ANA BABA İLE ÇOÇUK İLETİŞİMİ ÖNDER AYTAC LLB, Dip, MSc, PhD.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğrenciler Neden Başarısız Olur?
Advertisements

Sınavlar; Öğrenci ve Veliler
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
ÖZGÜVEN.
Değerler Eğitimi Özgüven.
ÖZGÜVEN; kendimize yönelik iyi duygular geliştirmemiz sonucu, kendimizi iyi hissetmemiz demektir. Başka bir deyişle kendimiz olmaktan memnun olmak ve bunun.
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
Şİddet Muhammet GÜLER.
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
ANA BABA VE ERGENLİK.
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
ANNE BABA TUTUMLARI.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR Davranışlarımızla çocuğumuza model olmalıyız.
Aile Eğitimi Etkinlikleri
UYUMSUZ ÇOCUKLARIN TANINMASI VE TEŞHİSİ
OLUMLU OLUMSUZ TUTUMLAR
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
HAZIRLAYANLAR NURTAÇ ÜNLÜ DERYA DEMİR GÜLŞAH BAŞARAN
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
RİSKLİ DAVRANIŞLAR NEDİR?
ÖZGÜVEN ÖZGÜVEN SAHİBİ ÇOCUK NASIL YETİŞTİRİLİR?
HAYIR DİYEBİLMEK LÜLEBURGAZ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Eğitimin anlamından bahsedile bilir eğitimde çocuğun özgür iradesinin de olması gerektiği vurgulana bilir ÇOCUĞA SINIR KOYMAK.
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
ANNE-BABA TUTUMLARI İLKNUR NURKAN
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
ÇOCUK, YAŞAM VE ÖĞRETMEN
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMEK
ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR
Çocuğu doyuran, büyüten, eğiten ve ilk terbiyeyi veren anne, verdiği eserin sorumlusudur. (anonim)
ANNE BABA TUTUMLARI VE OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ÖNEMİ
LİDERLİK VE ÖZGÜVEN.
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
MAREŞAL ÇAKMAK İLK OKULU
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
KENDİNİ TANIMA Ses tonumuzun ve davranışlarımızın, yani iletişimde mesajlarımızın % 90'ının kontrolünü elimizde tutabilmemiz ancak kendimizi tanımamızla.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
Mehmet Akif Ersoy İlkokulu Sunar. ÇOCUĞUN GELİŞİM DÖNEMLERİ 0 – 2 YAŞ BEBEKLİK DÖNEMİ 2 – 6 OYUN DÖNEMİ 6 – 12 OKUL DÖNEMİ 12 – 18 ERGENLİK.
DUYGUSAL VE SOSYAL GELİŞİM
DİĞER TUTUMLAR.
Okul Yaptırma ve Yaşatma Derneği İlkokulu
BELEVİ İLKÖĞRETİM OKULU Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuklara Yönelik Eğitim Programları Hazırlayan: Yalçın ÖNAL Türkçe Öğretmeni.
 Meslek seçimi konusunda gerçekçi ve doğru karara ulaşabilmek için öncelikle kendinizi tanımalısınız.
Haklarımı Biliyorum, Düşüncelerimi Açıklıyorum
ANA BABA VE ERGENLİK.
EBEVEYNLERİN ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMESİ
ZORBALIK –AKRAN ZORBALIĞI VE BAŞ EDEBİLME YÖNTEMLERİ
Okul Öncesi Çocuklarda Özgüven Eksikliği ve Kaygı Problemleri
Sağlık Bilimleri Fakültesi
  Kendi ihtiyaç ve isteklerimizle çelişen durumlarda ya da reddetmek istediğimiz bir isteğe bir öneriye çekinmeden hayır demeliyiz. NEDEN HAYIR DEMELİYİZ?
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
Sunum transkripti:

ANA BABA İLE ÇOÇUK İLETİŞİMİ ÖNDER AYTAC LLB, Dip, MSc, PhD

Çocuk doğduğu andan başlayarak birlikte yaşadığı kişilerden etkilenerek ve onların etkilerini üzerinde taşıyarak okula gelir.

Tabii ki bu ilişkilerin en önemlisi anne-baba ile olan ilişkisidir.

Benlik; bireyin kendini ayrı bir birey olarak görmesi sürecinden oluşur.

Kendi duygu ve düşüncelerini ifade etmek

Eğitim sistemimizin temel amaçlarından birisi de kendini tanıyan ve çevresiyle sağlıklı iletişim kurabilen bireyler yetiştirmektir.

Okulda öğrenme güçlüğü yaşayan çocuklardan birçoğunun özgüven sorunu olduğu öncelikle söylenebilir.

Okulda öğretmen çocuğun özgüvenini arttırmak için pek çok şey yapabilir.

Ancak çocuğun en çok gereksinim duyduğu şey anne babası tarafından sevilmek, benimsenmek ve onları etkilemek olduğu için anne-babanın ilgisi şarttır.

Özgüveni yüksek anne, baba ve öğretmen çocuğun özgüvenini artırır. Ancak bunun tersinin de doğru olduğu söylenmelidir. Çocuğun yaşamındaki tüm kişiler, bu nedenle çok önemidir. Çocuğun yaşamındaki tüm kişiler, bu nedenle çok önemidir.

Özgüvenin iki boyutu vardır. 2. Yeterli olma duygusu 1. Sevilebilir olma duygusu

Okula Giden Çocuğunuz utangaç, çekingen dikkat çekmemeye çalışan ve aşırı sessiz ise ya da insana yapışan, saldırgan ve zorba bir çocuk ise, bu göstergelerin tümü çocuğun sevilebilir olduğundan kuşku duyduğunu olduğundan kuşku duyduğunu göstermektedir. Ya da

Çocuğunuz yeni bir mücadeleye girmekten ürküyor, buna karşı koyuyorsa, başarısız olmaktan korkuyorsa, hata yaptığı zaman hemen keyfi kaçıyorsa, sınavlar onu sinirlendiriyorsa ya da mükemmeliyetçi ise; okulda derslerine ve ödevlerine aşırı özen gösteriyorsa, bu göstergeler çocuğun kendi yeterliliklerinden kuşku duyduğunu gösterir.

Aşırı kontrollü bir çocuğun davranışları, yetişkinlerin yaşamını zora sokmadığı için bu durum Anne, baba ve öğretmenlerin dikkatinden kaçabilir. !! Bu konu hepsinden daha!! !!önemlidir !! Özellikle

Okula giden çocuklarda özgüvenin zayıf olduğunu gösteren işaretler * Utangaç ve içine kapanık * Olağandışı sessiz *Yeni aktivitelere / mücadelelere girmekte isteksiz * Annesine babasına ya da her ikisine de yapışan * Başka çocuklarla kaynaşmakta sıkıntı çeken * Yeni durumlarla karşılaştığında ürkek ve çekingen davranan * Saldırgan Düzenli aralıklarlaDüzenli aralıklarla sinir krizi geçiren * Zorba *Düzenli olarak okuldan kaçan *Kendisinden bir şey istendiği zaman işbirliği yapmayan * Sık sık güven tazelemek ve yardım almak isteyen Aşırı Kontrol GöstergeleriKontrolsüzlük Göstergeleri

* Davranışlarının olumlu bir biçimde düzeltilmesinden bile hemen incinen * Davranışlarının olumsuz bir biçimde düzeltilmesinden aşırı rahatsız olan * Kendisini aşağı görme alışkanlığı edinmiş * Hayale dalma eğiliminde Yanlış yapmaktan ve başarısızlıktan ödü kopan Daima insanları memnun etme çabası içinde *Karın ağrısından ve bulantıdan şikayetçi  Anne babasının hoş görmeyeceğini bile bile derslerini ihmal eden  Kendi hataları için başkalarını suçlayan  Kendisine ve başkalarına ait eşyaları hor kullanan  Evdeki ve okuldaki görevlerini yerine getirirken dikkatsiz ve özensiz davranan Aşırı Kontrol Göstergeleri Kontrolsüzlük Göstergeleri

ÇOCUKLARIMIZIN ÖZGÜVENİNİN GELİŞMESİ İÇİN ANNE BABABALAR NELER YAPABİLİR

Milyonlarca atom birleşerek DNA’yı oluşturdu....

Milyonlarca atom birleşerek DNA’yı oluşturdu....

Milyonlarca DNA birleşerek hücreleri oluşturdu

ve iki hücre birleşti... +

Sonra böyle bir hücre oluştu.

Bölündü,

Tekrar,tekrar bölündü, milyarlarca kere... Ve sonra bu hücreler tekrar birleşti. Ne mi oldu ?...

İşte böyle bir şey oldu...

SİZ çocuklarınızın tüm dünyasını oluşturursunuz; rahatını ve güvenini sağlayan, korku ve sıkıntılarını gideren yegane kaynak SİZLERSİNİZ

Çocuklarla iletişimin temeli bıcı bıcı ve gıdı gıdıdır. Bunun anlamı “ Bak benden sana zarar gelmiyor korkma benim yanımda güvendesin ve seni seviyorum.” demektir.

.

Çocuklarımız büyüdükçe “hayır”larımız ve ağlamalarına, isteklerine ilgisizliğimiz de artmakta ve çocuk zayıf özgüvene doğru adımını yavaş yavaş atmaktadır

Çocuklarımızın özgüvenini geliştirmek için sürekli gıdı gıdı, bıcı bıcı yapamayacağımıza göre onların güçlü bir özgüvene sahip, sosyal ve mantıklı birer çocuk olarak yetişmesi için belirli bir yolun izlenmesi gerekir.

