REHBERLİK SERVİSİ SUNAR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM BECERİLERİ ve DANIŞMANLIK.
Advertisements

ÇOCUKLA İLETİŞİM.
İLETİŞİM ENGELLERİ ‘SEN DİLİ’ & ‘BEN DİLİ’
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
E Ğ İ T İ M D E İ L E T İ Ş İ M ve E T K İ L E Ş İ M
ARALARINDA ASAL SAYILAR
İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ
İLETİŞİM.
İLETİŞİM MODELLERİ.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
ETKİLİ İLETİŞİM Volkan Yönten Uzman Psikolojik Danışman
BECERİLERİ SEMİNERİNE
Empati – Sempati Empatik Dinleme MDBS 116 KİŞLERARASI İLETİŞİM
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
ETKİLİ İLETİŞİM.
MERHABA.
Ailelere Ergen Gelişimi Hakkında Dipnotlar
İŞ HAYATINDA ETKİLİ İLETİŞİM TEKNİKLERİ
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU
Sözlükte "iletişim" ne demek?
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
Etkili İletişim Teknikleri: İletişim Becerileri ve Yapılan Hatalar
KAYSERİ HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ DESTEK HİZMETLERİ ŞUBESİ EĞİTİM BİRİMİ
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK NEDİR
Psk.Danışman/ Rehber Öğretmen: AYÇA USLUER
-İLETİŞİM- SUNUSU.
Psikolojik Danışman ve Rehb.
Empati – Sempati Empatik Dinleme MDBS 116 KİŞLERARASI İLETİŞİM
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ŞSG Y.B.O Rehberlik Servisi
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ NECATİBEY İ.Ö.O REHBERLİK SERVİSİ
ETKİLİ ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ
Aile İçi İletişim.
SAĞLIKLI KİŞİLERARASI İLETİŞİM
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
ÇOCUKLA İLETİŞİM Rehber Öğretmen Funda ALKIN.
HAZIRLAYAN: YILDIZ GÖKALP
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
İLETİŞİM.
AMACIMIZ… Bu Çalışmamızın Amacı; “Meğer ben yanlış anlamışım”,
AİLE İÇİ ETKİLİ İLETİŞİM
MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Sosyal Bilgiler İletişim
ÇOCUKLA İLETİŞİM GİZEM YILDIZ Psk.Dan.Rhb.Öğrt.
2. OTURUM İLETİŞİM KURMAK.
İLETİŞİM VE EMPATİ.
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
KİŞİLER ARASI ETKİLEŞİM
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
ETKİLİ İLETİŞİM.
Telefon ç alar. Y ö netici, “ Bir saat i ç inde odama gelin, manzaraya bakacağız. ” der. Kapı a ç ıktır. Işıklar yanmaktadır. Y ö netici “ Manzara karanlık.
BELEK LİMAK ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
HOŞ GELDİNİZ En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir. Eğitimdir ki bir milleti ya hür, müstakil, şanlı yüksek bir cemiyet hâlinde yaşatır, ya da bir.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
Dr. Tuncay Ergene Eğitim Fakültesi Hacettepe Üniversitesi
ILETISIM BECERILERININ GELISIMI Banu Hueck. ÖGRETMEN-ÖGRENCI ILISKISI Ögretme bir kisi tarafindan gerceklestirilirken ögrenme bir baskasinda olusur Bu.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
Etkili İletişim Becerileri Hazırlayan =Büşra Kocaman
MİSAFİRLERLE İLETİŞİMİN KOŞULLARI
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU
Gökçe Erinç Büyükşengür
OKUL AİLE İŞ BİRLİĞİ TANIM-KAPSAM-ÖNEM.
İLETİŞİM İLETİŞİM NEDİR İletişim, gönderici ve alıcı konumundaki iki insan ya da insan grubu arasında gerçekleşen duygu, düşünce, davranış ve bilgi alışverişidir.
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
Sunum transkripti:

REHBERLİK SERVİSİ SUNAR

SAĞLIKLI KİŞİLERARASI İLETİŞİMİN KOŞULLARI

SAĞLIKLI İLETİŞİMİN ÖZELLİKLERİ *BİREYSEL AYRILIKLAR VARDIR. *İLİŞKİLERDE GÖNÜLLÜLÜK ESASTIR. *HER BİREY KARAR VEREBİLME GÜCÜ VE HAKKINA SAHİPTİR. *TÜM İNSANLAR SAYGIDEĞERDİR.ONLARI SEVMEYEBİLİRİZ AMA SAYGI GÖSTERMEMİZ GEREKİR. *GİZLİLİK,KİŞİ KENDİNE VE YA BAŞKASINA ZARAR VERMEDİĞİ SÜRECE KORUNMALIDIR.

