REHBERLİK.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
Advertisements

el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Prof.Dr.Şaban EREN Yasar Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
KİŞİSEL KAMP MALZEMEN Kamp malzemelerini şu ana başlıklar altında düşünebilirsin. Uyku malzemesi Yemek malzemesi Temizlik malzemesi Zorluklara karşı hazır.
ASELSAN- TOKİ YAPRACIK KONUTLARI KOORDİNASYON KURULU
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
BASİT MAKİNELER.
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
MEB Öğrenci Davranışlarının Değerlendirilmesi Yönetmeliği
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
1/27 GEOMETRİ (Kare) Aşağıdaki şekillerden hangisi karedir? AB C D.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
REHBERLİK.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
TC ÇAVDARHİSAR KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2011 – 2012 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI OKULLAR HAYAT OLSUN PROJESİ.
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Prof. Dr. Akile Sarıoğlu-Büke*, Doç Dr. Osman Özdel**,
Sıvı Ölçüleri Değerlendirme.
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
MÜRŞİT BEKTAŞ 1-A SINIFI
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
HAYATI GÜZELLEŞTİRMENİN KURALLARI 1 İNSANLARA BEKLEDİKLERİNDEN FAZLASINI VERİN VE BUNU GÖNÜLDEN YAPIN.
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
REHBERLİK DERS II.
PROTOKOL.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
DEĞİŞİM YÖNETİMİ Pervin GÖZENOĞLU.
DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ VI. LİSELERARASI MATEMATİK YARIŞMASI
REHBERLİK.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Anadolu Öğretmen Lisesi
© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri®, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
REHBERLİK DERSİ III.
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Üçüncü Grup Birinci Harf U sesi sunumu MÜRŞİT BEKTAŞ.
KALEM TÜKENİR ÖĞRENCİ TÜKENMEZ (TÜKENMİŞ ÖĞRENCİ).
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 22 Ekim AB TOPLAM BÜYÜKBAŞ HAYVAN VARLIĞI CANLI HAYVAN May / June SURVEY CANLI HAYVAN May / June SURVEY.
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
HAYAT BİLGİSİ SORULARI.
ECHİNODERMATA Kambriyen – Güncel tümüyle denizel Filum
SLAYT 1BBY220 OCLC WorldCat Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/ BBY220 Bilgi Erişim İlkeleri.
DEĞERLER EĞİTİMİ DÜRÜSTLÜK.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Diferansiyel Denklemler
REHBERLİK TÜRLERİ.
REHBERLİK DERSİ III.
REHBERLİK DERS II.
Sunum transkripti:

REHBERLİK

KAYSERİ YEDİİKLİM

KAYSERİ YEDİİKLİM

KAYSERİ YEDİİKLİM

KAYSERİ YEDİİKLİM

KAYSERİ YEDİİKLİM

KAYSERİ YEDİİKLİM

KAYSERİ YEDİİKLİM

KAYSERİ YEDİİKLİM

KAYSERİ YEDİİKLİM

KAYSERİ YEDİİKLİM

KAYSERİ YEDİİKLİM

KAYSERİ YEDİİKLİM

KAYSERİ YEDİİKLİM

KAYSERİ YEDİİKLİM

KAYSERİ YEDİİKLİM

KAYSERİ YEDİİKLİM

KAYSERİ YEDİİKLİM

KAYSERİ YEDİİKLİM

KAYSERİ YEDİİKLİM

KAYSERİ YEDİİKLİM

KAYSERİ YEDİİKLİM

KAYSERİ YEDİİKLİM

KAYSERİ YEDİİKLİM

KAYSERİ YEDİİKLİM

KAYSERİ YEDİİKLİM

III. Merkeze yığma hatası IV. Mantık hatası V. Anlam hatası Dereceleme yapacak kişinin kişilik özelliklerinden kaynaklanan hatalara, derecelendirme ölçeklerine karışan «kişisel yanlılık hataları» denir. Buna göre, I. Bonkörlük hatası II. Cimrilik hatası III. Merkeze yığma hatası IV. Mantık hatası V. Anlam hatası Yukarıdaki hatalardan hangileri, kişisel yanlılık hataları arasında yer almaz? I ve II II ve III III ve IV IV ve V I, II ve IV KAYSERİ YEDİİKLİM

