Sosyal Bilimler Enstitüsü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi
Advertisements

Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
C R M.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Pazarlama Teknikleri.
FİZİKSEL DAĞITIM KANALLARI VE PLANLAMA DAĞITIM İŞLEMLERİ VE SÜREÇLERİ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
Yeni Pazarlama Teknikleri
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
HAFTA I.
TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine.
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Yeni Pazarlama Teknikleri
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Satış Saha Planlaması B.ÖZTÜRK 12.
MODERN PAZARLAMA VE PAZAR YÖNLÜLÜK
Pazarlama Yönetimi Süreci
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Pazarlama Giriş 1 1.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
TURİZM PAZARLAMASI PLANLAMASI.
Mobil Pazarlama 1.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
1. “turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Pazarlama ilkeleri ve yönetimi
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA ULUSLARARASI PAZARLAMA’YA GİRİŞ
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Pazarlama Giriş 1 1.
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
HEDEF PAZAR.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
Pazarlama İletişimi
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Sosyal Bilimler Enstitüsü 5 BEYKENT ÜNİVERSİTESİ Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürü Y.DOÇ.DR.Sefer Gümüş

PAZARLAMA YÖNETİMİ DESRİNDE 14 HAFTA BOYUNCA İŞLEYECEĞİMİZ KONULAR -PAZARLAMA FELSEFESİ VE PAZARLAMA İLE İLGİLİ KAVRAMLAR -İŞLETME FELSEFESİ VE PİYASA İŞLETMELERİ -PAZARLAMADA YAKLAŞIMLAR -PAZARLAR VE TÜKETİCİ DAVRANIIŞLARI -REKABET ANALİZİ VE GÜNÜMÜZ UYGULAMALARI

PAZARIN HAREKETLİLİĞİ VE ÖLÇÜMÜ HEDEF VE PROJEKSİYONEL PAZAR TAYİNİ PAZARLARIN BÜYÜME STRATEJİLERİ HAKSIZ REKABET VE REKABET STRATEJİLERİ PAZARLAMA BİLEŞEN LERİ –MAL VE HİZMET POLİTİKALARI PAZARLAMADA FİATLAMA KARARLARI .GÜNÜMÜZDE DAĞITIM KANALLARI

FİZİKSEL DAĞITIM KANALLARI VE LOJİSTİK TUTUNDURMA KARARLARI-REKLLAM-SATIŞ VE MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ PAZARLAMADA ÖRGÜTLENME,BİLGİ SİSTEMİ VE DENETİM ARA SINAVLAR-FİNAL SINAVLARI ÖDEVLER-SUNUMLAR VE YAZ TATİLİ

DERSİN İŞLENME ŞEKLİ Dersin süresi 3 saat Ders arası 10 ‘ . Dersler zamanında yapılacak .Öğrenciler derse aktif olarak katılacak -Her öğrenci bir ödev hazırlayacak -Her öğrenci ödevini derste sunacak -Tüm öğrenciler sunum yapmış olacak

Değerli arkadaşlarımız sizlere önemli öneriler Dersle ilgili sorunlarınızı öncelikle dersin öğretim üyesi ile çözünüz,olmazsa Enstitü yönetimi ile çözüm için çalışınız. Derslere devam zorunludur,bu nedenle yüzde 70 devamı alma zorunluluğu vardır. Ödevlerinizi ve sunumlarınızı sizi mutlu edecek şekilde hazırlayınız,çünkü bir daha olası öğrencilik yapmayacaksınız.

PAZARLAMA FELSEFESİ VE İLGİLİ KAVRAMLAR Pazarlamanın doğuşu,konusu ve anlayışı Töresel davranışlar,inançlar,ayinler mal ve hizmet alımının temellerini attı. Mezopotamya dan,Çin ve Hindistan’a ticaret kolay yapılıyordu. Romalılar Akdeniz de Ticareti kolaylaştırdı. İstanbul’un fethi yeni bir çağ başlattı.

18 y.yılda Avrupa’daki tüccarlar çok iyi para kazanmaya başladılar. 19.Y.yılda sanayileşme ve nüfus hareketleri pazarlamanın gelişmesine katkı sağladı. 1.ve 11.Dünya savaşlarında silah ve ihtiyaçlar pazarı meydana geldii 1929-1950 li yıllarda pazarlama 1950 ve 1980 li yıllarda pazarlama 1980 sonrası pazarlama

Pazarlamanın konuları. Üretici. Tüketici. Mal ve Hizmet. Arz ve talep Pazarlamanın konuları .Üretici .Tüketici .Mal ve Hizmet .Arz ve talep .Fiat . Dağıtım kanalları .Fiziksel Dağıtım Kanalları .örgütlenmeler .Müşteri

