Etkili İletişim Teknikleri: İletişim Becerileri ve Yapılan Hatalar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI SEMİNERİNE
Advertisements

T.C SAĞLIK BAKANLIĞI ÇAYELİ DEVLET HASTANESİ HASTA HAKLARI BİRİMİ
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
İLETİŞİM BECERİLERİ ve DANIŞMANLIK.
ÇOCUKLA İLETİŞİM.
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
SOSYAL BİLGİLER 7.SINIF KONU: İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ
ÇOCUKLARIMIZLA ETKİLİ İLETİŞİM
İLETİŞİM BECERİLERİ fEyZA eRKAN.
İLETİŞİM.
İLETİŞİM MODELLERİ.
DİNLEME.
Öğrencilerle Etkili İletişim Kurma Becerisi
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ
SINIF YÖNETİMİ “ÇOCUK EĞİTİMİ Mİ ANNE-BABA EĞİTİMİ Mİ?”
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
HAZIRLAYAN KEZBAN BİÇER
MERHABA.
En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir
Ailelere Ergen Gelişimi Hakkında Dipnotlar
İŞ HAYATINDA ETKİLİ İLETİŞİM TEKNİKLERİ
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
Sözlükte "iletişim" ne demek?
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK NEDİR
İletişim ve Empati.
Psk.Danışman/ Rehber Öğretmen: AYÇA USLUER
Psikolojik Danışman ve Rehb.
CAN KULAĞI Ramazan Bayraktar.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ŞSG Y.B.O Rehberlik Servisi
Aile İçi İletişim.
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
AİLE TUTUMLARI.
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI 12 – 18 YAŞ.
HAZIRLAYAN: YILDIZ GÖKALP
AİLE İÇİ ETKİLİ İLETİŞİM
Sosyal Bilgiler İletişim
2. OTURUM İLETİŞİM KURMAK.
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
KİŞİLER ARASI ETKİLEŞİM
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ
OKUL HEYECANIM İLKÖĞRETİM HAFTASI
Telefon ç alar. Y ö netici, “ Bir saat i ç inde odama gelin, manzaraya bakacağız. ” der. Kapı a ç ıktır. Işıklar yanmaktadır. Y ö netici “ Manzara karanlık.
HOŞ GELDİNİZ En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir. Eğitimdir ki bir milleti ya hür, müstakil, şanlı yüksek bir cemiyet hâlinde yaşatır, ya da bir.
En uzak mesafe ne Afrika’dır
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
Dr. Tuncay Ergene Eğitim Fakültesi Hacettepe Üniversitesi
İLETİŞİM.
ILETISIM BECERILERININ GELISIMI Banu Hueck. ÖGRETMEN-ÖGRENCI ILISKISI Ögretme bir kisi tarafindan gerceklestirilirken ögrenme bir baskasinda olusur Bu.
İLETİŞİM HAZIRLAYAN= Fikri Tekin. İLETİŞİM İletişim;duygu,düşünce ya da bilgilerin söz, yazı, hareket ve görüntü aracılığıyla başkalarına aktarılması.
İLETİŞİM HAZIRLAYAN= ZEHRA AKÇAKÖSE. İLETİŞİM İletişim;duygu,düşünce ya da bilgilerin söz, yazı, hareket ve görüntü aracılığıyla başkalarına aktarılması.
Empati.
Etkili İletişim Becerileri Hazırlayan =Büşra Kocaman
HAZIRLAYAN= Fikri Tekin
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ / Bir Arada Yaşamanın Temeli : İletişim
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ ROLÜ
DERS:Sosyal Bilgiler KONU:İletişim 1.HAFTA
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Gökçe Erinç Büyükşengür
OKUL AİLE İŞ BİRLİĞİ TANIM-KAPSAM-ÖNEM.
AİLE İÇİ İLETİŞİM AYŞE NEZAHAT KURUKAHVECİ İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
İLETİŞİM NEDİR??.
Sunum transkripti:

Etkili İletişim Teknikleri: İletişim Becerileri ve Yapılan Hatalar İletişimin amacı, kısaca sorunlarımızı çözmek, ihtiyaçlarınızı karşılamaktır. Etkili iletişim nasıl kurulur ve hangi davranışlarımız etkili iletişim olarak tanımlanabilir?

Etkili İletişim Becerileri; Kendini tanımak Kendini açmak ve kendini doğru ifade etmek Karşımızdakini etkin ve ilgili dinlemek Empati kurabilmek (kendimizi karşımızdaki kişinin yerine koyabilmek) Hoşgörülü ve önyargısız olmak, Eleştirilere karşı açık olmak, Beden dili, göz kontağı, hitap, ses düzeyi vb. kurabilmek

İyi Bir Dinleyicinin Özellikleri Dikkatini karşısındaki kişiye verir. Konuşmacıyı sözünü kesmeden dinler. Göz teması kurar. Son sözü söylemek için çabalamaz. Dinlerken vereceği cevabı düşünmez. Yargılamadan, suçlamadan dinler (önyargılı değildir). Duygu ve düşüncelerini anlamaya çalışır. Dinlerken başka bir işle meşgul olmaz. Konuşmacının sözlerine olduğu kadar sözsüz mesajlarına da dikkat eder. Konuşmacının duygu ve düşüncelerine anladığını gösteren sözlü ifadelerde bulunur.

İletişimde Yapılan Hatalar Emir vermek Tehdit etmek Uyarmak Konuyu saptırmak İsim takmak Sınamak Öğüt vermek Eleştirmek Yargılamak Nutuk çekmek Suçlamak Alay etmek

İletişimin amacı, kısaca sorunlarımızı çözmek, gereksinimlerimizi karşılamaktır.