9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1EĞİTİM BİRİMİ DİYARBAKIR KHB 90 GÜN ÇALIŞMASI  ‘’Hedeflerle Yönetim İlkesine’’ dayanan bir proje çalışmasıdır.  Çalışma kapsamında 90 gün.
Advertisements

Hasta – Doktor İlişkileri ve Sorumluluklar
NESLİHAN AKÇER PSİKOLOG STRESS & BAŞETME YÖNTEMLERİ
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Özel Güvenlik Görevlisi ve Hasta İlişkisini Düzenleyen Temel Kurallar
HASTA HAKLARI BİRİM FAALİYETLERİ
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
KÖTÜ HABERİ VERME “Giving a bad news”
TEMEL İLKYARDIM EĞİTİMİ
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
Elazığ İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
ÖZKIYIM HASTASINA YAKLAŞIM
GENEL İLKYARDIM BİLGİLERİ
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
TEMEL İLKYARDIM UYGULAMALARI
İlk Yardım İlkeleri  1) Panik yaratmayın ve bilmediğiniz bir konuda hastaya ve yaralıya müdehale etmeyin.
TEMEL İLKYARDIM UYGULAMALARI
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme 1 İDARECİ EĞİTİMİ.
TEMEL İLKYARDIM UYGULAMALARI
DERLEYEN VE HAZIRLAYAN HALİM TÜRKMEN TOSYA- KASTAMONU
Sağlık Hizmetlerine Ulaşım Sınıf 2,
Msc. Melahat BAYRAM Uzman
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
Saldırgan/Psikiyatrik Hastada Triyaj
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
Çocuk Psikiyatrisinde acil durumlar
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
Balıkesir Grubu Sosyal Sorumluluk Projesi
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
1-GENEL İLKYARDIM BİLGİLERİ
SHKS HASTA BAKIM HİZMETLERİ
1-1-2 Türkiye genelinde Acil Sağlık Hizmetlerine erişim numaraları ile yapılmaktadır. Ambulans içinde Doktor,Hemşire,Sağlık Memuru,AABT,ATT, Şoför.
OKAN ÜNİVERSİTESİ İLKYARDIM EĞİTİM MERKEZİ
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
SINAV KAYGISI. Sınav Kaygısı  Bir sınav öncesinde, sırasında ya da sonrasında duyulan endişe, korku ve rahatsızlıktır.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
İLKYARDIM GENEL BİLGİLERİ
ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE ÖĞRENCİLERİMİZE BAZI ÖNERİLER
Herhangi bir kaza durumunda,
Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü
İLK YARDIM VE ACİL BAKIM NEDİR?
SINAV KAYGISI. Sınav Kaygısı  Bir sınav öncesinde, sırasında ya da sonrasında duyulan endişe, korku ve rahatsızlıktır.
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
İLK YARDIM.
ÖFKENİ KONTROL ET 1. Üzgün olduğunuzda neler yaparsınız ? Söyleyiniz.
İlk Yardım Nedir ve İlk Yardımcı Kimdir?
HOŞGELDİNİZ. İLK YARDIM Nedir? Herhangi bir kaza veya yaşamı tehlikeye düşüren bir durumda, sağlık görevlilerinin yardımı sağlanıncaya kadar, hayatın.
ZOR HASTAYLA İLETİŞİM Prof Dr Süheyla Ünal.
YARDIM EDELİM (İlk yardım) Hikmet SIRMA. Resme dikkatlice bakınız. Burası sizce neresi olabilir? Acaba ne olmuştur?
1.  2  Afet durumları için uluslar arası bir tıbbi ağı organize etme ihtiyacı bulunmaktadır.  Bu ağda yer alacak sağlık servislerinin çeşitli tıbbi.
ACİL BAKIM GEREKTİREN HASTALIKLARDA İLK YARDIM.
İLKYARDIM GENEL İLKYARDIM BİLGİLERİ. İlkyardım Nedir? Herhangi bir hastalık veya kaza sonucu sağlığı tehlikeye girmiş olan kişiye, Olay yerinde Sağlık.
Sosyal Hizmet Uzmanının Önemi
İLK YARDIM TEMEL BİLGİLER
GENEL İLKYARDIM BİLGİLERİ
ANKARA TREN GARI TERÖR SALDIRISI
İLK YARDIM EĞİTİM MERKEZİ’NE
AFETLERDE TRİAJ HEMŞİRELİĞİ
TEMEL İLKYARDIM UYGULAMALARI
İLETİŞİMİ ETKİLEYEN DEĞİŞKENLER
TEMEL İLKYARDIM UYGULAMALARI
Ameliyat sonrası bakım, ameliyattan hemen sonra başlar, hastanede kaldığınız süre boyunca sürer ve gerekli durumlarda taDoktorunuzdan veya diğer sağlık.
Sunum transkripti:

9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim 4.Ünite Sağlıkta İletişim HASTA YAKINLARIYLA İLETİŞİM 24.Hafta ( 10-14 / 03 / 2014 )

HASTA YAKINLARI ile İLETİŞİM HASTA YAKINI : Sağlık kuruluşlarına müracaat eden hasta- ların yanında gelen ve onlara refakat eden kişilerdir.

Hasta Yakınının Özellikleri : -- Hasta Yakınları --; Hasta Yakınının Özellikleri : -- Hasta Yakınları --; ..hastası için endişelenir. ..acil durumlarda panik yaşar. ..daha kırılgan olurlar. ..stresli olurlar.

Hasta Yakınlarının ;. daha önceden hastane deneyimi olabilir yada Hasta Yakınlarının ; ..daha önceden hastane deneyimi olabilir yada ..ilk kez hastaneye gelmiş olabilir. . İletişim kurarken,bu durumlar göz önünde bulundurulmalıdır. . Daha önce olumsuz bir deneyim yaşadıysa,,ön yargılı olabilir. . İlk gelişi ise,,yeni ortamın tedirginliğini yaşar.

HASTA YAKINININ ÖZELLİKLERİNE GÖRE İLETİŞİM KURMAK 1 HASTA YAKINININ ÖZELLİKLERİNE GÖRE İLETİŞİM KURMAK 1.)Öfke ve Panik Yaşayan Hasta Yakını 2.)Kayıp Yaşayan Hasta Yakını ile iletişim

1.) Öfke ve Panik Yaşayan Hasta Yakını ile İ letişim : Aniden ortaya çıkan bir nedenle hastaneye gelen hasta yakını ile sağlık çalışanları etkin bir iletişim kurmalıdır. ..Özellikle acil servise gelen hasta yakınları,sağlık personelinin hastalarıyla hemen ilgilenmesini ister.

travma,. zehirlenme,. yaralanma,. vb ..travma, ..zehirlenme, ..yaralanma, ..vb.acil durumlarda Hasta yakınının yaşadığı endişe,korku,panik ile hastasına hemen müdahale edilmesini ister. Gerekli ilgi ve yardımı almadıklarını düşün- dükleri zaman,kendilerine ve çevrelerine zarar verebilirler.

Öfke ve Panik Yaşayan Hasta Yakınları ile Doğru Bir İletişim Kurmak İçin : 1.)Hasta ve yakınlarını dinleyip,empati yapmalı. 2.)Hastasının durumu acilse,gerekli müdahale yapılmalı , 3.)Sağlık personeli,hasta yakınına, hastanın durumu,yapılan müdahale ve hasta yakınının yapması gerekenlerle ilgili bilgi vermelidir.

4. )Hasta yakınının sakin olması sağlanmalıdır. 5 4.)Hasta yakınının sakin olması sağlanmalıdır. 5.)Hasta yakını ile konuşurken,ses tonu yükseltilmemeli , karşıdakini küçümser tavır göstermemeli . 6.)Heyecanlı, anksiyeteli hasta ve yakınını sakinleştirmek için, kullanılacak en iyi yol,onları duygusal anlamda desteklemektir. 7.)İyi bir dinleyici olmalı,,,,hasta ve yakınları yargılanmamalı.

HAZIRLAYAN HARİKA ATA ATA