Y.Doç.Dr. Ayhan URAL Abant İzzet Baysal Üniversitesi Bolu / TÜRKİYE

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERDAL YILMAZ PSİKLOJİK DANIŞMAN
Advertisements

HOŞGELDİNİZ.
TÜRKİYE’DE ÇAĞCIL DEMOKRASİ, DEMOKRATİK KÜLTÜR VE OLGUNLUK
Şİddet Muhammet GÜLER.
AİLE ve ERGENLİK Kişilik Oluşumunda Ailenin Etkisi
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
Toplumsal Yapı ve Toplumsal İlişkiler
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
SAĞLIKLI YAŞLANMA: SOSYAL BİR OLGU
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
DÖNEMLERE GÖRE GELİŞİM GÖREVLERİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
Ergenlik Sorunları Hazırlayanlar Mehmet BAYRAM Mehmet ERDİN
İSTEK ÖZEL ACIBADEM OKULLARI PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
ANNE BABA TUTUMLARI.
Anne – Baba – Çocuk İletişimi Seminerini
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
SEMİNERİN TEMEL FELSEFESİ
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
AİLE TUTUMLARI Funda HANOĞLU Psikolojik Danışman.
AİLE TUTUMLARI.
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE AİLE YAKLAŞIMLARI
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
ANNE-BABA TUTUMLARI İLKNUR NURKAN
ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
HACI KADRİYE ARSLAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
0-18 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÇOCUKLARINDA OKUL İÇİ ŞİDDETİN İRDELENMESİ: BİR ANKET ÇALIŞMASI Sözen S 1, Baysal SU 2, Ekizoğlu O 1, Tüzün B 1, Tüzün Ü 3 1 İstanbul Üniversitesi.
ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ GENÇLERLE ANNE BABA İLİŞKİSİ
Psikososyal Gelişim Erik Erikson, Freud’un kuramını ergenlikten sonra yaşlılığa kadar genişleterek sekiz psikososyal gelişim dönemini tanımlamıştır. Gelişimde.
BÖLÜM 5 CİNSİYET. BÖLÜM 5 CİNSİYET CİNSİYET Cinsiyet Üzerindeki Biyolojik, Sosyal ve Bilişsel Etkiler Cinsiyet Kalıp Yargıları, Benzerlikler ve Farklılıklar.
AİLE TUTUMLARI GATA 2 Nasıl Bir Çocuk Yetiştirmek İstiyorsunuz?
Otizmin nedenleri, belirtileri ve tanılama
KİŞİLİK,SOSYAL, DUYGUSAL VE AHLAKSAL DEĞİŞİM
Sosyal Gelişim Sosyal gelişim bireyin doğumundan itibaren ailede başlamaktadır. Anne-çocuk ilişkisi doğumdan itibaren (diyalog, oyun, dans, oyuncak) sembolize.
DİĞER TUTUMLAR.
Kişisel Rehberlik.
Okul Yaptırma ve Yaşatma Derneği İlkokulu
ÇATALCA ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ ERGENLİK DÖNEMİ SUNUSU
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
ZOR GENÇLER ile BAŞA ÇIKMA
ANA BABA OKULU SEMİNERİ.
ERGENLİK.
ANA BABA OKULU-II ÖZEL OĞUZ FEN BİLİMLERİ TEMEL LİSESİ.
ÖN YARGI NEDİR? Bir kişiyle veya olayla ilgili önceden olumlu veya olumsuz karar vermeye ön yargı denir. Ön yargı, gerekli bilgi edinilmeden ya da inceleme.
AİLENİN TANIMI, ÖNEMİ VE TARİHSEL GELİŞİMİ
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
AİLE TUTUMLARI REHBERLİK SERVİSİ.
AİLE TUTUMLARI.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Risk faktörleri-koruyucu faktörler perspektifi
GENÇLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
Alıştırma Hocası: Mr.Muhittin KAHVECİ.  Aile psikolojisi; birey, eş ve ailelerin ilişkilerinde yaşadığı duygu, düşünce ve davranışlara odaklanır. Ve.
ERGENLİK DÖNEMİ ANNE-BABA SORUMLULUKLARI
AİLE TUTUMLARI. 2 Nasıl Bir Çocuk Yetiştirmek İstiyorsunuz?
Sağlık Bilimleri Fakültesi
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
AİLEDE İLETİŞİM.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Sağlık Bilimleri Fakültesi
9. HAFTA AİLE.
Sunum transkripti:

