Lojistik Stratejisinde Tedarik

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Lojistik Yönetimi Ders – V
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
Ekonomik Sipariş Miktarı ‘ESM’
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
LOJİSTİK BİLGİ SİSTEMLERİ
ELEKTRONİK TİCARET VE LOJİSTİK HİZMETLERİ
Tedarikçi Seçme Politikaları
GÜNDEM Tedarik Zinciri (TZ) Nedir? Neden TZ? TZ süreci ve Elemanları
Proje yönetiminde başarının yeni formülü. Daha başarılı projeler Daha ekonomik çözümler Daha özelleşmiş hizmetler için… Neden ?
Bütünleşik Dökümhane Çözümü
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
Tedarikçi Tarafından Yönetilen Stoklar (TYS)
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
Top Management Program in Logistics & Supply Chain Management (TMPLSM) Üretim ve Operasyon Yönetimi 5: Kapasite.
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
Lojistik Yönetimi Ders – I
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Tedarik Zinciri Entegrasyonu Teşebbüsleri Satınalma ve Tedarikçi İlişkileri Yönetimi Türk Lojistik Enstitüsü Latin Amerika Lojistik Merkezi Lojistik.
3. HAFTA KONULARI TEST VE BİLGİ SORULARI. TEST SORULARI ##1 Ekonomik değeri olan atıl kaynaklara ne denir A)Satış B)Alacak C)Para D)Stok E)Işletme kaynağı.
Müşteri Hizmetleri/ Karşılama Oranı Planlaması
“Stok Taşıma Maliyetinin” Ölçülmesi
İlaç Üretiminde Tedarik Zinciri Yönetimi
Yeni Pazarlama Teknikleri
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Örn: Dönen varlıkları: 40 TL
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
E- Lojistik nedir E-lojistik adından da anlaşılacağı gibi elektronik tabanlı lojistiktir. Bir başka ifadeyle; lojistik süreçlerin gerçekleştirilmesinde.
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
Strategic Business Planning for Commercial Producers
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
Lojistik Bilgi Sistemleri Lojistik Organizasyonu
Tedarik Zinciri Yönetimi
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
Pi Magic — İş Uygulamaları Yatay Çözümler Endüstri Çözümleri Yönetim.
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
STOK YÖNETİMİ Mba Operasyon yönetimi
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
VARLIKLARIN YÖNETİMİ ÖRNEK SORULAR
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
LOJİSTİĞİN TARİHÇESİ , LOJİSTİK NEDİR?, LOJİSTİK YÖNETİMİ
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
Manufacturing Planning and Control – İmalat/Üretim Planlama ve Kontrol
Chapter 8 Vollmann, Berry, Whybark, Jacobs
Tıbbi Tedarik Zinciri Yönetiminde Dijitalleşme Vizyonu Ahmet Usta.
Modern Taşımacılık Yönetimi Yaklaşımları 3PL 4PL ŞEVVAL OLGAÇ.
TEDARİK ZİNCİRİ TASARIMI
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
Pazarlama Kontrolü ve Sosyal Sorumluluk
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ Tedarik Zinciri – Temel Kavramlar
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
Tedarik Zinciri Performans Ölçümü
SAP SE, merkezi Walldorf, Almanya'da bulunan, Avrupa'nın en büyük yazılım şirketidir.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
LOJİSTİK MALİYETLERİN YÖNETİMİ
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
TNT VİTRİNİ YÜKSEK TEKNOLOJİ ÜRETİCİSİ
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
MEHMET AKİF MTAL. ULAŞTIRMA HİZMETLERİ ALANI SUNUMU
Sunum transkripti:

Lojistik Stratejisinde Tedarik Satınalma ve Tedarikçi İlişkileri Yönetimi Türk Lojistik Enstitüsü Latin Amerika Lojistik Merkezi Lojistik Yönetim Serileri © Latin America Logistics Center, 2005