SÖZEL OLMAYAN İLETİŞİM SESE DAYALI OLANLAR SES DIŞINDAKİLER

SESE DAYALI OLANLAR *DURAKSAMALAR *SESİN TONU *SESİN YÜKSEKLİĞİ *EEE,IHM SÖZCÜKLERİ *DUYGU TONU *TEKRARLAR *SÖZE YANLIŞ BAŞLAMA *GEREKSİZ SÖZCÜKLER *AKICILIK *DOĞALLIK *SEÇİLEN SÖZCÜKLER

SES DIŞINDAKİLER *GÖZ İLİŞKİSİ *YÜZ İFADELERİ *VÜCUT DURUŞU *KİŞİSEL ALAN *KIYAFET,AKSESUAR *MEKANI KULLANMA *DOKUNMA *KAFA İŞARETLERİ *EL VE KOL DURUŞU *BACAKLARIN DURUŞU *BEDEN YÖNELİMİ *OTURMA BİÇİMLERİ

KİŞİLERARASI İLETİŞİM SÖZEL İLETİŞİM KONUŞMA SIRASINDAKİ SÖZCÜKLER SÖZEL OLMAYAN İLETİŞİM SESE DAYALI OLANLAR SES DIŞINDAKİLER

İLETİŞİMİ GELİŞTİREN İYİ DİNLEMENİN ÖZELLİKLERİ SESSİZLİK(SÖZ KESMEDEN) ANLATILMAK İSTENENİN NE OLDUĞUNU ANLAMAYA ÇALIŞMAK, ANLATILANIN ALTINDA YATAN DUYGUYU ANLAMAYA ÇALIŞMAK, KOŞULSUZ KABULLE DİNLEMEK, DÜRÜST OLARAK DİNLEMEK(TUZAK KURMADAN DİNLEMEK)

FİZİKSEL DİNLEMENİN ÖZELLİKLERİ KONUŞANIN YÜZÜNE DOĞRU BAKMAK, BEDEN OLARAK ONA YÖNELMEK, GÖZLE İYİ BİR İLİŞKİ KURMAK, KONUŞANA DOĞRU EĞİK DURMAK, DİNLERKEN RAHAT OLMAK GEREKİR.

ETKİN DİNLEMENİN ÖZELLİKLERİ ANLATILANLARIN BASİT BİR TEKRARI, ANLATILANLARIN DUYULDUĞUNA İLİŞKİN BİR MESAJ, ANLATILANLARI ÖZETLEME, DUYGULARI DİLE GETİRME, AMAN ! NE İYİ BİR DİNLEYİCİ

ETKİN DİNLEMENİN FAYDALARI *KİŞİ KENDİNİ DİNLEYEN KİŞİYE YAKIN HİSSEDER, *SORUNUNU İLK BAŞTAKİ KADAR ÖNEMLİ GÖRMEYEBİLİR, *SORUNUNU RAHATLIKLA DİLE GETİRDİĞİ İÇİN,ÇÖZÜM YOLLARINI DA DAHA RAHAT DÜŞÜNEBİLİR.

DİNLERKEN KONUŞANIN TEŞVİK EDİLMESİ KONUŞAN KİŞİNİN ANLATTIKLARINDA YER ALAN ANAHTAR SÖZCÜKLERİN TEKRARLANMASI İLE, TEK SÖZCÜKLÜ TEKRAR ETTİRİCİLER İLE, (HIHI,EEE,SONRA,BAŞKA) KONUŞMANIN SÜRMESİNE YARAYACAK KISA SORULARIN SORULMASI İLE GERÇEKLEŞTİRİLEBİLİR.(NASIL OLDU?)

DUYGULARIN KİŞİSELLEŞTİRİLMESİ KAYGI HİSSEDİYORSUN,ÇÜNKÜSINAVIN SONUCUNU BEKLİYORSUN. ...........DUYGU......HİSSEDİYORSUN,ÇÜNKÜ........... SINAV SONUCUNU BEKLEDİĞİN İÇİN KAYGILISIN. ........OLAY/DURUM........İÇİN..........DUYGU............

