ERİNLİK DÖNEMİNİN DAVRANIŞ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
41 adımda ahşap inşaat Yapımcı : Y.Orman Müh. Abdullah Arslan Proje : Y.Mim. Çelik Erengezgin.
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
ASELSAN- TOKİ YAPRACIK KONUTLARI KOORDİNASYON KURULU
? ? ? Bugünlerde şu soruları kendinize soruyor musunuz?
MEB Öğrenci Davranışlarının Değerlendirilmesi Yönetmeliği
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
ARALARINDA ASAL SAYILAR
FİİLİMSİLER (EYLEMSİLER)
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
DÖNEMLERE GÖRE GELİŞİM GÖREVLERİ
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
ERGENLİK DÖNEMİ.
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
Ergenlik Sorunları Hazırlayanlar Mehmet BAYRAM Mehmet ERDİN
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
DEĞİŞİM YÖNETİMİ Pervin GÖZENOĞLU.
DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ VI. LİSELERARASI MATEMATİK YARIŞMASI
March 2, 07 © Copyright M.Tınaz Titiz, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri®, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Üçüncü Grup Birinci Harf U sesi sunumu MÜRŞİT BEKTAŞ.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
1. 2 İşletmelerin genel amaçları 3 Değer Arttırma: İş letme piyasa de ğ erini hissedarları açısından maksimum yapmalıdır 4.
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
ERGENLİK DÖNEMİ.
ÇOCUGUNUZU YAŞ GRUPLARINA GÖRE TANIYOR MUSUNUZ?
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 22 Ekim AB TOPLAM BÜYÜKBAŞ HAYVAN VARLIĞI CANLI HAYVAN May / June SURVEY CANLI HAYVAN May / June SURVEY.
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ.
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
ŞAHİNBEY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
ECHİNODERMATA Kambriyen – Güncel tümüyle denizel Filum
SLAYT 1BBY220 OCLC WorldCat Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/ BBY220 Bilgi Erişim İlkeleri.
DEĞERLER EĞİTİMİ DÜRÜSTLÜK.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
ERGENLİK DÖNEMİ VE GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Ergen Kimdir !!! Ergenlik dönemi dünyada çok uzun zamandan beri bilinmekle birlikte toplumumuzda bu döneme; erin, buluğ çağı ya da ergenlik öncesi,yeniyetmelik.
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ERGENLİK ve PROBLEMLERİ
ERGENLİKTEKİ GELİŞİMİN DAVRANIŞLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
ERGENLİK DÖNEMİ.
DİĞER TUTUMLAR.
YUMAKLICERİT ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ Hazırlayan: Ayşegül ATA
ERGENLİK DÖNEMİ PSİKOSOSYAL GELİŞME
ÇATALCA ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ ERGENLİK DÖNEMİ SUNUSU
ERGENLİK.
ERGENLİK.
ERGENLİK.
GELİŞİM VE ÖĞRENME Ders 4
Sunum transkripti:

ERİNLİK DÖNEMİNİN DAVRANIŞ VE TUTUMLAR AÇISINDAN İNCENMESİ İLKNUR KÜÇÜKOĞLU Psikolojik Danışman

Erin Kimdir !!! Erinlik dönemi dünyada çok uzun zamandan beri bilinmekle birlikte toplumumuzda bu döneme; erin, buluğ çağı ya da ergenlik öncesi,yeniyetmelik veya on üç yaş sendromu da denmektedir. Bu dönem genellikle 11-14 yaş arasında görülmekle birlikte kalıtsal özellikler beslenme ve iklim koşullar erinliği daha alt yaşlara çekebilmektedir. Bu dönemin en temel özelliği ise şöyledir;

Erinlik Döneminin Özellikleri : Çocukluk ve ergenlik dönemi özellikleri ile çakışmaktadır. İnsan yaşamında iki ya da dört yıl gibi bir süreyi içerdiğinden; kısa bir dönem olarak adlandırılır. Erinlik dönemi gerek fiziksel gerekse ruhsal bakımdan hızlı değişmelerin görüldüğü bir dönemidir. Erinlik döneminde olan bir birey yaşadığı olayları ve durumları olumsuz olarak görmekte, algılamakta ve değerlendirmektedir. Erinlik yaşına kızlar erkeklerden bir ya da iki yıl önce girmektedir. Bu nedenle erinlik yaşı değişiktir.

Erinlik çakışan bir dönemdir. ‹#› 4

Erinlik yaşı değişiktir. 5

Erinlik kısa bir dönemdir. 6 ‹#›

Erinlik bir çabuk değişme dönemidir.

Erinlik bir olumsuzluk safhasıdır

ERİNLİK YERSİZ KAYGILAR VE ÜZÜNTÜLER DÖNEMİDİR

Erinlerin Davranış ve Tutumları : Erinlik döneminin “duygusal” boyuta ilişkin davranış ve tutumları; Erinlik döneminin “sosyal ve toplumsal” boyuta ilişkin davranış ve tutumları; Erinlik döneminin “cinsel olgunlaşma” boyuta ilişkin davranış ve tutumları .

Erinlerin Davranış ve Tutumları Erinlik döneminin “duygusal” açıdan değerlendirilmesi: Yoğun can sıkıntısının yaşanması İç huzursuzluk Öfke ve korku kontrolünde güçlük Duygu durumunda artma ya da azalmalar Aşırı çekingenlik İlgilerin geliştirilmesi vb.

Erinlik döneminin “duygusal” açıdan değerlendirilmesi Huzursuzluk: Büyüyen bedende fiziksel huzursuzlar görülür ve çocuk uzunca bir süre bir yerde duramaz ve bu fizik gerginlik onu durmadan bir yerlerde dolaşmaya iter.

