OVÇEP OKULÖNCESİ VELİ ÇOCUK EĞİTİM PROGRAMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Advertisements

TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Çocuğunuza Dair Hayallerinize Değecek Bir Okul
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
3D DEFTER VE SES.
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
İLKÖĞRETİM DÖNEMİ ÇOCUKLARININ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
REHBERLİK DERS II.
KARİYER SAYFASI 12. SINIF-MEZUN PROGRAMLARI 11. SINIF PROGRAMLARI 10. SINIF PROGRAMLARI 9. SINIF PROGRAMLARI.
İKS İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER ROL VE SORUMLULUKLAR
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
HANGİ ÖĞRENİM SİSTEMİ DAHA MEMNUN EDİCİ?
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ’ ne HOŞGELDİNİZ
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
Diferansiyel Denklemler
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ.
TOPLUM HİZMETLERİ PROGRAMI
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
KONU BAŞLIKLARI Özel eğitimin tanımı ve önemi
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
Rehberlik Servisi Tanıtımı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
0-18 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
DURMUŞ ÇAVDAR (Rehber Öğretmen)
SAMSUN DEĞERLERİYLE BULUŞUYOR
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
Yapılandırmacı [Constructivist] Öğrenme Yaklaşımı Prof. Dr. Özcan DEMİREL ve Arş. Gör. Bünyamin YURDAKUL Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ADAY ÖĞRETMEN YETİŞTİRME SÜRECİ
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
REHBERLİK DERS II.
Sunum transkripti:

OVÇEP OKULÖNCESİ VELİ ÇOCUK EĞİTİM PROGRAMI

Neredeyiz Okulöncesi Veli Çocuk Eğitim Programı (OVÇEP)’in uygulandığı 9 il

Okulöncesi Eğitimi Neden Önemlidir? Her çocuğun potansiyelini en üst noktaya çıkartmaya hakkı vardır. Çocuklar bu hakkı elde etmek için ise yetişkinlere bağımlıdır. 0-6 yaş arası çocuğun tüm gelişiminin en hızlı olduğu ve çevreden en çok etkilendiği dönemdir. Eşitsizlikler azaltılabilir. Olumsuz koşullarda yaşayan çocuklar erken eğitim aracılığı ile olumlu koşullardan gelen çocukların düzeyine gelebilir. Okulöncesi eğitime yatırım ileride kaliteli üretimi arttıracak, çeşitli maliyetlerden tasarrufu sağlayacak, dolayısıyla ekonomik açıdan ülkeye katkı sağlayacaktır. Okulöncesi eğitimi diğer eğitim programlarının özellikle ilköğretimin etkinliğini arttırır.

Okulöncesi Eğitiminde Niteliği Etkileyen Faktörler Anaokulu / anasınıfının olduğu binanın fiziksel şartları ve sınıfların fiziksel iç donanımı, Çocukların gelişim seviyeleri ve bireysel farklılıkları göz önüne alınarak hazırlanmış eğitim programı, Öğretmenlerin eğitimi ve tecrübesi, Okul-aile işbirliği programları, Uygulanan eğitimin etkinliğinin değerlendirilmesi,

Neden OVÇEP ? Okulöncesi eğitim önemlidir ve eğitim politikalarında okulöncesi eğitime ağırlık verilmesi gerekmektedir. Okulöncesi eğitim alan çocuklar, okula hazır başlamakta ve başarılı olmaktadırlar. Bu da ilköğretimin niteliğini arttırır. Ev merkezli bir okulöncesi eğitim programı uygulamada etkin ve sonuçlarda etkilidir.

OVÇEP nasıl geliştirildi? Eğitim materyalleri, 1999 yılında Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü, Okulöncesi Eğitimi Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Sevda Bekman ve AÇEV uzmanları tarafından geliştirilmiştir.

OVÇEP’in Amacı Çocukların zihinsel gelişimini, sözel ve sayısal becerilerini destekleyerek, okula hazır başlamalarını sağlamak, Çocuğa verilen desteğin sürekli ve birbirini tamamlar şekilde olmasını sağlamak için, çocuğun içinde yaşadığı iki ana ortam olan okul ve evin işbirliğinde olması yoluyla, okul-aile işbirliğini güçlendirmek,

Okuma-Yazma Hazırlık Çalışmalarına Destek OVÇEP’İN iÇERİĞİ Okuma-Yazma Hazırlık Çalışmalarına Destek Çocuk Eğitim Programı, Sınıf formları (Sınıf ÇEP - 28 hafta) Okul – Aile İşbirliğini Güçlendirme Çocuk Eğitim Programı, Ev formları (Ev ÇEP - 25 hafta) Veli Destek Programı (8 toplantı)

OVÇEP’İN iÇERİĞİ Çocuk Eğitim Programı (Sınıf ÇEP – Ev ÇEP) Okuma yazma öncesi faaliyetler, Aritmetik öncesi faaliyetler, El-göz koordinasyonuna yönelik faaliyetler, Sınıflandırma, Sıralama, Kavramlar, Genel yetenek, Sosyal-duygusal gelişime yönelik faaliyetler