İstatistikler … “Satın alınan ürün ve hizmetler ortalama bir şirketin toplam maliyetinin %60’ını oluşturur. Demir çelik fabrikalarında bu rakam %75’e ; petrokimya endüstrisinde %90’a çıkar. Hizmet sektöründe bile bu rakam rahatlıkla %35’lere yükselir. Satın alma maliyetlerinin düşürülmesinin en alt çizgiden yukarı çıkmaya önemli etkileri vardır-%5’lik bir düşüş kar oranında %20’lik bir artış sağlayabilir.” — “A Smarter Way to Buy” Harvard Budines Review, June 2001

Lojistik Ana Planı Customer Service Lojistik Ana Planı; performansı sürekli değerlendirerek,süreçleri ve iç uygulamaları geliştirerek, altyapı ihtiyaçlarını belirleyerek ve organizasyonu süreçleri destekleme konusunda hazırlayarak Operasyon Yönetimini,Şirketin Stratejik Amaçlarıyla Senkronize eder © Latin America Logistics Center, 2005

Lojistik Stratejisinde Tedarik Customer Service Tedarik © Latin America Logistics Center, 2005

Tedarik Ana Planı Supply Make or Buy Suppliers Policy Integration Procurement Supply Chain Supply

Tedarik Yönetimi İkilemleri Optimal Tedarik Kaynaklarımız neler? Kaynaklarla ilişkileri nasıl yönetmeliyiz?

Tedarik Yönetimi İkilemleri Finansal Amaçlarımızı Karşılayan Tedarik Kaynakları nelerdir? BİZİM Müşterilerimizin Talep ettiği Hizmet Seviyesini hangi Kaynaklar Karşılıyor? Tedarik ve Stok Yönetim Maliyetlerini en aza indirgeyen Tedarik Kaynakları Kombinasyonu nedir? Stratejik Tedarik Kaynakları Kombinasyonu nedir? Tedarik Kaynaklarımı nasıl Değerlendirebilirim?

En iyi tasarruf olanaklarını Satınalma sunar Sources: CRPS, AT Kearney © Latin America Logistics Center, 2005

1. Tedarikte Kilit Performans Göstergeleri Maliyetler Satın alma Maliyetleri,Sipariş başı Satın alma Maliyetleri Verimlilik Adam-saat başı sipariş, Satın alma memuru tarafından SKU’lar Kalite Tedarikçi Karşılama Oranı Tedarikçi Memnuniyet İndeksi Mükemmel Sipariş %’si Tedarikçi Teslim Süresi Uyuşmazlıkları Cevap Süresi Sipariş Döngüsü Teslim edilmemiş Sipariş %’si

Tedarikte Farklılık Analizi Tedarik Süreçleri Üretim ve Satın almayı kapsar Her bir ürün için Şirket Üretim ve Satın alma arasında bir tercih yapmalıdır. İmal edilmiş Ürünler açısından Tedariğin Amacı Stok Hedeflerini karşılamak için etkin üretimi gerçekleştirmektir Satın alınan Ürünler açısından amaç Stok Hedeflerini karşılamak için etkin satın almayı gerçekleştirmektir

Tedarik Yönetimi Farklılık Analizi

Tedarik Zinciri Değerlendirmesi

2. Tedarikçi Sertifikasyon Programları Satın alınan Sipariş Karşılama Oranı Anlaşılır ve Güvenilir Bilgi # PO, ID Lines, Boxes, Batch, Exp. Date Otomatik Bilgi ASN´s, VMI, Status Reports Standart Paketleme Gelen Siparişlerin Saptanması Programlama & Zamanında Teslim Performansı

3. Bölümlenmiş Tedarikçi Politikaları Tedarikçi Grupları Müşteri Grupları Tedarikçi Entegrasyon Politikası Müşteri Hizmet Politikası

4. Ne Kadar Satın Almalıyız? EOQ Ekonomik Sipariş Miktarları EOQ Toplam Maliyett = Sipariş Maliyeti + Stok Taşıma Maliyeti Y-Axis Stok Taşıma Maliyetleri siparişin hacmine göre artar Sipariş Maliyetleri siparişin hacmine göre azalır Sipariş/seyir miktarı

