VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇATALCA İMAM HATİP VE ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
Advertisements

BAŞARI İÇİN ETKİN ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
KALİTELİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Demet TAŞDAN.
İzzet ayaydın ali sarIyörük ilköğretim okulu rehberlik servisi
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
İLETİŞİM BECERİLERİ SEMİNERİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Verimli Ders Çalışma.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
Bursa Birey Dershaneleri
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
Verimli Ders Çalışma Teknikleri 1.
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI KYK SAMSUN 1998 BÖLÜM 1 ÇALIŞMAYA BAŞLAMAK ÇALIŞMAYI SÜRDÜRMEK.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Yanlışları azaltmanın yolları nelerdir?
Etkin Çalışma Yöntemleri.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI GELİŞTİRME SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
BUGÜN NELERDEN BAHSEDECEĞİZ?
ETKİLİ ÇALIŞMA VE ETKİN DİNLEME
ZEYNEP BEDİA KILIÇLIOĞLU İLKOKULU REHBERLİK SEVİSİ
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Verimli Ders Çalışma Semineri
zamanı belirlenmiş amaçlar ve saptanmış öncelikler doğrultusunda programlı kullanmak. eğlenme dinlenme aile sevdiklerim hobilerim Yeni reçete…….. Etkili.
Psi.Danışman Uğur DENİZ
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ HOŞGELDİNİZ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Rehber Öğretmen Kaan KARAKAYA
REHBERLİK SERVİSİ.
DÜZCE ANADOLU SAĞLIK MESLEK LİSESİ Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi Seyhan ÖZCAN Okul Psikolojik Danışmanı “VERİMLİ” ÇALIŞIYOR MUYUZ? 2014.
" Nasıl Başarılı Oldum ?”.
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE HEDEF BELİRLEME
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ATATÜRK İLKOKULU Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NUR ÇELİMLİ Psikolojik Danışman
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
Verimli Ders Çalışma, Zaman Yönetimi…
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA Çiftlik sahibi olmayı hayal eden genç bir adam bir çiftlik satın alır. Çiftliği satın aldıktan sonra yeterli.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA. VERİMLİ BİR ÇALIŞMA İÇİN NELER YAPMALIYIZ? Öncelikle çalışma planı yapılmalıdır. Çünkü çalışma planı hangi gün hangi dersi.
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
1 2 NİÇİN BU SEMİNER... ACABA NELER ANLATILACAK “En İyi Tamir Bakımdır.”
PROFİLO İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
EĞİTİM BAŞARISINI ARTIRMADA AİLENİN ROLÜ
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SUNUMU
REHBERLİK SERVİSİ.
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Sunum transkripti:

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA

Etkin çalışma, “öğrencinin zamanını, belirlenmiş hedefler Max Weber’den esinlenmişlerdir. TEMSİLCİLERİ: R. Collins M. Archer Etkin çalışma, “öğrencinin zamanını, belirlenmiş hedefler ve saptanmış öncelikler doğrultusunda programlı ve verimli bir şekilde kullanma”sıdır.

ETKİN ÇALIŞMA İÇİN ÖNEMLİ NOKTALAR Zamanın iyi planlanması Çalışma ortamının düzenlenmesi Çalışma sürelerinin ve aralıklarının planlanması Not tutma Aktif dinleme Hızlı ve etkili okuma Özet çıkarma Hafızayı (belleği) güçlendirme Güdülenme

ZAMANI PLANLAMA

Bir Taban Standardınız Olsun PLANLI ÇALIŞIN PLAN AYLIK GÜNLÜK HAFTALIK YILLIK Bir Taban Standardınız Olsun

HAFTALIK DERS ÇALIŞMA PROGRAMI SAAT PAZARTESİ SALI ÇARŞAMBA PERŞEMBE CUMA CUMARTESİ PAZAR ÖĞRENCİ: ADI : SOYADI: 07.00-08.00   08.00-09.00 O 09.00-10.00 10.00-11.00 K 11.00-12.00 12.00-13.00 U 13.00-14.00 14.00-15.00 L 15.00-16.00 16.00-17.00 17.00-18.00 HEDEFLERİM 18.00-19.00 Akşam Yemeği 19.00-20.00 20.00-21.00 21.00-22.00 22.00-23.00 23.00-24.00 BAŞARMAK SİZİN 24.00-01.00 ELİNİZDE NOT: Her saat başında 5-10 dk. dinlenme molası verilecek.Öğleden sonraları sabah okulda işlenen derslerin tekrarı, akşamları ertesi günün derslerine ön hazırlık yapılacak.

Çalışma Ortamının Düzenlenmesi

1) ÇALIŞMA MASASI DIŞINDA DEĞİŞİK YERLERDE ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI YER DEĞİŞTİRMEDE FERAHLIK VARDIR DESELER DE İNANMA! DEĞİŞİK YERLERDE ÇALIŞMAYA ÇALIŞMA! “NEDEN?” DERSEN; ÇALIŞMA BİR ŞARTLANMA GEREKTİRİR. AYNI ZAMANLARDA, AYNI MEKANDA ÇALIŞMALIDIR.

2) DAĞINIK ODA DAĞINIK ZİHİN DAĞINIKLIK, İNSANIN KENDİSİNİ DERBEDER VE RAHATSIZ HİSSETMESİNE NEDEN OLACAĞI İÇİN BÖYLE BİR ORTAMDA ÇALIŞMAYA ÇALIŞMAK BOŞA ZAMAN HARCAMAKTIR. SİZ İYİSİ Mİ DÜZENLİ, DİKKATİNİZİ DAĞITACAK FAZLA OBJE OLMAYAN SADE BİR ODADA, MÜMKÜNSE BOŞ BİR DUVARA DÖNÜK ÇALIŞIN…

3) ÇALIŞMA KÖŞESİ SICACIK BİR ODA, ENGİN HAYAL DENİZLERİNE GÖTÜRECEK RENGARENK POSTERLERLE SÜSLÜ DUVARLAR, KULAKLARINDA WALKMAN, YUMUŞACIK BİR KOLTUK, SAĞINDA SOLUNDA YUMUŞACIK MİNDERLER VARSA…

“NE MUTLU SANA!!!” DEMEYECEĞİZ ! ÇÜNKÜ BU ORTAM VE ŞARTLARDA GÜZELCE UYUNUR VEYA DİNLENİLİR. AMACIN DERS ÇALIŞMAK İSE BUNUN İÇİN DAHA FARKLI BİR ORTAMA İHTİYACIN VAR…

18- 20 DERECE ODA ISISI, DERLİ TOPLU BİR ODA, SESSİZ VE IŞIĞI YETERLİ DÜZEYDE BİR ÇALIŞMA MASASI VE MALZEMELERİN DÜZENLİ BİR ŞEKİLDE MASANIN ÜZERİNDE İSE DERS ÇALIŞMAYA HAZIRSIN DEMEKTİR.!!!

4) TV İZLEYEREK YA DA MÜZİK DİNLEYEREK ÇALIŞMAK İLGİ, BÖLÜNDÜKÇE KALİTE KAYBINA UĞRAR. DERS ÇALIŞMAYA KONSANTRE OLABİLMEK, ONUNLA BAŞABAŞA OLMAYI GEREKTİRİR. DERS ZAMANI DERSTEN BAŞKA BİR ŞEYLE İLGİLENİRSENİZZ, ENERJİNİZİ İKİYE BÖLECEĞİNİZDEN, VERİMİNİZ DÜŞER.

5) YATARAK, UZANARAK ÇALIŞMAK YAN GELİP YATARAK DERS ÇALIŞIRSANIZ, BAŞARI DA SİZİN İÇİN YAN GELİP YATACAKTIR. SİZİN İSTEDİĞİNİZ SONUÇ BU İSE, SORUN YOK. NOT ALMAK, ALTINI ÇİZMEK GİBİ DERS ÇALIŞMANIN GEREKLERİNİ YATARAK DA YAPABİLİYORSANIZ YİNE SORUN YOK.AMA SİZ SİZ OLUN, YATAĞI SADECE UYUMAK İÇİN KULLANIN…

6) ÇALIŞIRKEN BİR ŞEYLER ATIŞTIRMAK DERS ÇALIŞIRKEN KESİNLİKLE ATIŞTIRMAYIN. ÇÜNKÜ İNSAN BİR ŞEYLER YERKEN YAPTIĞI İŞTEKİ KONSANTRASYONUNU YİTİRDİĞİ GİBİ OTURDUĞU YERDE ATIŞTIRMAKTAN ÖTÜRÜ KİLO ALIR. ÇOK ACIKTIYSANIZ ARA VERİN. BÖYLECE HER ŞEYİ ZAMANINDA YAPMA ALIŞKANLIĞI DA KAZANIRSINIZ.

