Yeni Pazarlama Teknikleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
BÖLÜM VI ÜRETİM YÖNETİMİ.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 6
Marka Konumlandırma Brand Positioning
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Yeni Pazarlama Teknikleri
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Yeni Pazarlama Teknikleri
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Hizmet Pazarlamasında Tutundurma Kavramı
Yeni Pazarlama Teknikleri
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Pazarlama Yönetimi Süreci
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Fiyatlandırma ve Ödemeler
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Bölüm 10 – Hizmetlerin Fiyatlandırılması
Mobil Pazarlama 1.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
11 Rekabetçi Etkileşimler 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-2 Bölüm Soruları  Pazar liderleri toplam marketi.
1. “turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2.
PORTFÖY ANALİZLERİ ve Diğer Stratejik Araçlar
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 9. Hafta İşlevsel veya Bölümsel Stratejiler Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
İŞLETMENİN TARİHÇESİ, AMAÇLARI , SOSYAL SORUMLULUK VE ETİK
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
SAĞLIK HİZMETLERİNDE FİYATLANDIRMA
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
REKABET STRATEJİLERİ Rekabet Stratejileri.
HEDEF PAZAR.
Hizmet Pazarlamasında Fiyat Kavramı
Hizmet Pazarlamasında Ürün Kavramı
Hizmetlerin Sınıflandırılması
Sunum transkripti:

Yeni Pazarlama Teknikleri Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Konular Pazarlama Kapsamındaki Değişim Değer Pazarlaması Pazar Yönlülük Müşteri Memnuniyeti Niş Pazarlama Veri Tabanlı Pazarlama Mobil Pazarlama Pazarlamada Sanal Topluluklar Ağızdan Ağıza İletişim ve Pazarlama Amaca Yönelik Pazarlama Etkinlik Pazarlaması Sosyal Pazarlama

Niş Pazarlama Dar anlamda belirlenmiş gereksinimleri veya çok özel bir dizi gereksinimleri olan daha küçük grupları kapsayan pazarlama stratejisidir. Bazı istek veya ihtiyaçlar yeni olduklarından dolayı tatmin edilemezler bazen de büyük işletmelerin girmeye değer bulmadıkları pazar boşlukları vardır. İşte bu boşluklara “Niş Pazar” denir.

Niş Pazarlamanın Faydaları Kimi zaman büyük ölçekli işletmelerin görmezden geldiği coğrafik alanları ele geçirme Düşük sabit maliyetler Daha iyi koordinasyon ve iletişim Daha hızlı hareket etme imkanı ve esnekliği Becerilere uzmanlığa hizmet kalitesine ve müşteri ilişkilerine bağlı olarak elde edilen rekabetçi üstünlük

Niş Pazarlamanın Özellikleri Eklenen değerler nedeniyle maliyetin üzerine önemli bir kar oranı koyabilme Güvenli ve karlı bir yada birkaç niş pazar bulunmalıdır. Niş Pazar gelişme gösterdikçe rekabet artar. Belirlenen niş Pazar zaman içinde kaybolabilir. Pazarlama faaliyetleri kolaylaşır İletişim kurmak kolaydır

Niş Pazarlamanın Uygulanabilmesi İçin Gerekli Koşullar Yeterli talep Karlı olmalıdır Büyüme potansiyeli olmalıdır Rakipler tarafından fark edilmeyen pazarlar olmalıdır İşletmenin yetenekleri Pazar bölümüne yeterli hizmet vermeye elverişli olmalıdır İşletmenin rekabeti önleyecek koşullara sahip olması gerekir

Niş Pazarlamanın Üstün ve Zayıf Yönleri Özel ve farklı istekler karşılandığından müşteri daha fazla ödemeye razıdır. İletişim kuvvetli olduğundan istek, ihtiyaç ve beklentiler daha önce öğrenilir ve daha hızlı cevap verilir Siparişe göre çalışmadan stok ve finans desteği sağlar Uzmanlığın başka ürünlere taşınmasına imkan verir. Zayıf Hedef Pazar oldukça küçüktür Tüketici tercihlerindeki değişim her zaman için tehdit oluşturur. Düşük satış hacmi

Niş Pazarlamanın Uygulanabileceği Uzmanlık Alanları Geriye dönük uzmanlık: işletmeler dağıtım zincirinin herhangi bir noktasında uzmanlaşabilirler Müşteri ölçeğine bağlı uzmanlık: Birçok işletme ürettikleri ürünlerin tamamını tek bir işletmeye satarlar Belirli bir coğrafyada uzmanlaşma: işletme, sadece dünyanın belirli bir bölgesindeki müşterilerine ürünlerini satabilirler Belirli bir ürün veya nitelik uzmanlığı: belirli bir ürünün, veya ürün dizisinin üretiminde de uzmanlaşabilir Kalite-fiyat uzmanlığı: bazı işletmeler pazarda yüksek fiyat-yüksek kalite, bazıları ise düşük fiyat-düşük kalite bölümlerinde uzmanlaşırlar Hizmet uzmanlığı bazı işletmeler diğerlerinin sunmadığı bir yada birkaç hizmeti birlikte sunarlar

Niş Pazarlama Uygulama Süreci Pazarlama araştırmasıyla hedef kitle,müşteri gruplarının ve bunların özel istek ve ihtiyaçlarının belirlenmesi Müşterilerin temel davranışları göz önüne alınarak gruplandırılması Niş Pazar bölümlerinin ortaya konulması Müşteriyle iletişimin kurulabilmesi için en doğru iletişim kanalının seçilmesi Gelişmekte olan pazarların araştırılması Mevcut nişteki ürünlerin yeni istek ve ihtiyaçlara göre yeniden gözden geçirilmesi

Niş Pazarlama Stratejisinin Geliştirilmesi Ürün yada hizmet Müşteri hizmetleri Dağıtım kanalı İletişim Fiyat