Siparişleri Birleştirmek: Satınalma Gücünün Kaldıracı Merkezi Müzakere Tedarikçiler Fiyatlar ve Ödeme Koşulları Teslim Süreleri Merkezi olmayan Operasyon Merkezi Tedarikçi Sertifikasyonu Siparişin Lojistik Koşulları Tedarikçi Karşılama Oranı

5. Stratejik“Üretme ya da Satın alma” Kararı İmal etme Rekabet Avantajı Fikri Mülkiyet Bitmiş Ürün Tedarikçilerinin Azlığı Mevcut Altyapı Satın Alma? Tedarikçilerle yapılan Stratejik İttifaklar Pazarlama & Satış Rekabet Avantajı Serbest Teknoloji Ürünleri Zayıf Altyapı

Source: Cambridge Technology Partners 6. e-Satın alma Olanakları Sipariş Yönetimi Talep Tahmini İnteraktif Pazarlama Müşteri Hizmetleri Pazarlama & Satış Kalite Sistemleri Entegre Tahmin Stok Elektronik Satın alma Tedarik Zinciri Tedarikçiler Müşteriler Şirket Üretim Dağıtım Finans İnsan Kaynakları Extranet B2B Intranet B2E Extranet B2C Source: Cambridge Technology Partners

7. İç Tedarik Zinciri Değerlendirmesi

7. Dış Tedarik Zinciri Değerlendirmesi

8. Entegrasyon Teşebbüsleri (e. g 8. Entegrasyon Teşebbüsleri (e.g.VMI Tedarikçi tarafından Yönetilen Stok) Tedarikçi Müşteri Çevirmen Çevirmen 852 – Stok Aktivitesi Sipariş İşleme Planlama Sistemi Stok Tedarik Çevirmen Çevirmen 855 – Sipariş Kabul etme

9. Değer Zinciri Organizasyonu Son Tüketiciler Müşteriler Dağıtım Üretim Tedarikçiler Operasyonlar Operaciones Müşteri Hizmetleri Yöneticisi Materyal Yöneticisi Dağıtım Yöneticisi Trafik Sorumlusu Fabrika Müdürü Planlama Müdürü Değer Zinciri Operasyon Yöneticisi Müşteri Hizmetleri Planlama Yöneticisi için Stratejiler Strateji Estratégia Tedarik Zinciri Strtejik Planlama Yöneticisi

10. Tedarik Zinciri Bilgi Sistemleri Logility Planlama ÇözümleriTM Talep Zinciri PlanlamasıTM Tedarik Zinciri Kaynak Zinciri SeyyahıTM Talep Planlaması Stok Planlaması Olay Planlaması Yeniden Dolum Planlaması Üretim Planlaması Ulaşım Planlaması Fuente: Logility, Atlanta

Orta Amerika’daki 47 Şirketten cevaplar Tedarik Zinciri Entegrasyon Teşebbüsleri Yap veya Sipariş Değerlendir 1 Katma Değerli Analiz 1 Geleneksel olmayan Tedarikçi Ödeme Yöntemleri 1 Ürün Gereksinim Optimizasyonu 2 Merkezi Müzakere ve Satıalnayı Birleştirme 3 Koordineli Teslimatlar 3 Tedarikçilerle yapılan Stratejik İttifaklar 3 Orta Amerika’daki 47 Şirketten cevaplar Konsinye Stok 3 Müşteri Hizmet Alternatifleri 3 Sipariş Karşılama Politikaları 4 Satın alma Sipariş Statüsü 5 Tedarikçi tarafından Yönetilen Stok (TYSI) 6 Kritik bilgi Değişimi 7 Tedarikçi karşılama Oranı Değerlendirmesi 7 Satın alma Sürecinin Otomasyonu 9 Sürekli Yeniden Dolum Programları 11 Satın alma Sürecinin Yeniden Yapılandırılması 11 Tedarikçilerin Sertifikasyonu 16 5 10 15 20