PROGRAM GELIŞTIRME KURULU Bir program geliştirme kurulunda en azından şu üyeler bulunur: -Eğitim felsefecisi, -Eğitim sosyoloğu, Eğitim psikoloğu -Eğitim teknoloğu ve eğitim ekonomisti; -Konu alanı uzmanı, -Konu alanı öğretim elemanı-konu alanı öğretmeni; -Program geliştirmeci ve ölçme değerlendirmeci; -Konu alanı müfettişi.
Hedeflerin Belirlenmesi ve Öğretim Programının Öğeleri
UZAK HEDEFLER GENEL HEDEFLER ÖZEL HEDEFLER
Genel Hedef Örnekleri Okul Öncesi Eğitim İlköğretim Türkçe’yi doğru anlayabilme. Kendisinin ve yakınındaki insanların duygularını anlayabilme Türkçe’yi düzgün konuşabilme Kendi davranışlarını yönetebilme Türk olmaktan kıvanç duyma Atatürk’ü sevme İlköğretim Türkçe’yi etkili bir şekilde kullanabilme Doğru yargı ve karar verebilme Yurttaşlık görev ve sorumluluklarının farkında oluş. Beden ve ruh sağlığını koruyucu tedbirlere uyma. Demokrasi anlayışını özümsemiş olma Yeteneklerini deneyerek öğrenmiş olma
ÖZEL HEDEFLER Bilişsel Duyuşsal Psikomotor Bilgi Alma Uyarılma Kavrama Karşılıkta bulunma Kılavuz denetiminde yapma Uygulama Değer verme Beceri haline getirme Analiz Örgütleme Örüntü Sentez Nitelenme Yaratma Değerlendirme
ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME Değişik alanlarda öğrenilmiş davranışlar, birbirlerinden kopuk değildir. Tersine aralarında yatay ve dikey anlamlı ve sıkı bir ilişki vardır. Bu, biri olmadan diğeri olamaz anlamına gelebilir. ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME
ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME Hedef-Davranışlar Sonunda; Davranışsal amaçlar sonunda; Öğrenciden ne istenildiği açık olarak belirtilmiş olur, Öğretimin planlı yapılması sağlanmış olur (adım adım ilerleme), Ders sonucunun ölçülmesi ve değerlendirilmesi açık olur, Derse veya konuya uygun bir öğretim metodu seçilmesini sağlar, Öğretmen ve öğrenci açısından dersin akışını kolaylaştırır. ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME
Hedeflerin Öğrenci Davranışları Halinde Ifade Edilmesi Eğitim ve öğretimin genel ve özel hedeflerinin öğrencilerde görülecek davranışlar halinde ifade edilmesi uygun ölçme araçlarının geliştirilebilmesi, programın hedefinin anlaşılması ve bu hedeflerin gerçekleşip gerçekleşmediğinin değerlendirilmesi yönünden çok önemlidir. Öğrenciler ne gibi davranışlar gösterdiğinde programda saptanan hedeflerin, gerçekleşmiş olduğu varsayılacaktır. Eğitim ve öğretimin gerçek amacı öğretmenin öğrencileri bazı öğrenim faaliyetlerine sevketmesi değil, öğrencilerin davranışlarında istenilen davranış değişiklikleri meydana getirmektir.