“Her Öğretmen Rehberdir”

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
Advertisements

ETKİLİ VE ÖZEL BİR ÖĞRETMEN NEDEN SİZ DE OLMAYASINIZ WONDERFUL.
TVO Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
REHBERLİK SERVİSİ PANOSU
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin Tanıtımı
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA YOLLARI. Önce kendinize güvenin. Önce kendinize güvenin. Başarılı olacağım diyerek başlayın. Unutmayın ki kendine güven başarının.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
ÇOCUĞUNUZ SINAVA HAZIRLANIYOR!..
REHBERLİK.
ÖZEL BÜYÜKKOYUNCU LİSELERİ. ÖSS ÇALIŞMA KURULUMUZ HANGİ BIRIM LERDEN OLUŞUYOR? EĞİTİM KOORDİNATÖRLÜĞÜ ÖSS KOORDİNATÖRLÜĞÜ SINIF-BRANŞ ÖĞRETMENLERİ PDR.
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK ETKİLİ VE ÖZEL BİR ÖĞRETMEN.
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
8/B SINIFI VELİ TOPLANTISI
REHBERLİK DERS II.
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
REHBERLİK.
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
OKULLARDA REHBERLİK SERVİSLERİ-HİZMETLERİ
ÇOCUKLARIMIZ… Bizim en değerli varlıklarımız… Tüm çabalarımız
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİNİN ÖĞRETMENLERE TANITIMI
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Çoğunluktan farklı ve özel gereksinimli çocuklara sunulan, üstün özellikleri olanları yetenekleri doğrultusunda kapasitelerinin en üst.
Rehberlik nedir? Bireyin kendini anlaması,problemlerini çözmesi,gerçekçi kararlar alması,kapasitelerini kendine en uygun düzeyde geliştirmesi,çevresine.
1 - Sorumluluk duygusunu arttırmaya çalışın
SIĞINMACI ÇOCUKLARIN SORUNLARINDA ÇÖZÜM YÖNTEMLERİ (19 MART2011 UĞUR PLAZA) MÜCAHİT ŞAHİNTÜRK PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Rehberlik Servisi Tanıtımı
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
SINIF REHBER ÖĞRETMENİYİM
Girne Orta Okulu Rehberlik Servisi
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
ÖĞRENCİ TAKİP SİSTEMİ BTS HAZIRLAYAN ABDURRAHMAN ÇİÇEK 75
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Mentör Öğretmenlik.
ÖZSAYGI VE ATILGANLIK.
Rehberlik Servisi Tanıtımı
EVRENSEL AHLAKİ DEĞERLERE SAHİP BİR ÖĞRETMEN
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ ERHAN BUDAK (Psikolojik Danışman)
Karlıova YBO Rehberlik Servisi
Hazırlayan Hatice PAKSOY
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
Rehber Öğretmenlerimiz Elif BAŞ BULUT Mustafa ŞENDEN Hoş geldiniz
REHBERLİKLE ELELE.
BURDUR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISININ ARTMASI İÇİN NELER YAPMALIYIM?
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
BAŞARIYA GÖTÜREN AİLE KONURALP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ AHMET ATİLLA.
Öğrencilerimizin başarısı için okul veli işbirliği Psikolojik Danışman Muzaffer KILIÇ.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Psikolojik Danışman Serpil KARACA
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
Rehberlik Servisini Tanıyalım
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
REHBERLİK DERS II.
Rehberlik Servisini Tanıyalım
Sunum transkripti:

“Her Öğretmen Rehberdir” ÖZEL BAHÇELİEVLER İHLAS ÇOK PROGRAMLI LİSESİ “Her Öğretmen Rehberdir”

PDR Servisinin Temel Amaçları Öğrenciye kendini değerli hissettirmek Geleceğe hazırlanan gençlere yol göstermek Kendine güveni ve kendini ifade edebilmeyi aşılamak Saymayı, sevmeyi ve güvenmeyi öğretmek

Rehberlik Servisi Çalışmaları Bireysel ve grup rehberlik faaliyetleri Aile danışmanlık hizmetleri Sınavlara hazırlık desteği Yönlendirme hizmetleri Motivasyon ve gelişim hizmetleri Sosyal ve kültürel etkinlikler

Sınıf Rehberlik Faaliyetleri Sınıf rehberlik planının hazırlanması Sınıf dosyalarının hazırlanması Rehberlik servisiyle sürekli diyalog Velilerle bilgi alışverişi Öğrencilerle sürekli iletişim Sürekli gözlem

Sınıf öğretmeni oluşturacağı bir plan dahilinde, sınıfındaki öğrencilerle ders başarısı, okula uyum, öğretmen ve arkadaş ilişkileri, okulda uyulması gereken kurallar vb. konularda görüşmeler yapar. Bu kapsamda düzenlenecek toplantılarda Okul Rehberlik Servisi ve İdareye öğrencileri hakkında bilgi verir. Gerekli önlemlerin alınması için tavsiyelerde bulunur.

Sınıfındaki öğrencilerin gelişim dosyalarının tutulmasında, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri servisiyle iş birliği içinde çalışır. Öğrencilerin girdiği yazılı ve deneme sınavlarının sonuçlarını öğrencilerle beraber değerlendirir ve başarıyı artırıcı tavsiyelerde bulunur.

Sınıfındaki öğrencilerin gelişim dosyalarının tutulmasında, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri servisiyle iş birliği içinde çalışır. Öğrencilerin girdiği yazılı ve deneme sınavlarının sonuçlarını öğrencilerle beraber değerlendirir ve başarıyı artırıcı tavsiyelerde bulunur.