Erinlik döneminin “duygusal” açıdan değerlendirilmesi Duygululuğun artması: Karamsarlık, asık suratlılık, ufacık bir nedenle ağlamalar bu dönemin (duygululuğun) sonucu olmaktadır. Erinlik, üzüntüler ve hayali korkular dönemidir.

Duygululuğun artması: 14 ‹#› 15 ‹#›

‹#› 15

Erinlik döneminin “duygusal” açıdan değerlendirilmesi Kendine güvensizlik: Güvensizlik nedeni ile yanlış davranış. Örneğin kendinden bekleneni yapamayacağına inanır. Kendi hakkındaki bu olumsuz tavır ve tutumu nedeni ile yanlış olduğunu bildiği davranışlara bile girebilir. Ve aile, öğretmenler ve kanunla başı derde girmiş olur. Kendine güvensizliği: 1- Kısmen fiziksek direncin azalmasında, 2- Kısmen de çocuğun üzerindeki toplumsal baskıdan ve eleştirilerden gelir. Çünkü çocuktan yapabileceğinden fazla şey istenmiştir.

Kendine Güvensizlik: 17 ‹#›

Erinlik döneminin “duygusal” açıdan değerlendirilmesi Aşırı çekingenlik: Beğenilmeme korkusu nedeniyle, aşırı korku içindedirler. Örneğin; Dr. Önünde bile soyunmaktan çekinirler.

Aşırı çekingenlik: 20 ‹#›

Yalnızlık isteği: Küsme, arkadaşlarından ve gruptan kopma, yalnız kalma isteği ve faaliyetlere karışmama isteği gibi. 21 ‹#›

Can Sıkıntısı: Zevkle oynadığı oyunlar artık ona, aptalca ve çocuksu gelir.

Çalışırken ya da oynarken yorulmak bilmez olan çocuk bu dönemde çalışmadan da, oyundan da çabucak yorulur. Çok az iş evde okulda yapmasına rağmen yorgun görünür. YORULMALAR 23 ‹#›

Erinlerin Davranış ve Tutumları Erinlik döneminin “sosyal ve toplumsal” açıdan değerlendirilmesi: Otoriteye karşı direniş Arkadaş edinmede güçlük çekme ve akran ilişkileri Aile içi gerginlikler Ebeveynce onay verilmeyen davranışlara ilişkin denemeler (Sigara v.b gibi) Evden kaçmalar Serbest zaman etkinlikleri

Arkadaş edinmede güçlük çekme / akran ilişkileri 26 ‹#›

Erinlik döneminin “sosyal ve toplumsal” açıdan değerlendirilmesi: Toplumsal zıtlık Çevresindeki faaliyetlere katılmamakla kalmaz, her an kavga ve saldırıya hazır bir durumda onların huzur ve neşelerini kaçırmaya çalışır. Evde kardeşleriyle, annesiyle çekişme ve itişme halindedir. Onları kırar-alay eder beğenmez-onlara zıt gider ve her an tartışmaya hazırdır.

Erinlik döneminin “sosyal ve toplumsal” açıdan değerlendirilmesi: Otoriteye karşı direniş: Kız ve erkek çocukların ana, babalarıyla olan çatışmaları 13 yaşlarında en üst noktaya erişmektedir. Yersiz olay yaratmak –insanları kızdırmak yersiz ıslık çalmak, dikkatsizlik-kabalık-sabırsızlık-dalgınlık-aldırmazlık-inatçılık-kafa tutma-şüphecilik-karşı cinsten insanlardan kaçmak ve kötü davranışlar gözlenir. NOT: Bu davranışlar cinsel olgunlaşmaya girildikten sonra yavaş yavaş kaybolur.

Kendi değerler sistemi içinde “doğru” ve “yanlış” kavramlarını geliştirir

Değerler sistemi içinde “doğru” ve “yanlış” kavramlarını geliştirme 30 ‹#›

Ebeveynce onay verilmeyen davranışlara ilişkin ilk denemeler (Sigara v Ebeveynce onay verilmeyen davranışlara ilişkin ilk denemeler (Sigara v.b gibi) 31 ‹#›

Akranlar grubunun standartlarını benimseme ve kendi cinsinden olan yaşıtları ile özdeşleşmeye çalışır 32 ‹#›

Akranlarca önem verilen oyunlarda beceri kazanmaya çalışır 33 ‹#›

34 ‹#›

Erinlerin Davranış ve Tutumları Erinlik döneminin “cinsel olgunlaşma” açısından değerlendirilmesi: Karşı cinse yönelmiş zıtlık Cinsiyetle fazla uğraşma Rüyalar (gündüz ve gece) ve içeriği gibi hususlar erinlerin döneminin davranış ve tutumlar açısından ele alınıp incelenmesinde en temel öğeler görülmektedir.

Cinsellik konusunda ilgilerini gizli tutmayı öğrenme 36 ‹#›

Erinlik döneminin “cinsel olgunlaşma” açısından değerlendirilmesi: Karşı cinse yönelmiş zıtlık: Bu dönemdeki zıtlık kızlarda erkeklere oranla daha fazladır. Örneğin; eleştiri ve saldırılar yaş farkı gözetmeden bütün erkeklere yönelmiştir.. Kibar ve yumuşak davranışlar kaybolmuştur.

Erinlik döneminin “cinsel olgunlaşma” açısından değerlendirilmesi: Gündüz rüyaları: Kendilerini haksızlığa uğramış, hıyanete kurban gitmiş kimseler olarak, hayal ederler. Bazen bu hayaller isteklerini doyurur, bazen de vurup kırma gibi davranışlar izler.

40 ‹#›

Küçük kasları ilgilendiren beceriler kazanma