 Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Advertisements

BİÇEM ETKİSİ (Modality Effect)
M.sağsan Yakın Doğu Üniversitesi Lefkoşa, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti capemetrorail.co.za web.jhu.edu.
Materyal Geliştirme Süreci-Aşamalar
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
UYGULAMALARININ KURAMSAL TEMELLERİ
Beyin Temelli ve Basamaklı Öğrenme S
Bilişsel Yük Araştırmalarının Öğretim Teknolojilerinde Kullanımı
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
Başlıca Öğrenme Stratejileri
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
A NALIZ EĞİTSEL YAZILIM GELİŞTİRME. A NALIZ İçeriğin Analizi Öğrenci Özelliklerinin Analizi Sınırlıkların Belirlenmesi Bütçe Oluşturulması Proje Planı.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
=>SÖZCÜKTE ANLAM<=
ÖĞRENME Yrd. Doç. Dr. Mukaddes Erdem H.Ü. Eğitim Fakültesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: SIRALAMA
=>SES BİLGİSİ
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
 Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.
Çoklu ortam mesajları hazırlanırken “zihin nasıl çalışır?” kavramı neden önemlidir ?
Çoklu Ortam Kuramları Embiya ÇELİK
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
TESTLER. 2 Değerlendirme  Öğretim sürecindeki değerlendirme basamağı etkili öğretim için vazgeçilmezdir.  Değerlendirme; Konunun ne düzeyde anlaşıldığını.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
=>SÖZCÜK TÜRLERİ<=
Boğaziçi Üniversitesi Web Site Tasarım Çalışması
Öğrenme -Öğretme Modelleri
=> SÖZCÜKTE ANLAM <=
UYGULAMALARININ KURAMSAL TEMELLERİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
Teste Başla Nasıl OynanırKonu Anlatımı. İnsanlar görsel ve işitsel bilgileri işlemek için iki ayrı kanalı kullanırlar. Bu kanallardan biri, metin ve seslendirilmiş.
ÇOKLU ORTAM TASARIM İLKELERİ
Abant İzzet Baysal ünİverSİtesİ EğİTİM FaKülTeSİ
RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNİ ÖĞRENMEYE NE DERSİN ?
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
HAZIRLAYANLAR: Nida GÖNÜLAL Seda BENLİ
HEDEF KİTLE Üniversite Öğrencileri
UZAKTAN ve AÇIK EĞİTİMDE ÜSTBİLİŞSEL ETKİNLİKLER
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
EĞİTİM DURUMLARI (ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ)
Bilişşsel Yük Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Y Y D Resmi Gör Sesi dinlemek için tıklayın. 1.
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ ZIYA GÜNEŞ – SAFA SEZEN – KEREM UZUN – Bilgisayar ve Ö ğ retim Teknolojileri Ö ğ retmenli.
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ ZIYA GÜNEŞ – SAFA SEZEN – KEREM UZUN – Bilgisayar ve Ö ğ retim Teknolojileri Ö ğ retmenli.
BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ. BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ.
NOT: Bu slayt üzerindeki resmi değiştirmek için resmi seçin ve silin. Ardından, kendi resminizi eklemek için yer tutucudaki Resimler simgesini tıklatın.
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
BRAİLLE YAZI SİSTEMİNDE KULLANILAN ARAÇ VE GEREÇLER
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
HEDEF KİTLE Üniversite Öğrencileri
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Öğretim Tasarımı Analiz.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Zeka Dr. Ege Akgün.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
BİREYSEL FARKLILIKLAR
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRENMEDE BİLİŞSEL YAKLAŞIM: BİLGİYİ İŞLEME MODELİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TEST.
Sunum transkripti:

 Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.

Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.

Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.

Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.

Çoklu Ortam Öğrenme Temelinde Bilişsel Kuram Uzun Süreli Bellek Çoklu Ortam Sunumu Duyusal Bellek Çalışan Bellek Sözel Model Sözcükler Kulaklar Sözcük Seçme Sesler Sözcük Düzenleme Bütünleştirme Var olan Bilgi Görsel Model Resimler Gözler İmaj Seçme İmajlar İmaj Düzenleme Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.

Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press. Değişkenler Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.

Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press. Değişkenler Devamlılığını sağlamak: Ağaçların ve yapıların üzerine çıkmak için yukarı doğru merdiven denildiğinde; aşağı doğru basamaklar halindeki merdiven resmini hatırlaması. İşlemek: Yukarı doğru basamaklar halindeki resmi işlemesi. Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.

Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.

Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.

Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.

Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.

Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press. Temel etki olarak bilgi (Knowledge as main effect) İyi tasarlanmış Tasarım bakımından zayıf Testteki doğru oranı Ön bilgisi fazla Ön bilgisi az Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.

Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press. telafi edici olarak bilgi İyi tasarlanmış Ön bilgisi fazla Tasarım bakımından zayıf Ön bilgisi az Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.

Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press. Geliştirici olarak bilgi İyi tasarlanmış Tasarım bakımından zayıf Ön bilgisi fazla Ön bilgisi az Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.

Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press. Uzun Süreli Bellek Çalışan Bellek Sözel Model Sesler Sözcük Düzenleme Bütünleştirme Var olan Bilgi Görsel Model İmajlar İmaj Düzenleme Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.

Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.

Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.

Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.

Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press. İyi tasarlanmış Tasarım bakımından zayıf Uzaysal yeteneği yüksek Uzaysal yeteneği düşük Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.

Uzaysal yetenek düzeyi düşük olan bireylerin hedeflenmesi İyi tasarlanmış u.y. yüksek Tasarım bakımından zayıf u.y. düşük Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.

Uzaysal yetenek düzeyi yüksek olan bireylerin hedeflenmesi İyi tasarlanmış bir çoklu ortamda uzaysal yeteneği yüksek düzeyde olan bireyler avantaj sağlar. Çoklu ortam tasarımının zayıflığı hem yüksek hem de düşük düzeyli bireyleri olumsuz etkiler. İyi tasarlanmış Tasarım bakımından zayıf Testteki doğru oranı U.Y. yüksek U.Y düşük Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.

Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.

Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.

Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.

Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.

Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.

Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.

Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.

Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.

Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.

Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press. Teşekkürler… Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.