Çoklu ortam mesajları hazırlanırken “zihin nasıl çalışır?” kavramı neden önemlidir ?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİÇEM ETKİSİ (Modality Effect)
Advertisements

ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
UYGULAMALARININ KURAMSAL TEMELLERİ
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ FARMAKOLOJİ TOKSİKOLOJİ A.B.D.
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
Öğretim Etkinlikleri Modeli
BİLİŞSEL PSİKOLOJİ BEYİN/Nöro-Psiko-Anatomi
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
Görsel / Uzaysal Zeka.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
=>SÖZCÜKTE ANLAM<=
POWERPOINT SUNUM İLKELERİ
ÖĞRENME Yrd. Doç. Dr. Mukaddes Erdem H.Ü. Eğitim Fakültesi
ÇOKLU ZEKA.
=>SES BİLGİSİ
 Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
Öğretmen Davranışları
Çoklu Ortam Kuramları Embiya ÇELİK
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
=>SÖZCÜK TÜRLERİ<=
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
ÖĞRETİMSEL MESAJ TASARIMI
ÖĞRENME STİLLERİ.
=> SÖZCÜKTE ANLAM <=
UYGULAMALARININ KURAMSAL TEMELLERİ
HAZIRLAYAN: HANİFE FIRAT KAZMALI
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
Çoklu Ortam Tasarımı Ve Üretimi
Teste Başla Nasıl OynanırKonu Anlatımı. İnsanlar görsel ve işitsel bilgileri işlemek için iki ayrı kanalı kullanırlar. Bu kanallardan biri, metin ve seslendirilmiş.
ÇOKLU ORTAM TASARIM İLKELERİ
Abant İzzet Baysal ünİverSİtesİ EğİTİM FaKülTeSİ
RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNİ ÖĞRENMEYE NE DERSİN ?
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
UZUN SÜRELİ BELLEĞİN YAPISI
HAZIRLAYANLAR: Nida GÖNÜLAL Seda BENLİ
HEDEF KİTLE Üniversite Öğrencileri
BEYNİN BÖLÜMLERİNİN İŞLEVLERİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Bilişşsel Yük Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
En uzak mesafe ne Afrika’dır
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ ZIYA GÜNEŞ – SAFA SEZEN – KEREM UZUN – Bilgisayar ve Ö ğ retim Teknolojileri Ö ğ retmenli.
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ ZIYA GÜNEŞ – SAFA SEZEN – KEREM UZUN – Bilgisayar ve Ö ğ retim Teknolojileri Ö ğ retmenli.
ÇOKLU ORTAM TASARIMI İLKELERİ
Prof. Dr. Ahmet Arıkan (Hilal Gülkılık’tan alınmıştır)
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
Fiziksel tepkilerBilişsel tepkilerDuygusal tepkilerDavranışsal tepkiler Midede boşluk hissiİnanamama ve İnkarŞaşkınlık ve şokAğlama Nefes alamamaKonfüzyon.
BİLİŞSEL GELİŞİM.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
BEYNİN BÖLÜMLERİNİN İŞLEVLERİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
HEDEF KİTLE Üniversite Öğrencileri
BİL1007 BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE UYGULAMALARI
ATLAS RESİMLERİ.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Fabl metinleri.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Başlık Düzeni Alt Başlık.
ÖĞRENMEDE BİLİŞSEL YAKLAŞIM: BİLGİYİ İŞLEME MODELİ
Zihin Haritalama Tekniği. 1.Kavramı merkeze yerleştirin.
Sunum transkripti:

Çoklu ortam mesajları hazırlanırken “zihin nasıl çalışır?” kavramı neden önemlidir ?

Resimler ve Yazılı Metinler Konuşulan sözcükler ve diğer sesler Görsel Duyusal Hafıza İşitsel Duyusal Hafıza

Sesler İmajlar Sözel Model Görsel Model Sözcük Düzenleme İmaj Düzenleme Çalışan Bellek

Uzun Süreli Bellek Var olan Bilgi Sözel Model Görsel Model Sözcük Düzenleme İmaj Düzenleme Çalışan Bellek Bütünleştirme

Resimlerin İşlenmesi Var olan Bilgi Sözcükler Resimler Çoklu Ortam Sunumu Gözler Kulaklar Duyusal Bellek Sözcük Seçme Sesler İmajlar Sözel Model Görsel Model Sözcük Düzenleme İmaj Düzenleme İmaj Seçme Çalışan Bellek Uzun Süreli Bellek Bütünleştirme

Konuşulan Sözcüklerin İşlenmesi Var olan Bilgi Sözcükler Resimler Çoklu Ortam Sunumu Gözler Kulaklar Duyusal Bellek Sözcük Seçme Sesler İmajlar Sözel Model Görsel Model Sözcük Düzenleme İmaj Düzenleme İmaj Seçme Çalışan Bellek Uzun Süreli Bellek Bütünleştirme

Yazılı Sözcüklerin İşlenmesi Var olan Bilgi Sözcükler Resimler Çoklu Ortam Sunumu Gözler Kulaklar Duyusal Bellek Sözcük Seçme Sesler İmajlar Sözel Model Görsel Model Sözcük Düzenleme İmaj Düzenleme İmaj Seçme Çalışan Bellek Uzun Süreli Bellek Bütünleştirme

TEŞEKKÜRLER...