BİR İLETİŞİM BECERİSİ OLAN İYİ SORU SORMANIN ÖZELLİKLERİ SORU SORMANIN FARKLI AMAÇLARI OLABİLİR. İLİŞKİYİ ZENGİNLEŞTİRMESİ İÇİN NASIL SORU SORULMALIDIR? AÇIK UÇLU SORULAR KAPALI UÇLU SORULAR

HANGİ AMAÇLA SORU SORULUR BİLGİ ALMAK AMACIYLA, BİLGİ VERMEK AMACIYLA, ANLAYIP ANLAMADIĞINI SINAMAK İÇİN, KARARA ULAŞMAK İÇİN, KONUYA DİKKAT ÇEKMEK İÇİN

İLİŞKİYİ ZENGİNLEŞTİRMEYE YÖNELİK SORU NASIL SORULMALIDIR? ÇOK ÖZENLE, FAZLA OLMAYACAK BİÇİMDE, YARGILAYICI,HESAP SORUCU İZLENİM BIRAKTIĞI İÇİN ”NEDEN,NİÇİN,NİYE” SORU SÖZCÜKLERİNDEN KAÇINARAK ; BUNLARIN YERİNE “NE,NASIL”SÖZCÜKLERİNİ KULLANARAK, KONUŞMAYI SÜRDÜRECEK AÇIK UÇLU SORULAR SORULMALIDIR.

KONUŞMAYI SÜRDÜRMEYE YÖNELİK AÇIK UÇLU SORULAR DAHA FAZLA BİLGİ ALMAYI SAĞLAR, KONUŞANIN KEŞİF YAPMASINI SAĞLAR, DİNLEYENİN DİKKATLİ DİNLEDİĞİNİ GÖSTERİR, KONUŞANIN UZUN AÇIKLAMALAR YAPMASINI SAĞLAR.

KAPALI UÇLU SORULAR EVET YADA HAYIR GİBİ KISA YANITLANIR, YANITLAYICI AZ DÜŞÜNÜR, BELLİ GERÇEKLERİN ELDE EDİLMESİNDE YARARLIDIR, İSTENİLEN ALANLA İLGİLİ KONUŞMAYI YÖNLENDİRİR, OLUMLU İFADELERİ PEKİŞTİRMEK İÇİN KULLANILIR.

ETKİLİ BİR İLETİŞİM BECERİSİ;BEN DİLİ *SEN DİLİ *BEN DİLİNİN YARARLARI

SEN DİLİ KİŞİYİ SUÇLAYICIDIR, DAVRANIŞTAN ÇOK KİŞİLİĞE YÖNELİKTİR, YENİDEN KONUŞMA İSTEĞİNİ ENGELLEYİCİDİR, KİŞİ KENDİNİ SUÇLANMIŞ VE ANLAŞILMAMIŞ HİSSEDER, NEYE KIZILDIĞININ ANLAŞILMAMASINA NEDEN OLUR, KİŞİYİ GÜCENDİRİR ,KIRAR, KİŞİNİN DİRENMESİNE NEDEN OLUR.

BEN DİLİ ÖZELLİKLE OLUMSUZ DUYGULARIN YAŞANDIĞI DURUMLARDA, OLUMSUZ DUYGULARIN YAŞANDIĞI KİŞİYE ÖNCE DAVRANIŞ YADA DURUM TANIMLANARAK, BU DAVRANIŞ VEYA DURUMDAN NASIL ETKİLENDİĞİ BELİRTİLDİKTEN SONRA, NE HİSSEDİLDİĞİNİN SÖYLENMESİNE DAYALIDIR.

BEN DİLİNİN YARARLARI SEN DİLİNDEKİ GİBİ KİŞİLER SAVUNMAYA GEÇMEZLER, BİREY KARŞISINDAKİNİ SUÇLU HİSSETTİRMEZ, DİLİ KULLANAN KİŞİNİN NEDEN O DUYGUYU YAŞADIĞI ANLAŞILDIĞI İÇİN İLETİŞİM SAĞLIKLI OLUR. BEN MESAJI ALAN KİŞİ BAŞKALARINI DÜŞÜNMEYİDE ÖĞRENİR. YAKINLIĞI ARTIRICIDIR, ANLAŞMAZLIKLARI AZALTIR, KONUŞAN KİŞİYİ DUYGULARINI BİRİKTİRMEDİĞİ, ETKİLİ OLARAK DİLE GETİRDİĞİ İÇİN RAHATLATIR.

