir karar aşaması da; olasılıklı ya da olasılıklı olmayan örnekleme yöntemlerinden hangisinin kullanılacağının belirlenmesidir. 11.04.2017 alparslan özmen

Olasılıklı Örnekleme Yöntemleri Basit Tesadüfi Örnekleme: Evrendeki her birim, eşit ve birbirinden bağımsız olarak seçilme şansına sahiptir. Burada, öncelikle evrendeki birimlerin bilinmesi ve listelenmesi gerekmektedir. Tabakalı Örnekleme: Evrendeki alt grupların belirlenip, bunların evren büyüklüğü içindeki oranlarıyla örneklemde temsil edilmelerini sağlayan bir yöntemdir. 11.04.2017 alparslan özmen

Kümelere Göre Örnekleme: Evrenin çeşitli gruplardan oluşması halinde bu grupların aralarından belirli sayıda grubun tesadüfi yöntemle seçilmesi temeline dayanmaktadır. Sistematik Örnekleme: Evrenin tamamının bir listesinin araştırmacı da mevcut olması durumunda uygulanabilmektedir. 11.04.2017 alparslan özmen

Olasılıklı Olmayan Örnekleme Yöntemleri Kolayda Örnekleme: Evrene ait ulaşılabilen her birimin örneklem kapsamına dahil edilmesidir. Denek bulma işlemi, arzu edilen örnek büyüklüğüne ulaşılıncaya kadar sürmektedir. Yargısal Örnekleme: Örneklemi oluşturan birimler, araştırmacının araştırma problemine yanıt bulacağına inandığı kişilerden oluşmaktadır. Deneklerin belirlenmesindeki ölçüt, araştırmacının yargılarıdır. 11.04.2017 alparslan özmen

Kota Örnekleme: Evrenin özelliklerini belirlediğine inanılan belli değişkenler dikkate alınarak, örnek kütlenin oluşturulması hedeflenmektedir. Evrenden belli kotalar dahilinde gruplar ayrılarak örneklem birimleri seçilir. Kartopu Örnekleme: Evrenin sınırlarının ve evrene üye olanların kesin olarak belirlenemediği ve belirlenen örneklem birimlerine ulaşılmasının da zor olduğu durumlarda kullanılan bir yöntemdir. 11.04.2017 alparslan özmen

Verilerin Analiz Edilmesi ve Bulguların Yorumlanması: Pazarlama araştırmalarındaki bu aşama, toplanan verilerin anlamlı sonuçlar anlatacak biçimde analiz edilmesidir. İstatistiksel analizler yardımıyla niceliksel ve niteliksel veriler analiz edilebilmektedir. 11.04.2017 alparslan özmen

Araştırma Sonuçlarının Raporlaştırılması: Pazarlama araştırmasının son aşamasını, analiz sonucunda ulaşılan bulguların ilgili kişi ya da kurumlara sunulması oluşturmaktadır. 11.04.2017 alparslan özmen

Bu araştırma temelde ne amaçla gerçekleştirilmiştir? Elde edilen veriler, bilgi gereksinimini karşılamak için yeterli olmuş mudur? Sorun giderilebilmiş midir? Daha fazla araştırmanın yapılması gerekli midir? Araştırma sonrasında elde edilen veriler doğrultusunda yapılan planlar güvenle uygulamaya geçirilebilir mi? Halihazırda uygulanmakta olan mevcut planlar hedefe ulaşmada etkili olmakta mıdır? 11.04.2017 alparslan özmen

Etkili Bir Pazarlama Araştırması İçin Sağlanması Gereken Koşullar 11.04.2017 alparslan özmen

Pazarlama araştırmasının yararı, maliyetini aşmamalıdır Pazarlama Araştırmaları üst yönetimin desteğini ve katılımını gerektirmektedir Pazarlama araştırmasının yararı, maliyetini aşmamalıdır Pazarlama araştırmaları düzenli aralıklarla tekrarlanmalıdır Pazarlama araştırmaları müşterilerin önceliklerine odaklanmalıdır Pazarlama araştırmaları müşterilerin algılamalarını ve beklentilerini içermelidir 11.04.2017 alparslan özmen