BTÖ616 EĞİTSEL BİLGİSAYAR OYUNLARI TASARIMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
YAŞAMIN ÖĞRETTİKLERİ (psikoloji arşivi)
GETTİNG THE GAMEPLAY WORKİNG (Oyun Mekaniğinin Hayata Geçirilmesi)
SEZON ÖNCESİ BÖLGESEL SEMİNERİ
Değerler Eğitimi Özgüven.
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
ENGELLİLERDE VOLEYBOL
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
Birey Nedir? Toplumun bir parçası olan ve kendine özgü ayırıcı özellikleri bulunan tek fert olarak nitelendirilmiştir. Ben bir bireyim. Yaşadığım toplumun.
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
Playtesting Damla KIZILTAS.
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ
Elements of Gameplay Betül Altındiş.
Derya Duygu KARSLI
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
BÖLÜM V: FOCUS NAZAN SEZEN. “Akışı hisset… Akıntının bir parçası olmak için, amacı anlamalısın” Warrel Dane.
Bölüm 5: ODAK Game Design Theory and Practice 2Ed BTÖ616 | Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Pınar Nuhoğlu “Akışı hisset… Akışın bir parçası.
EĞİTİM OYUNLARI TASARLAMA
GÖKAY GÖKTAŞ.  Hollywood, iyi belirlenmiş hedeflerle birlikte iyi bir sisteme sahiptir. Film yapımcısı filmin nasıl yapılacağını bilir. Film yapım aşamasındayken.
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan : Sinan KESKİNSinan KESKİN Mart 2013 Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim.
EĞİTSEL ALANLAR Kazanım: Eğitsel alanlardaki güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirir. 9. Sınıf 8 nolu kazanım etkinliği.
Test Driven Development (TDD) Nedir?
Ayşeyle Ali okuldan çıkıp evlerine gideceklerdir. Evlerine gitmek için caddelerden gitmeleri gerekmektedir. Bunun için yaya geçidi olan, lamba olan yolları.
TASARIM BELGELERİ DİLARA SOLMAZ.
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
YILLAR SONRA ÖĞRENDİM Kİ
CHAPTER 23 : PLAYTESTING Herkes “ Neden oyunlar daha iyi değil – Neden gerçekten iyi oyun yok! “ diye sorar. Bence bunun cevabı, endüstrinin yaptığı oyunu.
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ SERTİFİKASYON PROGRAMI – 2 GENÇLERDE YAŞ GRUPLARINA GÖRE TAKTİK ANTRENMANLAR “GENÇ MÜSABAKALARININ GELİŞİMİ” 01 Nisan 2013 – İZMİR Prof.
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
PLAYTESTING Abdullah Yasin Gündüz. Playtesting, oyun geliştirme aşamalarının en canlı ve eğlenceli bölümlerinden bir tanesidir. Çok az sayıda oyun, geliştiricilerin.
Fatih ÖZDİNÇ Hacettepe Üniversitesi Böte
FOCUS.
ROL OYNAMA ve DRAMA.
 BOKEMON NEW WORLD.   Oyuna Genel Bakış  Oyun Mekanikleri  Oyun Görselleri  Ses ve Müzik  Teknik Analiz İçindekiler.
BTÖ521-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
MUSTAFA AY Rehber Öğretmen Ergenle iletişim kurmak neden bu kadar zor?Acaba ergenlerin bize mesajlarını iletmekte zorlanması da aynı nedenlerden kaynaklanıyor.
BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ UYGULAMALARI
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
MESLEK ETİĞİ Öğr. Gör. Alev UYSAL.
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
TASARIM DOKÜMANLARI TOLGA KAYNAROĞLU.
BCO 623 Oyun Tasarımı DEYNEKÇİ Oyun Sunumu Ekip Betül Altındiş
TAKIM RUHU 11-A.
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
*Bu insanlar, yaşamın her yönünü severler, şikâyet etmekle ya da olayların daha değişik olmasını istemekle vakit kaybetmezler. *Bağımsızlıklarına çok.
İNTERNET ÇOK GENİŞ BİR ALAN
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
Hoş Geldiniz Hoş Geldiniz Sunum: Abdurrahman ÇIĞRIK İZMİR.
Strateji Oyunları.
Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Fiziksel Özellikleri En az iki kaynaktan edindiği bilgileri kullanarak yeniden anlam kurmaktır. Fiziksel.
Radardanismanlik.com.tr 1 RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK radardanismanlik.com.tr EĞİTİMDE KALİTE RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK TAKIM ÇALIŞMASI.
OYUN GELİŞTİRME DÖKÜMASYONU BUKET ALBAYRAK 17.BÖLÜM BCO623.
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
ANNE BABA ve ERGEN İLETİŞİMİ
Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Bölüm Tasarımı Emre Avan.
ROL OYNAMA ve DRAMA.
İNTERNETİN BİLİNÇLİ VE GÜVENLİ KULLANIMI
Bir Oyunun Oluşturulması: Oynanış Şekli, Teknolojisi ve Hikayesi
AİLELER ÇOCUKLARINI NASIL DESTEKLEYEBİLİR?
EĞİTSEL OYUNLAR (Educational Games)
DERS SORUMLUSU Prof. Dr. Hakan TÜZÜN HAZIRLAYAN Özkan ÖZBAY
Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON
KODLAMA ve BECERİLER Dr. Osman EROL.
Sunum transkripti:

