Ayhan TOZER Telekomünikasyon Uzmanı Telekomünikasyon Sektöründe Tüketici Hakları ve Yeni Hizmetlerin Getirdiği Düzenleme İhtiyacının Değerlendirilmesi Ayhan TOZER Telekomünikasyon Uzmanı Habtekus 2008, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul
İçerik Giriş Telekomünikasyon Sektöründe Tüketici Hakları Tüketici Hakları Yönetmeliği Yeni Konular
Giriş Düzenleme Amacı: Tüketicilerin temel hizmetler için en az bir işletmeciye ulaşabilmesi, sunulan hizmetlerde alternatif işletmeciler arasından seçim yapabilme imkânı olması ve hizmetlere daha hızlı ve daha ucuza ulaşabilmesi ----------------------------------------------------------- Tüketici Hakları Yönetmeliğinin Değişen Koşullara Adaptasyonu
Telekomünikasyon Sektöründe Tüketici Hakları Düzenleme Hedefleri: Kesintisiz ve kaliteli mal/hizmet sunumu Mal hizmet üretiminde etkinlik Tüketiciyi koruma/tüm kesimlere hizmet götürme
Telekomünikasyon Sektöründe Tüketici Hakları Tüketici-İşletmeci ilişkisi: Sözleşme öncesi Adil sözleşme Hizmet sunumu (fatura doğruluğu, ayrıntılı fatura vb….) Sözleşmenin sona ermesi
Telekomünikasyon Sektöründe Tüketici Hakları Tüketici Şikayetleri Tüketicinin Bilgilendirilmesi (tarife, kullanım miktarı vb.) Kamu Hizmeti Niteliği
Tüketici Hakları Yönetmeliği Amacı: Telekomünikasyon hizmetlerinden yararlanan tüketicilerin haklarını ve menfaatlerini korumaya yönelik usûl ve esaslar Kapsam: Yönetmelikte tüketicilerin hakları ile işletmecilerin yükümlülükleri, tüketicilerle işletmeciler arasında imzalanacak sözleşmelerde yer alacak asgarî hüküm ve şartlara ilişkin hükümler yer almaktadır.
Tüketici Hakları Yönetmeliği Şeffaflık ve bilgilendirme Abonelik Sözleşmeleri Faturalarda Buunması Gereken Hususlar Abonelik Feshi
Yeni Konular İşletmeci Değişikliği Görsel Reklamlar Tüketici Şikayetleri Mekanizması Cezalar Hizmet Kalitesi
İlginiz için Teşekkürler. Habtekus 2008, Yıldız Teknik Üniversitesi,İstanbul