OVÇEP’İN iÇERİĞİ Veli Destek Programı Tanışma toplantısı, Ailenin rolü, önemi ve aile tutumları, Aile çocuk ilişkileri ve olumsuz disiplin şekilleri, Çocuğumuzla nasıl iletişim kuralım? Olumlu disiplin yöntemleri (I) Olumlu disipin yöntemleri (II) ve çatışma çözme, Gelişim özellikleri ve gelişim alanları (I), Gelişim alanları (II) Ders çalışma alışkanlıkları

1999 – 2004 Yılları OVÇEP Uygulamaları

OVÇEP Değerlendirme Araştırmaları 1999-2000 İstanbul 2000-2001 Samsun Gaziantep

ÖRNEKLEM SAMSUN GAZİANTEP İSTANBUL VELİ ÇOCUK ÖĞRT. VELİ ÇOCUK ÖĞRT.   SAMSUN GAZİANTEP İSTANBUL   VELİ ÇOCUK ÖĞRT. VELİ ÇOCUK ÖĞRT. ÖĞRT. OVÇEP’E KATILAN 35 35 10 34 34 10 10 OVÇEP’E KATILMAYAN 37 37 10 36 36 10 10 TOPLAM   72 72 20 70 70 20 20

DESEN DESEN VE ÖLÇEKLER BİRİNCİ GÖZLEM İKİNCİ GÖZLEM ÜÇÜNCÜ GÖZLEM ÖN TEST SON TEST O V Ç E P VELİ MÜLAKATI Sayısal ve Sözel Bec. ÖĞRT. MÜLAKATI EV ÇEP SINIF ÇEP VDP EV ÇEP SINIF ÇEP VDP EV ÇEP SINIF ÇEP VDP VELİ MÜLAKATI Sayısal ve Sözel Bec. ÖĞRT. MÜLAKATI K A T I L M Y N VELİ MÜLAKATI Sayısal ve Sözel Bec. ÖĞRT. MÜLAKATI VELİ MÜLAKATI Sayısal ve Sözel Bec. ÖĞRT. MÜLAKATI

ÖLÇEKLER Okulöncesi Sözel ve Sayısal Beceriler Ölçeği : İlköğretimde okuma yazma öğrenmek ve matematik için gerekli olan becerileri ölçmeyi amaçlar Veli Mülakatı: Aile ile ilgili demografik bilgiler, çocuk yetiştirme tutumları, evde çocuğa sağlanan ortam, öğretmen ve öğretmenle ilişki, programı değerlendirmek ile ilgili sorular içerir Öğretmen Mülakatı: demografik bilgi, veliler ile ilişki, okul-aile işbiriliği, kullanılan okumayazma öncesi materyallerin değerlendirilmesi ile ilgili sorular içerir Ev ÇEP Uygulaması Gözlem Formu: Uygulamanın kurallara uygun yapılıp yapılmadığını gözlemlemeyi amaçlar Sınıf ÇEP Uygulaması Gözlem Formu: Uygulamanın kurallara uygun yapılıp yapılmadığını gözlemlemeyi amaçlar VDP Uygulaması Gözlem Formu: Uygulamanın kurallara uygun yapılıp yapılmadığını gözlemlemeyi amaçlar

SENE BAŞI VE SENE SONUNDA OKULÖNCESİ SÖZEL VE SAYISAL BECERİLER

OKULÖNCESİ SÖZEL VE SAYISAL BECERİLER FARK PUANLARI

SÖZEL VE SAYISAL BECERİLER FARK PUANLARI İLLERDE OKULÖNCESİ SÖZEL VE SAYISAL BECERİLER FARK PUANLARI

İLLERDE SENE BAŞI VE SENE SONUNDA OKULÖNCESİ SÖZEL VE SAYISAL BECERİLER SAMSUN GAZİANTEP

VELİNİN ANASINIFINDAN MEMNUNİYETİ

VELİNİN ÖĞRETMENİ DEĞERLENDİRMESİ

VELİNİN KULLANDIĞI DİSİPLİN YÖNTEMLERİNDE DEĞİŞİM OVÇEP’E KATILAN İLK ÖLÇÜM OVÇEP’E KATILMAYAN SON ÖLÇÜM

VELİNİN KULLANDIĞI DİSİPLİN YÖNTEMLERİNDE DEĞİŞİM 2 OVÇEP’E KATILAN OVÇEP’E KATILMAYAN İLK ÖLÇÜM SON ÖLÇÜM

VELİLERİN VELİ DESTEK PROGRAMI’NI DEĞERLENDİRMELERİ % 92 Verilen bilgiler yararlı (özellikle yararlı olarak bahsedilen konular; % 54,7 disiplin yöntemleri, % 46,9 ben-dili, % 42,2 aile tutumları) % 86,4 Verilen bilgiler yeterli % 91 Verilen bilgiler günlük hayatta kullanılıyor (% 44,8 ben dilini kullanıyorum, % 24,1 daha sakinim ) % 93,9 Öğretmenler konuya hakim % 84,9 Toplantıların işleniş biçimi iyi

