03.01.2014 Cuma Beykent Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Halka İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları Bitirme Projesi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mobil Reklamcılıkile hareket halindeki insanlara ulaşın Mobil Reklamcılık ile hareket halindeki insanlara ulaşın.
Advertisements

Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
Strateji Tasarımı İlker acar.
REKLAMCILIK Hafta 2.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Mobil Arama Ağı Reklamları ile kullanıcılara ulaşın.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAMCILIK Hafta 2.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
Yandex Reklamları.
T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkiye Turizm Stratejisi &
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
İNTERNETİN KULLANIM ALANLARI
HAFTA I.
GÖNÜLDEN SESLER.
OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI. KİMLİK Mİ KİŞİLİK Mİ? KİMLİK - Kim olduğunuz - Kendiniz Hakkında ne düşündüğünüz - Kendinizi nasıl sunduğunuz Ya da Böyle.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
E- Ticaret Altyapısı.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
Emrah KÜÇÜK Mete MAZLUM
Sosyal Pazarlamanın Yeni Aracı: Kitle Fonlaması
Pazarlama ve Temel Kavramlar
CUSTOMER TO CUSTOMER (TÜKETİCİDEN TÜKETİCİYE) E-TİCARET
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama İlkeleri.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Reklam ve Halkla İlişkiler
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
Reklamlar Bir malı tanıtıp beğendirmek için yapılan çalışmalara reklam diyoruz. Reklamlar televizyon, radyo, gazete, dergi ve duvar panoları aracılığıyla.
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
HONDA Ürün : Motorsiklet Model : CBR 600 RR Değişiklik : Frenleri Değiştirdik. Yenilik : ABS fren sistemi getirdik.
Temel Bilgiler İlgili Çalışmalar Araştırmanın Yöntemi Bulgu ve Sonuçlar Araştırmanın Kısıtları ve Gelecek Çalışmalar.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Sektör Profesyonelleri Danışmanı
Ayşegül ARSLAN.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
Teknoloji ve Tasarım Dersi
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
HEDEF PAZAR.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

03.01.2014 Cuma Beykent Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Halka İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları Bitirme Projesi Yrd. Doç. Dr. Yasemin Tanses GÜLSOY Nilgün BABATUTMAZ 101105011 Sinem HARBACI 101105027

GÖRBİL KALEM Sizin gözünüzle görüyoruz.

Ürünün Tanımlanması ve İşlevi Görme engelli bireylerimiz için tasarlanmış olan Görbil Kalem ile braille alfabesinde bulunan yazıları tespit edip sesli olarak telaffuz etmektedir. Görme engelli bireylerin kitapları çok ağır olduğu için artık kitaplarını yanlarında taşımak zorunda kalmamaları sağlamıştır. Yazıları kaydedip hafızasına almış ve istenildiği zaman dinlemesi sağlanmıştır. Bu akıllı kalemdeki bilgileri istenirse bilgisayar ortamı atıp çalışmalara ordan da devam edilmesi sağlanmıştır. Üst köşesinde bulunan kulaklık girişi sayesinde daha sağlıklı bir dinleme olanağı tanınmıştır. Görbil Kalem yapılan imla hatalarında ise sorun olduğunu bildiren titreşimler sağlamaktadır.

Pazarlama Faaliyetleri ve Pazarın Yapısı Gerek çocuklar için oyun amaçlı böyle akıllı kalemler olsa da barkod sistemi ile okumalar gerçekleşmiştir. Fakat görme engelliler için böyle bir kalem pazarda bulunmamaktadır. Görbil Kalem hizmet olmaktan çıkıp hedef tüketiciyi, müşteri ve özellikle toplumun sorunlarına çözüm olmaktadır. Pazarlama faaliyetleri olarak doğrudan pazarlama, internetten pazarlama ve reklam çalışmaları öngörülmektedir. Dağıtım kanalları seçilmiştir. Ürünü en iyi şekilde hem üretim hem satış sonrasında en iyi şekilde sunmakla mükelleftir.

Satın Alma Süreci Karar verme ve ürünü satın almada fiyat çok önemlidir. Fiyat belirlenirken maliyet ve kârı karşılayıp karşılamadığı göz önünde tutulmalı ve ona göre bir değerlendirme yapılmadır. Fiyat belirlenirken müşteriler göz önüne alınmalıdır. Benzer ürünlerin ne kadar fiyata satıldığı unutulmamalıdır.

