Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Milli Eğitim Bakanlığı Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Milli Eğitim Bakanlığı Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü"— Sunum transkripti:

1 Milli Eğitim Bakanlığı Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü
Türkiye Ministry of National Education Directorate General for Vocational and Technical Education Turkey InternatIonalconference on TVET “Reinforcing TVET as the gateway to peace and prosperity” MAY 3-4, 2018, ISLAMABAD, pakIstan MEB Meslekİ ve Teknİk Eğİtİm Genel Müdürlüğü / MONE Directorate General FOR Vocational and Technical Education

2 Okul Türleri ve Programlar/School Types and Programs
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Anadolu Meslek Programı Anadolu Teknik Programı Çok Programlı Anadolu Lisesi Anadolu Lisesi Anadolu İmam-Hatip Lisesi Mesleki Eğitim Merkezleri Ustalık Programı Vocational and Technical Anatolian High School Anatolian Vocational Program Anatolian Technical Program Multi-Programmed Anatolian High School Anatolian High School Anatolian Religious (İmam Hatip )High School Vocational Education Center Mastery Programı (apprenticeship, foremen and mastery) MEB Meslekİ ve Teknİk Eğİtİm Genel Müdürlüğü / MoNE Directorate General FOR Vocational and Technical Education

3 2017-2018 Eğitim ve Öğretim Yılına Ait Veriler/2017-2018 School Year Data
Öğrenci Sayısı /Number of student* Öğretmen ve Yönetici Sayısı /Number of teachers and school management staff Okul/Kurum Sayısı /Number of schools/institutions 3.583 Derslik Sayısı /Number of Classroom 60.950 Derslik Başına Düşen Öğrenci Sayısı /Number of Student per Classroom 27 Öğretmen Başına Düşen Öğrenci Sayısı /Number of Student per Teacher 13 Mesleki Eğitimin Ortaöğretim İçindeki Payı (%) /Share of Vocational Education in Secondary Education(%) 42 2018 Bütçesi (Yatırım, Donatım ve Cari) /2018 Budget (investment, equipment and current) 12.5 Milyar TL Özel meslek lisesi sayısı /Number of Private Vocational and Technical High School 381 OSB’lerde açılan resmi meslek lisesi sayısı /Number of Public VET High Schools in Organized Industrial Zone 32 OSB içi ve dışında açılan özel meslek lisesi sayısı /Number of Private VET High Schools in and out of Organized Industrial Zone 71 Eğitim yapılan alan ve dal sayısı /Number of Vocational Field and Branches 54 Alan Dal MEB Meslekİ ve Teknİk Eğİtİm Genel Müdürlüğü / MoNE Directorate General FOR Vocational and Technical Education

4 Sorun Alanlarının Tespiti/Identification Of Challenges
Türkiye’nin çeşitli illerinde istişare toplantıları, çalıştaylar, raporlar, araştırmalar ve eğitim kongresi aracılığıyla mesleki ve teknik eğitim sisteminde karşılaşılan sorun alanlarını tespit ediyoruz ve bu sorunlara ilişkin çözüm önerilerini belirliyoruz. The key challenges encountered in vocational and technical education system are determined through consultation meetings in various provinces in Turkey, workshops, reports, researches and Education Congress. And also solutions are defined. MEB Meslekİ ve Teknİk Eğİtİm Genel Müdürlüğü / MoNE Directorate General FOR Vocational and Technical Education

5 Temel Sorun Alanları / Key Challenges
Sektörün yönetim ve karar alma süreçlerindeki etkinliği / The effectiveness of the sector in school management and decision making processes Nitelikli işgücü / Qualified work force Çırak öğrenci sayısı / Number of apprentice students Sosyal, sportif ve kültürel etkinliklere katılım / Participation in social, sporting and cultural events Yükseköğretime sınavsız geçiş / Transition to higher education without examination Okul-sektör işbirliği / School-sector cooperation Meslek derslerine ayrılan süre / Duration of vocational courses Özel okullar için devlet desteği / State support for the Special VET schools MEB Meslekİ ve Teknİk Eğİtİm Genel Müdürlüğü / MoNE Directorate General FOR Vocational and Technical Education