7) ÖNEMSİZ İŞLERLE VERİMLİ SAATLERİ HARCAMAK GÜNÜN EN ZİNDE, EN UYANIK OLDUĞUNUZ SAATLERİNİ DERS ÇALIŞMAYA AYIRIN. BENZER İŞLERİ BİRLEŞTİREREK YAP VE 5-15 DAKİKALIK KISA ZAMANLARI DEĞERLENDİR. BİLİYORSUN “VAKİT NAKİTTİR!”

8) TELEFON VE ARKADAŞLARA“HAYIR” DİYEMEMEK ARKADAŞLARININ SENİN DERS ÇALIŞMA PROGRAMINA SIZMAK GİBİ BİR GAFLETE DÜŞMELERİ HALİNDE ONLARI UYARMALI, ANCAK BOŞ ZAMANLARINDA ONLARA ZAMAN AYIRABİLECEĞİNİ KESİN BİR DİLLE ANLATMALISIN.YİNE DE ISRARLI DAVRANANLAR OLURSA TELEFONU KAPAT. SENİ GERÇEKTEN SEVEN ARKADAŞLARININ SENİ BU KADAR ZORLAYACAĞINI DA SANMIYORUZ…

9)ÇALIŞMAYI SÜREKLİ ERTELEME ALIŞKANLIĞI SINAVLARI ERTELEME ŞANSINIZ YOK. YAŞAMI ERTELEMEK GİBİ BİR ŞANSINIZ DA YOK. ÖYLEYSE NEYİ ERTELİYORSUNUZ? ZAMAN AKIP GİDİYOR, SÜREKLİ GERİ SAYIMDASINIZ. AYLAR VAR DERKEN BİR DE BAKARSINIZ SADECE GÜNLER KALMIŞ VE TREN KAÇMIŞ. BU HATAYA HİÇ BİRİNİZİN DÜŞECEĞİNİ SANMIYORUZ AMA BİZ YİNE DE UYARALIM İSTEDİK…

ALİ’ Yİ TANIYOR MUSUNUZ ?????????

ÇALIŞMA SÜRELERİNİN VE ARALIKLARININ PLANLANMASI

40-50 dakikalık ders çalışmasından sonra mutlaka 10 dakikalık bir tekrar yapılmalıdır. 10 dakikalık tekrardan sonra mutlaka 10 dakikalık dinlenmeye vakit ayrılmalıdır.

NOT ALMA

Derste not alırken kısaltmalar kullanınız. Uzun cümleler not almanız gerekiyorsa hem notunuzu almak hem de not üzerinde düşünmek için kendinize zaman tanımak için kısaltmalara fazlasıyla yer veriniz. Örneğin “sözcklern sesli harflrinn brçoğnu yazmadn not alabilrsinz” gibi. Notlarınızı renkli kalemlerle önem sırasına göre almaya özen gösteriniz. Notlarınızı uygun olan ilk fırsatta gözden geçiriniz.

AKTİF DİNLEME

Etkili dinleme, dinlerken o ana kadar söylenenlerden tahmin etmeyi içerir.

HIZLI VE ETKİLİ OKUMA

DAHA HIZLI VE ETKİLİ OKUMA Hızlı Okunan Yavaş Okunandan Daha İyi Anlaşılır. Göz Bir Satıra Odaklaşmaz. Okuma Sıçrama ve Kısa Süreli Sabitleşmeler Şeklinde Gerçekleşir. Hızlı Okuyan Bir Göz Bir Sayfada 500 Yerine 100 Sabitleme Yapar ve Daha Az Yorulur. Yavaş Okuyan Ağır ve Sıçramalı Okuduğu İçin Sıkılır ve Dikkati Daha Kolay Dağılır. Okuma Hızını 100-200 Kelimeden 500-1000 Kelimeye Çıkarmak Mümkündür.

