Son Trendlerin Kuşbakışı Görünümü: II Bölüm: „ PPP“- Lojistiğinden Tedarik Zinciri Entegrasyonu ve Akış Yönetimine”
Bölüm II: „Bağ“ Lojistik Evriminin Üç Aşaması Bir „Akış Yönetimi “ Uygulaması... Tedarik Zinciri Entegrasyonunun Genel Görevleri ve bunun Tedarik Zinciri Sistemleri içinde nasıl destekleneceği
LZei t Transport Umschlag/ Lagerung Produktion „PPP“ – Yerleştirme(Placing),Yürütme(Pacing), Toplama/ Paketleme (Picking/Packing)-lojistik: - işin yüzeysel fonksiyonlarını profesyonelleştirme 1960 „Entegre etme“ ve „Koordine etme“ - operasyonel yönetim düzeyinden planlama ve kontrol düzeyine “Akış"-Lojistiği: hız ve uydurulabilirlik dinamikleri – her yerde 1990 Quelle:Prof. P. Klaus I-1. Evrimin Üç Aşaması: “PPP“-Lojistiğinden...
I-2. „Akış Lojistiği“ ne doğru
II-1. „Akış Lojistiği“: Akış yönetiminin „sanatı ve bilimi“: hevesli, sürekli ve uyumlu olarak gereksiz harcamaya, kayba, anlaşmazlığa ve dalgalanmaya yol açmadan müşteriye değer yaratan akışları tasarlama ve harekete geçirme
II Bu tarz bir iş yapma düzeyinden hareketle:... Gerçek Dünya’ ya yaklaşmak
II Hepsinin en temel akışına bakış: „ödemeye göre sipariş- O-t-P “ süreci
II Halen farklı O-t-P „S“- tasarımlarına izin verir... Kunden/Endnutzer Lieferanten 1. „kısa“ stoktan satış 2. „orta“ „siparişe montaj işi 3. „uzun“ siparişe tasarım işi
II Ve aslında değer zinciri, entegre ve optimize edilmesi gereken bir dizi O-t-P „S‘lerdir Önüretim/ Vormaterialien Fertigproduktherstellung Distribution endgültiger Rohstoffe Konsum Kunde Urlieferanten Kunde = Vormatierallief. Kunde = Fertigprouktlief. = Endkunden = Hadnel Info Ware Geld K
II-5 ve son olarak: bir işi oluşturan „diğer“ temel süreçler 2. “Sektör Elverişliliği - Potentielle Kunden/Märkte Potentielle Kunden/Märkte Ressourcen- märkte Ressourcen- märkte Wartung, Training, Produktionsbereitschaft Betriebsmittel- und Mitarbeiterbeschaffung Kundenbetreuung/Kundendienst KeyAccount, und Verkauf 4. “Dokumentations-,Controlling- und Unternehmensentwicklungsprozesse“ Buchhaltung/Controlling Planung/Budgetierung Zielgruppen Forschung und Entwicklung Strategisches Marketing 1. Pazarlama Fikri
III. Tedarik Zinciri Entegrasyonunun üç temel görevine yönlendirme
III-1. „Dikey” „boylamsal“ Merkezi Toplama/Paketleme Tesis dışı Nakliye Bölgesel Toplama/Paketleme Teslimat Nakliyesi Perakende Stoğu Sipariş Takibi Sipariş Bölgesel Depolama Sipariş Yerleştirme
III-2. „Yatay“ Merkezi Toplama/Paketleme Tesis dışı Nakliye Bölgesel Toplama/Paketleme Teslimat Nakliyesi Perakende Stoğu Order- Processing Order- Bölgesel Depolama. Order- Assignment 1. Ürün Hattı Merkezi Toplama/Paketleme Tesis dışı Nakliye Bölgesel Toplama/Paketleme Teslimat Nakliyesi Perakende Stoğu Sipariş Takibi Sipariş- Bölgesel Depolama. Sipariş Yerleştirme 2. Ürün Hattı Merkezi Toplama/Paketleme Tesis dışı Nakliye Bölgesel Toplama/Paketleme Teslimat Nakliyesi Perakende Stoğu Sipariş Takibi Sipariş- Bölgesel Depolama. Sipariş Yerleştirme 3. Ürün Hattı
III-3. „Hiyerarşik“
III-4. Ve “yaşam döngüsü” ayarlamalarına ilişkin yetkinlik = Endkunden = Hadnel = Endkunden = Hadnel = Endkunden = Hadnel = Endkunden = Hadnel = Endkunden = Hadnel K = Endkunden = Hadnel = Endkunden = Hadnel = Endkunden = Hadnel Teknoloji, Moda, “4PL”, İnşaat Endüstrisi vs. ‘deki yeni „araçlar“
IV. Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi: geleceğe uzanan açık bir yol!