Dağıtım Kanalları Kalemlerin üreticiden tüketiciye nasıl ve hangi yolla ulaşacağı önceden planlanması gerekir. Ürünler gerek internet ortamından gerekse satış kanalları aracılığı ürünü satın almaları mümkündür. Akıllı kalem alanındaki bazı firmalar; Livescribe, Wacom gibi firmalar sadece birkaçıdır. Teknolojinin gelişmesi ile birlikte akıllı kalemlere olan ihtiyaç giderek artmaktadır. Diğer firmalardan ayıran en önemli özellik görme engelliler için devrim niteliğinde bir kalem olması ve bireyleri gündelik hayatlarında diğer bireylerden geride bırakmamasıdır. Sloganda da belirttiğimiz gibi artık “görmemek engel değil”. Ülkemizde görme engelli bireylerimiz için bu sadece ihtiyaçlarından bir tanesidir. Ülkemizde bu çalışmalar daha sık gerçekleştirmedir.

Reklamın Sonuçları İnsanların reklamın sonucunda ürünü doğru şekilde anlamasını ve kitleye doğru şekilde ulaşmasını önem verilmelidir. Öncelikle bu ürünün rakibi ve seçeneği olmadığı için görme engelli insanlara ulaşması için ailelerin ürünü anlaması çok önemlidir.Ve görme engelliler için özel hazırlanmış kabartmaları afişlerle ürünün reklamının aileler kadar görme engellilere de ulaşması sağlanmalıdır.Görme engellilerin ürünü denemeleri ve içeriğini öğrenmek istemeleri ürün için en iyi reklam dönüşü olacaktır.Ürün denendiğinde hayatlarına büyük bir kolaylık gelmesi, önlerinden engellerin kalkmasındaki yardımı sayesinde tercih edilmesi sağlanacaktır. Reklamların temel düşüncesi; insanlardaki ihtiyaç, ilgi, arzu, heves duygularını harekete geçirmektir. Reklamlardaki en önemli unsurlardan biri; bir reklamın, insanlar içerisinde bulunan, estetik, şıklık, güzellik duygularını harekete geçirebilmesidir. Bütün reklamlar bu amaçtan yola çıkarak hazırlanır, yapılır. İnsanlar güzel, şık, zarif buldukları, kendilerini etkileyen, sahip olduklarında mutlu olacaklarına inandıkları mal ve ürünleri, ihtiyaç olmasa da almaya çalışırlar.

Hedef Kitlenin Tanımı Öncelikle hedef kitlenin belirlenmesi şarttır.Öngörülen hedef kitlenin ekonomik profili, cinsiyeti, yaş aralığı gibi temel bilgilerin tespitinden sonra bunların detaylandırılması hedef kitlenin belirlenmesi açısından önemlidir.Hedef kitle bu üründe ne kadar kısıtlı gibi gözükse de aslında Türkiye’de yaklaşık bir buçuk milyon görme engelli vardır.Dolayısıyla hedef kitle görme engelli insanlarla kısıtlı kalmaz.Görme engelli insanların ailelerini, bu konuyla ilgili bağışçı olabilecek insanları da kapsar.

Temel Tepki Ürünle ilgi temel tepki “Görmemek artık engel değil” şeklindedir. Ürünün bu tepkiyi anlamasındaki sebeplerden en önemlisi daha önce böyle bir ürün olmaması ve görme engellilerin yükünü hafifletmiş olmasıdır.

Marka Kişiliği Ürünün marka kişiliğinde ki en önemli unsur maddi kazançtan öte toplumun sorunlarını çözmeye yönelik bir ürün olmasıdır.Ürüne insanların güvenmesi, denemek istemesi gerekmektedir. Ürün kampanyasında ki en büyük amaç ürünün bütün özellikleri anlaşılacak şekilde insanlara anlatılmasıdır.Ürünün her ulaştığı görme engellinin memnun kalması ve doğru şekilde kullanabilmesi için müşteri hizmeti hatları kurulur, ürün satılmasından çok yararına odaklanan bir marka imajı sergilenir.

BASIN İLANI - 1

BASIN İLANI - 2

AFİŞ

Kaynakça Türkiye Görme Engelliler Derneği - turged.org.tr Eğitimde Görme Engelliler Derneği – egitimdegormeengelliler.org Sabancı Vakfı – sabancivakfi.org TÜRGÖK – turgok.org