PROGRAMLI ÇALIŞMA VE ÇALIŞMA PROGRAMI HAZIRLANMASI HAZIRLAYAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN RAMAZAN YILDIRIM
PSİKOLOJİK DANIŞMAN RAMAZAN YILDIRIM HAZIRLAYAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN RAMAZAN YILDIRIM
Ders başarısızlığı, zekâ seviyesinin düşüklüğünden değil ders çalışma yöntem ve tekniklerinin bilinmemesinden, programlı çalışılmamasından kaynaklanmaktadır.
DERS ÇALIŞMA PROGRAMININ STANDART BİR ÖLÇÜSÜ YOKTUR DERS ÇALIŞMA PROGRAMININ STANDART BİR ÖLÇÜSÜ YOKTUR. PROGRAM, ÖĞRENCİDEN ÖĞRENCİYE DEĞİŞMEKTEDİR.
İLK OLARAK! HER ÖĞRENCİ, DİKKAT SÜRESİNİ TESPİT ETMEKLE İŞE BAŞLAMALIDIR.
DİKKAT SÜRESİ, KİŞİDEN KİŞİYE DEĞİŞEBİLECEĞİ GİBİ, KİŞİNİN BELLİ DÖNEMLERİNDE ARTABİLİR VEYA AZALABİLİR.
DİKKATİN ARTMASI VEYA AZALMASINDA; - YORGUNLUK - AÇLIK - STRES - UYKUSUZLUK - KİŞİSEL-SOSYAL SORUNLAR ETKİLİ OLMAKTADIR.
Her öğrenci dikkat süresini kendi belirleyebilir Her öğrenci dikkat süresini kendi belirleyebilir. Bunun için; derse başladığı süreyi tespit edip, bu süreden itibaren, yorulduğunu, ilgisinin dağıldığını fark ettiği anı belirleyerek, aradaki farkı bulmaktır.
Bu denemeyi 4-5 defa tekrarladıktan sonra çıkan sürelerin ortalaması alındığında öğrencinin ortalama dikkat süresi tespit edilmiş olur.
YAKLAŞIK OLARAK BİR KİŞİNİN DİKKAT SÜRESİ 10-15 DAKİKA, NORMAL DİKKAT SÜRESİ 30-40 DAKİKA ARASINDA DEĞİŞMEKTEDİR.
Öğrenci, dikkatinin dağıldığını tespit ettiği o sürenin sonunda kendisini dinlendirecek bir hobiyle ilgilenebilir. 15-20 dakikalık dinlenme molalarından sonra tekrar derse başlamalıdır.
Öğrencinin bu yöntemle evde 2 veya 3 saat çalışması yeterli olmaktadır Öğrencinin bu yöntemle evde 2 veya 3 saat çalışması yeterli olmaktadır. ÇOK ÇALIŞMAK değil, ETKİLİ ÇALIŞMAK başarının ön şartıdır.
YORGUNLUK, AÇLIK, SUSUZLUK, SİNİRLİLİK, UYKUSUZLUK gibi etmenler dikkat süresini azaltacağından, ders çalışma zamanları iyi seçilerek, günün en sakin, en dingin zamanlarında yapılmalıdır.
EN İYİ ÖĞRENME UYKUDAN 2 SAAT ÖNCE YAPILAN ÇALIŞMA İLE MÜMKÜNDÜR.
YOĞUN ZİHİN FAALİYETİ GEREKTİREN DERSLER ARKA ARKAYA ÇALIŞILMAMALIDIR YOĞUN ZİHİN FAALİYETİ GEREKTİREN DERSLER ARKA ARKAYA ÇALIŞILMAMALIDIR. BU DURUM ZİHNİ OLDUĞUNDAN FAZLA YORAR.
MATEMATİK, FİZİK, KİMYA gibi yoğun zihin faaliyeti isteyen bir dersten sonra, kısmen daha hafif ve dinlendirici olan EDEBİYAT, MÜZİK, TARİH, COĞRAFYA gibi sözel derslerin çalışılması daha uygundur.
BÜTÜN BU BİLGİLER IŞIĞINDA ÖĞRENCİ, DERS PROGRAMINDA BULUNAN DERSLERİ KENDİNE GÖRE DÜZENLEYİP, SIRALI VE GÜNLÜK OLARAK ÇALIŞTIĞI TAKTİRDE BAŞARI DÜZEYİ ARTACAKTIR.