Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Building Mutual Trust Between the Labour Market and Education Panel Session.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DE NASIL VERİLİR ? DİPLOMA EKİ ÇALIŞTAYI
Advertisements

GREEN TOUCH PROJECT Bu Proje TOBB ve Eurochambres Koordinasyonunda Yürütülmektedir.Bu Proje Avrupa Birliği Tarafından Finanse Edilmektedir.
© 2011 IFRS Foundation 1 IFRS for SMEs Konu 2.5(b) Test ve Tartışma Varlıklar Bölümler 14 &15.
WELCOME HOŞ GELDİNİZ Sandi Engler Overseas College Counselor
A GAP YEAR PLAN Bir ara / boş YIL PLANI
Gerekli olduğunda insanlara ulaşın Yer Uzantıları Reach prospective customers at important moment with location extensions. Location Extentions.
Google Display Network Targeting options.
Sustainable Developement & International Perspective in School Bu proje T.C. Başbakanlık DPT AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı (
Mind, Brain, Education together for a more ` humanistic approach ` to education Dr Tokuhama-EspinosaDr. Siva Kumari, Dr Yong Zhao Sir Ken Robinson.
Bilkent University Computer Technology and Programming
U LUSLARARASI Ö ĞRENCI DEĞIŞIM VE UYGULAMALI SEKTÖR EĞİTİMİ P ROGRAMLAR I.
6. Kariyer Yönetimi Birey açıdan Örgüt açısından
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu DİPLOMA EKİ PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (KAZANIMLARI) DİPLOMA EKİ EĞİTİM SEMİNERİ Dönemi Bologna Sürecinin Türkiye’de.
UNIT FIFTEEN Health and Sports
GÜMÜŞYAKA GÜMÜŞ OTEL ÖZELLİKLERİ Deniz yolu mevkii, Gümüşyaka,Silivri İSTANBUL adresinde Gümüş Otel adı altında yapmış.
A-hekim.tv Survey via web site. 2 Contribution of a-hekim.tv %88 of the total physicians declared that a-hekim.tv helps to improve their scientific knowledge.
Bu Proje Avrupa Birliği ve T ü rkiye Cumhuriyeti tarafından ortaklaşa finanse edilmektedir ” CIVIL SOCIETY DIALOGUE EU – TURKEY CHAMBERS PARTNERSHIP GRANT.
AKTS ve DE Etiketleri Müracaatları için Program Bazında Yapılacak Çalışmalar Hazırlayanlar:Dr. Ali Osman KURT Dr. Nesrin KENAR Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü.
/ 141 Yrd. Doç. Dr. Turan SET Atatürk University Medical Faculty, Erzurum QUALİTY CIRCLES
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Quality assurance adapted to local needs A case from SOSU C A basic health.
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Mesleki ve Teknik Eğitimin Kalitesinin Geliştirilmesi Projesi Improving.
BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
Bu proje Avrupa Birliği ve Tu ̈ rkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Technical Assistance for Increasing Primary School Attendance Rate of.
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. House of Lifelong Learning and Quality Assurance Thomas Gruber German Reference.
SÜLEYMAN DEM İ REL PRIMARY AND SECONDARY SCHOOL. GENERAL INTRODUCTION SCHOOL DIRECTORY, TEACHERS AND OTHER STAFF CLASSROOMS PARTS OF THE SCHOOL GALLERY.
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ GENÇLİK SORUNLARI ARAŞTIRMA VE UYGULAMA MERKEZİ Adnan Menderes University Application and Research Center for Youth Problems.
ISE Senior Project Fall 2015.
SERVING WATER TO A THIRSTY PERSON Bu Proje AB Tarafından Finanse edilmektedir. This Project is funded by European Union. Responsibility for the information.
BM-305 Mikrodenetleyiciler Güz 2015 (6. Sunu) (Yrd. Doç. Dr. Deniz Dal)
Database for APED Büşra Bilgili | Emirhan Aydoğan | Meryem Şentürk | M. Arda Aydın COMPE 341.
INFORMED CONSENT Assist.Prof.Dr. Mehmet KARATAS Dept. of History of Medicine & Ethics.
S ÜLEYMAN Ş AH ÜN İ VERS İ TES İ DERS KAYIT İŞ LEMLER İ / COURSE REGISTRATION PROCESS.
RELIGIOUS TRADITIONS BAGS TO DO IN YOUR CITY T.C. Ünye Kaymakamlığı ANAFARTA ORTAOKULU.
Environmental pollution Traffic Infrastructural problems Unconscious employee Urbanization and industrialization Lack of financial sources.
ULUBATLI HASAN PRIMARY SCHOOL (ULUBATLI HASAN İLKÖĞRETİM OKULU) BERGAMA, İZMİR TURKEY.
Elke HOFFMANN & Engin YILMAZ Hessenkolleg- Wetzlar / Almanya İzmir Özel Fatih Koleji / Türkiye Grup Çalışması ve e-Twinning: Metodlar ve Sonuçları / Grup.
BEYPAZARI DISTRICT DIRECTORATE FOR NATIONAL EDUCATION ‘’Acadmy of New Possibilites’’
VIRTUAL ENTERPRISES VIRTUAL ENTERPRISES. Bornova Selçuk Yaşar Boyacılık Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi About the Programme: Entrepeneurship is studied.
Kosta Sandalci, Chief Executive Officer, Balnak Logistics AS and President of Association of International Freight Forwarders (tbc) Right Market Positioning.
Practice your writing skills
CHAPTER Section 1.1 What Is Entrepreneurship? Section 1.2 Characteristics of an Entrepreneur Introduction to Entrepreneurship.
DISCUSSION
CHILD PORNOGRAPHY IŞIK ÜNİVERSİTESİ
Students social life and join the social clubs. BARIŞ KILIÇ - EGE DÖVENCİ IŞIK ÜNİVERSİTESİ
Handwerkskammer koblenz ( koblenz Esnaf ve sanatkarlar odasi)
Cambridge IGCSE® Cambridge IGCSE:
RETROSPECTIVE EVALUATION OF THE TREATMENT APPROACHES OF ECTOPİC PREGNANCIES ACCORDING TO GESTATIONAL WEEK Op. Dr. Nurullah PEKER.
İmg 8 spiritüel keşifler
KM452 DESIGN PRODUCTION OF OLEFINS FROM METHANOL
FINLAND EDUCATION SYSTEM I am talking about the Finnish education system today.
MIM3032 ANALYSIS OF HISTORIC BUILDINGS Course Introduction
tomorrow soon next week / year in five minutes/ in two hours later today I'll go to the market tomorrow. Don’t worry. He will be here soon. There.
Organizational Communication
ETwinning Nedir?. Türkiye’de 81 ilin katılımıyla yürütülen 1.Projemiz.
Milli Eğitim Bakanlığı Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü
We are pleased to welcome you to the opening ceremony of
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
2019 YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLMESİ PLANLANAN ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
Studies for Improvement and Development of Vocational Education
“Differentiation for making a positive Difference!!!!”
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Multipoint programlama
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Feminism, unlike the idea of ​​ mankind, is a trend that is prioritized to bring gender inequality to the agenda. The notion of feminism, which is not.
Imagine that you are a teacher and you are taking your 20 students to England for the summer school.
Prepared by Erkan ERCOŞKUN
Sunum transkripti:

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Building Mutual Trust Between the Labour Market and Education Panel Session 4 As the Key Factors: Teachers Bengt Weidow Director of Education Swedish National Agency for Education

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Agenda: The National Agency for Education Vocational training to attach to the labour market Vocational teacher – demand Vocational teacher – further training

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Tasks of the Swedish National Agency of Education Steering documents - Set the frames and guidelines on how the education is to be carried out. National school development - Support the development of preschools and schools with the aim of achieving greater goal attainment. Evaluation and Follow up - Evaluate activities through in- depth studies and analyses. Follow-up school activities, how they are carried out, and how results can be improved. Teacher certification - Make decisions on the certification of preschool teachers and teachers.

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Vocational training to attach to the labour market 1.Workplace-based learning 2.The Diploma project 3.National programme council 4.Local programme council

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Workplace-based learning At least 15 weeks No salery Tutor at the workplace Learning as parts of or whole courses Vocational identity, vocational culture, part of the community at a workplace

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. The diploma project should Demonstrate that students are prepared for the applicable vocational area, Demonstrate the student’s ability to carry out recurring tasks in the vocational area, Be carried out in such a way that students plan, carry out and assess their work.

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. National programme council Number – One for each of the 12 vocational programmes Members – representative of the labour market Mission – advice to the Agency

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Local programme council Number – Every school with vocational programme Members – representatives of the labour market Mission – dialogue with the school Programme specialisation Workplace-based learning Diploma project

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Vocational teacher – demand 1 The Education Act: Certificated (pedagogical and vocational professional)

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Vocational teacher – demand 2 Supervision concerning divergense: The pupils The principal The colleagues The Swedish Schools Inspectorate

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Knowledge requirements Level A (highest) ”The student follow instructions for work and do after consultation with tutor wide working tasks in plant production with current technical equipment. The result of the work is very satisfied. In The work the student solve after consultation with tutor problems that do occur. The student work in a safe way with technical equipment. …..”

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Vocational teacher – further training 1. Responsibility of the Teachers 2. Responsibility of the Employers 3. Responsibility of the State

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Vocational teacher – further training – Teachers Reasons: Professional pride Expectation from the pupils Expectation from the employer Necessary because of competition

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Vocational teacher – further training – Teachers Methods and possibilities: Holiday course Occupational groups Trade journals Nonfiction Fair and studyvisits

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Vocational teacher – further training – Employer Alternative: Teachers’ seminar (5 days per year) Schools’ budget for teachers competence

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Vocational teacher – further training – The State Further training on a workingsite at least two weeks 500 Euro/teacher and week. The school must pay at least 50% of the total cost: substitute, travel, material, etc Cont.

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Cont. Further training in other ways for example courses for certificate and work environment The school can get highest 2000 Euro per teacher. The school must pay at least 50% of the total cost: fee, substitute, travel, material etc.

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Thank you for your attention!