PROGRAM GELIŞTIRME KURULU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Advertisements

E Ğ İ T İ M DENETİMİ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR Eğitim Denetimi-I.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
DÜZ ANLATIM - KONFERANS
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
GEZİ - GÖZLEM KULÜBÜ.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
 Bir sistemin amaçlarına yönelik olarak çalışma durumunun değerlendirilmesi, sistemin bütünlüğü ve sistemden çıkan ürün için önem taşır.  Sistemlerin.
PROGRAM GELİŞTİRMENİN PLANLANMASI
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
Psik.Dan.& Reh. Yusuf ŞARLAK
Psik.Dan.& Reh. Yusuf ŞARLAK
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
PROGRAM TASARIMI
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
ÜNİTE 5: PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
PROGRAM TASARISININ TEMEL ELEMANLARI: İÇERİK
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
9 - PERFORMANS ÖLÇÜLMESİ
20 - PSİKO-MOTOR DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
DEVİNİŞSEL (MOTORİK) TAKSONOMİLER
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
HEDEF TAKSONOMİLERİ AHMET TEVFİK KARAASLAN. İnsan Eğitim TOPLUM İstendik özellikli İstendik Toplum insanlar.
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
EĞİTİM PROGRAMININ TEMEL ÖZELLİKLERİ
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı yoluyla çocuklar, kendilerini tanıyarak değişen toplum yaşamına hazırlanmaktadır. Bu bölümde, Millî Eğitim.
DİĞER TUTUMLAR.
FEN ÖĞRETİMİNİN NİTELİĞİ VE AMAÇLARI
Öğretimde Planlama Geliştirme Hazırlayan Doç. Dr. Mustafa Akdağ Değerlendirme.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Eğitim Programı Nasıl Hazırlanır?
Futbol Eğitimi Serdar Samur,MBA,PhD. “ Başarının iki kuralı; oyunun kurallarını öğrenmek ve oyunu herkesten iyi oynamayı istemektir.” EINSTEIN EINSTEIN.
Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü Çocuk Gelişimi Programı
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
DEĞİŞİM İLE İLİGLİ TEMEL KAVRAMLAR
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Öğretimin Planlanması
Duyuşsal Alan.
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü
Öğretimde Planlama Geliştirme Hazırlayan Doç. Dr. Mustafa Akdağ Değerlendirme.
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 1. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Sunum transkripti:

PROGRAM GELIŞTIRME KURULU Bir program geliştirme kurulunda en azından şu üyeler bulunur: -Eğitim felsefecisi, -Eğitim sosyoloğu, Eğitim psikoloğu -Eğitim teknoloğu ve eğitim ekonomisti; -Konu alanı uzmanı, -Konu alanı öğretim elemanı-konu alanı öğretmeni; -Program geliştirmeci ve ölçme değerlendirmeci; -Konu alanı müfettişi.

Hedeflerin Belirlenmesi ve Öğretim Programının Öğeleri

UZAK HEDEFLER GENEL HEDEFLER ÖZEL HEDEFLER

Genel Hedef Örnekleri Okul Öncesi Eğitim İlköğretim Türkçe’yi doğru anlayabilme. Kendisinin ve yakınındaki insanların duygularını anlayabilme Türkçe’yi düzgün konuşabilme Kendi davranışlarını yönetebilme Türk olmaktan kıvanç duyma Atatürk’ü sevme İlköğretim Türkçe’yi etkili bir şekilde kullanabilme Doğru yargı ve karar verebilme Yurttaşlık görev ve sorumluluklarının farkında oluş. Beden ve ruh sağlığını koruyucu tedbirlere uyma. Demokrasi anlayışını özümsemiş olma Yeteneklerini deneyerek öğrenmiş olma

ÖZEL HEDEFLER Bilişsel Duyuşsal Psikomotor Bilgi Alma Uyarılma Kavrama Karşılıkta bulunma Kılavuz denetiminde yapma Uygulama Değer verme Beceri haline getirme Analiz Örgütleme Örüntü Sentez Nitelenme Yaratma Değerlendirme

ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME Değişik alanlarda öğrenilmiş davranışlar, birbirlerinden kopuk değildir. Tersine aralarında yatay ve dikey anlamlı ve sıkı bir ilişki vardır. Bu, biri olmadan diğeri olamaz anlamına gelebilir. ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME

ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME Hedef-Davranışlar Sonunda; Davranışsal amaçlar sonunda; Öğrenciden ne istenildiği açık olarak belirtilmiş olur, Öğretimin planlı yapılması sağlanmış olur (adım adım ilerleme), Ders sonucunun ölçülmesi ve değerlendirilmesi açık olur, Derse veya konuya uygun bir öğretim metodu seçilmesini sağlar, Öğretmen ve öğrenci açısından dersin akışını kolaylaştırır. ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME

Hedeflerin Öğrenci Davranışları Halinde Ifade Edilmesi Eğitim ve öğretimin genel ve özel hedeflerinin öğrencilerde görülecek davranışlar halinde ifade edilmesi uygun ölçme araçlarının geliştirilebilmesi, programın hedefinin anlaşılması ve bu hedeflerin gerçekleşip gerçekleşmediğinin değerlendirilmesi yönünden çok önemlidir. Öğrenciler ne gibi davranışlar gösterdiğinde programda saptanan hedeflerin, gerçekleşmiş olduğu varsayılacaktır. Eğitim ve öğretimin gerçek amacı öğretmenin öğrencileri bazı öğrenim faaliyetlerine sevketmesi değil, öğrencilerin davranışlarında istenilen davranış değişiklikleri meydana getirmektir.