ÖĞRETMENLERİN VELİ DESTEK PROGRAMI’NI DEĞERLENDİRMELERİ % 80 Toplantıların sayısı ve konular yeterli Toplantılar % 23,3 Veli öğretmen ilişkisini yakınlaştırıyor. % 20 Okul ve ev arasında paralelliği sağlıyor % 16,7 Velileri bilgilendiriyor ve bilinçlendiriyor % 10 Velilerin davranışlarını olumlu yönde değiştiriyor % 6,7 Velileri birbirine yakınlaştırıyor % 6,7 Problemlere ortak çözüm bulunmasını sağlıyor % 3,3 Velilerin çocuklarını takip edebilmesini sağlıyor % 3,3 Velileri sohbete katıyor, paylaşabilmelerini sağlıyor

VELİLERİN EV ÇOCUK EĞİTİM PROGRAMI’NI DEĞERLENDİRMELERİ % 98.5 Çocuğun öğrenmesi için çok yararlı % 50,9 Veli ile çocuğu yakınlaştırıyor % 47,8 Çocuğun el becerisi gelişiyor % 40,5 Velinin, öğretmen ile diyaloğu artıyor % 37,5 Çocuk programlı olmayı öğreniyor ve ders çalışma alışkanlığı ediniyor % 34,3 Çocuk değişik kavramları öğreniyor % 32,8 Çocuk sayıları ve aritmetiği öğreniyor % 32,8 Çocuğun kavrama yeteneği gelişiyor % 29,1 Veli ile çocuğun beraber çalışması, birlikte bir faaliyet yapmalarını sağlıyor. % 16,2 Öğretmen ile yakınlaşmayı sağlıyor

ÖĞRETMENLERİN EV ÇOCUK EĞİTİM PROGRAMI’NI DEĞERLENDİRMELERİ % 73,3 Okulda öğrenilen evde destekleniyor ve pekiştiriliyor, böylece öğrenme kolaylaşıyor ve kalıcı oluyor % 33,3 Veli ve çocuğu birbirine yakınlaştırıyor % 23,3 Velinin çocuğun eğitiminde rol alması sağlanıyor % 20 Velinin okulda yapılanları öğrenmesini ve anlamasını sağlıyor. % 10 Velinin çocuğunun seviyesini anlamasını sağlıyor. % 6,7 Veli-öğretmen işbirliğini sağlıyor

ÖĞRETMENLERİN SINIF ÇOCUK EĞİTİM PROGRAMI’NI DEĞERLENDİRMELERİ % 100 Çocuk için yararlı % 93,1 Okumayazma becerilerini diğer malzeme ve kitaplardan daha iyi öğretiyor % 83,3 Uygulanması diğer malzeme ve kitaplardan daha kolay % 40 Hedef konuları içeriyor (kavramlar,semboller, sınıflandırma v.b. konuları kavratıyor) % 36,7 Ders işleme alışkanlığı ve disiplini getiriyor % 23,3 Grup halinde çalışmayı öğretiyor % 23,3 Okumayazmaya iyi bir hazırlık % 20 El becerilerini geliştiriyor

PROGRAMIN İŞLEYİŞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ GÖZLEMLER

OVÇEP’İN ETKİLERİ Sözel ve Sayısal Becerileri geliştirme ÇOCUĞUN OKULA HAZIR BAŞLAMASI Ders işleme ve çalışma alışkanlığı kazandırma Çocuğu okula hazır görme Sınıftaki uygulamalardan memnuniyet Çocuğun öğrendiklerinden memnuniyet Okul ile evin paralelliğini sağlama OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİ Veliyi çocuğun eğitiminde etkin kılma Öğretmenden memnuniyet Öğretmeni danışılacak ve çocuğun gelişimine destek kişi olarak görme Velilerin eğitime katkısının çocuklarının gelişimine odaklı olması Velilerin okulda yapılanlardan haberdar olması Velilerin çocuk gelişimi ile ilgili desteklenmesi

OVÇEP’İN ETKİLERİ S Sözel ve Sayısal Becerileri geliştirme I ÇOCUĞUN N F Ç E P Sözel ve Sayısal Becerileri geliştirme ÇOCUĞUN OKULA HAZIR BAŞLAMASI Ders çalışma alışkanlığı kazandırma Çocuğun öğrendiklerinden memnuniyet Çocuğu okula hazır görme Okul ile evin paralelliğini sağlama Sınıftaki uygulamalardan memnuniyet OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİ Veliyi çocuğun eğitiminde etkin kılma E V Ç P Öğretmenden memnuniyet Öğretmeni danışılacak ve çocuğun gelişimine destek kişi olarak görme Velilerin eğitime katkısının çocuklarının gelişimine odaklı olması V D P Velilerin okulda yapılanlardan haberdar olması Velilerin çocuk gelişimi ile ilgili desteklenmesi