Bölüm 11 İletişim.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
Advertisements

T.C SAĞLIK BAKANLIĞI ÇAYELİ DEVLET HASTANESİ HASTA HAKLARI BİRİMİ
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
Halkla İlişkiler Sıtkı ASLANHAN.
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
Etkili İnsanların 7 Alışkanlığı
ETKİLİ İNSANLARIN TEMEL ALIŞKANLIKLARI
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
İLETİŞİMİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER:
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
İ.Ü.İstanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
Hafta 7 –SÖZSÜZ İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ
Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc UNİTE 5 Dinleme ve Cevap verme 1.
İLETİŞİM BECERİLERİ fEyZA eRKAN.
İLETİŞİM.
DİNLEME.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İletişim Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime
İLETİŞİM ENGELLERİ.
İLETİŞİM TEKNİKLERİ EĞİTİMİ
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
İLETİŞİM SORUNLARI.
İletişimde Süreç Yaklaşımı
İLETİŞİM.
Hasta Memnuniyeti-İletişim
Empati – Sempati Empatik Dinleme MDBS 116 KİŞLERARASI İLETİŞİM
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
İletişim Sanatı 1.
Sözlükte "iletişim" ne demek?
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
İletişim ve Empati.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
HOŞGELDİNİZ.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
CAN KULAĞI Ramazan Bayraktar.
DİNLEME TÜRLERİ VE ETKİN DİNLEME
Empati – Sempati Empatik Dinleme MDBS 116 KİŞLERARASI İLETİŞİM
ŞSG Y.B.O Rehberlik Servisi
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ETKİLİ İLETİŞİM.
SINAV KAYGISI.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
1 Sağlık SlaytlarıSağlık Slaytları Sağlık Slaytları
İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ.
Sosyal Bilgiler İletişim
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
En uzak mesafe ne Afrika’dır
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
İletişim Katılanların bilgi/semboller üreterek birbirlerine ilettikleri ve bu iletileri anlayıp yorumladıkları süreçtir. Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma.
OLUMLU DÜŞÜNCE NEDİR? Hayatın her alanında, bizi her konuda etkileyen aslında bizim olaylara nasıl baktığımızdır. Şunu unutmamak gerekir ki; meydana.
İLETİŞİM.
ÖĞR.GÖR. ALİ OSMAN GÖKCAN
TERAPİSTİN ROLÜ Prof Dr Süheyla ÜNAL.
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Gökçe Erinç Büyükşengür
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
İLETİŞİMİN TEMEL BECERİLERİ
Gaziantep/ Nizip Cumhuriyet İlkokulu
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

Bölüm 11 İletişim

İletişimde En Etkin 3 Konu % 60 beden dili % 30 ses tonu %10 sözcükler Beden dili ile önemli mesajlar elde edilmektedir. İlk izlenim, imaj büyük ölçüde beden dilinin etkisiyle ilk 30 saniye içinde oluşmakta ve kolay kolay DEĞİŞMEMEKTEDİR.

BEDEN DİLİ VE YANSITILAN MESAJLAR Öne doğru eğilen vücut biçimi yansıtılan mesaj:  ısrarcılık, konuya yoğun dikkat ve ilgi  Kalkık omuzlar, göğüs dışarıda, çene önde ve yansıtılan mesaj:    saldırganlık, gerginlik  Omuzlar aşağıda, geri-ye doğru yaslanma ile yansıtılan mesaj:   rahatlık, konuya ilgisizlik 

BEDEN DİLİ VE YANSITILAN MESAJLAR Başın yukarıya doğru durması; üstünlük    Aşağıya doğru olması; uysallık    Boyun eğme, konuşan kişiye doğru yönelme; ilgi, anlaşma     İletişimde bulunduğunuz kişiden başka yana döndüğünde ; anlaşmazlık  Başın yana eğilmesi; konuya ilgi duyması veya size kur yapması

İletişimin Yönü Yukarı Aşağı Yana

Kişiler arası iletişim Sözlü Hızlı, geribildirim Çarpıtma Yazılı İletişim Belge Zaman, geribildirim olmaması Sözsüz Gözelmle duyguların daha iyi anlaşılması Yanlış anlaşılma

Nonverbal Communication Vücut hareketleri Vurgular Yüz ifadesi Fiziksel mesafe

Kendimiz hakkında Bildiğimiz Bilmediğimiz Bilinen Bilinmeyen 2 1 3 4 Açık Bölge Kör Bölge Gizli Bölge ? Bölge Kendimizle ilgili

Kendimiz hakkında Bildiğimiz Bilmediğimiz 1 2 Bilinen Sor Kör Bölge Açık Bölge Kendimizle ilgili Gizli Bölge ? Bölge Bilinmeyen 3 4

Kendimiz hakkında Bildiğimiz Bilmediğimiz 1 2 Bilinen Sor Kör Bölge Açık Bölge Anlat Kendimizle ilgili Bilinmeyen Gizli Bölge ? Bölge 3 4

İLETİŞİM SÜRECİ KANAL Gürültü Kaynak Alıcı Geri Besleme Kodlama Kod Açma KANAL MESAJ

İLETİŞİMİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER ÇEVRE ŞARTLARI KİŞİNİN O ANKİ RUHSAL DURUMU KARŞINIZDAKİ İNSANLA/İNSANLARLA, ETKİLEŞİMİMİZ VE ONLARIN KİŞİLİK YAPISI DÜŞÜNCE VE İNANÇ SİSTEMİMİZ ÖĞRENMİŞ OLDUĞUMUZ İLETİŞİM MODELİ

Klasik: “Sıraya geç kardeşim.” Neoklasik: “Şeker kardeşim sıraya geçiver.” Realist: “Sıra var.” Sürrealist (gerçek üstü): “Sallandıracaksın bunlardan iki tanesini Kızılay’da, bak bi daha yapıyorlar mı?” Romantik: “Beyefendi galiba sırayı görmediniz.” Naturalist: “Sırana geç.” Modern: “Efendim insanımız eğitimsiz. Halbuki Avrupa’da….” Post-modern: “Sıraya geç lan ayı!”

Mutabakatçı: “Acelesi olmasa öne geçmezdi; üzmeyin garibi.” Devrimci: “Alt yapı sorunları çözülmeden halkımız sıraya geçmez.” Kaderci: “Bırakın geçsin ya. İki dakika fazla beklesek kıyamet mi kopar? Kısmetse hepimizin işi görülür.”

Felsefeci (septik/kuşkucu): “ön ve arka kavramları izafidir Felsefeci (septik/kuşkucu): “ön ve arka kavramları izafidir. O tarafın ön taraf olduğuna kim karar verdi? Öne geçtiğini zanneden, aslında arkaya geçmiş olabilir.” Kötümser varoluşçu: “Herkes bir gün ölecek. Onurlu bir şekilde bekleyin o adam da ölecek.” İyimser varoluşçu: “Sıkmayın canınızı; şu anın tadını çıkarmaya çalışın. Bakın ne güzel hayattasınız ve önünüze geçiyorlar.” Hümanist: “İnsanlık bir bütündür. Birimiz hepimiz için; hepimiz birimiz için. Birimiz öne geçince aslında hepimiz öne geçmiş oluyoruz.”

Empatik Dinleme İçin; Mesaj ileten kişinin söylediklerini; Kendimizi onun yerine koyarak Davranış ve sözlerimizle tasdik ederek Duygu ve düşüncelerimizi aktararak Eleştirici ve yargılayıcı ifadelerden kaçınarak Kendi kelimelerimizle özetleme yaparak dinlemeliyiz.