İLETİŞİMİ ENGELLEYEN TEPKİ TÜRLERİ GÜVEN OLUŞTURMA, GÜVEN AZALTMA, DİNLEME , (NEDEN DİNLERİZ) İYİ BİR DİNLEYİCİ,

İLETİŞİMDE GÜVEN OLUŞTURMA TEPKİSİZ DEĞİL,SESSİZCE DİKKATLE DİNLEME KARŞIMIZDAKİNİN SÖYLEDİKLERİNİ ANLAYIP ANLAMADIĞINI SINAMAK DAHA İYİ ANLAMAK İÇİN EK BİLGİ İSTEYEN UYGUN SORULAR SORMAK DULGULARI DOĞRUDAN İFADE ETMEK GİBİ DAVRANIŞLARLA GERÇEKLEŞİR.

İLETİŞİMDE GÜVEN AZALTMAK KONUYU HİÇBİR AÇIKLAMA YAPMADAN DEĞİŞTİRMEK DEĞİŞTİRİLEMEYECEK TÜRDEN KONULARA ODAKLAŞMAK GEREKSİZ VE YIKICI ELEŞTİRİLERDE BULUNMAK ÖĞÜT VERMEK VE İKNA ETMEYE ÇALIŞMAK ŞİDDETLE KARŞI ÇIKMAK BELİRSİZ ŞEKİLDE HEMFİKİRMİŞ GİBİ GÖRÜNME YORUM YAPMA

NEDEN DİNLERİZ? BİLGİ ALMAK İÇİN ZEVK İÇİN GERİ BİLDİRİM VERMEK İÇİN ANLAMAK İÇİN KİŞİSEL ÇIKAR İÇİN GÜÇ ELDE ETMEK İÇİN

İYİ BİR DİNLEYİCİNİN ÖZELLİKLERİ SÖZ KESMEZ YARGILAMAZ KARŞILIK VERMEDEN ÖNCE DÜŞÜNÜR YÜZÜ KONUŞANA DÖNÜKTÜR KONUŞANI İŞİTEBİLECEĞİ UZAKLIKTA DURUR SÖZEL ULMAYAN MESAJLARI GÖZLER NE DENDİĞİNE ODAKLAŞIR DİNLERKEN NE DİYECEĞİNİN PROVASINI YAPMAZ SON SÖZÜ SÖYLEME ÇABASINA GİRMEZ.

İLETİŞİMİN 12 ENGELİ

KARŞIDAKİ KİŞİNİN SORUNUNA ÇÖZÜM ÖNERMEK EMİR VERMEK,YÖNLENDİRMEK UYARMAK,GÖZDAĞI VERMEK AHLAK DERSİ VERMEK ÖĞÜT VERMEK,ÇÖZÜM YADA ÖNERİ GETİRMEK ÖĞRETMEK,NUTUK ÇEKMEK, MANTIKLI DÜŞÜNCELER ÜRETMEK

KARŞIDAKİ KİŞİYİ YARGILAMAK,DEĞERLENDİRMEK, BASTIRMAK YARGILAMAK, ELEŞTİRMEK, SUÇLAMAK AD TAKMAK, ALAY ETMEK YORUMLAMAK, ANALİZ ETMEK

KARŞIDAKİ KİŞİNİN, KENDİSİNİ İYİ HİSSETMESİNİ SAĞLAMA ÖVMEK,AYNI DÜŞÜNCEDE OLMAK, OLUMLU DEĞERLENDİRME YAPMA GÜVEN VERMEK, DESTEKLEMEK, AVUTMAK

KARŞIDAKİ KİŞİYİ SINAMAK VE SORGUYA ÇEKMEK İÇİN SORU SORMAK SORU SORMAK, SINAMAK, SORGUYA ÇEKMEK, ÇAPRAZ SORGULAMAK

KARŞIDAKİ KİŞİYLE İLGİLENMEMEK YADA ONUN DİKKATİNİ BAŞKA YÖNE ÇEKMEK SÖZÜNDEN DÖNMEK, OYALAMAK, ALAY ETMEK, ŞAKAYA BOĞMAK, KONUYU SAPTIRMAK

PROGRAMI İZLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER