Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Gerçek Eşyalar ve Modeller Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 06532, Beytepe ANKARA e-Posta: sadi @ hacettepe.edu.tr Web: http://yunus.hacettepe.edu.tr/~sadi/
Gerçek Eşyalar ve Modeller Numuneler Basitleştirilmiş modeller Büyütülmüş modeller Küçültülmüş modeller Küre Kabartma haritalar
Modeller Modeller gerçek cisimden daha büyük, küçük ya da aynı büyüklükte olabilen başka bir maddeden yapılmış örneklerdir. Soyut kavramların somutlaştırılarak öğrenilmesinde oldukça yararlı olan modeller, öğrencilerin dokunarak, yaşantı geçirmelerini sağlarlar.
Numuneler Numuneler doğal ortamdan alınıp, sınıfa getirilmiş cisimlerdir. Somut kavramların öğrenilmesinde oldukça yararlı olan bu materyaller, öğrencilerin dokunarak, koklayarak, tadarak yaşantı geçirmelerini sağlarlar.
Gerçek Eşyalar ve Modeller
Gerçek Eşyalar ve Modeller-2
Gerçek Eşyalar ve Modeller-3
Gerçek Eşyalar ve Modeller-4
Gerçek Eşyalar ve Modeller-5
Gerçek Eşyalar ve Modeller-6
Gerçek Eşyalar ve Modeller-7
Gerçek Eşyalar ve Modeller-8
Gerçek Eşyalar ve Modeller-9
Başvuru Kaynakları Heinich, R., Molenda, M., Russell, J. D. ve Smaldino, S. E. (1999). Instructional media and technologies for learning (Sixth Edition). New York: Macmillan Publishing Company. Seferoğlu, S. Sadi (2009). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Teşekkürler!!!