Etkili İnsanların 7 Alışkanlığı Stephen R. COVEY 1.Alışkanlık: Proaktif Ol 2.Alışkanlık: Sonunu Düşünerek İşe Başla 3.Alışkanlık: Önemli İşlere Öncelik Ver 4.Alışkanlık: Kazan/ Kazan Diye Düşün 5.Alışkanlık: Önce Anlamaya Çalış, Sonra Anlaşılmaya 6.Alışkanlık: Sinerji Yarat 7.Alışkanlık: Baltayı Bile

Proaktif Ol İnsan olarak, kendi yaşamlarımızdan sorumluyuz. Yaşamlarımız bir koşullandırma ve koşullar işleviyse, bunun nedeni, bilinçli bir kararla ya da ihmal sonucu kendi denetimimizi bu etkenlere teslim etmeyi seçmiş olmamızdır. Bu tür bir seçim yaptığımızda reaktif (tepkisel) oluruz. Reaktif insanlar toplumsal çevrelerinden etkilenirler. İnisiyatifi Ele Almak İlgi Alanı / Etki Alanı

İlgi alanı İlgi alanı Etki alanı

İlgi alanı İlgi alanı Etki alanı

Sonunu Düşünerek İşe Başla Sonunu düşünerek işe başlamak, varacağınız yeri iyice belirleyerek başlamak demektir. Bizim için nelerin çok önemli olduğunu bilmeliyiz. Boş zaferler kazanmak için çaba sarf edilmemeli. Eğer merdiven doğru duvara dayanmamışsa attığımız her adım bizi yanlış bir yere doğru hızla götürür.

Önemli İşlere Öncelik Ver 2. alışkanlık bize gerçekten nelerin önemli olduğunu gösterir. 3. alışkanlık ise gerçekten önemli olanın öncelik kazanmasıdır. 1 Krizler Son tarihli projeler 2 Önlem alma Bakım İlişki geliştirme 3 Bazı telefon çağrıları Bazı e-postalar 4 Bazı telefon görüşmeleri Zaman geçirmek için yapılan şeyler Önemli Acil Acil olmayan Önemsiz

Kazan/ Kazan Diye Düşün Başkalarıyla ilgili ilişkilerimizde insana özgü eşsiz yetilerin, özbilinç, hayal gücü, vicdan ve özgür irade her birinin kullanılmasını gerektirir. Yani karşılıklı öğrenme, karşılıklı etkileme ve karşılıklı yararları içerir. Kazan / Kazan ilkesi bütün ilişkilerimizde başarının temelini oluşturur. Kazan/kazan Kazan/kaybet Kaybet/kazan Kaybet/kaybet

Önce Anlamaya Çalış, Sonra Anlaşılmaya Biri konuşurken dört düzeyde dinleriz; umursamıyor, aslında onu dinlemiyor olabiliriz. Yada dinliyormuş gibi yaparız. Seçerek dinliyor, konuşmanın sadece belirli bölümlerini duyuyor olabiliriz. Dikkatle dinliyor, ilgi gösterip enerjimizi söylenen sözlere yöneltiyor olabiliriz.Ama pek azımız beşinci düzeyi; empati dinlemeyi yani kendisini karşısındakinin yerine koyarak dinlemeyi deneriz. Sözcükler mi söyleyiş tarzı veya kimin söylediği mi önemli?

Empatik İletişim Sorgulama “Bu konudan daha fazla bahsedebilir misin?" “Bu sana neyi düşündürüyor?" “Bundan dolayı ne hissettin?" Açıklayıcı sorular “Yani şunu mu söylüyorsun ..." “Şu konuyu açabilir misin ..." “Doğru mu anlıyorum ..." Cevaplar “Bana ... gibi geliyor" “Herhalde ... olmalı " “Bundan dolayı ... mı hissediyorsun?"

Sinerji Yarat Bir bütün parçalarının toplamlarından daha büyük olması demektir. İki tahta parçasını bir araya koyduğumuz zaman, ayrı ayrı taşıyabilecekleri ağırlıktan daha fazlasını kaldırır.Bu bir sinerjidir. Sinerjinin özü farklılıklara değer vermektir. Onlara saygı göstermek güçlü yanları üzerine inşa etmek, zayıf yanlarını telafi etmektir.

Baltayı Bile Baltayı bile kendi kendimizi korumak ve geliştirmektir. Doğamızın dört boyutunu fiziksel, ruhsal, zihinsel ve sosyal yani duygusal olarak yenilemektir. Çok çalışmak değil – etkili çalışmak Verimlilik