Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
12.Sonbahar Öğretmenler Sempozyumu
Advertisements

Altı Şapka Düşünme Tekniği
FUAT ŞURGUN DR. REFİK SAYDAM İLKÖĞRETİM OKULU BAHÇELİEVLER - İSTANBUL
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ ŞÜKRÜ AKKAYA.
Öğretimde Kullanılan Teknikler (2)
Bilimsel Yöntem ve Bilimsel Araştırma Türleri
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
Altı Şapkalı Düşünme.
TÜRKÇE SIFAT (ÖN AD).
Y aratıcılık Neden Önemlidir? Bilgi çağında k avram, kuram, patent, lisans üretemeyenler üretenlere bağımlı hattâ tutsak duruma düşmektedirler.
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
6 DÜŞÜNCE ŞAPKASI VE 6 UYGULAMA AYAKKABISI.
*Kırmızı rengi öğreniyorum
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Düşünme Biçimleri Eleştirel Düşünme Problem Çözme Yaratıcı Düşünme.
Basamaklı Öğretim Modeli (Layered Curriculum Model)
FATİH SULTAN MEHMET İLKÖĞRETİM OKULU
ŞAPKA ALTI.
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
Öykü Tabanlı Öğretim The Storyline Method
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği Edward De Bono'nun 1985'te yayınlanan kitabıdır. Yazar ,insanların düşünme alışkanlıkları ile kendilerini kısıtlayarak, sadece.
Öğretim Teknikleri - II
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
İşletme Becerileri ve Grup Çalışması
ALTI DÜŞÜNCE ŞAPKASI Bursa Öztimurlar İlköğretim Okulu
*DÜŞÜNELİM ÇÖZELİM *HAYELLERİM ÇİZGİDE SAKLI
Materyal Tasarımım Ders:Dil ve Edebiyat Konu:Zarflar MUSTAFA UYSAL
PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ
Sayısal Öyküleştirme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU
IŞIK VE RENK Doğada temel olarak yedi renk vardır.Yedi rengin üçü ana, dördü ara renktir. Ana renkler; kırmızı, mavi ve sarıdır. Ara renkler; yeşil, kahverengi,beyaz.
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
Kazanım : Öğrenci renkleri tanır.
Buluş Yoluyla Öğrenme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
Yaratıcı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
Kavram Karikatürleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Altı Şapkalı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
YAŞAMIN SİHİRLİ ÖRTÜSÜ RENKLER
Renk Kavramı.
CİSİMLERİ RENKLİ NASIL GÖRÜRÜZ.
SAĞLIK VE GÜVENLİK İŞARETLERİ
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
İşletme Becerileri ve Grup Çalışması
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
ALTI ŞAPKALI DÜsÜNME TEkNİĞİ
ADALET TANRIVERDİ
EĞİTMEN: GENÇ OSMAN İLHAN ADALET TANRIVERDİ. NASIL UYGULANIR? Katılımcılara üzerinde görüşme yapacakları konu verilir. Tüm katılımcılardan konuya yaklaşırken.
EĞİTMEN: GENÇ OSMAN İLHAN ADALET TANRIVERDİ. NASIL UYGULANIR? Katılımcılara üzerinde görüşme yapacakları konu verilir. Tüm katılımcılardan konuya yaklaşırken.
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ.
RENK KULLANIMI Basitlik ve tutarlılık esastır. Slaytlardaki ifadeler, her mesafeden okunabilmeli. Zemin rengi, ancak anlatılan konuya açıklık getirmek.
Öğretim Yöntemleri ve Yaklaşımlar
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
Sunum transkripti:

Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık Altı Şapkalı Düşünme Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

Altı şapkalı düşünme Bu teknik Edward de Bono tarafından geliştirilmiştir. Altı şapkalı düşünme öğrencileri farklı biçimlerde düşünmeye yöneltmektedir. Öğrenciler giyilen şapkanın gerektirdiği gibi düşünerek yeni düşünceler, görüşler ve çözüm yolları üretmeye çalışmaktadır.

Bu teknikte altı farklı renkte şapka kullanılmaktadır Bu teknikte altı farklı renkte şapka kullanılmaktadır. Şapkalar aslında semboldür. Öğrenci giydiği şapkayı yani düşünme biçimini istediği anda değiştirebilmektedir. Tekniğin başarıyla kullanılması için tüm öğrencilerin şapkalar ve özellikleriyle ilgili bilgi sahibi olması önemlidir.

Teknikte kullanılan şapkalar şöyledir: Beyaz şapka (tarafsız): Saflığı, netliği temsil eder. Konuya nesnel yaklaşır, net bilgileri araştırır. Kırmız şapka (duygusal): Tutkuları, duyguları ve sezgileri temsil eder. Konuya duygusal açıdan bakar. Siyah şapka (karamsar): Olumsuzlukları, tehlikeleri, riskleri temsil eder. Konuya karamsar ve şüpheci yaklaşır. Sarı şapka (iyimser): İyimserliği temsil eder. Konuya olumlu yaklaşır. Yeşil şapka (yaratıcı): Yaratıcılığı ve üretkenliği temsil eder. Yenlikleri, alternatifleri, orijinalliği ön plana alır. Mavi şapka(değerlendiren): Serinkanlılığı temsil eder. Analiz yapmayı, gözlemlemeyi, yorumlamayı öne çıkarır.

Uygulama Altı şapkalı düşünme tekniğinin kullanımına uygun örnek bir olay şu olabilir: Babanıza büyük bir miras kaldığını öğrendiniz. Bu olayın sizin ve aileniz için getireceği değişiklikleri şapkanızın rengine göre açıklayınız.