CİNSEL İÇERİKLİ DAVRANIŞLARDA BULUNAN HASTA İLE İLETİŞİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUK NASIL ÖĞRENİR?.
Advertisements

ÖFKE DUYGUSUNUN TANINMASI VE KONTROL EDİLMESİ
NİÇİN ÖFKE VEYA BU KONFERANS NİYE? ACABA ÖFKELENMEMEYİ ÖĞRENSEK;
ÖZEL DURUMLARDA İLETİŞİM DERSİ
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
AĞLAYAN HASTA İLE İLETİŞİM
? ? ? Bugünlerde şu soruları kendinize soruyor musunuz?
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
Şİddet Muhammet GÜLER.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 3: Döngüler
Meslekleri Tanıyalım.
Hasta-hekim/hastane ilişkisi Hipokrat Günümüze Yüz yüzeİleri teknoloji KutsalSofistike BüyüselModern hastaneler.
ÖZGÜRLÜK Bir İnsanlık Değeri Yrd. Doç. Dr. Ali KUZUDİŞLİ
Nasıl Öğreniriz?. Hepimiz vücudumuza dışarıdan gelen etkileri içsel olarak ifade etmek amacıyla kullandığımız beş duyuya sahibiz.
TEDAVİYİ RED EDEN HASTA İLE İLETİŞİM
İLETİŞİM ENGELLERİ.
KONUŞMAYAN HASTA İLE İLETİŞİM SÜREKLİ KONUŞAN HASTA İLE İLETİŞİM SÜREKLİ İSTEKTE BULUNAN HASTA İLE İLETİŞİM Yrd. Doç. Dr. Gülay TAŞDEMİR Pamukkale Üniversitesi.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
1937. Tarsus. Topçu Alayı tatbikat için dağılmıştı. Çadırlar henüz kurulmuştu ki, şiddetli bir yağmur başladı. Her taraf çamur kesildi.
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
FARKI BİRLİKTE YAŞAYALIM
SINIF YÖNETİMİ “ÇOCUK EĞİTİMİ Mİ ANNE-BABA EĞİTİMİ Mİ?”
Mahmut Fehime Güleç İlköğretim Okulu
Birinci Basamakta “cinsellik ve cinsel işlev bozuklukları”
ÇOCUKLARDA OKUL FOBİSİ
Kanserli hasta ve iletişim becerileri
Aile eğitimi.
HEMŞİRELİK MESLEĞİ VE ÖZELLİKLERİ
YAŞLI HASTA İLE İLETİŞİM
HAYIR DEMEYİ ÖĞRENELİM Erkan İLGÜN Rehber Öğretmen
ÇOCUK HASTA İLE İLETİŞİM ADÖLESAN HASTA İLE İLETİŞİM
Etkili İletişim Yrd. Doç. Dr. Kenan TAŞTAN
Onları sevdiğinizi ve onların iyiliğini kendi iyiliğiniz kadar önemli olduğuna ilişkin açık bir mesaj verebilirsiniz.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
YGS VE LYS HAKKINDA GENEL
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
HAYIR DİYEBİLMEK LÜLEBURGAZ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
HOŞGELDİNİZ.
ÇOCUKLA İLETİŞİM KURMAK
ENGELSİZMİSİNİZ?.
ÖFKE KONTROL EDİLEBİLİR BİR DUYGUDUR
İLETİŞİM ENGELLERİ VE ETKİLİ İLETİŞİM
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI
ÇOCUK İSTİSMARINI ÖNLEME
Şenay ERTÜRK Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖZSAYGI VE ATILGANLIK.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
Etkili İletişim Beden Dili Yrd. Doç. Dr. Kenan TAŞTAN
Sınav ve Sınav Kaygısı Gökan ARSLAN Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
BAĞIMLI KİŞİLİK VE İNTERNET BAĞIMLILIĞI
Mesleki Rehberlik.
OTİZM.
EMPATİ.
ULUDAĞ İLKÖĞRETİM OKULU
ERGENLİK DÖNEMİ PSİKOSOSYAL GELİŞME
ZAMİR (ADIL).
Anksiyete ve depresyonla karışan durumlar Prof. Dr. Kültegin Ögel Acıbadem Üniversitesi
ZOR HASTAYLA İLETİŞİM Prof Dr Süheyla Ünal.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
Ergenlik Döneminin Genel Özellikleri
HASTALIKLAR VE HEMŞİRELİK BAKIMI UYGULAMA MODÜLÜ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Ders Koordinatörleri Prof. Dr. Asiye AKYOL Prof. Dr. Gül ERTEM Ölçme.
Fiziksel hastalıklara ruhsal tepkiler
DOÇ. DR. GONCA POLAT ARŞ.GÖR.CİHAN ASLAN TIBBİ SOSYAL HİZMET DERSİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖZEL DURUMLARDA İLETİŞİM
Sunum transkripti:

CİNSEL İÇERİKLİ DAVRANIŞLARDA BULUNAN HASTA İLE İLETİŞİM Yrd. Doç. Dr. Gülay TAŞDEMİR Pamukkale Üniversitesi Denizli Sağlık Yüksekokulu Psikiyatri Hemşireliği AB Dalı 10-Nis-17

CİNSEL İÇERİKLİ DAVRANIŞLARDA BULUNAN HASTA İLE İLETİŞİM 1. Nasıl anlaşılır? 2. Hasta böyle bir davranışa neden yönelir? 3. Ne yapmalıyım? 10-Nis-17

Bu davranışı nasıl anlarım? Hasta dokunsal temasta bulunmak isteyebilir Arkadaşlık, evlilik teklifinde bulunabilir. Sizinle ilgili iltifatlarda bulunabilir.Özellikle fiziksel özelliklerinizle ilgili 10-Nis-17

“Eyvah hastam bana ilgi duyuyor !!!! Ne yapacağım?” “Ona haddini bildirmeliyim? O kim oluyor bana böyle davranabiliyor.” “Bunu sen istedin. Seni buradan attırayım da gör gününü” “Bu hastaya ben bakmam kim bakarsa baksın” “Olmamış gibi, duymamış gibi davranayım” 10-Nis-17

“BİR ŞEY VARSA YOKMUŞ GİBİ DAVRANMAYIN” 10-Nis-17

Hastamın bu davranışının bir anlamı olmalı???? 1. Hastanın var olan sağlık problemine, içinde bulunduğu duruma karşı bir tepkisi olabilir. 2. Birey kendisine acı veren bu gerçeklerden zihinsel olarak kaçmaya böylece kendini korumaya çalışır. Acı veren gerçeklerle baş edemediğinde birey regresyona girerek benliğini savunur. Yani yaşı ne olursa olsun, daha çocuksu davranışlar içine girerek acıdan kaçmaya çalışır. Çünkü bu durum birey için kaygı ve korku kaynağıdır. 10-Nis-17

3. Ölüm korkusu, sakat kalma korkusu, yetersizlik, benlik saygısında azalma, bağımlı olma korkuları gibi. Bu korkularla baş etmekte zorlanan bireyler korkuyu daha az hissetmek için bu tarz davranışlar içine girebilirler. 10-Nis-17

4. Libidosu (cinsel enerji) artmış olabilir. 5. Arkadaşlık kurma isteği olabilir, 6. Kendini ifade etme gereksinmesi vardır ve kendini ifade etmeyi bu şekilde öğrenmiştir. 10-Nis-17

Ne yapmalıyım????????? Panik olmak, öfkelenmek yerine; Ona bu davranışı konusunda geribildirim verebilirim. Bu geribildirim açık net, kesin ifadeler içermeli Konuyu kendimden çekip ona yöneltmeliyim Benliğine değil davranışına yönelmeli, onu yargılamadan bu davranışını onaylamadığımı, ifade etmeliyim 10-Nis-17

Hastaların bu davranışları yüzünden azarlanması, ayıplanması, utandırılması, tehdit edilmesi ve sık sık yapıldığı gibi taburcu edilerek cezalandırılması yanlıştır. Bu şekilde tepki vermek, kişinin davranışını değiştirmesini kolaylaştırmaz, yalnızca davranışını bastırmaya yarar. Bu da etkisizdir ve hastaya yardım edilememiş olur. Hastanın bu davranışının hemşirenin kişiliğiyle ve konumuyla bir ilgisi yoktur. 10-Nis-17

Bütün bu ilkeler ışığında ne söylenebilir? Örn; sık sık atletini çıkarıp üst tarafı çıplak yatan hastaya hemşire olarak; M. Bey atletinizi çıkartarak yatmanızdan biz hemşireler rahatsız oluyoruz. Atletinizi giymenizi istiyoruz. Veya tansiyonunuzu alırken kolumu tutmanızdan rahatsız oluyorum. Amacınız beni rahatsız etmek değildir sanırım. Buna dikkat ederseniz sevinirim. 10-Nis-17

Bu tepkilerle hemşire, hastaya onun davranışının ve amacının farkında olduğunu, birey olarak onu kabul ettiğini ancak rahatsız edici davranışı kabul etmediğini iletmiş olur. 10-Nis-17

TEŞEKKÜRLER 10-Nis-17