BTÖ616 EĞİTSEL BİLGİSAYAR OYUNLARI TASARIMI Dr. Hakan TÜZÜN

Oyun Testi (Playtesting) Oyunlar neden daha iyi değil? Neden gerçekten iyi oyun yok? Bir oyun geliştiririz, takımlarımızdan günlerce çalışmalarını isteriz fakat onlara oyun oynamaları için fırsat vermeyiz. Peter Molyneux

Oyun Testi (Playtesting) Bu aşama en eğlenceli kısımdır. Oyunun, üzerinde aylarca çalışan ekibin dışındakilere sunulmasıdır. Oyunu nasıl ortalama bir düzeyden kusursuz bir düzeye getireceğimizle ilgili önemli bir zaman dilimidir. Oyun testi, oyunu mümkün olan en iyi seviyeye getirmeye çalışır. Oyunun mekaniğinde hata var mı? Oyun eğlenceli mi? Oyunun gücü nedir?

Örneğin; RTS oyunundaki bir bölümün Oyuncunun, oyuna kolaylıkla üstünlük sağlayabilecek özelliklerle donanması, Yapay zekaya sahip bir düşmanın, mantıksızca oyuncuya saldırması, Sezgilere yer vermeyen ve kullanımı zor kontrol tuşları, Oyun testi ile ilgilidir.

Oyun testi, onarım(debugging) değildir. Onarım, Kod ve grafik sistemlerini içerir.Programlama tabanlı olduğundan, programlama ekibini ilgilendirir.

Oyun testi, onarımdan daha önemlidir. Çünkü; Bir oyunun çalışmasını destekleyen tüm sistemler hatasız olabilir fakat eğlenceli olmadığından bu oyunla kimse oynamak istemez.

Doğru Testçileri Bulma Doğru testçileri bulmak uğraştırıcı bir iştir. Herkes oyunu sevip sevmediğini söyler fakat çok az bir kısım neden sevmediğini ve nasıl geliştirilebileceği hakkındaki fikirlerini söyler. Dönüt alma, oyunu geliştirme açısından çok faydalıdır.

“çok güzeldi” veya “çok sıkıcıydı” gibi bazı genel izlenimler alınabilir. “3. seviyede 12. yaratıkla dövüşürken öldürülmesinin çok zor olduğunu düşündüm, nasıl öldüreceğimi tahmin bile edemedim. Belki de alevleri üzerine doğrultmalıydım” gibi ayrıntılı açıklamalar, daha değerli dönütlerdir.

Kimler Test Etmeli Testi yapan kişi açık sözlü olmalıdır, Ekibin güvenini kazanması gerekir, Testi yapan kişinin dönütlerinden yararlanmak, verimliliği en üst seviyeye çıkaracaktır.

Kimler Test Etmeli Tek bir testçi, projede ihtiyaç duyulan tüm dönütleri veremez. Testçi sayısı mümkün olduğunca fazla olmalıdır.(kişisel önyargılar geri planda kalır,çok sayıda fikir oluşur.)

Kimler Test Etmeli? Geliştirme takımı üyeleri: Projeye hayranlık duymalarını önler. Oyun nasıl çalışıyor?(kodlar,sesler,seviyeler ne derece işlevsel) Nasıl daha fazla geliştirebilirler? Dezavantajı; nesnel olamayabilirler.Diğer takım arkadaşlarıyla ilişkiler fikirlerin beğenilmemesine neden olabilir. Geleneksel oyun testçileri: Oyunu baştan sona kadar sürekli sınarlar. Bilgisayar oyunlarını seven ve sürekli oynayanlardır. Oyun nasıl oynanıyor? Kolay mı, zor mu? Kontrol tuşları sezgisel olarak fark edilebiliyor mu? Dezavantajı; vakitlerin çoğunu kodlardaki hataları bulmak için geçirirler ve oyundaki kalıcı problemlere uyum sağlarlar.