Y.Doç.Dr. Ayhan URAL Abant İzzet Baysal Üniversitesi Bolu / TÜRKİYE EĞİTİMDE AİLENİN YERİ Y.Doç.Dr. Ayhan URAL Abant İzzet Baysal Üniversitesi Bolu / TÜRKİYE

EĞİTİMİN KAZANDIRACAĞI YETERLİKLER İletişim Yeterliği, İşbirliği Yeterliği, Üretim-Tüketim Yeterliği, Kendini Gerçekleştirme, Y.Doç.Dr. Ayhan URAL

EĞİTİM Planlanmış Eğitim, Planlanmamış Eğitim, Y.Doç.Dr. Ayhan URAL

EĞİTİM Okulda Eğitim, Okul Dışında Eğitim, Y.Doç.Dr. Ayhan URAL

EĞİTİMDE AİLENİN YETKİSİ Mutlak Egemenlik Dönemi, Kısmi Egemenlik Dönemi, Y.Doç.Dr. Ayhan URAL

AİLENİN YAPISI Otoriter Aile, Koruyucu Aile, Demokratik Aile,

ALİE TUTUMLARI Makam Esasına Dayalı Aileler, Ana Babaların Kendileri İçin Biçimlendirdikleri Bir Makam, Çocuk Bu Makamın Gerektirdiği Bir İktidarla Karşı Karşıyadır, Soruları, istekleri, duyguları dikkate alınmaz Zihinsel Gelişim Düşük,

AİLE TUTUMLARI Şahsa Yöneliş Aileler Çocuğun İlgileri, İstekleri, Duyguları Dikkate Alınır, Çocuk Aileye ve Çevreye Açıktır,

AİLENİN ÇOCUĞA İLİŞKİN İŞLEVLERİ Besleme, Koruma, Yetiştirme, Eğitme,

AİLENİN ÇOCUĞA İLİŞKİN İŞLEVLERİ Temiz Hava ve Işık, Uygun ve Dengeli Besin, Dil Kültürü, Koşup Oynayacak Yer, Bağırma, Çağırma, Gönlünce Gürültü Yapma, Akranlarla Arkadaşlık, Aşırı İlgiden ve baskıdan kurtulma ihtiyacı, Yaşına Uygun Güvenilir Ortamda Eğlenme,

AİLENİN ÇOCUĞA İLİŞKİN İŞLEVLERİ Çocuğun Kişiliğinin Geliştirilmesi, Toplumsal Yaşama Katılımını Sağlama,

………………………………………………………………………………………………. AİLENİN OLUŞUMU Ben ……………. Ana-Baba, Sen ……………. Ana-Baba, O ……………. Çocuk(lar), ………………………………………………………………………………………………. ………………………………… ………BİZ………

ALENİN OLUŞUMU Hiçbir Zaman Aynı Olmayan, Genellikle Karşıt Olan, Her Zaman Birbirini Tamamlayan, Üyelerden Oluşan Sosyal Bir Yapı

AİLENİN VAROLMA ÇABASI Değişime Direnç, Yok Olma Kaygısı, Savunma Refleksi, Koruma Güdüsü, Değişik Araçlar Kullanma, Baskı Kurma, Çözülme, Sürecin Hızlanması,

ÖNERİ Karşılıklı Sevgi, Saygı, Özveri, Dayanışma, Paylaşım, ….. ……

ÇOK KÜLTÜRLÜLÜK Kültür Baskın ise----Koruma Kaygısı Düşük, Etkileşime Açık, Kültür Zayıf ise-------Koruma Çabası Yüksek, Etkileşime Kapalı,

ÇOK kÜLTÜRLÜLÜK Baskın Kültürün Egemenlik Kurma İsteği, Zayıf Kültürün Savunma Refleksi,

DEĞER YARGILARINDAKİ FARKLILIK Ailedeki Temel Değerler, Aile dışındaki Değerler, Kabul Edilebilir Farklılıklar, Kabul Edilemez Farklılıklar,

SONUÇ ÖRGÜTSEL ÇATIŞMA

AİLENİN İŞLEVLERİ Çocuğun Zihinsel Gelişimi, Zihinsel Gelişim Dil İlişkisi; Dinleme, Duyduğunu Anlama, Değerlendirme, Konuşma ve Anlama, Çocukla Konuşma, Sorulara Cevap Verme, Çocukla Oynama,

Ailedeki Temel Değerler Baskın ÇATIŞAN DEĞERLER Ailedeki Temel Değerler Baskın BİREY MUTSUZ