6 Mesleki Eğitim Sisteminin İyileştirilmesi İçin Yakın Zamanda Neler Yapıldı? / What Are The Recent Developments İn The Vocational And Technical Education ? Daha nitelikli bir mesleki eğitim için, Çıraklık eğitiminin zorunlu eğitim kapsamına alınması Beceri eğitimi ve staj uygulamalarına devlet desteği verilmesi Öğrencilerin iş kazaları ve meslek hastalıklarına karşı sigortalanması Mezunlara teknisyen unvanı verilmesi Meslek yüksek okullarına geçişte ek puan verilmesi Öğrenimi eksik kalan öğrenciler için tamamlama eğitimi verilmesi sağlanmıştır. For a more qualified vocational training; Taking apprenticeship education as compulsory education Providing State support to work-based learning in company Insurance of students against work accidents and occupational diseases Giving the title of technician to the graduates Additional points for transition to vocational higher schools Completion training for students who are missing education MEB Meslekİ ve Teknİk Eğİtİm Genel Müdürlüğü / MoNE Directorate General FOR Vocational and Technical Education

7 Mesleki Eğitim Sisteminin İyileştirilmesi İçin Yakın Zamanda Neler Yapıldı? / What Are The Recent Developments İn The Vocational And Technical Education? Mesleki ve teknik eğitim okul yönetim kurulu Tematik meslek liseleri Öğretim programlarının güncellenmesi Meslek ahlakı ve ahilik modülü Sektörün talepleri doğrultusunda yeni alanlar açılması Kamu/Özel kurum ve kuruluşları ile işbirliği protokolleri Vocational and technical education school administrative board Thematic vocational schools Updating of vocational training programs Occupational ethics and ‘Ahilik’ module Opening new vocational fields in line with the demands of the sector Protocols for cooperation with public / private institutions and organizations MEB Meslekİ ve Teknİk Eğİtİm Genel Müdürlüğü / MoNE Directorate General FOR Vocational and Technical Education

8 Mesleki Eğitim Sisteminin İyileştirilmesi İçin Yakın Zamanda Neler Yapıldı? / What Are The Recent Developments İn The Vocational And Technical Education? In-service training in real work life environments Cooperation protocols with universites in 81 provinces Works on Digital Skills Preparing the equipment inventory (e-equipment) of each schools Project on vocational high school students meet with the family Opening and closing of vocational field / branch programs in line with the demands of the sector (in 2017, 323 fields were opened and fields were closed). Each school has been given performance achievement through systematically evaluating and monitoring the schools (7 themes, 70 indicators) Gerçek iş ortamlarında hizmet içi eğitim 81 ilde üniversiteler ile iş birliği protokolleri Dijital Beceriler ile ilgili çalışmalar Tüm okulların ekipman envanteri (e-donatım) çalışmaları Meslek lisesi öğrencileri ailelerimizle buluşuyor projesi Sektörün talepleri doğrultusunda alan / dal programları açma kapama işlemleri yapılması (2017 yılında 323 alan açılmış, alan kapatılmıştır. ) Okullarının performansları izlenerek her okula karne verilmesi (7 tema, 70 gösterge) MEB Meslekİ ve Teknİk Eğİtİm Genel Müdürlüğü / MoNE Directorate General FOR Vocational and Technical Education

9 Özel Mesleki ve Teknik Eğitime Destek / Private Vocational and Technical Education Support
Organize Sanayi Bölgeleri’nde (OSB) açılan özel meslek liselerine 27 alanda TL ($1.050) ile TL ($1.730) devlet teşviki verilmektedir. Bu kapsam da 71 özel mesleki ve teknik eğitim kurumlarında toplam öğrenci eğitim öğretime devam etmektedir. Private vocational high schools in the Organized Industrial Zones (OIZ) are provided State Support in 27 vocational field varying amount between 4270 TL ($1.050) to TL ($1.730) per student according to the vocational field. In this context, a total of 41,129 students in 71 private vocational and technical education schools are being supported MEB Meslekİ ve Teknİk Eğİtİm Genel Müdürlüğü / MoNE Directorate General FOR Vocational and Technical Education

10 İşyeri Tabanlı Eğitim Türleri/Types of Work-based Learning
Anadolu Teknik Programına katılan öğrencilerimiz eğitim süresince yaz tatillerinde ve hafta sonlarında işletmeyi tanımak, temel becerilerini geliştirmek amacıyla 40 iş günü staj programına katılmaktadır. Anadolu Meslek Programına katılan öğrencilerimiz ise genel olarak 12. sınıfta haftanın 2 günü teorik eğitim, 3 günü ise işletmede beceri eğitimi almaktadır. Mesleki Eğitim Merkezi Programına katılan öğrencilerimiz haftanın 1 günü okul da 5 günü işletme de beceri eğitimine katılmaktadır. İşyeri tabanlı eğitimin sonunda öğrenciler, öğretmen ve sektör temsilcilerinin yer aldığı komisyon aracılığı ile sınava tabi tutulurlar. Students at Anatolian Technical Program participate in the 40-day internship program during the summer vacation and weekends in order to get acquainted with the enterprise and improve the basic skills Students at 12th class of the Anatolian Vocational Program generally receive theoretical training at school 2 days a week and skills training in the enterprises 3 days a week. Students at the Vocational Training Center Program continue participate in the business day and the skills training for 5 days at the school. At the end of the skill training in the enterprises, exam commission that is consists of teachers and sector represantatives get the students tested MEB Meslekİ ve Teknİk Eğİtİm Genel Müdürlüğü / MoNE Directorate General FOR Vocational and Technical Education

11 Çıraklık Eğitimi/Apprenticeship Training
Çıraklık, Türkiye için önemli bir bir politika meselesidir ve açıkça birçok ulusal ve uluslararası belgede vurgulanmaktadır. Eğitim-Öğretim Yılında toplam okulumuzda 27 alan 142 dalda çıraklık eğitim programları örgün mesleki eğitim programına entegre edilerek uygulanmaktadır. 2016 yılında yapılan yeni düzenlemeler ile olan çıraklık programına katılan öğrenci sayısı ’ya çıkmış olup son bir yılda yaklaşık olarak öğrenci artışı olmuştur. Apprenticeship is a key policy issue for Turkey and it is clearly emphasized in several national and international documents. Vocational education center program is implemented in 27 vocational field and 142 branches. There are totally vocational education centres in academic year. Since December 9, 2016, published by the Law No. 6764, the number of apprentice students increased from 74,203 to 139,456 and there was an increase of approximately 65,000 students in the last one year. MEB Meslekİ ve Teknİk Eğİtİm Genel Müdürlüğü / MoNE Directorate General FOR Vocational and Technical Education

12 Belgelendirme / Certification
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Mezunlarına Diploma, Europas Belgesi ve İş Yeri Açma Belgesi verilir. Mesleki Eğitim Merkezleri mezunlarına ustalık belgesi ve genel bilgi derslerini açık öğretim lisesinden tamamlaması kaydıyla örgün eğitim diploması da verilir. Vocational and Technical Anatolian High School graduates are awarded with High School Diploma, Europass Sercificate and Business License Certificate Graduates of Vocational Training Centers are awarded mastery certificates. And also a formal education diploma is also provided that academic courses are completed at the open high school. MEB Meslekİ ve Teknİk Eğİtİm Genel Müdürlüğü / MoNE Directorate General FOR Vocational and Technical Education

13 Kalite Güvence Sistemi/Quality Assurance System
Kalite Güvence çalışmalarında Mesleki Eğitimde Kalite Güvence Çerçevesi ile uyumlu hazırlanan Milli Eğitim Bakanlığı Kalite Güvence Çerçevesi bir tür yasal zemindir. Bu kapsamda; tüm mesleki ve teknik eğitim okul/kurumları Mesleki ve Teknik Eğitim Kalite İzleme ve Değerlendirme Sistemine kaydedilmiştir. Her yılın Mayıs-Haziran ayları arasında okul/kurumlar öz değerlendirmelerini on-line ortamda yaparlar. Ayrıca Mesleki ve Teknik Eğitim Kalite Tetkikçileri tarafından da okul/kurumların kalite tetkiki yapılır. The Ministry of National Education Quality Assurance Framework, prepared in accordance with the Quality Assurance Framework in Vocational Education in Quality Assurance Studies, is a kind of legal court. In this scope; all vocational and technical education schools / institutions are registered in the Vocational and Technical Education Quality Monitoring and Evaluation System Every year between May-June schools / institutions make self-assessments on-line. In addition, quality audits of schools / institutions are carried out by Quality Auditors of Vocational and Technical Education. MEB Meslekİ ve Teknİk Eğİtİm Genel Müdürlüğü / MoNE Directorate General FOR Vocational and Technical Education

14 Teşekkürler / THANKS FOR YOUR ATTENTİON Osman Nurİ GÜLAY
Mesleki Ve Teknik Eğitim Genel Müdürü/Türkiye General Director of Vocational and Technical Education Turkey MEB Meslekİ ve Teknİk Eğİtİm Genel Müdürlüğü / MoNE Directorate General FOR Vocational and Technical Education


"Milli Eğitim Bakanlığı Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları