PROGRAMLI ÇALIŞMA VE ÇALIŞMA PROGRAMI HAZIRLANMASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BAŞARI İÇİN ETKİN ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Advertisements

SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
EDİRNE İLHAMİ ERTEM ANADOLU LİSESİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
BAŞARININ ANAHTARI
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA.
PROGRAMLI ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VE DİKKAT SÜRESİ
3D DEFTER VE SES.
YGS & LYS İPUÇLARI.
Verimli Ders Çalışma.
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
DERSLERİNİZDE NASIL BAŞARILI OLABİLİRSİNİZ ?
HIZLI DOĞRU EKONOMİK ÇÖZÜMLER İÇİN…
LİSE 1. SINIF (9. SINIF) ORTAK ALAN.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Pedagog- Psikolojik Danışman
Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?
DERS ÇALIŞMA VE BAŞARI.
BUGÜN NELERDEN BAHSEDECEĞİZ?
SINIF GEÇME.
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
ZAMANI VERİMLİ KULLANMA
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
OKUL BAŞARISINI ARTIRMADA VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
Sınıf Geçme Yönetmeliği
ZEKA , BAŞARI VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA
ETKİLİ DERS ÇALIŞMAK.
SINIF GEÇME BİR DERSİN DÖNEM PUANI; a) Sınavlardan alınan puanların,
MEB ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ İLE İLGİLİ AÇIKLAMALAR
HANGİ ALAN-HANGİ MESLEK?
YILDIRIM BEYAZIT İMKB TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 1.DÖNEM DERS BAŞARI ANALİZLERİ.
HAYRULLAH KEFOĞLU ANADOLU LİSESİ
ayrı soru kitapçıkları ve ayrı süreler Matematik ve Geometri testleri için ayrı soru kitapçıkları ve ayrı süreler verilecek. Cevap kağıdı iki test için.
* Okulun amacı; öğrencilerin ilgi, yetenek ve başarılarına göre yüksek öğretim programlarına hazırlanmalarını, yabancı dili, dünyadaki bilimsel ve teknolojik.
GÜVERCİNLİK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA MUĞLA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
BAŞARININ ALTIN KURALLARI
Hayat Biçimini Seçmektir
Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri 1 VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Hazırlayan ve sunan : Uzm.Psk.Dan. Yusuf URHAN.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA Çiftlik sahibi olmayı hayal eden genç bir adam bir çiftlik satın alır. Çiftliği satın aldıktan sonra yeterli.
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
SINIF GEÇME VE SINAV YÖNETMELİĞİ. PUAN Ortaöğretimde Sınav, ödev, projeler ve uygulamalar, 100 tam puan üzerinden değerlendirilmektedir. Ortaöğretimde.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
SINIF GEÇME VE DERS SEÇİMİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
ALAN SEÇİMİ ÇALIŞMALARI Öğretmen görüşlerinin alınması Öğrenci sınav notlarının değerlendirilmesi Öğrencinin ilgilerinin göz önünde bulundurulması 10.Sınıf.
ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ (ÖSYS) 1. AŞAMA2. AŞAMA YGS LYS.
Verimli Ders Çalışma Semineri
PROGRAMLI ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VE DİKKAT SÜRESİ
ALAN – DERS SEÇİMİ.
PROGRAMLI ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VE DİKKAT SÜRESİ
DERS ÇALIŞMA VE BAŞARI.
Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI(YKS)
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
Sunum transkripti:

PROGRAMLI ÇALIŞMA VE ÇALIŞMA PROGRAMI HAZIRLANMASI HAZIRLAYAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN RAMAZAN YILDIRIM

PSİKOLOJİK DANIŞMAN RAMAZAN YILDIRIM HAZIRLAYAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN RAMAZAN YILDIRIM

Ders başarısızlığı, zekâ seviyesinin düşüklüğünden değil ders çalışma yöntem ve tekniklerinin bilinmemesinden, programlı çalışılmamasından kaynaklanmaktadır.