Aile Dışı Değerler Baskın ÇATIŞAN DEĞERLER Aile Dışı Değerler Baskın AİLE mUTSUZ

ÖNERİ Uzlaşı Kültürü

AİLENİN YETKİSİNİ PAYLAŞANLAR Televizyon, Arkadaş, Öğretmen, Sosyal Çevre, Bilgisayar …,

AİLE Varlığını Tehdit Eden Öğeler, Algılanan Tehdit, Bütünleşme Arayışları, Yalnızlık Duygusu, Beklenti Düzeyi,

İSTİSMAR ALANLARIMIZ İnançlar, Duygular, Cinsiyet, Yaş, Milliyet, Yoksulluk, … CEHALET

İSTİSMAR Cehaletimizden Yararlanılarak,

AİLENİN TEMEL ÖZELLİKLERİ Ekonomik Özellikler, Sosyal Özellikler, Kültürel Özellikler,

AİLEDE BAŞAT DEĞERLER Maddi Değerler, Manevi Değerler,

AİLE İÇİ İLETİŞİM Doğrudan İletişim, Dolaylı İletişim,

AİLE İÇİ ŞİDDET Doğrudan, Dolaylı,

AİLEDE EGEMEN KÜLTÜR Kırsal Kültür, Kentsel Kültür,

AİLE ÜYELERİNİN ROLLERİ Annenin Rolü, Babanın Rolü, Çocuğun Rolü,

AİLENİN ÜYE SAYISI Kalabalık Aile, Çekirdek Aile,

AİLEDE ÇATIŞMA Gelenekçi Tutum, Yenilikçi Tutum,

KUŞAK ÇATIŞMASI Yaşa Dayalı Kültüre Dayalı

BİREYDE STATÜ EGEMNLİĞİ KURMA ARZUSU Ekonomik Araçlar Kullanarak, Sosyal / Kültürel Araçlar Kullanarak, Fiziksel Görünüm, Yasal Olmayan Araçlar Kullanarak,

GENÇ Duygular; Yoğun, dalgalı, Sevinç-üzüntü, Sevgi-nefret,

GENÇ İç ve dış dünyayı dengelemek, Kendine özgü yaşamak, Bağımsızlık duygusu yüksek,

GENÇ Ben neyim, kimim? Nasıl bir kişi olmalıyım?

CEVAP Aileden, Gencin Kendisinden,

CEVAP Ailenin / Toplumun Şablonu, Gencin Özlemi,

AİLENİN / TOPLUMUN ŞABLONU Öğütler, Kurallar, Yasaklar, Modeller, Yönergeler, … ……

GELİŞİM DÖNEMLERİ 1.ÇOCUKLUK: BEBEKLİK: 0-2 YAŞ İLK ÇOCUKLUK: 2 -7 YAŞ. OKUL ÇOCUKLUĞU: 7 -11 YAŞ(KIZLAR), 7 -13 YAŞ(ERKEKLER).

GELİŞİM DÖNEMLERİ 2.ERGENLİK: A)BULUĞ(ERİNLİK) VEYA ERGENLİĞİN BAŞLARI:11-13 YAŞ(KIZLAR),12-14 YAŞ (ERKEK) B)ERGENLİĞİN ORTALARI:14-16 YAŞ(KIZLAR),15-17 YAŞ(ERKEKLER) C)ERGENLİĞİN SONLARI:16/17-21 YAŞ

GELİŞİM DÖNEMLERİ 3.YETİŞKİNLİK: A)YETİŞKİNLİĞİN BAŞLARI(GENÇ YETİŞKİNLİK):22-30 YAŞ. B)YETİŞKİNLİĞİN ORTALARI:30-40 YAŞ. C)YETİŞKİNLİĞİN SONLARI(ORTA YAŞA GEÇİŞ):40-45 YAŞ.

GELİŞİM DÖNEMLERİ 4.ORTA YAŞLILIK: 45 – 65 YAŞ 5.YAŞLILIK: 65 – 75 YAŞ 6.İHTİYARLIK: 75 YAŞ VE ÜSTÜ

AİLENİN BEKLENTİSİ Öz Yaşantılar, Çevresel Etkiler, Toplumsal Baskılar,

SONUÇ Ailenin Karşılaştığı Sorunlar Genel Özellikler Göstermektedir, Sorunların Varlığı Olumlu Bir Durumdur, Sorunların Çözümü Bilimsel Olmalıdır,