Hızlı Okuyan Daha iyi Anladığı İçin, Dikkatini Daha Uzun Sürdürür ve Çalışmak İçin Daha Çok Vakti Kalır. Okuma Hızını Artıracak En Kolay Yol, Göze Bir Kalemle Yardımcı Olmaktır. Kalemin Satır Üzerinde Hareket Etmesi, Gözün de Kalemi İzlemesi Okuma Hızını 500-700 Kelimeye Çıkarabilir. Dudakları Kıpırdatarak Okumak, Okuma Hızını Düşürür. Bu Nedenle Kelime Gruplarını Okuyacak Şekilde Dikkati Toplamak Gerekmektedir.

ÖZET ÇIKARMA

Okuduğunu anlamanın göstergesidir. Özet çıkarma, metindeki temel hedefi, ana düşünceyi ve önemli bilgileri içerecek şekilde olmalıdır.

HAFIZAYI GÜÇLENDİRME

24 saatte bu hatırladıklarımızın % 80 nini unuturuz Okuduklarımızın % 10 ‘ unu, İşittiklerimizin % 20 ‘ sini, Gördüklerimizin % 30 ‘ unu, Hem görüp hem işittiklerimizin % 50 ‘ sini, Söylediklerimizin % 80 ‘ ini, Yaşayarak söylediklerimizin % 90 ‘ ını hatırlarız. 24 saatte bu hatırladıklarımızın % 80 nini unuturuz

Bilgileri eski veya yeni bilgilerle karıştırma UNUTMA; Etkin öğrenmeme Tekrar etmeme Bilgileri eski veya yeni bilgilerle karıştırma Bilgileri veya anıları bilinçaltına atma Bilgileri kısa süreli belleğe kaydetme sonucu OLUR.

Düzenli tekrarlar bilgi USH kaydedilir ve bilgi unutulmaz Öğrenilen konu Kısa Süreli Hafıza Uzun Süreli Hafıza Düzenli tekrarlar bilgi USH kaydedilir ve bilgi unutulmaz

*20-40 Dk. Çalıştıktan Sonra 10 Dk. Tekrar Yapmak Gerekir. Her Çalışma Seansından Sonra 10 Dk. Dinlenmek Gerekir. Eğer Tekrar Yapılmazsa Öğrenilenlerin %80’ i Unutulur. Notların Tekrar Yazılması veya Tekrarlanması Hafızayı Güçlendirir. Düzenli Aralıklarla Tekrar Yapılması Hafızayı Güçlendirir. Yatmadan Önce ve Sabah, Gün İçinde Öğrenilenlerin Basit Tekrarı Unutmayı Engeller.

UYUMADAN ÖNCE YAPACAĞINIZ KISA BİR TEKRAR UNUTMANIZI ÖNEMLİ ÖLÇÜDE ETKİLEYECEKTİR…….

GÜDÜNLENME

YAPILAN HATALAR İşini angarya olarak görme, çalışmama Kendine göre sistem geliştirmeme Hatalarını görmezden gelme Sorunlarını bastırma,içinde yaşatma Gizli şansı olacağı düşüncelerine kapılma Başkaları için çalışıyor hissi içinde olma Çalışma,analiz,sentez,tekrar,transfer..gibi becerileri kazanma yerine işgüzarlık yapma Eksiklerini bulmayı ve gidermeyi başkalarından bekleme

YAPILAN HATALAR Nasıl başarılı olacağını arama yerine geçmişi ,ailesini,okulunu,BAŞKALARINI suçlama. Çevresine bakarak olumsuz düşünmeye başlama Kendi bilinç,direnme gücünü arttırmayarak sürekli rahatsızlanma Çatışma ve stresi önleme yerine ben ne yapayım elimde değil diyerek tedbir almama Sağlık sorunlarını hafife alarak ilgilenmeme

YAPILAN HATALAR Geçmişinden getirdiği zararlı alışkanlıklarını devam ettirme. Kendini geliştirici ilişkileri kuramama,bu konuda rehberlik servisinden yardım almama

