EĞİTİMDE OKUL VELİ İŞBİRLİĞİ
Eğitimde Ailenin Rolünün Önemi Okul veli işbirliği Anne Baba tutumları
EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR Veliler çocukların başarısında okul kadar hatta daha da önemli bir etkiye sahiptir.
Çocukların ders başarısını etkileyen en önemli etkenlerden birisi aile ortamı ve tutumdur Aile ne kadar sağlıklı ve bilinçli ise çocukların başarı düzeyleri o kadar yükselir.
Araştırma sonuçları: Ülkemizde yapılan bir araştırma ders başarısı düşük 7-17 yaş grubu çocukların yarısının anne baba ilişkilerinin kötü olduğu,
Yarısından fazlasının ise babalarının kendilerine vakit ayıramayacak kadar meşgul oldukları görülmüştür.
AİLE BİR TAKIMDIR BAŞARIYI KAZANMADA HER ZAMAN TAKIM RUHU ESASTIR
“ŞU DÜNYADA HER ŞEYİN EN İYİSİNE LAYIK ÇOK ÖZEL VE GÜZEL BİR ÇOCUK VAR “ŞU DÜNYADA HER ŞEYİN EN İYİSİNE LAYIK ÇOK ÖZEL VE GÜZEL BİR ÇOCUK VAR! O, SİZİN EVİNİZDE YAŞIYOR.” D.Cüceloğlu
O halde ; Öğrencinin okuldaki başarısı mutlak manada Ailenin çocuğuna bu ortamda destek vermesi ve öğretmenleriyle iyi diyalog içerisinde olmasıyla doğru orantılıdır.
Okul- Veli İşbirliği/veli iletişimi
*Veliler Eğitim Öğretimin kendilerine dönük her aşamasına dahil edilmeli Veliler ile diyalog halinde olunmalı. Öğrencinin özel durumları varsa bunlar hakkında mutlaka öğretmenin veliden bilgi alması gerekir. Bunu yaparken suistimale müsade edilmemeli Veliler öğretmenle paylaşımlarını boş saatlerde ya da mutad düzenlenen toplantılarda dile getirmelidir.Ders ortasında bizzat ya da telefonla dersin bölünmemesine dikkat edilmelidir.
Öğretmen veli görüşmelerinin konuları şunlar olabilir Çocuğun gelişim düzeyi ve bireysel farklarını dikkate alan bir okuma öğretimi nasıl olmalıdır? Kazanılmış okuma davranışlarının kalıcılığını sağlamak için yapılması gerekenler. Evde gerçekleştirilecek eğitim etkinlikleri neler olmalıdır?
Öğretmen veli görüşmelerinin konuları şunlar olabilir Yapılması gereken sınıf içi çalışmalar nelerdir? Çoklu öğretim ortamlarından (kütüphane, eğlendirici çocuk yayınlar, televizyon vb.) nasıl yararlanılabilir?
Öğretmen veli görüşmelerinin konuları şunlar olabilir Öğretmen veli görüşmelerinin öğrencinin okul başarısındaki önemi. Öğretmenler velilerle, gönderecekleri mektup, duyuru, broşür ve öğrenciler hakkında geliştirilmiş raporlar yoluyla da iletişim kurabilirler. Ünitelerin tamamlanmasından sonra okullar, düzenli aralıklarla izledikleri eğitim yaklaşımı ve çocuklarının eriştikleri düzey konusunda velilerini aydınlatmak amacıyla kendi el yazılarıyla hazırladıkları çocukların başarılarını takdir eden mektupları velilerine gönderebilirler. Öğretim yılı sonu yazılacak mektuplarda öğretmenler yaz aylarında çocukların izleyecekleri günlük okuma etkinliklerini içeren bir çalışma takvimini de gönderebilirler
*Mümkünse velilerin evleri ziyaret edilmeli Öğrencinin nasıl bir ortamda yaşadığı,Nasıl bir ders çalışma ortamına sahip olunduğu tespit edilir ve bilinirse; veli ,ona göre yönlendirilip çalışma programı sunulabilir
Velilerin öğrencinin ders başarı durumunu Sağlıklı ve devamlı takip etmesi sağlanmalı. Sene başı toplantısında ders takip çizelgeleri bizzat velilere dağıtılarak nasıl takip yapacakları açıkça izah edilmeli
Doğru ve Yeterli Kaynak Öğrencilerin ders kitapları haricinde yararlanacakları kaynakların müfredata ve sınıf seviyesine uygun olanları belirlenerek veli doğru şekilde yönlendirilmeli.
olumsuz eleştirilerin onun yanında yapılmaması istenmeli Çocuğu okula karşı negatif etkileyecek, okulla,öğretmeniyle ve okumakla ilgili olumsuz eleştirilerin onun yanında yapılmaması istenmeli
ÇOCUK NEYİ ÖĞRENİR? EĞER BİR ÇOCUK KINANARAK YAŞARSA SUÇLAMAYI ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK DÜŞMANCA DAVRANIŞLAR İÇİNDE YAŞARSA KAVGA ETMEYİ ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK ALAY EDİLEREK YAŞARSA SIKILGANLIĞI ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK UTANÇ İÇİNDE YAŞARSA SUÇLULUK DUYMAYI ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK DÜŞMANLIKLAR İÇİNDE BÜYÜRSE SALDIRGANLIĞI ÖĞRENİR.
EĞER BİR ÇOCUK HOŞGÖRÜYLE YAŞARSA SABIRLI OLMAYI ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK TEŞVİK EDİLEREK YAŞARSA ÖZGÜVENİ ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK DEĞER VERİLEREK YAŞARSA SAYGI DUYMAYI ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK EŞİTLİK ORTAMINDA YAŞARSA ADALETİ ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK GÜVEN DUYGUSU İÇİNDE YAŞARSA İNANMAYI ÖĞRENİR.
ÇOCUK YAŞADIĞINI ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK BEĞENİLEREK YAŞARSA KENDİSİNDEN HOŞLANMAYI ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK DOSTLUK İÇİNDE YAŞARSA DÜNYADA SEVGİ ARAMAYI ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK SEVGİ İÇİNDE BÜYÜRSE GÜVENMEYİ ÖĞRENİR. ÇOCUK AİLENİN, AİLE DE TOPLUMUN ÜRÜNÜDÜR; ÇOCUK YAŞADIĞINI ÖĞRENİR.
Hazırlayan ve Sunan Ramazan ARSLAN