Okul PDR hizmetleri modeli Dünyada mesleki rehberlik kavramını ilk defa kullanan ve genel olarak rehberlik hizmetlerinin kurucusu sayılan Frank Parsons, 1908’de bir meslek bürosu açarak kendisine işe yerleşme isteğiyle başvuran adayların niteliklerini, yetenek ve ilgilerini saptayarak, sahip oldukları bu özelliklere uygun bir işe yerleştirilmelerini sağlamıştır. Ancak zamanla Parson’ın meslek bürosunda yürüttüğü çalışmalar yani kişilere tam işe yerleşecekleri sırada rehberlik hizmeti sunmanın geç kalınmış bir girişim olduğu ileri sürülmüştür. Bu düşüncenin ileri sürülmesiyle ortaya çıkan rehberlik yaklaşımı, aşağıdakilerden hangisidir? Gelişimsel rehberlik Okul PDR hizmetleri modeli Karar vermeye yardım süreci olarak rehberlik Rehberliğin eğitim süreciyle kaynaştırılması Klinik yaklaşım KAYSERİ YEDİİKLİM

KAYSERİ YEDİİKLİM

(I) İnsancıl anlayışa sahip bir öğretmen, öncelikle mükemmel bireyler yetiştirmeye çalışır. (II) Bu bireyler, sadece kendi sorunlarıyla ilgilenmez, çevrelerinde insanların sorunlarıyla da ilgilenir. (III) Varoluşsal bir hayat sürer. (IV) Yaşamdan zevk almayı bilir. (V) Değişimlere karşı önyargılı olmayan bir direnç sergiler. Yukarıda numaralandırılmış ifadelerden hangileri, insancıl anlayış ile örtüşmemektedir? Yalnız I Yalnız III I ve III II, III ve IV III, IV ve V KAYSERİ YEDİİKLİM

KAYSERİ YEDİİKLİM

KAYSERİ YEDİİKLİM

Kişisel – sosyal rehberlik Yöneltici rehberlik Geliştirici rehberlik Bir öğrencinin, kendisi için en uygun eğitsel kulübü seçmesi için sunulan yardım, rehberliğin aşağıdaki işlevlerinden hangisiyle ilgilidir? Eğitsel rehberlik Mesleki rehberlik Kişisel – sosyal rehberlik Yöneltici rehberlik Geliştirici rehberlik KAYSERİ YEDİİKLİM

Bir okulda görev yapan rehber öğretmen, uyguladığı problem tarama envanteri sonuçlarına göre, birçok öğrencisinin vaktini doğru kullanma noktasında büyük bir sorun yaşadığını, sınıf rehber öğretmenlerinden ise bu konuda istedikleri desteği göremediklerini fark eder. Bunun üzerine, sınıf rehber öğretmenleriyle bir araya gelerek, bu konuda öğrencilere nasıl destek olabileceklerini anlatan bir seminer programı düzenler. Rehber öğretmenin bu çalışması, rehberliğin aşağıdaki işlevlerinden hangisiyle doğrudan ilgilidir? Tamamlayıcı İyileştirici Yöneltici Önleyici Geliştirici KAYSERİ YEDİİKLİM

Kenan’a mesleki rehberlik hizmeti sunmalıdır. Lise 2. sınıf öğrencisi Kenan, sınıf rehber öğretmeni Ayşe Hanım’a şunları anlatmaktadır: «Öğretmenim, ne yapacağımı bilemiyorum. Ben de sizin gibi öğretmen olmak istiyorum ancak ailem, özellikle de babam doktor olmamı istiyor. Bunca yıldan beri beni büyüttüler, okuttular, onları kırmak da istemiyorum. İşin içinden çıkamıyorum.» Sınıf rehber öğretmeni Ayşe’nin bu durumda aşağıdakilerden hangisini yapması, rehberlik anlayışına uygundur? Sorunun nedenini daha iyi anlamak için Kenan’a onu anladığı hissini uyandırıp görüşmeyi devam ettirmelidir. Kenan’a mesleki rehberlik hizmeti sunmalıdır. Kenan’dan izin alarak Kenan’ın ailesiyle görüşmelidir. Kenan’a önemli olanın kendi görüşü olduğunu, mesleğin bir kişinin kimliğinin önemli bir parçası olduğunu ve bu nedenle ailesiyle çatışma pahasına düşüncesini devam ettirmesi gerektiğini söylemelidir. Kenan ile görüşüp, okul rehberlik servisinden bir görüşme ayarlamalıdır. KAYSERİ YEDİİKLİM

