MERHABA
SINIF YÖNETİMİ TEMEL KAVRAMLAR MODELLER
EĞİTİM-ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİNİN GERÇEKLEŞTİĞİ ORTAK YAŞAMA ALANIDIR. SINIF NEDİR? EĞİTİM-ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİNİN GERÇEKLEŞTİĞİ ORTAK YAŞAMA ALANIDIR.
SINIFIN ÖZELLİKLERİ? SINIFTA AYNI ANDA BİRBİRİNDEN FARKLI PEK ÇOK ETKİNLİK YAPILIR. ÇOK BOYUTLULUK SINIFTA OLAYLAR BİRDEN OLUŞUR ve HEMEN ÇÖZÜMÜ GEREKTİRİR. ERTELENEMEZ. YAKINDALIKANINDALIK OLABİLECEK HER ŞEYİ ÖNCEDEN BELİRLEMEK MÜMKÜN DEĞİLDİR. SÜREKLİ SÜRPRİZLER YAŞANIR. ÖNGÖREMEME HER ŞEY HERKESİN GÖZÜ ÖNÜNDE OLUR. HİÇ BİR ŞEY UZUN SÜRE GİZLENEMEZ. AÇIKLIK SINIFTA YAŞANANLARLA SINIFIN TARİHİ YAZILABİLİR. HER ÖĞRENCİ DE KİŞİSEL TARİHİNİ OLUŞTURUR. ORTAK TARİH
ZAMAN, EMEK ve PARANIN BİR AMACA ULAŞACAK ŞEKİLDE ETKİLİ KULLANIMIDIR. YÖNETİM NEDİR? ZAMAN, EMEK ve PARANIN BİR AMACA ULAŞACAK ŞEKİLDE ETKİLİ KULLANIMIDIR.
SINIFI YÖNETMENİN AMACI? OKULA HARCANAN ve OKULDA HARCANAN ZAMAN, EMEK ve PARAYI EĞİTİMİN AMAÇLARINI GERÇEKLEŞTİRECEK ŞEKİLDE ETKİLİ ve VERİMLİ OLARAK KULLANMAKTIR.
SINIF DİSİPLİNİ? SINIF YÖNETİMİ? SIKI DÜZEN KİŞİLERİN YAŞADIKLARI TOPLUMUN GENEL DÜŞÜNCE ve DAVRANIŞLARINA UYMALARINI SAĞLAMA AMACIYLA ALINAN ÖNLEMLERİN TÜMÜ BİR ALANDA ÖĞRETİM KONUSU OLABİLECEK BİLGİLERİN TÜMÜ, BİLİM DALI
SINIF YÖNETİMİNİN BOYUTLARI? ETKİLİ SINIF YÖNETİMİNİN OLDUĞU SINIFLARDA DİSİPLİN SORUNU OLMAZ. SINIF ORTAMINDA FİZİKSEL DÜZENİ SAĞLAMA ÖĞRETME-ÖĞRENME DURUMLARINI ETKİLİ BİR ŞEKİLDE SÜRDÜRECEK PLANLAMAYI YAPMA ZAMAN YÖNETİMİ SINIF İÇİ İLİŞKİLERİN DÜZENLENMESİ SINIF ORTAMININ İSTENEN DAVRANIŞLARI SAĞLAR HALE GETİRİLMESİ (SÜREKLİLİK)
SINIF YÖNETİMİ? EĞİTİM-ÖĞRETİM ORTAMINI DAHA ETKİLİ ve VERİMLİ HALE GETİRMEKTİR. ÖĞRENME İÇİN UYGUN ORTAMIN OLUŞTURULMASI, ARAÇ-GERECİN SAĞLANMASI ve ÖĞRENMEYE YÖNELİK ETKİNLİKLERİN SÜRDÜRÜLMESİDİR. DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİNİN GERÇEKLEŞTİĞİ ORTAMIN ve DEĞİŞİKLİĞİ SAĞLAYAN ETKİNLİKLERİN USTACA YÖNETİLMESİDİR. ETKİLİ BİR ÖĞRENME ÇEVRESİ HAZIRLAMAK, DEMOKRATİK BİR SINIF ORTAMI OLUŞTURARAK ÖĞRETİME AYRILAN ZAMANI VERİMLİ KULLANMAK ve BEKLENEN DAVRANIŞLARI OLUŞTURARAK PEKİŞTİRMEKTİR.
SINIF YÖNETİMİ YAKLAŞIMLARI/MODELLERİ ÖĞRETMEN TEK OTORİTEDİR. KURALLARI BELİRLER, ÖĞRENCİLER UYAR. ÖĞRENCİNİN HER DAVRANIŞI KONTROL ALTINDADIR. ÖĞRETMEN KONULARI AKTARIR, ÖĞRENCİ EZBERLER. GELENEKSEL MODEL OLUMLU-OLUMSUZ HER DAVRANIŞA TEPKİ GÖSTERİLİR. ÖDÜL veya CEZA VERİLİR. AMAÇ İSTENMEYEN DAVRANIŞI DEĞİŞTİRMEKTİR. TEPKİLER BİREYE YÖNELİKTİR. SIK KULLANILMASI, ÖĞRETMEN YETERSİZLİĞİNİ DÜŞÜNDÜRÜR. TEPKİSEL MODEL OLASI OLUMSUZ DAVRANIŞLAR ORTAM DÜZENLENİRKEN DÜŞÜNÜLÜR ve ÖNLEYİCİ DÜZENLEMELER YAPILIR. BİREYDEN ÇOK GRUBA YÖNELİKTİR. SINIF ETKİNLİKLERİ ÖĞRENCİNİN SOSYALLEŞMESİNDE ARAÇ OLARAK DÜŞÜNÜLÜR. *SORUNLARIN ÇOĞU ÖĞRENCİLERİN KURALLARI BİLMEMESİNDEN KAYNAKLANIR. ÖNLEMSEL MODEL SINIF YÖNETİMİNİN ÖĞRENCİNİN ÖZELLİKLERİNE GÖRE DÜZENLENMESİDİR. HER ETKİNLİKTE ÖĞRENCİNİN BİLİŞSEL, PSİKOLOJİK VE SOSYAL ÖZELLİKLERİNE DİKKAT EDİLİR. *BEBEK, ÇOCUK, ERGEN ve OLGUNUN MOTİVASYON UNSURLARI ve ETKİLİ ÖĞRENME YÖNTEMLERİ FARKLIDIR. GELİŞİMSEL MODEL
SINIF YÖNETİMİ YAKLAŞIMLARI/MODELLERİ ÖĞRETMENLER SORUNU DAHA İYİ ANLAMA, ÖĞRENCİNİN KENDİSİNİ ANLAMASI, ÜRETKEN OLMASI ve YETİŞKİNLERLE İŞBİRLİĞİ YAPMASI KONUSUNDA KISA BİR EĞİTİM ALIR. ÖĞRETMEN-AİLE İŞBİRLİĞİ İLE SORUNLAR ÇÖZÜLÜR. REHBERLİK/ DANIŞMANLIK YAKLAŞIMI/MODELİ OLUMSUZ DAVRANIŞLAR MODEL OLMA, PEKİŞTİRME ve CEZA YOLLARI KULLANILARAK ÇÖZÜLÜR. OKUL ÖNCESİ ve İLKÖĞRETİMİN İLK SINIFLARINDA ETKİLİ SONUÇLAR ALINABİLİR. DAVRANIŞÇI YAKLAŞIM/MODEL ÖĞRETMEN OLUMLU KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP ETKİLİ YÖNTEMLER KULLANAN İYİ SINIF ATMOSFERİ OLUŞTURAN KONUSUNDA YETERLİ OBJEKTİF, HIZLI ve DOĞRU KARARLAR VEREN BİRİ İSE SINIFTA SORUN YAŞANMAZ. OLUMSUZ DAVRANIŞIN ORTAYA ÇIKMASI ENGELLENİR. SORUNLAR ETKİLİ İLETİŞİMLE ÇÖZÜLÜR. ETKİLİ ÖĞRETMENLİK YAKLAŞIMI/MODELİ YERE ve DURUMA GÖRE ETKİLİ OLACAK YAKLAŞIM KULLANILIR. ÖNCELİKLE ETKİLİ ÖĞRETMENLİK YAKLAŞIMI İLE ÖNLEMLER ALINIR. SORUNLAR ÇÖZÜLEMEZSE TEPKİSEL veya REHBERLİK/DANIŞMANLIK YAKLAŞIMI KULLANILIR. BÜTÜNSEL/ BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ YAKLAŞIM/MODEL
DOSTÇA KALIN