7 YAŞ DÖNEMİ ÇOCUKLARI.  Harflerin her birini, tüm sesleri doğru olarak çıkarabilir.  Kendine sorulan sorulara cevaplar verebilir.  Kendisiyle göz.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANLATIM BOZUKLUKLARI UYGULAMALAR
Advertisements

BATIKENT İLKYERLEŞİM ANAOKULU
ÖFKEYLE BAŞ ETME.
HEDEFİN GÜCÜ & DOĞRU HEDEF BELİRLEME
NOKTALAMA İŞARETLERİ.
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
YAŞ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve OKULA UYUM SÜRECİ
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
4-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ DÖNEM GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
DÖNEMLERE GÖRE GELİŞİM GÖREVLERİ
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ TEDMEM
Farklı Yaşlarda İletişim Özellikleri ve Çocukla İletişim Doç. Dr. Alev Önder.
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
ANAOKULU ÖĞRENCİSİ DEĞERLENDİRME FORMU
DUYGU KUMBARAMDA DOSTLUK BİRİKİYOR!
DÜN BUGÜN YARIN.
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
1)Aşağıdaki cümlelerin hangisinde, söylenenin duygusu söz konusudur?
AİLE TUTUMLARI VE ÇOCUĞU ANLAMAK REHBERLİK SERVİSİ
ÇAPA ATATÜRK ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
5. BÖLÜM 0-18 YAŞ ÇOCUKLARININ GELİŞİM DÖNEMLERİ ve ÖZELLİKLERİ
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
RESİMLERİYLE ÇOCUKLARI TANIMA.
ÇOCUGUNUZU YAŞ GRUPLARINA GÖRE TANIYOR MUSUNUZ?
3-4 Yaş Gelişim Özellikleri
PEER SUPPORT TEAM.
ZAMİR (ADIL).
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
TÜRKÇE / Cümlenin İfade Ettiği Anlam Özellikleri
İletişim ve Empati.
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ SERTİFİKASYON PROGRAMI – 2 GENÇLERDE YAŞ GRUPLARINA GÖRE TAKTİK ANTRENMANLAR “GENÇ MÜSABAKALARININ GELİŞİMİ” 01 Nisan 2013 – İZMİR Prof.
=>CÜMLEDE ANLAM<=
Etkili Anne/ Baba Olmak İstiyorum
ÇOCUĞUMLA EVDE NELER YAPABİLİRİM?
Aile İçi İletişim.
OYUN ÖRNEKLERİ NAZAN ÜNAL.
ANLATIM TEKNİKLERİ Dört tane anlatım tekniği vardır!!! AÇIKLAMA
Hazırlayanlar Psk.Dan Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan Sinem TARHAN
OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
5 YAŞ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
ÇALIŞAN VE ÇALIŞMAYAN ANNELERİN ÇOCUKLARI ARASINDAKİ İLETİŞİM FARKLARI
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
EYVAH ÇOCUĞUM ARTIK ERGEN!
SINIF : 1 DERS : HAYAT BİLGİSİ ÜNİTE : OKUL HEYECANIM
Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Fiziksel Özellikleri En az iki kaynaktan edindiği bilgileri kullanarak yeniden anlam kurmaktır. Fiziksel.
Çocukların Zaman, Süreklilik ve Değişim Çalışması: Tarih BÖLÜM 7.
KONU : HATA YAPABİLİRİZ KAZANIM :
KONU : DOĞRU MU, YANLIŞ MI ? KAZANIM :
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÇOCUĞUM NASIL ÖĞRENİYOR?. “Geleceğin Cahili,okumayan kişi olmayacaktır. Nasıl öğreneceğini bilmeyen kişi olacaktır. Alvin Toffler.
DEDEMİN NİNEMİN OYUNLARI
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL ÖNCESİ DÖNEMİ ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
EYVAH ÇOCUĞUM ARTIK ERGEN!
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
YAŞ ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ALTIN KURALLARLA GÜVENDEYİM
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
Sunum transkripti:

7 YAŞ DÖNEMİ ÇOCUKLARI

 Harflerin her birini, tüm sesleri doğru olarak çıkarabilir.  Kendine sorulan sorulara cevaplar verebilir.  Kendisiyle göz kontağı kurularak konuşulabilir.  Düzgün ve doğru cümleler kurarak kendini ifade edebilir.

 Dinleme becerisine sahiptir. Kendisine okunan hikayeleri rahatlıkla dinleyebilir.  Yeni arkadaşlar edinebilir.  Oyun kurabilir ve oyunların kurallarına uyum gösterebilir.  Kağıt üzerinde küçük alanda çalışabilir.  Kalem tutabilir.

 Renkleri ayırt edebilir.  Sağ ve solu ayırt edebilir.  Gruplandırmalar ve sınıflamalar yapabilir.  Zaman kavramını farkındadır. Dün, bugün ve yarın kavramlarını bilir ve doğru kullanır.

 Kendine verilen yönergeleri uygulayabilir.  Mutluluk, kızgınlık ve üzüntü gibi duygularını ifade edebilir.  Büyük-küçük, uzak-yakın, uzun-kısa kavramlarının farkındadır.

 Küçük kasları oldukça gelişmiş olduğundan, diğer yaşlara oranla el işlerinde daha beceriklidir.  Oyunlarda ve ilgi alanlarında kız ve erkekler arasında farklılıklar izlenir.Her ikisi de sürekli yeni şeyler denemek ister.  Özgüven ve “başarabilirim” inancı,bu dönemin en çok ihtiyaç duyulan duyguları arasındadır.

 Bu yaş çocuğu değişmekte olan bir çocuktur. Anne-babalar, çocuklarındaki bu değişiklikleri: “ Bu çocuğa ne oldu bilmiyorum, çok değişti” şeklinde dile getirirler.  Resimlerindeki oranlar daha gerçekçi olmaya başlamıştır.

İP UÇLARI: Değiştirmek istediğiniz davranışa karar verin. Çocuğunuza karşı açık ve net olun. İstediğiniz davranışları sergilediğinde övgüde bulunun. Kararlı ve tutarlı olun. Güç çatışmasına girmeyin. Geçmiş hakkında söylenmeyin.