Murat, son derece düzenli, tertipli, beş yıl önceki defterlerini bile özenle saklayan, okul kurallarına harfiyen uyan, hal ve hareketleriyle birçok öğretmeninin takdirini kazanmış bir öğrencidir. Murat’ın davranışları, kişiliğinin bir yansıması olarak ele alındığında, Holland’a göre hangi kişilik tipine sahip olduğu söylenebilir? Gerçekçi Araştırıcı (Aydın) Sanatçı Geleneksel Girişimci KAYSERİ YEDİİKLİM

Bir anne, “Oğlumun arkadaşlarından birinin uyarıcı madde kullandığını öğrendim ve durumu eşime anlattım. Eşim ve ben bu konuda ne yapmamız gerektiğini bilemiyoruz. Oğlumuzun madde kullanmadığına eminiz ancak acaba madde kullanmaya başlar mı diye çok endişeliyiz. Bu konuda onunla konuşmak istedik ancak ne diyeceğimizi bilemiyoruz. Ergenlik döneminde olduğundan söyleyeceklerimizin durumu daha da kötüleştirmesinden korkuyoruz.” diyerek okul rehber öğretmeninden (psikolojik danışman) yardım istemiştir. Okul rehber öğretmeni, “ Oğlunuzun arkadaşını aşağılamadan, bağımlılığın ona geçmesi ile ilgili duyduğunuz korkularınızı ve bu alışkanlığın zararlarını onunla paylaşabilirsiniz. Bu paylaşım esnasında azarlama, tehdit etme gibi iletişim engellerinden uzak durarak oğlunuza onun sizin için önemini ifade etmeniz, onunla ilgili olumlu düşüncelerinizi paylaşmanız son derece önemlidir.” demiştir. Okul rehber öğretmeninin anneye verdiği öneriler hangi rehberlik hizmeti ve hangi rehberlik işlevi ile açıklanabilir? KAYSERİ YEDİİKLİM

Öğrencilerin kendilerini yeterince iyi ifade edememeleri, Okul ya da sınıf genelinde gerçekleştirilebilecek aşağıdaki etkinliklerden hangisi, karşısındaki işlevi doğru olarak yansıtmaktadır? Etkinlik İşlev A) Öğrencilerin kendilerini yeterince iyi ifade edememeleri, kendilerini değersiz bulduklarının belirlenmesi üzerine sosyal beceri eğitiminin uygulanması Krize Müdahale B) Okulda uygulanan rehberlik programlarının, öğretim programlarına paralel olacak şekilde düzenlenmesi Ayarlayıcılık C) Okulun başladığı ilk günlerde okulun, yakın çevresinin ve okul kurallarının tanıtılması Tamamlayıcılık D) Sınıf rehber öğretmeninin okulun ilk günlerinde sınıf kurallarını öğrencilerine anlatması ve özellikle de öğrencilerinin birbirlerinin canını yakmamaları konusunda uyarması Önleyicilik E) Öğrencilere verimli ders çalışma, vaktini doğru kullanma gibi konularda eğitim verilerek ders başarılarının artırılmasına yardımcı olunması Geliştiricilik KAYSERİ YEDİİKLİM

Kişilik envanteri uygulanan bir kişi, karşılaştığı “Evinin dış kapısını açık unutan bir ev sahibi evinin soyulmasını hak eder mi?” sorusuna önce «Akılsız adam. Unutmasaymış, hak eder tabi» şeklinde cevap vermeyi düşünmüş, ardından böylesi bir düşüncenin kendisinde sağlıksız bir kişilik yapısı varmış izlenimine kapılmasına yol açabileceğini düşünüp cevabını değiştirmiştir. Bu kişinin cevabını değiştirmesi, aşağıdaki hata türlerinden hangisi için uygun bir örnek olabilir? Sosyal kabul Mantık Anlam Genelleme Gözlem yetersizliği KAYSERİ YEDİİKLİM

KAYSERİ YEDİİKLİM

KAYSERİ YEDİİKLİM

KAYSERİ YEDİİKLİM

KAYSERİ YEDİİKLİM

KAYSERİ YEDİİKLİM

KAYSERİ YEDİİKLİM