Öğrencilerinin ilgi, yetenek ve akademik başarıları doğrultusunda alana ve mesleğe yönelmelerinde yardımcı olur. Öğrencilerinin derse devam-devamsızlık konularını takip eder ve okul idaresine bu konuda rapor verir.

Öğrencilerin kılık-kıyafetlerinin düzenini kontrol eder ve düzenler. Öğrencilerin motivasyonunu ve başarısını artırmak amacıyla sinema,gezi vb. sosyal etkinlikler düzenler.

Bütün çabaların ortak amacı !

İstemek başarmanın yarısıdır İstemeyi Öğretmektir İstemek tanımayla başlar Adanmakla devam eder Başardıkça pekişir ve size ait bir şey olur İstemek başarmanın yarısıdır

çok iyi

Öğretme ve Öğrenme sürecinin temelinde İLETİŞİM vardır.

Sınıf ortamındaki iletişim ve etkileşim süreci Öğretmenin Ne öğrettiği kadar, nasıl öğrettiği, Öğrencileriyle nasıl bir ilişki, iletişim ve etkileşim içinde olduğu, Öğrencilerini ne ölçüde tanıdığı ve onların beklentilerine ne derece yanıt verebildiği önemlidir.

Öğretmen ne olmalı? İyi bir eğitimci, İyi bir yönetici, iyi bir psikolog, iyi bir sosyolog, iyi bir rehber, insanı seven duyarlı iyi bir insan olması gerekir. Öğretmenin bütün bu görevlerini iyi yapabilmesi için, her şeyden önce etkili bir lider olması gerekir.

İletişimin temelinde ilk izlenimlerin payı büyüktür. İlk günler sınıfla bağınızın oluştuğu günlerdir.

Öğrenci problemleriyle ilgilenirken; Görünenle ilgilenerek çözüm aramak çoğu zaman yanıltıcıdır.

Öğrencinizi sakın küçümsemeyin ! Her öğrencinize özel zaman ayırmaya ve onu özel olarak tanımaya çalışın. Öğrencinizi sakın küçümsemeyin !

takımınızdaki oyunculardır. Unutmayın ki sizler Antrenör, Onlar takımınızdaki oyunculardır.

Sınıf ortamında hakimiyet hep sizde olmalıdır. Sakın inisiyatifi öğrenciye kaptırmayın.

Tebessüm etmek ve karşıdakinin diliyle konuşmak sorunları çözer ? Tebessüm için 11 kas Somurtmak için 113 kas hareket ediyor.

Her öğrenciyi kapasitesine ve yeteneklerine göre teşvik etmek gerekir. Fazlasını beklemek sizi de öğrenciyi de yıpratır.

Çatlak sesler her zaman sorun olur ve sınıfla iletişim kurmanıza engel olur. Bunlarla sınıf ortamından ziyade ders dışında ilgilenin ve bize yönlendirin.

Öğrenciler sizden isteklerde bulunurlar. Ama her istekleri masumiyet ve iyi niyetin göstergesi olmayabilir !

Öğretmenlere Sınıf Yönetimi Disiplin Konusunda Küçük Öneriler Dersinize “arkanıza yaslanın, kollarınızı koyuşturun, beni dinleyin…” gibi komutlarla başlamayınız. Sınıfta oluşacak ufak tefek disiplin olaylarını şakaya dönüştürünüz. (Eğlenceli durumlarda) öğrencilerle birlikte gülerseniz sınıfı kontrol edemez hale gelmekten korkmayınız. Sınıfta oluşacak disiplin problemleri sizi aşmadıkça başkalarına duyurmayınız. Derhal önlem alınması gereken durumlarda ya da sınıfta ders yapmanız imkansızlaştığı hallerde idareye haber veriniz. Bir öğrenciyi diğer öğrencilerin önünde uyarmayınız. Suçluyu bulamadığınız zaman tüm sınıfı cezalandırmayınız.

Devam .... Öğrencilerinizde kendi kendine disipline etme alışkanlığını geliştiriniz. Sınıfta öğrencilerin hiçbir soru sormaksızın itaatkar davranmalarının arzu edilir bir şey olmadığını kabul biliniz. Dersinize zamanında girip çıkın; ne sizin öğrencinin, ne de öğrencinin sizin zamanınızı alma hakkı olmadığını unutmayınız. Öğrencinize karşı asla sabrınızı yitirmeyiniz. Sınıfta disiplini bozan bir davranış oluştuğunda tepkide bulunmadan önce bir az düşününüz. Örneğin, içinizden 60’a kadar saymanız daha mantıklı davranmanız için size gerekli zamanı sağlayacaktır. Her öğrencinin bireysel farklılıkları vardır. Hepsinden aynı seviye ve tempoda çalışma beklemeyiniz. Sınıfta disiplin sağlamanız için çok sert olmanız gerekmez. Öğrencilerinizi yalnızca görmeyin, aynı zamanda onları dinleyiniz. Disiplin problemlerine mani olmak onları düzeltmekten daha kolaydır.

‘Koşanın önüne engel koymamak ,koşmayanı iteklemek temel prensiptir.”

Emanet edilene, emanetçi gözüyle bakarak onu kendinden çok sakınmayı görev biliriz.

ÖZEL BAHÇELİEVLER İHLAS ÇOK PROGRAMLI LİSESİ Rehberlik Servisi İletişim:0212 639 68 70 Dahili 221 saban_yilmaz@hotmail.com Psk.Dan. Şaban YILMAZ Teşekkür ederim. 2006 EYLÜL