Bağlanma (attachment)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖFKEYLE BAŞ ETME.
Advertisements

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
Şİddet Muhammet GÜLER.
Hazırlayan: Öğr.Gör. Funda YORULMAZ
EBEVEYN OLMA VE ÇOCUK YETİŞTİRME TUTUMLARI
İnsan ilişkileri bazen neden çok zordur?
ANAOKULUNA UYUM SÜRECİ
ASYA KOLEJİ REHBERLİK SERVİSİ
AİLE Bir toplumda hukuki temele dayalı evlilik ve akraba bağlılığı (anne, baba, çocuklar, büyükanne ve baba ile yakın akrabalar) oluşmuş, aynı mekanda.
Çift İlişkisinde Bağlanma
BÖLÜM 9 Bebeklikte Sosyal ve Duygusal Gelişim.
SOSYODUYGUSAL GELİŞİM
ANNE BABA TUTUMLARI.
DOĞUM ÖNCESİ GELİŞİM VE DOĞUM
HİZMET-İÇİ EĞİTİM MAYIS 2007
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ANASINIFI VELİ SEMİNERİ
Sınav Kaygısı ve Önleme Yolları.
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
DOĞUM ÖNCESİ GELİŞİM VE DOĞUM
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
SINAV KAYGISI VE AİLE.
7-19 Yaş Psiko-Sosyal Gelişim Özellikleri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
SINAV KAYGISI DENİZLİ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
ERGENLİK ve PROBLEMLERİ
ZEYNEP YILMAZ PSİKOLOJİK DANIŞMAN
“OKUL KORKUSU” SEMİNERİ
KAYGI NEDİR. Büyük felaketler büyük insanların yetiştiği okuldur
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
BEBEKLİK ve YÜRÜME ÇAĞINDA DUYGUSAL ve SOSYAL GELİŞİM
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
MAREŞAL ÇAKMAK İLK OKULU
Sözcük ( Kelime ) Tek başına anlamı olan ve cümle kurmaya yarayan sözlere , sözcük ( kelime ) denir.
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
BAŞKALARINI TANIMA VE EMPATİ
KİŞİLİK,SOSYAL, DUYGUSAL VE AHLAKSAL DEĞİŞİM
DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
Yrd.Doç.Dr. Özcan PALAVAN
Mehmet Akif Ersoy İlkokulu Sunar. ÇOCUĞUN GELİŞİM DÖNEMLERİ 0 – 2 YAŞ BEBEKLİK DÖNEMİ 2 – 6 OYUN DÖNEMİ 6 – 12 OKUL DÖNEMİ 12 – 18 ERGENLİK.
BÖLÜM 5 Birey, Toplum ve Başkaları: Sosyal Beceriler.
BÜYÜDÜKÇE DEĞİŞİYORU Z. Bugün birazdan göreceğiniz oyuncaklarla oynayacak, beslenme saatinde resimde göreceğiniz besinlerle karnınızı doyuracak, evinize.
ERGENLİK DÖNEMİ YAŞ BİLİŞSEL GELİŞİM * * Soyut işlemler dönemidir. * Tartışmaları sever, düşüncelerini ifade etmek isterler. * Mantık üzerinde.
Bağlanma Kuramı Açısından Yakın İlişkiler
BİREY VE MESLEK İNSANI OLARAK PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
DUYGU GELİŞİMİ Prof Dr Süheyla ÜNAL. Duygu Fizyolojik uyarılma Fizyolojik uyarılma Bilinçli yaşantı Bilinçli yaşantı Davranışsal ifade Davranışsal ifade.
GELİŞİM DÖNEMLERİ 0-3 Yaş Gelişim Dönemi 3-6 Yaş Gelişim Dönemi.
SANAT FELSEFESİ.
KAYGI NEDİR?. SINAV KAYGISI NEDİR? KORKU YOĞUN KAYGI BAŞARININ DÜŞMESİ ENDİŞE.
GİRİŞ Bağlanma doğumdan itibaren gelişen ve yaşam boyu devamlılık gösteren bir fenomendir. Bowbly bağlanmayı özellikle gerilim yaratan durumlarda bakım.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
ÜSTÜN ZEKALI VE DAHİ ÇOCUKLAR
ÜSTÜNLÜK ARAMA KURAMI - Adler Doğum Sırası En büyük çocuk; tacını yitirmiş kraldır. Yaşamının ilk yıllarında çevresinin ilgi merkezindeyken ve her.
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
Bağlanma TARZLARI.
Nuran E. KORKMAZ A.Ü.İ.F /Güz Dönemi
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Bilişsel Davranışçı Terapiye Giriş. Epiktetos (MS 55 – 135) İnsana diğer insanlar veya çevresel nesnelerden ziyade sadece kendi tutum ve inançları zarar.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
AİLE Bir toplumda hukuki temele dayalı evlilik ve akraba bağlılığı (anne, baba, çocuklar, büyükanne ve baba ile yakın akrabalar) oluşmuş, aynı mekanda.
Bebeklik ve Yürüme Çağında Duygusal ve Sosyal Gelişim
AİLEDE İLETİŞİM.
Prof. Dr. Aysel KÖKSAL AKYOL
Sağlık Bilimleri Fakültesi
“İki dinle, bir söyle.” ~Anonim
Sunum transkripti:

Bağlanma (attachment) Çocuğun başkalarıyla (ebeveyn ya da bakıcılarıyla) anlamlı duygusal ilişkiler kurabilme yetisi anlamına gelmektedir. John Bowlby Mary Ainsworth

Bağlanma Biçimleri 1. Güvenli Bağlanma Bebeğin asıl bakıcısından kolayca ayrılabildiği ve döndüğünde aktif olarak ona yöneldiği bir bağlanma yapısıdır. Bu tür bir bağlanmada çocuk, yeni ortamları araştırmada bağlanma figürünü bir üs olarak kullanır. Annelerinden ayrıldıklarında doğal olarak bir huzursuzluk yaşamakta ve yeniden annesiyle bir araya geldiklerinde kolayca sakinleşmekte ve çevresini keşfetmeye devam etmektedir. İleriki yıllarda güven, yalnız kalma, değerlilik ve sevilme duygularının temelleri oluşur.

Kaçınan Bağlanma Bebeğin ebeveyn/bakıcısına yakın olma çabaları boşa çıkarıldığı için bağlanma ihtiyaçlarını bastırmasıyla ortaya çıkan bağlanma biçimidir. Bu çocuklar anneden ayrılmaktan çok fazla etkilenmemekte, tekrar bir araya geldiklerinde de anneleriyle ilişki kurmaktan kaçınmakta ve kendilerini daha çok oyunlara vermektedirler. Bu bireyler ilerde yakın ilişki kurmakta zorlanırlar. Kaygı düzeyleri düşüktür. Özsaygıları yüksektir. İlişkilere fazla güvenmezler. Düşüncelerini başkalarına açmaktan hoşlanmazlar

Kaygılı/Korkulu Bağlanma Bu çocuklar annelerinden ayrıldıklarında derin kaygı yaşamakta, yabancı ile iletişimi reddetmekte, anneyle yeniden bir araya geldiklerinde sakinleşmemekte ve anneye sıkıca yapışmaktadırlar. Özsaygıları düşüktür Yalızlık kaygısı yaşarlar Duygu ve düşüncelerinin başkaları tarafından onaylanmasını beklerler.