Geliştirmenin yolları Çocuklarda Özgüveni

Çocuğumuzu değerlendirmek

Kendimizi değerlendirmek

İletişim yöntemlerimizi değerlendirmek

Ailelerin çocuklarını gerçekten olduğu gibi görebilmeleri çok zordur. Yapılan araştırmalar özellikle annelerin çocuklarını objektif olarak değerlendirmediklerini ortaya koymaktadır. Çocuğumuzu değerlendirmek

Eğer çocuklarımızı doğru değerlendirirsek, onların özgüvenlerinin oluşmasını dört yönden etkileyebiliriz.

Çocuklarımızı doğru değerlendirirsek; Onların yetenek ve becerilerinin farkına varırız Çocuğumuzu değerlendirmek

Eğer çocuklarımızı doğru değerlendirirsek; onların yaptığı davranışlarını, yalnızca onlara has olan kişilikleri çerçevesinde kavrama fırsatımız olur

Çocuklarımızı doğru değerlendirirsek; sonradan değiştirilmesi zor olan yıkıcı davranışları önceden fark edebiliriz.

Çocuklarımızı doğru değerlendirirsek; büyükleri tarafından doğru değerlendirildiğini hisseden çocuklarımız, kendilerini ifade etmeyi, ortaya koymayı göze alabilir, reddedilmek korkusuyla saklanmak zorunda kalmaya bilirler.

ÇOCUKLARIMIZI DOĞRU DEĞERLENDİRMEK İÇİN BİRKAÇ YÖNTEM

Çocuğumuzu değerlendirmek 1. AŞAMA Kendi çocuklarımızı tanımlayınız

Çocuğumuzu değerlendirmek 2. AŞAMA İki liste oluşturmalıyız ve birine çocuğumuzun olumlu yönlerini, beceri, bilgi ve potansiyellerini yazmalıyız diğerinde de olumsuz niteliklerini, sınırlarını, potansiyel sorunlarını ve kötü alışkanlıklarını yazmalıyız.

3. AŞAMA Çocuğumuzu değerlendirmek ilk önce olumlu özelliklerin yer aldığı listeyi ele alıp, içinden çocuğumuzu yüreklendirmek / teşvik etmek istediğimiz iki-üç özelliğini belirlemeliyiz.

3. AŞAMA Çocuğumuzu değerlendirmek Daha sonra olumlu nitelikleri güçlendirmek için aşağıdaki şu 3 yöntemi kullanabiliriz.

3. AŞAMA Çocuğumuzu değerlendirmek 1.) Birbirinden farklı koşullarda ortaya çıkan yeteneklerinin farkına varılması.

3. AŞAMA Çocuğumuzu değerlendirmek 2.) Çocuğumuzu sık sık taktir etmek için fırsatlar yaratmalıyız. (özellikle başkalarının yanında taktir etmeliyiz.)

3. AŞAMA Çocuğumuzu değerlendirmek 3.) Çocuğumuzun becerilerini göstermek için fırsatlar yaratmalıyız. Çocuğumuzun bunları geliştirmek için de pratik yapmaya gereksinimi vardır.

4. AŞAMA Çocuğumuzu değerlendirmek Çocuğumuzun olumsuz özelliklerini değerlendirmeliyiz. Çocuklarımızın yapmış olduğu her davranışın kesinlikle önemli bir nedeni vardır. Bu nedenle çocuklarımızın olumsuz davranışlarını değerlendirirken kendimize şu üç soruyu sormalıyız.

4. AŞAMA Çocuğumuzu değerlendirmek 1.) Bu davranışıyla hangi ihtiyacını ifade ediyor..

4. AŞAMA Çocuğumuzu değerlendirmek 2.) İhtiyacı olan bu istekte olumlu bir özellik var mı ?

4. AŞAMA Çocuğumuzu değerlendirmek 3.) Çocuğuma bu özelliklerini daha olumlu yollardan ifade etmesi için nasıl yardımcı olabilirim ?

5. AŞAMA Çocuğumuzu değerlendirmek Çocuğumuzun olumsuz özelliklerini yeniden incelemeliyiz... Acaba bunlardan bazıları çocuğumuzun gerçekten kişiliğine dayanan davranışlar mı? Bu davranışların ne kadarı acaba o dönemin gençlerine has davranışlardır? Bu gibi davranışları elemeliyiz ve bunlar hakkında boşuna zaman ve emek harcamamalıyız. Boşuna çocuklarınız ile olan ilişkilerimizi zedelememeliyiz.

5. AŞAMA Çocuğumuzu değerlendirmek Çocuğumuzu korumak için sınırlar koymalı ve daha önemli konulara yoğunlaşmalıyız.

ÖZGÜVEN85

KENDİMİZE VE ÖZELLİKLE DE EŞİMİZLE GEÇİREBİLECEĞİNİZ ÖZEL YAŞANTILARA DA ZAMAN AYIRMALIYIZ

SABIR KALİTENİZDEN DOLAYI ÇOK TEŞEKKÜRLER VESORULARINIZ???