Onları sevdiğinizi ve onların iyiliğini kendi iyiliğiniz kadar önemli olduğuna ilişkin açık bir mesaj verebilirsiniz.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM Sendikacı bir misyonun, bir davanın adamıdır, sadece şahsını temsil etmez. Bu nedenle iletişim arızalarından arınmak zorundadır. Selami YALÇIN/
Advertisements

ÜÇ FİLTRE SOKRATES. ÜÇ FİLTRE SOKRATES SOKRATES (M.Ö ) “Kendi kendini tanı" özdeyişinin felsefesinin temel kuralı olduğuna inanmış, “Hiç bir.
ERGENLERLE SAĞLIKLI İLETİŞİM
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
I. ÜNİTE İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ KONU ANLATIMI
İLETİŞİM.
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
ÇOCUKLA İLETİŞİM.
İLETİŞİM.
İLETİŞİM ENGELLERİ ‘SEN DİLİ’ & ‘BEN DİLİ’
ÇOCUKLARLA İLETİŞİM NASIL KURULUR?
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
ÇOCUKLARDA UYUM SORUNLARI ve TEMEL YAKLAŞIMLAR
Sevgili günlük, Bugün çok yoruldum. Neden mi bugün hem eğlendik hem öğrendik… Merak mı ediyorsun? Peki anlatayım…
İLETİŞİM.
ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ
AŞK GÜNLÜĞÜ.
İLETİŞİM ENGELLERİ.
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
ETKİLİ İLETİŞİM.
ERGENLİK DÖNEMİ GENEL ÖZELLİKLERİ
Etkili İletişime Giriş
HAYATIN İÇİNDEN BAKIRKÖY BELEDİYESİ ANA – BABA OKULU AİLE İÇİ İLETİŞİM
BEN BİR KÜÇÜK KİLİMİM.
BABALAR VE KIZLARI.
ETKİLİ İLETİŞİM.
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE İLETİŞİM ENGELLERİ
HAYIR DEMEYİ ÖĞRENELİM Erkan İLGÜN Rehber Öğretmen
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
İLETİŞİM BECERİLERİ ANNE BABA SEMİNERİ
ETKİLİ İLETİŞİM VE DİNLEME
MURGUL İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ REHBERLİK HİZMETLERİ
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK NEDİR
DIŞIMDA BİR ŞEYLERİN DEĞİŞMEYECEĞİNİ
Psk.Danışman/ Rehber Öğretmen: AYÇA USLUER
HOŞGELDİNİZ.
AİLE EĞİTİM SUNUSU 7 PATNOS RAM.
Aile İçi İletişim ve Ailelerin Problem Çözme Becerileri
DÜZ ANLATIM YÖNTEMİ VE KONFERANS
ERGENLİK DÖNEMİ GENEL ÖZELLİKLERİ
HOŞGELDİNİZ şehitler ilköğretimokulu
İLETİŞİM ENGELLERİ VE ETKİLİ İLETİŞİM
İLKÖĞRETİM ÇAĞINDAKİ ÇOCUKLAR İLE NASIL İLETİŞİM KURULUR?
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
ERGENLİK DÖNEMİ VE ERGENLE İLETİŞİM
ÇOCUKLARLA İLETİŞİM ÖZEL İDARE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ
ÖZGÜVEN BASAMAKLARI.
K.KARACAÖREN YUNUSEMRE ORTAOKULU SBS (ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE TEK SINAV SİSTEMİ) öğretim yılından itibaren 8. sınıfta uygulanacak olan.
AİLE İÇİ İLETİŞİM Psikolojik Danışman: ŞAHİN AKAY HOŞGELDİNİZ
İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
OLUMLU DAVRANIŞ KAZANDIRMA
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
ERGENLE İLETİŞİM Rehberlik servisi.
ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ
ETKİLİ İLETİŞİM.
ALAY ETME İLE BAŞEDEBİLME
BİTLİS İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İLETİŞİM Yaşamı Zenginleştiren Ya da Fakirleştiren Sihirli Olay Kişiler Arası İletişim.
Öğrencilerle İletişim Ve İletişim Teknikleri KONULAR İ lkokul çocu ğ unun özellikleri İ leti ş im nedir? İ leti ş im türleri İ leti ş im engelleri Etkin.
Dr. Tuncay Ergene Eğitim Fakültesi Hacettepe Üniversitesi
İLETİŞİM.
İLETİŞİM VE EMPATİ.
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
Candan G. TEKİN Psikolojik Danışman
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
Sunum transkripti:

Onları sevdiğinizi ve onların iyiliğini kendi iyiliğiniz kadar önemli olduğuna ilişkin açık bir mesaj verebilirsiniz.

