Devinişsel Hedeflerin Sınıflandırılması

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Advertisements

Bilimsel Yöntem ve Bilimsel Araştırma Türleri
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
ÇEP KODLAMALARI VE BECERİ DÜZEYLERİ f. s. gurel. ÇEP KODLAMALARI-B B BİGLİ SAHİBİDİRGÖZ ÖNÜNE ALIR RİSKLERİNİ BELİRLER SEMPTOMLARINI BELİRLER BULGULARINI.
Temel Kavramlar ve İlkeler
Öğretim Etkinlikleri Modeli
EĞİTİM PROGRAMININ ÖĞELERİ
PROGRAM HEDEFLERİN BELİRLENMESİ ve YAZIMI
Eğitimde Program Geliştirme Hedef
Eğitim ve Öğretim Kavramları
Öğretim Hedeflerinin Sınıflandırılması
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
DEVİNİŞSEL (MOTORİK) TAKSONOMİLER
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Basamaklı Öğretim Modeli (Layered Curriculum Model)
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öykü Tabanlı Öğretim The Storyline Method
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Program Geliştirmede Hedef
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Fiziksel ve sosyal-duygusal gelişim
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
DEVİNİŞSEL (MOTORİK) TAKSONOMİLER
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Buruner’in Bilişsel Gelişim Kuramı
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
HEDEF TAKSONOMİLERİ Oktay YILMAZ. 2 İnsan Eğitim TOPLUM İstendik özellikli İstendik Toplum insanlar.
DEVİNİŞSEL (MOTORİK) TAKSONOMİLER
Eğitimde Program Geliştirme
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
ÜNİTE 9: DUYUŞSAL VE PSİKOMOTOR HEDEFLER
Sayısal Öyküleştirme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE DRAMANIN ÖNEMİ
HEDEF TAKSONOMİLERİ AHMET TEVFİK KARAASLAN. İnsan Eğitim TOPLUM İstendik özellikli İstendik Toplum insanlar.
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Rehberlik kavramından ne anlıyorsunuz?
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Probleme Dayalı Öğrenme
PERŞEMBE MESLEKİ TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Probleme Dayalı Öğrenme
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
Kavram Karikatürleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
RAKAM NEDİR? Rakamlar sayı sembolleridir. Her rakam bir miktarı, yani verilmek istenilen nesnenin ne kadar olduğunu belirtir.
EĞİTİMİN HEDEFLERİ KONUSUNDA TAKSONOMİK YAKLAŞIMLAR
HAREKET EĞİTİMİ Temel hareket becerileri ve
Üç Alanda Değerlendirme
Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretimin Planlanması
Duyuşsal Alan.
BE BEP NEDİR ?.
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 1. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Sunum transkripti:

Devinişsel Hedeflerin Sınıflandırılması Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

Devinişsel hedefler, zihin kas koordnasyonunu gerektiren hedeflerdir.

Devinişsel hedeflere psikomotor hedefler dendiği de olmaktadır.

Yapma, tutma, kurma, koyma, oluşturma gibi eylem ifadeleri içeren devinişsel hedeflere az ya da çok hemen hemen tüm disiplinlerde rastlanmaktadır.

Örneğin kalem tutma, harita çizme gibi beceriler devinişsel boyutları baskın olan becerilerdir.

Devinişsel alan hedeflerinin sınıflandırılmasıyla ilgili Guilford, Simpson, Harrow, Sönmez gibi çeşitli taksonomiler geliştirilmiştir.

Veysel Sönmez tarafından çeşitli taksonomiler incelenerek oluşturulan ve Simpson’un taksonomisini andıran devinişsel hedefler taksonomisi kabul görmüş taksonomilerden biridir.

Sönmez’in taksonomisi şu şekildedir: Uyarılma Kılavuz denetiminde yapma Beceri haline getirme Duruma Uydurma Yaratma

Uyarılma Bu aşamada doğru becerinin nasıl yapıldığı dikkatlice izlenir ve sonra davranışı yapmak için vücudu hazır konuma getirilir. Uyarılma aşamasında öğrenene örneğin şut atma hareketleri gösterilerek farkındalık kazanması sağlanır.

Kılavuz denetiminde yapma Bu aşamada öğrenen kılavuz eşliğinde davranışı gerçekleştirir ve davranışı kendi kendine yapılabilecek seviyeye gelir. Bu aşamada öğrenen rehber eşliğine şut atmaya başlar ve kendi kendine şut atabilecek seviyeye gelir.

Beceri haline getirme Bu aşamada hareket düzenli, verimli, en az zaman ve enerji harcanarak yapılmaya başlanır. Örneğin bu aşamada öğrenen istenilen nitelikte şut atmaya başlar.

Duruma Uydurma Bu aşamada öğrenen karşılaştığı problem durumlarına uygun olarak kazandığı davranış üzerinde değişiklik yapabilir. Bu aşamada öğrenen özel koşullar altında şut atabilir. Örneğin savunma oyuncularını geçerek şut atabilir.

Yaratma Bu aşamada öğrenen yeni motor hareketler ortaya koyar Yaratma Bu aşamada öğrenen yeni motor hareketler ortaya koyar. Şut atma hareketiyle ilgili yaratma aşamasındaki örnek bir hedef bireyin kendine özgü bir şut atma biçimi geliştirmesidir.