1 2000 Lİ YILLARIN ÖĞRETMENİ Mehmet OKUTAN. 2 ÖĞRETMEN, BİLGİLERİNİ SÜREKLİ OLARAK GÜNCELLEŞTİRİR. ÖĞRETMEN, “ ÖĞRENEN BİR BİREY” OLMANIN GEREKLERİNİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE REHBERLİK
Advertisements

İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
Mesleki Tanıtım ve Yöneltme Hizmetleri
ENGELLİLERİN EĞİTİMİ VE İSTİHDAMINDA YENİ PERSPEKTİFLER
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
ETKİN İLETİŞİM BECERİLERİ GELİŞTİRME
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
REHBERLİK.
Natüralist eğitim felsefesi
OKUL REHBERLİĞİNDE MESLEK DANIŞMANLIĞI
AŞKIN SIĞIRLI & MELİK NAMLI
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
REHBERLİK DERSİ III.
Uzaktan Eğitimde Öğretmen ve Öğrenci Rolleri
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
Bilgisayar Destekli Eğitim
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
V.UNİTE DEĞERLENDİRME.
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK
ÖĞRETMENLİK 1-) MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK
Sağlıkla ilgili önlemler alma
ÖLÇME TÜRLERİ Feyza DEREKÖY. Ölçme doğa bilimlerinde çok eskiden beri yapılmakta, fakat sosyal bilimlerde bu oldukça yenidir Ölçme doğa bilimlerinde çok.
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Etkinlikler ve Örnek Formlar
Mesleki Bilgi Sistemi, yaşam boyu sürecek öğrenme ve gelişim yolculuğunda size rehberlik etmeyi amaçlamaktadır.
SINIF REHBER ÖĞRETMENİYİM
DERS SEÇİMİ GALATASARAY LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
E-DEVLET ve DİJİTAL VATANDAŞLIK

EĞİTİM ÖĞRETİM YILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİ TANITIM VE YÖNELTME SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ.
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
 GİRİŞ Hayat bilgisi, adı gibi yaşamın bilgisidir; okul öncesi eğitimden yararlanamamış öğrencilerin ilkokulda karşılaştıkları ilk derstir.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
PROGRAMIN VİZYONU Bu program ile öğretmenlerin öğrencilere doğrudan bilgi aktarmak yerine sadece ve sadece yol göstereceği etkinlikler aracılığıyla,
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Probleme Dayalı Öğrenme
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
ORTAK DERSLER, zorunlu alınması gereken derslerdir, 33 saat ortak zorunlu alınması gereken ders vardır.  SEÇMELİ DERSLER, Genel kültür derslerini kapsar.
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
Kişisel Rehberlik.
Satranç Derslerinde Kullanabileceğimiz Öğretme Yöntemleri.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILAN MATERYALLER
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
TANITIM - KARŞILAŞTIRMA
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
Rehberlik Servisini Tanıyalım
Rehberlik Yrd.Doç.Dr.Ege Akgün
Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
REHBERLİK DERSİ III.
ÖĞRETİMİN PLANLANMASI
Rehberlik Servisini Tanıyalım
Sunum transkripti:

Lİ YILLARIN ÖĞRETMENİ Mehmet OKUTAN

2 ÖĞRETMEN, BİLGİLERİNİ SÜREKLİ OLARAK GÜNCELLEŞTİRİR. ÖĞRETMEN, “ ÖĞRENEN BİR BİREY” OLMANIN GEREKLERİNİ YERİNE GETİRİR. ÖĞRETMEN, AHLÂKİ VE EĞİTSEL DEĞERLERE UYMAYAN BİLGİLERİ AYIKLAMA BELGESİNE SAHİPTİR.

3  ÖĞRETMEN, ESKİ BİLGİLERDEN FAYDALANARAK, GELECEĞİ ÇOK BOYUTLU BİR FORMASYON ALARAK YORUMLAMAYA ÇALIŞIR ( YARININ BİLGİSİNİ YORUMLAYABİLMEK İÇİN BUGUNUN BİLGİSİNİ ÇOK İYİ ANALİZ EDEBİLİR.)  ÖĞRETMEN, “KÖKÜ MAZİDE OLAN ÂTİ”DİR.

