YARDIM ETME Amaç : Öğrencilerin yardım etme duygularının geliştirilmesi Düzey : 1. sınıf ve üstü Materyal: Yazı tahtası,kalem,fon kağıdı Süre.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
Advertisements

Bilimsel Proje Hazırlamanın Basamakları
BAŞARI VE MUTLULUK Ramazan BERKEBAN Psikolojik Danışman
BESLENMEDE DANIŞMANLIK EĞİTİMİ
SELAMLAŞMA Amaç : Görgü kurallarını geliştirme.
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
OKUL KORKUSU NEDİR? Uzm. Psikolog Arzu YILDIRIM
KONUŞMAYI BAŞLATMA VE SÜRDÜRME AMAÇ: Sözel İletişimi başlatabilme ve sürdürebilme DÜZEY: 2. Sınıf ve üstü SÜRE: 45 Dakika MATERYAL:
AğAraştırması'nın Uygulanması. Hazırladığınız AğAraştırması'nı uygulamadan önce sınıftan başka bir grup tarafından AğAraştırması Değerlendirme Rubric'ini.
Sevgili günlük, Bugün çok yoruldum. Neden mi bugün hem eğlendik hem öğrendik… Merak mı ediyorsun? Peki anlatayım…
DERS PLANI Dersin Adı: Hayat Bilgisi Sınıf: 3 Tema: Okul Heyecanım
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
*Öğrenmek * Çalışmak ve *Başarmak
GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ
Aşağıdaki yargılardan hangisinin nedeni belirtilmemiş?
DOĞRU YANIT C SEÇENEĞİDİR DOĞRU YANIT D SEÇENEĞİDİR.
HAKLAR VE ÖDEVLER Amaç : Okuldaki haklarını bilmek.Ailedeki haklarımızı bilmek.Ailedeki ödevlerini bilmek. Haklar ve ödevler dengesini kavrama. Düzey.
HAYIR DEMEYİ ÖĞRENELİM Erkan İLGÜN Rehber Öğretmen
OLUMLU DAVRANIŞ GELİŞTİRMEDE
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
AKRAN BASKISI.
Bir zamanlar Dünyaya gelmeye hazırlanan bir çocuk varmış
HAYIR DİYEBİLİYORUM Amaç : Çocuklara, “Hayır” diyebilme ve arkadaş baskısının yarattığı çatışmalı durumlarla başa çıkma becerilerini kazandırmak. Düzey.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
KENDİNİ SEV HAZIRLAYAN : ELİF ÖZDEMİR
İLETİŞİM ENGELLERİ.
Türkiye’nin en büyük mail grubu Lütfen slaydı tüm sediklerinizle paylaşınız Hayat paylaştıkça güzeldir.
ÖFKEYİ KONTROL ETME BECERİLERİ
TEŞEKKÜR ETME Amaç : Öğrencilerin teşekkür etme davranışını geliştirmelerine yardımcı olmak. Olumlu duyguları ifade etme becerisini geliştirmek. Düzey.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ÇOCUKTA İSTENMEYEN DAVRANIŞLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
Zamirler Esranur ÇİNKO 6-B 314.
FİİLLER.
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
YA KİMSEYE GÜVENEMESEYDİK
SORUN YOKTUR BAKIŞ AÇILARI VARDIR.
HAYIR DİYEBİLME BECERİSİ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
ÇOCUĞUMUN DAVRANIŞLARINI KONTROL ETMESİNİ NASIL SAĞLAYABİLİRİM?
1 CANSAN İLKÖĞRETİM OKULU. 2 “Dünyanın en güzel insanlarına” Sevgili anneme ve babama mektup.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
Sınav Kaygınızı Azaltın
İNTERNET ÇOK GENİŞ BİR ALAN
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
AİLE OLMAK DEĞERLER EĞİTİMİ.
ALAY ETME İLE BAŞEDEBİLME
Adım Adım Başarıya.... Çalıştığınız masada başka bir işle uğraşmayın Evde kendinize bir köşe, mümkünse bir oda hazırlayın. Ders çalışırken kesinlikle.
ULUDAĞ İLKÖĞRETİM OKULU
İSKENDERUN SAHİL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ.
ÇOCUKLARIYLA İLETİŞİMDE AİLELERE ÖNERİLER
DUYGULARIMI KONTROL EDİYORUM
HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
ÇOCUKLARDA CİNSEL GELİŞİM
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM ETKİNLİĞİ.
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YARATTIKÇA YAZ ATÖLYESİ” AYDAN AYKAÇ S. YUSUF ÇAĞLAYAN 16 Nisan 2011.
KÜÇÜK MUCİTLER ÖĞRENİYOR VE ÖĞRETİYOR
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Volkan pehlIVAN Taner Arslan Özgür Çetın
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI
Bugün neler öğreneceğiz?
İNTERNETİN BİLİNÇLİ VE GÜVENLİ KULLANIMI
HAYIR DEMEYİ ÖĞRENELİM. BEN UYUYORUM Bir gün Nasreddin Hoca şehire gelip, bir arkadaşıyla birlikte handa kalmış. Gece yarısı arkadaşı sormuş : -Hocam,
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
FEN VE DOĞA ETKİNLİKLERİ HAZIRLAMA. Etkinlik 1: Rüzgâr Gücünü Gözleme.
Sunum transkripti:

YARDIM ETME Amaç : Öğrencilerin yardım etme duygularının geliştirilmesi Düzey : 1. sınıf ve üstü Materyal: Yazı tahtası,kalem,fon kağıdı Süre :Her uygulama için 1 ders saati(Sınıfınızın özelliğine göre süre daha az olabilir.Bir Uygulama sınıfınızın özelliğinden ya da konunun içeriğinden vs. dolayı yarım kalırsa bir sonraki ders bir önceki derste neler yapıldığı hatırlatılarak kalan bölüme devam edilebilir.