Kimler Test Edebilir? Projede Çalışmayanlar: Hiç oyun oynamayanlar: İlk izlenimci testçiler(first_impression): Sezgisel olmayan kontroller hakkında önemli dönüt sağlarlar. İlk defa oyun oynadıklarından, etkili geri dönütler verebilirler. Oyunu öğrenmenin zor olup olmadığı hakkında bilgi verirler. Projede Çalışmayanlar: Bilinen, güvenilen, fikirlerine saygı duyulan insanlardır. Oyunun güçlü ve zayıf yönlerini görebilirler. Erken aşamalardaki testlerde, oyunun gidişatı hakkında bilgi verirler. Dezavantajı; oyundaki kusurları göremeyebilirler ve yoğun olabilirler. Hiç oyun oynamayanlar: Herhangi biri olabilir.(komşu, caddeden geçen biri vb…) Hard_core oyuncuların gözden kaçırdıklarını görebilirler.Akla gelmeyen geri dönütler üretirler.

Kimler Test Etmemeli? Patron Pazarlama Bölümü Üyeleri Size çok yakın kişiler(Akrabalar, aileniz) Ahmaklar (Idiots ) Kendileri için oyunun test edildiğini sananlar Aşırı Tutkunlar Bu kişiler objektif bakamayacak kişilerdir.Sadece motivasyon açısından görüşleri alınabilir.

Ne zaman Test Etmeli? Testin yapılacağı doğru zamanın bilinmesi çok önemlidir. Ayrıntılı testi gerektiren bazı kritik dönemler olabilir. Bazı tür testlerin gereksiz ve anlamsız olacağı bazı zamanlar olabilir.

Ne zaman test etmeli? Erken oynama testi, sözüne güvendiğiniz,en iyi tanıdığınız projede uzmanlaşmış kişilerce yapılır. Erken testte; Oyunun ara sıra takılmasına Oynanabilecek tek bir seviye olmasına Bölümlerin eksikliğine göz yumulur. Oyun geliştirmenin değişik evrelerinde oyunu göstereceğiniz, sözüne güveneceğiniz küçük bir grup kurmanızda yarar var.Oyunun ilerlemesi hakkında fikir belirtebilirler.

Ne Zaman Test Etmeli? İlk İzlenimci testçiler, arayüz ve kontrol tuşlarının tasarımı sırasında getirilmelidir. Oyun büyük ölçüde oynanabilir hale geldiğinde geleneksel testçiler kontrol etmelidir.

Nasıl Bir Test?(How to test?) İstedikleri gibi oynasınlar.Testçi oyunu kendi kendine keşfetmelidir. Tepkilerini izleyin. Müdahale etmeyin. Oyuncuya yardım ederseniz, her aşamada düzeltirseniz, geri dönütler alamazsınız. Testçilerin size ne dediğini can kulağıyla dinleyin. Tasarımcı, bir şikayeti testçilerin çoğunluğundan duyuyorsa onu dikkate almalıdır.

Yönlendirilen Test Yönlendirilen Test: Oyun tam olarak işlevsel hale gelmeden erkenden yapılır. Tasarımcı oyunun çok iyi olduğunu düşündüğü bölüm hakkında dönüt almak isteyebilir. Tasarımcı, testçiden oyunun belli bölümlerini oynaması için direktifte bulunur.

Yönlendirilmeyen Test Testçilerinize yönetilmeyen test için izin vermeli, teşvik etmelisiniz. Testçiye; Oyun verin, oynamalarını isteyin, yaptıklarını gözleyin(müdahale yok) ve dönütleri dinleyin. Umulmadık, olumsuz bir dönüt almak ilerisi için faydalı olacaktır.

Dengeleme Oyunun büyük kısmı bittiğinde bazı ayarlamaların yapılması gerekmektedir. Oyunun içindeki her bir seviye, bir sistem oluşturur.Ve bunlardaki bir değişiklik, tamamını etkiler.Bu yüzden bu bölümler arasında gerekli dengenin oluşturulması gereklidir. Dengeleme ve test birlikte sıkı ilişkide olduğu sürece çok başarılı sonuçlanır.

Dengeleme Bir kavga oyununda, bir beyzbol sopasının; Ne kadar zarar vereceği, Ne kadar hızlı vuracağı, Kaç defa kullanılabileceği, Ne kadara satın alabileceği gibi değerler ayarlanmalıdır.

Oyun Çok mu Zor? Geliştirme takımı oyunu sürekli oynadıklarından, onlara oyun çok zor gelmeyecektir. Fakat oyun ilk defa oynayacak olanların %90’ ı için, oyun zor olacaktır.

Dinlediğiniz İçin Teşekkürler…..