4 ÖĞRETMEN, “HER ŞEYİ BEN BİLİRİM” ANLAYIŞINDA DEĞİL; BİLGİYE NASIL ULAŞACAĞINI ÖĞRETMEKLE YÜKÜMLÜ “ÖĞRENEN BİR KİŞİ”DİR ÖĞRETMENİN TEMEL GÖREVİ, ÖĞRENCİLERİNE “ÖĞRENMEYİ ÖĞRETMEK”TİR. ÖĞRETMEN BİLGİ DEPOSU DEĞİL; BİLGİ KAYNAKLARINI BİLEN VE ÖĞRENCİLERE BİLGİ DANIŞMANLIĞI YAPAN BİR REHBERDİR.

5  ÖĞRETMEN, ÖĞRENCİYE BİLGİNİN KAZANILMAYA DEĞER BİR ŞEY OLDUĞUNU HİSSETTİREBİLENDİR.  ÖĞRETMEN, BİLGİSAYAR, İNTERNET, GİBİ TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİNİ ASGARİ SEVİYEDE KULLANABİLECEK YETERLİKTEDİR.  ÖĞRETMENİN İŞİ, YARDIM ETMEK, YOL GÖSTERMEK, ÖRNEK OLMAK, ÖĞRENCİYİ YÜREKLENDİRMEK VE REHBERLİK YAPMAKTIR; BİLGİ AKTARMAK DEĞİL.

6  ÖĞRETMEN, KONUSU İLE İLGİLİ OLARAK, ÖĞRENCİLERİN İHTİYAÇ DUYACAKLARI TEMEL BECERİLERİ KAZANDIRACAK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNİ KULLANABİLECEK BECERİLERE SAHİPTİR.  ÖĞRETMEN, BİLGİNİN FELSEFESİ VE EĞİTİMSEL DEĞERİNİ ÇOK İYİ ÇÖZÜMLEYEBİLECEK YETERLİKTEDİR.

7  ÖĞRETMEN, BİLGİYE ULAŞMANIN YOLUNU GÖSTERMEDE REHBER OLDUĞU GİBİ, BİLGİNİN SEÇİMİ KONSUNDA DA UZMAN KİŞİDİR.  ÖĞRETMEN, İŞE YARAYAN, FAYDALI VE KAYNAĞI DOĞRU OLAN BİLGİ SEÇİMİNDE UZMANDIR

8  ÖĞRETMEN,ÖĞRENCİNİN KÜLTÜREL ÇEVRESİNDE ÖĞRENDİĞİ BİLGİLERLE, OKULDA VERİLMEYE ÇALIŞILAN BİLGİLERİ BİRBİRİYLE EŞLEŞTİRİP, BİR AYIKLAMA YAPABİLECEK BECERİYE SAHİPTİR.  ÖĞRETMEN, İLETİŞİM BECERİLERİ GELİŞMİŞ BİR KİŞİLİĞE SAHİPTİR.

9 ÖĞRETMEN, LİDERLİK ÖZELLİKLERİNİ ÖNE ÇIKARABİLMİŞ BİR KİŞİDİR. ÖĞRETMEN RİSK ALABİLEN BİR KİŞİLİĞE SAHİPTİR. ÖĞRETMEN, EĞİTİM-ÖĞRETİM İÇİN FIRSAT YARATABİLENDİR.

10 ÖĞRETMEN, TUTUM VE DAVRANIŞLARINDA İLKELİ, AMA ESNEK OLABİLEN BİR KİŞİDİR. ÖĞRETMEN, REAKTİF DEĞİL; PROAKTİF BİR KİŞİLİĞE SAHİPTİR. ÖĞRETMEN, KARAR VERME YETENEĞİNİ GELİŞTİREBİLMİŞTİR.