3-KONUŞMA KATİLLERİNDEN SAKININ

“Yapman gerekir....yapacaksın....yapmak zorundasın.” 1-Emir verme,yönetme: “Yapman gerekir....yapacaksın....yapmak zorundasın.”

2-Uyarma,tehdit etme: “...yapamazsın.....ya yaparsan.... yoksa...”

“...yapmalıydın...senin sorumluluğun....şöyle yapmak gerekir....” 3-Ahlak dersi verme: “...yapmalıydın...senin sorumluluğun....şöyle yapmak gerekir....”

4-Öğüt verme,çözüm getirme,fikir verme: “Ben olsam....neden böyle yapmıyorsun?...Bence, sana şunu önereyim...”

5-Mantık yoluyla inandırma: -“İşte şu nedenle hatalısın....” “Olaylar gösteriyor ki....”Evet..ama...”“Gerçek şu ki...”

6-Yargılama,eleştirme, suçlama: “Olgunca düşünmüyorsun.” “Sen zaten tembelsin...”

7-Övme,görüşüne katılma,teşhis koyma: “Çok güzel...” “Haklısın,o öğretmen berbat birine benziyor..”

8-Ad takma,gülünç duruma düşürme: “Koca bebek..” “Hadi bakalım süpermen..” “Gerizekalı”...

9-Tahlil,teşhis koyma: “Senin derdin nedir biliyor musun?” “Aslında sen öyle demek istemiyorsun.”

10-Güven verme,teskin etme: “Aldırma...Boşver, düzelir..” “Hadi biraz neşelen...” “Zamanla kendini daha rahat hissedersin...”

11-İnceleme,araştırmak,soruşturmak: “Neden...?Kim?....Sen ne yaptın?...Nasıl?....”

12-Konu değiştirme,işi alaya vurma,şaka yolu: “Daha güzel şeylerden konuşalım...” “Sen neden dünyayı yönetmiyorsun?”

ÇOCUK EBEVEYN GÖNDEREN KABUL EDEN KABUL EDEN GÖNDEREN ÇOCUK EBEVEYN Bir problemi KABUL EDEN GÖNDEREN İletişimi engelleyen cevap ÇOCUK EBEVEYN

Çocuğuma hiç konuşma fırsatı vermeden,bir dakikadan fazla konuşuyor muyum ?

Çok önemli olmayan konularda,fikirlerinin yanlış olduğunu düşündüğümde onu düzeltiyor ya da karşı çıkıyor muyum ?

Onun ilgilendiği şeyleri dinlemekten çok,kendimden ve ilgilendiğim konulardan söz ediyor muyum ?

Gerçeği tam öğrenmenin ,duyguları anlamaktan daha önemli olduğunu varsayıyor muyum ?

Söylediğim sözlerle ya da söyleyiş tarzımla,onu iğnelemeye ya da ondan öç almaya çalışıyor muyum ?

Çocuğuma kasıtlı yada kasıtsız,övgü sayılmayacak isimler takıyor muyum ? Çocuğuma kasıtlı yada kasıtsız,övgü sayılmayacak isimler takıyor muyum

Tartışmacı ya da dogmatik olmaya yatkın mıyım ? Tartışmacı ya da dogmatik olmaya yatkın mıyım

Ses tonumun sert ya da kınayıcı olduğunu düşünüyor mu ?

Çocuğumun az önce ne söylediğini bilmediğimi ya da anlamadığımı fark ettiğim oluyor mu ?

Çocuğum kendimi her zaman haklı bulduğumu düşünüyor mu ?