Avrupa Yeterlikler Çerçevesi yolunda AYÇ & ECVET BERLIN – 29-11-2006 European Commission, DG EAC – Unit A3.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
Prof.Dr.Şaban EREN Yasar Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
MESLEKÎ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
DOĞAL SAYILAR.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ YAŞAM BOYU ÖĞRENME
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
KİŞİSEL KAMP MALZEMEN Kamp malzemelerini şu ana başlıklar altında düşünebilirsin. Uyku malzemesi Yemek malzemesi Temizlik malzemesi Zorluklara karşı hazır.
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
Diferansiyel Denklemler
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Soruya geri dön
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
MÜRŞİT BEKTAŞ 1-A SINIFI
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
İL KOORDİNASYON KURULU I.NCİ DÖNEM TOPLANTISI
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
HAYATBOYU ÖĞRENME AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİKLER SİSTEMİ HAYATBOYU ÖĞRENME ÖZEL ÖĞRETİM KURUMLARININ ROLÜ Prof. Dr. Mustafa.
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
PROTOKOL.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
«QUALITY ASSURANCE IN ECVET MOBILITY»
EC Delegation to Turkey 1 Türkiye’de Mesleki Yeterlik Sistemi Mesleki Rehberlik ve Danışmanlık Hizmetlerinden Yeni Beklentiler Dr. Mustafa BALCI Avrupa.
RUHU ŞAD OLSUN.
4 X x X X X
Mukavemet II Strength of Materials II
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
Strateji Geliştirme Başkanlığı 1 DÜNYA EKONOMİSİ REEL SEKTÖR.
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
Bir bölme işleminde bölen 8,Bölüm 7, kalan 1ise bölünen Kaçtır?
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYÇ)
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
HAYAT BİLGİSİ SORULARI.
ÇOK DEĞİŞKENLİ FONKSİYONLARDA
Proje Konuları.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
MESLEKİ EĞİTİMDE KREDİ TRANSFERİ UYGULAMALARI TR1-LEO
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
Sunum transkripti:

Avrupa Yeterlikler Çerçevesi yolunda AYÇ & ECVET BERLIN – European Commission, DG EAC – Unit A3

Neden AYÇ? 22

Sorun  Eğitim ve öğretim sistemleri arasında iletişim ve işbirliği eksikliği  Hayat boyu öğrenme ve hareketliliğin önündeki engeller  Üye ülkeler ve sistemler arasındaki sorunlar; örneğin, yüksek öğrenim ve mesleki eğitim arasında yada uluslararası sektörler ve ulusal sistemler arasında  Eğitim ve öğretim sistemleri arasında iletişim ve işbirliği eksikliği  Hayat boyu öğrenme ve hareketliliğin önündeki engeller  Üye ülkeler ve sistemler arasındaki sorunlar; örneğin, yüksek öğrenim ve mesleki eğitim arasında yada uluslararası sektörler ve ulusal sistemler arasında 33

Mevcut Araçlar  Europass: bireyin yeterliliklerinin bugüne dek seviye belirtmeksizin tanımlanması  Bologna süreci: Yüksek öğrenim çerçevesi  Düzenlenmiş mesleklere girişe yönelik 2005/36 tarih/sayılı Yönerge  Europass: bireyin yeterliliklerinin bugüne dek seviye belirtmeksizin tanımlanması  Bologna süreci: Yüksek öğrenim çerçevesi  Düzenlenmiş mesleklere girişe yönelik 2005/36 tarih/sayılı Yönerge 44

AYÇ: yaklaşım ve hedefler  Yeterliliklerin şeffaflık ve taşınabilirliğinin artırılması  Yeterlilik sistemleri ve seviyeler arasında çeviri aracı olacak ortak referans çerçevesinin oluşturulması  Tüm seviyeler ve öğrenme biçimlerinin kapsanması  Öğrenme çıktılarına bakılması  Yeterliliklerin şeffaflık ve taşınabilirliğinin artırılması  Yeterlilik sistemleri ve seviyeler arasında çeviri aracı olacak ortak referans çerçevesinin oluşturulması  Tüm seviyeler ve öğrenme biçimlerinin kapsanması  Öğrenme çıktılarına bakılması 55

Neden Öğrenim Çıktıları? 66

Öğrenme Çıktıları  Odağı girdiden kişilerin ne bildiklerine ve ne yapabileceklerine kaydırır  İş piyasasının ihtiyaçları ve eğitim-öğretim arasında daha iyi uyum sağlar  Yeterliliklerin ülkeler ve eğitim-öğretim sistemleri arasında transferini ve kullanımını kolaylaştırır  Yaygın ve sarmal (informal) eğitimin geçerliliğini onaylanmasını kolaylaştırır  Odağı girdiden kişilerin ne bildiklerine ve ne yapabileceklerine kaydırır  İş piyasasının ihtiyaçları ve eğitim-öğretim arasında daha iyi uyum sağlar  Yeterliliklerin ülkeler ve eğitim-öğretim sistemleri arasında transferini ve kullanımını kolaylaştırır  Yaygın ve sarmal (informal) eğitimin geçerliliğini onaylanmasını kolaylaştırır 77

AYÇ’nin Kullanılması 88

99 AYÇ Seviye 1 AYÇ Seviye 2 AYÇ Seviye 3 AYÇ Seviye 4 AYÇ Seviye 5 AYÇ Seviye 6 AYÇ Seviye 7 AYÇ Seviye 8 Y Y Y Y UYÇ / UYS Y Y Y Ülke A Ülke B

İsveç Lise sonrası mühendislik eğitimi (Påbygnadsutbildning) = AYÇ Seviye 4 = İrlanda lise sonrası eğitimi ulusal 6. seviye (İleri sertifika) AYÇ

Destekleyicilik  Gönüllülük esasına dayanır  ulusal sistemlerin yerine geçmez yada özel yeterlilikler tanımlamaz  yeterlilikler ulusal sistemler aracılığıyla yerleştirilir  Gönüllülük esasına dayanır  ulusal sistemlerin yerine geçmez yada özel yeterlilikler tanımlamaz  yeterlilikler ulusal sistemler aracılığıyla yerleştirilir

AYÇ: Üye ülkeler için aşağıdakileri tavsiye eder: 1.AYÇ’yi referans noktası olarak kullanmak 2.Seviyeleri 2009’a kadar AYÇ ile ilişkilendirmek 3.Yeni yeterlilikleri 2011’e kadar AYÇ ile ilişkilendirmek 4.Öğrenme çıktıları yaklaşımını kullanmak 5.Ulusal AYÇ merkezi belirlemek 1.AYÇ’yi referans noktası olarak kullanmak 2.Seviyeleri 2009’a kadar AYÇ ile ilişkilendirmek 3.Yeni yeterlilikleri 2011’e kadar AYÇ ile ilişkilendirmek 4.Öğrenme çıktıları yaklaşımını kullanmak 5.Ulusal AYÇ merkezi belirlemek

AYÇ: Komisyonun rolü  Üye ülkeleri eşgüdüm, deneme ve rehberlik konularında desteklemek  AYÇ istişare heyeti oluşturmak  5 yıl sonra Tavsiyelere ilişkin değerlendirmenin de yer aldığı rapor hazırlamak  Üye ülkeleri eşgüdüm, deneme ve rehberlik konularında desteklemek  AYÇ istişare heyeti oluşturmak  5 yıl sonra Tavsiyelere ilişkin değerlendirmenin de yer aldığı rapor hazırlamak

AYÇ referans seviye tanımlayıcıları  Sistemlere değil öğrenme çıktılarına (bilgi, beceri ve yeterliklere) dayanır  8 seviyede tüm akademik ve mesleki yeterlikleri kapsar  Bologna tanımlayıcıları bütünleştirir (5-8. seviyelere ilişkin öğrenme çıktılarına yönelik)  Sistemlere değil öğrenme çıktılarına (bilgi, beceri ve yeterliklere) dayanır  8 seviyede tüm akademik ve mesleki yeterlikleri kapsar  Bologna tanımlayıcıları bütünleştirir (5-8. seviyelere ilişkin öğrenme çıktılarına yönelik)

Neredeyiz?  Avrupa Parlamentosu’nda ve Konsey’de tartışmalar  Amaç: 2007’deki Almanya dönem başkanlığında anlaşmaya varılması  Leonardo da Vinci projeleri: AYÇ’nin denenerek geliştirilmesi; ulusal/sektörel çerçevelerin geliştirilmesi  Avrupa Parlamentosu’nda ve Konsey’de tartışmalar  Amaç: 2007’deki Almanya dönem başkanlığında anlaşmaya varılması  Leonardo da Vinci projeleri: AYÇ’nin denenerek geliştirilmesi; ulusal/sektörel çerçevelerin geliştirilmesi

Kim faydalanacak? Esas kullanıcılar yeterlilik kurumları olacak Bireyler ve işverenler aşağıdaki nedenlerle AYÇ’den faydalanacaklar:  Sistemler arası okunabilirlik kolaylaşacak  Farklı öğrenim yolları ve hayat boyu öğrenmeye erişim kolaylaşacak  Çalışma ve öğrenim hareketliliği kolaylaşacak Esas kullanıcılar yeterlilik kurumları olacak Bireyler ve işverenler aşağıdaki nedenlerle AYÇ’den faydalanacaklar:  Sistemler arası okunabilirlik kolaylaşacak  Farklı öğrenim yolları ve hayat boyu öğrenmeye erişim kolaylaşacak  Çalışma ve öğrenim hareketliliği kolaylaşacak

Neden ECVET? 17

ECVET siyasi bir önceliktir 18

ECVET hareketliliği artıracaktır 19

ECVET hayat boyu öğrenim için bir önceliktir 20

ECVET yeterliliklerin şeffaflığını artıracaktır 21

ECVET karşılıklı güven ve işbirliği artıracaktır 22

ECVET ve AYÇ 23

ECVET ve AYÇ birbirini nasıl tamamlıyor  Öğrenme çıktılarına dayanır  Yeterlilikleri merkez alır  Hayat boyu öğrenmeye vurgu yapar  Hareketliliğe odaklanır  Şeffaflığı hedefler  Öğrenme çıktılarına dayanır  Yeterlilikleri merkez alır  Hayat boyu öğrenmeye vurgu yapar  Hareketliliğe odaklanır  Şeffaflığı hedefler 24

ECVET ve AYÇ birbirini nasıl tamamlıyor 8 ORTAK REFERANS SEVİYE ECVET 25

ECVET bireyler için neden önemlidir? 26

Bay X’in yurtdışında bir süre eğitim alma imkanı var Öğrenme çevresi B Öğrenme çevresi A 27 Edinilen öğrenim çıktıları

Bay X’in yurtdışında bir süre eğitim alma imkanı var Öğrenme çevresi B Öğrenme çevresi A 28 Bay X öğrenim çıktılarını alır

Öğrenme çevresi B Öğrenme çevresi A 29 …ve şimdi Bay X yeni öğrenim çıktılarına evine taşıyıp yeterliliklere bunları da dahil etmek istiyor Edinilen öğrenim çıktıları

Öğrenme çevresi B Öğrenme çevresi A 30 Transfer süreci Edinilen Öğrenme Çıktıları

? Öğrenme çevresi B Öğrenme çevresi A 31 …ama bu, engeller yüzünden zor…

32 …ama bu, engeller yüzünden zor… Şeffaflık yokŞeffaflık yok Karşılıklı güven yokKarşılıklı güven yok Onaylama yokOnaylama yok Öğrenme çıktılarının biriktirilmesi yokÖğrenme çıktılarının biriktirilmesi yok Tanınma yokTanınma yok

ECVET bu engellerin kaldırılmasını sağlayacak 33

Öğrenme çevresi B Öğrenme çevresi A 34 Çünkü yetkili kurum A öğrenim çevresi B’de edinilen öğrenme çıktılarını onaylayacak ve tanıyacak Edinilen öğrenim çıktıları ECVET, Bay X’in evine yeni öğrenim çıktılarını taşımasına aracı olacak

Çevre A Yeterlilik — Edinilen öğrenme çıktıları biriktirilebilir ve artık kişinin yeterliliklerinin ayrılmaz parçasıdır Yeterlliik çevresi (A) 35

ECVET nedir? 36

Transfer süreci Birimler Kredi 37

Transfer süreci Birimler Kredi 38

Öğrenim çevresi B Öğrenim çevresi A 39 Not Çizelgesi Öğrenme çıktılarının onaylanması Öğrenme çıktılarının tanınması Öğrenme çıktılarının biriktirilmesi Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi Öğrenme çıktıları için kredi

Transfer süreci Birimler Kredi 40

ECVET öğrenme çıktılarının amacı transfer süreci 41

Yeterlilik öğrenme çıktılarının birimleri olarak tanımlanır 42 Birim Bilgi Beceri Yeterlik

Yeterlilik ECVET’in kalbi: Birimler 43

Yeterlilik Birim ECVET’in kalbi: Birimler Yetkili kurumlar tarafından ulusal seviyede belirlenir 44

Transfer süreci Birimler Kredi 45

ECVET Kredileri birimlerin göreli ağırlığını belirtir: örneğin 46 Yeterlilik 10 Puan 50 Puan 20 Puan Birim 80 Puan

ECVET kredilerinin dağılımı  Önce yeterliliğe daha sonra birime  Farklı yaklaşımlar olabilir  Resmi anlamda mutabakat  Önce yeterliliğe daha sonra birime  Farklı yaklaşımlar olabilir  Resmi anlamda mutabakat 47

“Yetkili kurumlar”ın görevi nedir? 48

Yeterlilikleri ECVET’le ilişkilendirme: “Yetkili kurumlar”ın rolü  Yeterliliklerin ECVET ile ilişkilendirilmesinin taahhüt edilmesi ve benimsenmesi için karar verilmesi  Süreçlerin tasarımı: değerlendirme, geçerli kılma, transfer, birikim ve tanınma  Yeterliliklerin ve birimlerin ifade edilmesi  Kredilerin dağılımı  Ortaklık/ mutabakat belgelerinin oluşturulması  Denetim ve kalite güvencesi  Yeterliliklerin ECVET ile ilişkilendirilmesinin taahhüt edilmesi ve benimsenmesi için karar verilmesi  Süreçlerin tasarımı: değerlendirme, geçerli kılma, transfer, birikim ve tanınma  Yeterliliklerin ve birimlerin ifade edilmesi  Kredilerin dağılımı  Ortaklık/ mutabakat belgelerinin oluşturulması  Denetim ve kalite güvencesi 49

ECVET’in kullanılması: ‘Yetkili kurumlar’ ve mesleki eğitim sağlayıcıları aşağıdaki süreçlerle ilgilenirler:  Bireyin öğrenim akdi  Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi  Kredilerin kazanılması  Geçerli Kılma  Transfer  Tanıma  …  Bireyin öğrenim akdi  Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi  Kredilerin kazanılması  Geçerli Kılma  Transfer  Tanıma …… 50

ECVET yol haritası 51

ECVET: takvimi  İştişare sürecinin lansmanı (Kasım Mart 2007)*  Almanya Konferansı Haziran 2007  Nihai teklifin hazırlanması  Benimseme süreci  Üye ülkelerde uygulama  İştişare sürecinin lansmanı (Kasım Mart 2007)*  Almanya Konferansı Haziran 2007  Nihai teklifin hazırlanması  Benimseme süreci  Üye ülkelerde uygulama 52 *Danışmanlık belgesine aşağıdaki linkten ulaşılabilir:

Ek slaytlar 53

Avrupa’da ECVET ile milletlerüstü kredi transferi A Ulusal Kredi sistemi B Ulusal ve sektörel kredi sistemi C Birden fazla ulusal kredi sistemi E Kredi sisteminin olmaması G Yaygın ve sarmal eğitim için kredi sistemi F Uluslararası sektörel kredi sistemi ECVET D Puanlı/puansız kredi sistemi H … ………… 54

ECVET öğrenme çıktıları transfer süreci: sistem Öğrenme süreci A’da, Yetkili kurum yada kuruluş A Öğrenim süreci B’de, Yetkili kurum yada kuruluş B  Bireyin öğrenim çıktılarını değerlendirir  Öğrenme çıktılarının kazanılacak yeterliliğin birimi olarak tanınması  Birey kredi kazanır, Bu krediler şu şekilde kaydedilir…  Birey tarafından kazanılan ve transfer edilen kredilerin onaylanması transkript 55

ECVET öğrenim çıktıları transfer süreci: birey Öğrenim çevresi A’da,Öğrenim çevresi B’de,  Birey öğrenme çıktıları kazanır  Bu öğrenme çıktıları değerlendirilir  Öğrenme çıktıları kazanılacak yeterliliğin bir parçası olarak tanınır  Kredilendirilir. Bu krediler şu şekilde kaydedilir…  Krediler transfer edilir ve onaylanır Transkript 56

ECVET,ayrıca, diğer hareketlilik türleri için kullanılır 57

Bay X yeni öğrenme çıktılarını kazanılacak yeterliliğe eklenmek üzere transfer etmek istiyor Tecrübeler ile edinilecek öğrenme çıktıları Örgün eğitim çevresi « İşte » Öğrenme çevresi 58