Pazarlama anlayışındaki gelişmeler : 1.Aşama 1930 öncesi ; Üretim,verimlilik ve satıştan doğan kar-Üretim 2.Aşama 1930 ve 1950 : Verimli,reklam ve satıştan doğan kar-Satış 3.Aşama 1950 ve 1970: Tüketici istek ve ihtiyaçları ,pazarlama bileşenleri,tüketici tatmininden doğan karlar-Pazarlama

4.Aşama :1970 ve 1980: Tüketici istek ve ihtiyaçları,toplumsal refah,pazarlama bileşenlerinde toplumsal sorumluluk,toplum tatmininden doğan kar- sosyal pazarlama 5.Aşama :1980 ve 2000 dönemi : Dünya tüketici istek ve ihtiyaçlar ile dünya refahı Pazarlama bileşenlerinde toplumsal sorumluluk-toplumsal tatminden doğan karlar-küresel pazarlama

Pazarlama ile ilgili bazı kavramlar : Makro pazarlama :Ülke ve dünya düzeyinde pazarlama yapılmasını anlatır. Mikro pazarlama:Pazarlama faaliyetlerinin işletme düzeyinde ele alınmasını sağlar Megamarketing:Belirli bir Pazar veya hizmette başarılı olabilmek için tüm pazarlama değişkenlerinin kullanılmasını,medya ve PR ile birleştirerek salt tüketicileri değil tüm kamuoyuna ulaşmak ister.

Yeniden pazarlama-Remarketing:Talebi düşen mal ve hizmetlerin yeniden pazarlanarak tüketicinin hizmetine sunulması Pazarlama yapmama:Demarketing: Talep arzı aşarsa,işletmeler pazarlama faaliyetlerini yerine getirmek istemezler Karşı pazarlama-Kontra pazarlama :Tüketici ,menfaat gruplarını ortadan kaldırmak için talebi azaltır.

Dönüştürücü pazarlama:Tüketicilerin mal ve hizmeti düşük maliyetle almalarından kaynaklanır. Senkronize pazarlama :Arz ve talep arasındaki zaman uyuşmazlığından kaynaklanan pazarlama şeklidir.

Pazarlamanın görevleri ; Çeşitli ve çok faaliyetler bütünüdür. İnsan istek ve ihtiyaçlarını karşılamak için mübadele faaliyetlerini yürütür. Mal,hizmet ve fikirlerle ilgilidir. Mal ve hizmetin üretiminden satışına kadar ilgilenir. Bir işletme faaliyeti olup sık sık değişen faaliyetler bütünüdür.

TALEP TÜRLERİNE GÖRE PAZARLAMA Talep düzeyi Pazarlama görevi:Pazalm.türü -Negatif -Talebi tersine çevir-Dönüştürücü -Zayıf -Talebi kaydırmak- Kaydırıcı pazarl -Hiç yok -Talep yaratmak-Uyarıcı pazarlama -Gizli -Talebi uyandırma-Geliştirmeci pazarl -Duraklayan-Talebi canlandırma-Yeniden pazarl. Düzensiz –Senkronize etme-Senkronize pazarl. -Dağınık-Talebi toparlamak-Konsolide pazarlama -Tam-Talep düzeyini korumak-Sürdürücü pazarlama -Aşırı-Talebi frenlemek- Pazarlama -Zararlı-Talebi yok etme-Karşı pazarlama

PAZARLAMA DA TÜKETİCİYE YÖNELİK TUTUM -Genel ihtiyaçların tanımı -Hedef grupların tanımı -Mal ve hizmetin farklılaştırılması - Ayrı üstünlük stratejisi -Tüketici Araştırması

Patron biz değil,tüketicidir. İşletmenin tepesinde müşteri oturur. İşletmemize müşteri gözü ile bakarız. Müşteri kral ve kraliçe dir. Müşteri vel-i nimetimizdir.

Müşteri memnuniyetinin altın kuralı Hoş geldiniz deyin ve mimiklerinizi değiştirin Bir Hikaye Müşteriyi rahatsız etmeden yardımcı olalım Gülümsemek Gülümseme ile uğurlamak Müşteriyi mutlu etmek

Pazarlama anlayışı nasıl ölçülür. Tüketiciye yönelik neler yapılıyor Bütünleşmiş pazarlama anlayışı ne durumda İşletmede tüm planlar uygulanıyor mu Hedef grupların çok iyi tanıyor musunuz Mal ve hizmetlerde farklılık yaratıyor musunuz Müşteri istek ve ihtiyaçlarını tespit edebiliyor musunuz

Pazarlamanın Tanımı : Pazarlama:İşletme amaçlarına ulaşmayı sağlayacak mübadeleleri gerçekleştirmek üzere,ihtiyaçları karşılayacak mal,hizmet ve fikirlerin geliştirilmesi,fiatlandırılması,tutundurulması ve dağıtılması ile ilgili süreci kapsayan plan ve uygulamalardır.