ÖNERİLER Önce konuları, formülleri, özellikleri, istisnalarını çalışınız. Örnek soruları çözünüz Çözemediğiniz sorular ile ilgili eksiklerinizi kaynaklarınızdan araştırıp not ediniz. Genel testleri çözünüz. Deneme ve öss sorularını çözünüz. Eksiklerinizi tamamlamak için sürekli bilinçli çalışma yapınız

ÖNERİLER Çabalarınızla çözemediğiniz soruları arkadaşlarınızla veya öğretmenlerinizle birlikte çözmeye çalışınız. Hiçbir çalışmayı ertelemeyiniz,vaktiniz varsa hemen çalışınız. Kendi özelliklerinizi mükemmel hale getiriniz ve kendinizle gurur duyunuz. Kendinize sürekli olumlu telkinlerde bulununuz. Önemli sözleri yazıları çalışma odanıza asınız

Bir an önce karar verin ve bunlara dengeli bir biçimde zaman ayırın Önceliklerinizi sıralayın Ders mi çalışmanız gerekir Arkadaşlarla görüşmeniz mi gerekir Televizyon mu Futbol mu? Bir an önce karar verin ve bunlara dengeli bir biçimde zaman ayırın

Hayallerinizin gerçekleşmesini gereksiz bahanelerle ertelemeyin Soruların zorluğu Yeteneksizlik Öğretmenin adil davranmaması Çalıştığı yerlerden soru sormaması Yeterince çalışmamış olması O gün kendisini iyi hissetmemiş olması Şansının iyi gitmemiş olması

Başkalarının sizin hakkınızdaki düşünceleri azminizi kırmasın Ünlü Fransız romancı Balzac, ilk edebi ürünlerini bir dostu aracılığıyla, devrin önde gelen yazarlarından birine takdim ederek düşüncelerini öğrenmek istiyor. Yazar okumasını bitirdikten sonra üzgün, ümitsiz, acıyan ama içten bir edayla “Azizim,” diyor, “siz her işle meşgul olabilir, şansınızı her alanda deneyebilirsiniz. Ancak edebiyatla boşuna uğraşıp zaman kaybetmeyin.”

Sonra neler olduğunu, Balzac‘ın, edebiyatın hangi doruklarına tırmandığını bilenler bilir. Özellikle de Goriot Baba‘yı okuyanlar bilir….

En arkadaki “seyirci” adam “Bu sabah acelem yoktu.Otobüsten indikten sonra yavaş yavaş yürürken aynı otobüsten inen ve önümde yürüyen üç adamın davranışları dikkatimi çekti.En öndeki sanki arkasından biri kovalıyormuş gibi hızlı adımlarla yürüyordu. Arkasından gideni hayli geride bırakmıştı.Kendi kendime ‘bu adam kesinlikle hayatta başarılı olacaktır’ diye düşündüm. Onun arkasından yürüyen sakin adımlarla yürüyordu. Belki ‘bu adam da hayatta başarılı olabilir’ diye mırıldandım.En arkamdan gelen adamın sanki hiçbir amacı yokmuş gibi sağına soluna bakmıyor, sallana sallana yürüyordu.Onun için ise ‘işte hayatta hiç bir işe yaramayacak olan serseri’ diye düşündüm.Tam o anda bir gerçeğin farkına vardım. Ben bu adamlardan en sondakinin bile en gerisindeydim ve hiçbir şey yapmıyor sadece onları seyrediyordum.” En arkadaki “seyirci” adam olmuştum! Sevgili gençler sınavlara hazırlanırken arkadaki seyirci adam olmak istemiyorsak başarılı olabilmek için etkili çalışma tekniklerini bilmemiz gerekmektedir.Şunu hepimiz çok iyi biliyoruz ki:artık çok çalışan değil, verimli ders çalışanlar sınavlarda başarılı oluyorlar.

Üzerine düşenleri yapmayanların, hayatlarının değişmesini beklemeye “İnsan bir şeyi ciddi olarak istemeye görsün; hiçbir şey aşılamayacak kadar yüksekte değildir.” Anderson Üzerine düşenleri yapmayanların, hayatlarının değişmesini beklemeye hakkı yoktur...”

İZLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER