HİZMET SİSTEMİNİN KURULMASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Lojistik Yönetimi Ders – III
Advertisements

Sistem Analizi ve Planlama
Ğ We take care of your vision ...your care provider.
2 3 ÜST YÖNETİMİN LİDERLİĞİNDE, TAKIM HALİNDE BELİRLENEN HEDEFLER DOĞRULTUSUNDA, İŞLETME PROBLEMLERİNE GÖRE ÇÖZÜM BULUNMASIDIR. 4.
Analysis of Logistic,Translation and Localization Strategies of gurmedenaldım.com Andaç Karahasanoğlu Man 407.
BÖLÜM VI ÜRETİM YÖNETİMİ.
ZEYNEP ALPTEKİN GÖLCÜK ASKER HASTANESİ
HDH PROJE YÖNETİM SİSTEMİ
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Veri – Bilgi – Karar Kuramları ve Özellikleri
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
İŞ PLANI İŞ PLANI NEDİR? İşin kurulacağı güne kadar hazırlanan kapsamın ortaya çıkarılması için bir çok aktivite sıralı ve önceden belirlenen niteliklerde.
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
YERLEŞTİRME DÜZENİ TİPLERİ
İGEP İş Tasarımı ve Hedef Belirleme
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
ÖLÇME NEDİR? ►Ölçme ya da ölçüm, bilinmeyen bir büyüklüğün aynı türden olan, ancak bilinen bir büyüklükle kıyaslanmasına denir. ►Diğer bir deyişle, bir.
3. Üretim Sistemi Geliştirme Planı ve Üretim Planının Hazırlanması
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
KÜTÜPHANELERDE BÜTÇE YÖNETİMİ
TEDARİK (SATINALMA) TEDARİK FONKSİYONU:
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
KARİYER GELİŞTİRME Kariyer: (koşu yolu, arena, meslek hayatı, meslek)Meslekte, işte ilerleme, yükselme, başarılı olma olarak kullanılır. Kariyer, kişinin.
Yeni Pazarlama Teknikleri
TEMEL YETENEK “Temel yetenek, bir işletmeyi başka işletmelerden ayıran, işletmenin vizyonunun gerçekleştirmesinde rol oynayan, rakipler tarafından kolayca.
14. Yatay ve dikey bütünleşme (vertical and horizontal integration)
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
İşletmeyi neden kurarız ?
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
SÜREÇ STRATEJİSİ. SÜREÇ STRATEJİSİ - İŞLETME GENELİNDE SÜREÇ STRATEJİSİ - SÜREÇ STRATEJİSİ KARARLARI - HİZMET SEKTÖRÜNDE SÜREÇ YAPISI - İMALATTA SÜREÇ.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
STOK YÖNETİMİ Mba Operasyon yönetimi
YALIN SİSTEMLER. YALIN SİSTEMLER - YALIN SİSTEM YAKLAŞIMINI KULLANARAK SÜREKLİ İYİLEŞTİRME - YALIN SİSTEMLERDE TEDARİK ZİNCİRİ KONULARI - YALIN SİSTEMLERDE.
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Girişimcilik.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall.
HİZMET İŞLETMELERİNDE TALEP VE KAPASİTE YÖNETİMİ
Manufacturing Planning and Control – İmalat/Üretim Planlama ve Kontrol
İŞLETMELERDE VERİMLİLİK: ÜRETİM YÖNETİMİ FONKSİYONU
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
1. “turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2.
Gelin şimdi şu söyleyeceklerimi birlikte değerlendirelim; Müşteriler Meslek mensubunu seçerken Nelere Dikkat Etmeli? Muhasebe ve denetim hizmetlerinin.
TEDARİK ZİNCİRİ TASARIMI
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 6. Hafta Temel Stratejiler ve Alt Grupları Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 9. Hafta İşlevsel veya Bölümsel Stratejiler Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
LOJİSTİK MALİYETLERİN YÖNETİMİ
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
İş Etüdü konularını tartışacağız. iş etüdünün yararları,
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
Süreç Yönetimi.
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
TKY UYGULAMASI.
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ
DESTEK VE TEŞVİK PROGRAMLARI
Sunum transkripti:

HİZMET SİSTEMİNİN KURULMASI HİZMET İŞLEMLERİ YÖNETİMİ 2014-2015

Yeni Hizmet Geliştirme Süreci Yeni bir hizmet geliştirme süreci, sunulacak hizmet için rekabet koşullarında farklılık yaratacak bir hizmet kavramının ve stratejisinin belirlenmesi ile başlamaktadır Belirlenen hedeflere ulaşmak için alternatifler saptanmalı ve analiz edilmelidir

Yeni Hizmet Geliştirme Süreci Hizmet sistemini tasarlama süreci Kuruluş yerinin belirlenmesi İşyerinin tasarlanması İş akışının planlanması İşin tanımlanması Hizmet kapasitesinin belirlenmesi Müşterinin sürece katılma oranının belirlenmesi Ekipmanların seçilmesi

İyileştirme Yenilikleri Hizmet Yenilikleri Radikal Yenilikler İyileştirme Yenilikleri

Hizmet Süreç Tasarımı ve Seçiminde Dört Boyut Müşteri etkileşimi Yüksek etkileşimli hizmetlerin düşük etkileşimli hizmetlere göre kontrolü daha zordur Yüksek etkileşimli hizmetlerde müşterinin de hizmetin içinde olmasından dolayı müşteri talebin zamanını, hizmetin sunumunu ve kalitesini etkiler İşgücü yoğunluğu ve sermaye gerekliliği Etkileşimi ve özelleştirilme olanakları yüksel olan hizmetlerde, otomasyon sınırlı ve iş gücü yüksektir Süreçte otomasyon arttıkça sürecin yönetilmesi de kolaylaşacaktır Kişiselleştirme düzeyi Profesyonel hizmetlerde kaliteye odaklanılmakta ve bir ölçüde de olsa esneklik sağlanmaktadır Kişiselleştirme düzeyi belirlenirken müşterinin isteklerinin belirlenmesi ve rekabet öncelikleri önemlidir Müşteri akış modelleri Müşteri akış modellerine bağlı olarak uygun iş yeri düzenini karar verilmelidir

Hizmet Tasarısı Kahve evi Kahve siparişini al Kahveyi hazırla Kahveyi ikram et Ödemeyi al Hata noktası Malzemeler (kahve, tatlandırıcı, süt, fincanlar vb) Görsellik çizgisi Karışımı hazırla Malzemelerin siparişini ver Müşteri tarafından görülmemektedir

Hizmet Garantisi Hizmet işletmeleri hizmet garantisi sunarak rekabet avantajı yakalayabilir Hizmet garantisi; memnun kalmamış müşteriye para iadesi, indirim veya ücretsiz hizmet sunmayı kapsayabilir Kargo şirketinin bir günde teslimat garantisi vermesi Havayolu şirketinin hava koşullarından kaynaklanan gecikmeleri garanti kapsamı dışında bırakması

Hizmet Süreç Türleri Proje tipi süreç Atölye tipi süreç Parti tipi süreç Hat tipi süreç Sürekli süreç

Hizmet Süreç Türleri Proje tipi: Bir süpermarketin inşası, reklam kampanyasının gerçekleştirilmesi Atölye tipi: Kişiselleştirme yüksek, hizmet hacmi düşük Özel bir postanın taşınması, genel tıbbi tedavi Parti tipi: Bir müşteri grubuna hizmet sunulmakta sonra sunulan hizmet bir başka hizmet grubuna göre düzenlenmektedir

Hizmet Süreç Türleri Hat tipi süreç: Atölye tipi ile sürekli süreç arasında Hizmet seçenekleri dar, hızlı, kapasite yüksek Fast food restoranlar, kafeler, bankalarda para yatırma-çekme vezneleri Sürekli süreç: Elektrik üretim tesisleri Süreç tipi fabrikalar da denir Yüksek hacim, standart hizmet sunumu ve yüksek sermaye gereklidir

Hizmet sunum alanı Hizmetlerin sunulduğu alanın, müşterinin sunulan hizmeti algılamasında önemli etkisi vardır Örnek Fast food restoranlarında müşteri sayısının maximum olması istenir. Bu nedenle müşterilerin sistemde uzun süre beklemesi istenmez. Fast food restoranlarında sandalyeler çok rahat değildir ve birbirine çok yakındır. Kırmızı rengin de yemeklerin hızlı yenilmesi üzerinde etkisi vardır.

Hizmet sunum alanının tasarımı Antropometrik faktörler Aydınlanma Renk Isı ve nem Gürültü Koku

İş Tasarımı Teknikleri İş Basitleştirme: İşler en küçük parçalarına ayrılır ve bütünün içinde yer alan işlerin nasıl yapıldığı değerlendirilir Personelin yaptığı işi bilmesi, gereksiz hareketlerin kaldırılması, işin en kolay ve verimli şekilde yapılması

İş Tasarımı Teknikleri İş Genişletme ve İş Zenginleştirme İşi oluşturan bileşenlerin yatay ve dikey doğrultuda arttırılması Bir işin yapılmasında gerekli olan görevlere benzer görevlerin eklenmesi iş genişletme İş döngüsü genişletilir, personelin yeteneklerinden daha çok yararlanılır Benzer nitelikte olmayan görevlerin eklenmesi iş zenginleştirme Daha çok sorumluluk ve özerklik

İş Tasarımı Teknikleri İş Rotasyonu Çalışanın aynı işletme içerisinde bir işten diğerine geçici olarak geçiş yapması Amaç; çalışanların değişik nitelikteki işleri öğrenmesi, işletmede işlerin genel olarak nasıl yürüdüğünü öğrenmesi Personelin monotonluktan kurtulması