DERS ÇALIŞMA PROGRAMININ STANDART BİR ÖLÇÜSÜ YOKTUR DERS ÇALIŞMA PROGRAMININ STANDART BİR ÖLÇÜSÜ YOKTUR. PROGRAM, ÖĞRENCİDEN ÖĞRENCİYE DEĞİŞMEKTEDİR.

İLK OLARAK! HER ÖĞRENCİ, DİKKAT SÜRESİNİ TESPİT ETMEKLE İŞE BAŞLAMALIDIR.

DİKKAT SÜRESİ, KİŞİDEN KİŞİYE DEĞİŞEBİLECEĞİ GİBİ, KİŞİNİN BELLİ DÖNEMLERİNDE ARTABİLİR VEYA AZALABİLİR.

DİKKATİN ARTMASI VEYA AZALMASINDA; - YORGUNLUK - AÇLIK - STRES - UYKUSUZLUK - KİŞİSEL-SOSYAL SORUNLAR ETKİLİ OLMAKTADIR.

Her öğrenci dikkat süresini kendi belirleyebilir Her öğrenci dikkat süresini kendi belirleyebilir. Bunun için; derse başladığı süreyi tespit edip, bu süreden itibaren, yorulduğunu, ilgisinin dağıldığını fark ettiği anı belirleyerek, aradaki farkı bulmaktır.

Bu denemeyi 4-5 defa tekrarladıktan sonra çıkan sürelerin ortalaması alındığında öğrencinin ortalama dikkat süresi tespit edilmiş olur.

YAKLAŞIK OLARAK BİR KİŞİNİN DİKKAT SÜRESİ 10-15 DAKİKA, NORMAL DİKKAT SÜRESİ 30-40 DAKİKA ARASINDA DEĞİŞMEKTEDİR.

Öğrenci, dikkatinin dağıldığını tespit ettiği o sürenin sonunda kendisini dinlendirecek bir hobiyle ilgilenebilir. 15-20 dakikalık dinlenme molalarından sonra tekrar derse başlamalıdır.

Öğrencinin bu yöntemle evde 2 veya 3 saat çalışması yeterli olmaktadır Öğrencinin bu yöntemle evde 2 veya 3 saat çalışması yeterli olmaktadır. ÇOK ÇALIŞMAK değil, ETKİLİ ÇALIŞMAK başarının ön şartıdır.

YORGUNLUK, AÇLIK, SUSUZLUK, SİNİRLİLİK, UYKUSUZLUK gibi etmenler dikkat süresini azaltacağından, ders çalışma zamanları iyi seçilerek, günün en sakin, en dingin zamanlarında yapılmalıdır.

EN İYİ ÖĞRENME UYKUDAN 2 SAAT ÖNCE YAPILAN ÇALIŞMA İLE MÜMKÜNDÜR.

YOĞUN ZİHİN FAALİYETİ GEREKTİREN DERSLER ARKA ARKAYA ÇALIŞILMAMALIDIR YOĞUN ZİHİN FAALİYETİ GEREKTİREN DERSLER ARKA ARKAYA ÇALIŞILMAMALIDIR. BU DURUM ZİHNİ OLDUĞUNDAN FAZLA YORAR.

MATEMATİK, FİZİK, KİMYA gibi yoğun zihin faaliyeti isteyen bir dersten sonra, kısmen daha hafif ve dinlendirici olan EDEBİYAT, MÜZİK, TARİH, COĞRAFYA gibi sözel derslerin çalışılması daha uygundur.

BÜTÜN BU BİLGİLER IŞIĞINDA ÖĞRENCİ, DERS PROGRAMINDA BULUNAN DERSLERİ KENDİNE GÖRE DÜZENLEYİP, SIRALI VE GÜNLÜK OLARAK ÇALIŞTIĞI TAKTİRDE BAŞARI DÜZEYİ ARTACAKTIR.