UYGULAMA 1 1.Aşama 1- Çocuklara hangi durumlarda, insanlara yardım ettiklerini sorun. Çocukların yanıtlarını tahtaya yazdıktan sonra, yardım etmenin de öğrenilebileceğini ve bunun basamakları olduğunu söyleyin. 2- Önceden fon kağıdına hazırladığınız bu basamakları tahtaya asın. Karşındaki kişinin yardıma ihtiyacı olup olmadığına karar ver . (Onu izle ve o an gereksinimi olan şeyi düşün). Yardım etme yollarını düşün. (Bir şey yaparak, ona cesaret verip destekleyerek ya da başka birinden yardım isteyerek). Bir kişiye yardıma gerek duyup duymadığını ya da yardım isteyip istemediğini sor. Yanıt evet ise “Yardım et.”

Yanından geçer görmezlikten gelirim. 3- Yukarıdaki basamakların ardından aşağıdaki örnek olayı verin ve öğrencilerin basamakları uygulamalarını sağlayın. Okul bahçesinde, bir çocuğun taşıdığı kağıtlar rüzgarla uçuşmaya başlar. Çocuk etrafa savrulan kağıtları yakalamaya çalışır. 4- a. Öğrencilere bu durumda neler yapabilecekleri sorulur ve verdikleri yanıtlar tahtaya yazılır. Olası yanıtlar şunlar olabilir: Yanından geçer görmezlikten gelirim. Kağıtları toparlamasına yardım etmek istediğimi söylerim. Onun bu komik haline güler geçerim. Beceriksiz olduğunu söyler, dalga geçerim

b. Öğretmen verilen cevapların arkasından şu soruyu sorar ve cevaplarını alır. “Sonra neler olur?” (olası cevaplar) Benim için bir şey değişmez. O memnun olur ve ben kendimi iyi hissederim. O daha da utanır. Kendini daha kötü hisseder. c. Öğretmen verilen cevapların içinden sizce en iyi seçenek hangisi? diye sorar ve cevaplarını tahtaya yazar. Yaşanan bu durumla ilgili “Olumsuz düşünceler neler?” Bunları öğrencilerle paylaşın. d. “Ona yardım etmeye cesaret edemiyorum. Eğer yardımımı istemezse bana kızabilir ve kendimi çok kötü hissederim. Ona ne söyleyeceğimi bilemiyorum.” Çocuklara bu düşüncenin kişiyi nasıl hissettireceğini ve bu duygu sonucunda nasıl davranacaklarını sorun. Sonra diğer olumlu yanıtlar üzerinde konuşun.

UYGULAMA 2 a. Öğrencilerinizin nasıl yardım önerebileceğini canlandırarak gösterin Örnek; Yüksek fakat arkadaşça bir ses tonuyla, gülümseyerek yüzlerine bakın ve sorun. “Zavallı çocuk, kağıtlarını toplamak için uğraşıyor. Ona yardım etmek istediğimi söyleyeceğim, isterse birlikte toplayabiliriz. Eğer yardımımı istemezse, “Hayır” der. En azından ben yardım önermiş olacağım.”

Daha sonra her çocuğa farklı senaryolar verip, basamakları uygulayarak canlandırmalarını isteyin. Büyük bir parkta, annesini kaybeden bir çocuk görüyorsunuz. Arkadaşınızla birlikte sinemaya gitmek istiyorsunuz fakat arkadaşınızın annesi eve gelmeden dağıttığı odasını toplaması gerek. Arkadaşınızın koşarken düştüğünü görüyorsunuz. Okulda ellerinde torbalar olan bir çocuk görüyorsunuz. Torbalardan biri delik ve içindekiler düşmek üzere. Arkadaşınız, silgisini arıyor ver bulamıyor. Kardeşiniz ayakkabısının bağcıklarını bağlamakta zorlanıyor.

Yapılan bu rol çalışmalarının ardından sırası gelen her çocuğa şu soruları sorun : Sence yardım etmen gerekli mi? Ne şekilde yardım edebilirsin? Ne söylemen gerekir? Bu soruları sorup neler hissettikleri hakkında duygularını paylaşmalarını sağlayın. d. Bu paylaşımın arkasından tüm sınıfa “Bugün neler konuştuk, neler öğrendik” deyip öğrencilerin bu etkinlikteki kazanımları hakkında konuşmalarını sağlayın. Öğrencilerin konuşmalarının ardından tekrar bir toparlama yapın ve konuyu iyi dileklerle bitirin.